Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nordby-Kanaris
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 146

Statusen til KFL nevner ingen ting om pyroen nei, men lederen av kfl har gått ut og sagt at dette er ultras sin skyld! Folk her inne skriver ditten og datten om at de som har gjort dette må utestenges osv. Men det jeg ikke skjønner, er ledelsen i kfl for eller i mot pyro? Er det en splittet mening om det? Når lederen fordømmer det, mens andre som har verv i kfl deler ut pyro så skjønner jeg ikke helt greia med og svartmale folk. På tide at kfl som organisasjon står for det dem mener, og ikke gjemmer seg bak hverandre! Selv syntes jeg pyro er kult!
    Cupmestere 2007:D

Kommentar

• Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

Eneste uttalelsen jeg har sett fra Kenneth har vært kritikk mot sikkerhetssjekken og arrangementsansvarlige. Har noen av dere en link til det dere prater om?

Kommentar

• Nordby-Kanaris
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 146

Tribunebråk, røykbomber på banen og 85 ødelagte stoler. Lillestrøms supporterleder mener bråket kunne vært unngått av Vålerenga.
        Cupmestere 2007:D

Kommentar

• robbie_fanzine
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Jul 2006
          • 24

For å si det rett du, jeg DIGGER pyro og vil alltid støtte opp om det! Bortsett fra at ting ble kastet inn på banen og at politiet skulle leke «kjekkaser», var det faktisk helt konge i går! Så til dere sytetryner som klager, jeg gir blanke faen i hva dere måtte mene. Dette må vi ha mer av!

Så lenge det ikke blir noen personskader av særlig karakter, boten blir dekt, minst 29 kamper i løpet av et år går uten pyro. Har dere faktisk ingen grunn til å klage.

Når det gjelder hvem som gjorde hva i går, er det ingen gruppe som skiller seg ut. Dette var supportere av all slag, kanaris, ufc, skf og div. andre grupperinger. Dette var alle som hadde lyst på litt krydder til kampen, og som man kunne se var det faktisk en del. Så det er ingen vits å legge mesteparten av skylden på det alternative miljøet som jeg ser enkelte her inne gjør! Dette var et felles bidrag fra mer eller mindre samtlige grupper i fugla miljøet.

Kommentar

• Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
            Eneste uttalelsen jeg har sett fra Kenneth har vært kritikk mot sikkerhetssjekken og arrangementsansvarlige. Har noen av dere en link til det dere prater om?
            Tribunebråk, røykbomber på banen og 85 ødelagte stoler. Lillestrøms supporterleder mener bråket kunne vært unngått av Vålerenga.

[– Det er den såkalte «Ultra»-grupperingen som har gjort dette. Vi Lillestrøm-supportere tar sterk avstand fra slik oppførsel. Det er viktig å skille dem fra Kanari-fansen. De er ikke supportere, men bråkmakere, sier Kvebek til tv2.no

Kommentar

• Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

Jeg vil nok ta et forbehold om at journalisten har vinklet dette slik han selv vil. Det er slett ikke sikkert Kenneth omtalte pyroen i det sitatet du trekker ut. Jeg ble i min tid som talsmann fucka av vinklinger og klipping et par ganger, og vet hvor lett det kan skje. Dog er det ingen hemmelighet at UFC gjorde nok andre ting i går som det sitatet meget vel - med rette - kan omhandle.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Det sier seg selv at man ikke kan gjøre, man annonserer jo ikke noe sånt. Selv visste jeg ingenting før det hele startet under innmarsjen, så her har man vært varsomme med å spre informasjonen...
                Jeg vet selvsagt at det ikke blir annonsert på forhånd. Har lest såpass mange poster her inne at jeg vet det

Meningen var derimot at man vet ikke når det smeller.

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                Når det gjelder bangers ble det IKKE delt ut fra oss. Alle fikk streng beskjed om at det ikke skulle smelles da det gjør at boten kan bli høyere.
                Så det du sier, er at dere sto for bluss og blinkers?

Kommentar

• Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                  Jeg vil nok ta et forbehold om at journalisten har vinklet dette slik han selv vil. Det er slett ikke sikkert Kenneth omtalte pyroen i det sitatet du trekker ut. Jeg ble i min tid som talsmann fucka av vinklinger og klipping et par ganger, og vet hvor lett det kan skje. Dog er det ingen hemmelighet at UFC gjorde nok andre ting i går som det sitatet meget vel - med rette - kan omhandle.
                  Jada, forstår hva du mener. Men hele den saken handler om Ullevål derfor ville det vært rart om det andre ble dratt inn i den artikkelen. Men de som har mye kontakt med media vet jo hvor mye ting blir vridd og vendt på.

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Jeg tror du vet at jeg ikke går av veien for litt liv.
                    Og allikevel valgte jeg bevisst å stille meg langt ut på siden i går. Hvorfor tror du jeg valgte det?
                    Jeg veit at du ikke går i veien for å lage litt liv, så jeg er spent på hvorfor du ikke klumpet deg inn sammen med de du vanligvis står sammen med på Åråsen.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                      Når det gjelder bangers ble det IKKE delt ut fra oss. Alle fikk streng beskjed om at det ikke skulle smelles da det gjør at boten kan bli høyere.
                      Mulig de ikke ble delt ut fra dere, men de kom fra personer som kom sammen med dere på tribunen. Det er jo deres valg hvem dere henger med før, under og etter kamp, dermed blir dere også identifisert med de personene. Det er jo ikke sånn at folk flest har tilgang til medlemslistene til UFC

Nok om det, la oss nyte seieren, både på tribunen og banen. Så får vi ta det som kommer fra forbund og klubb når det er tid for det.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• KEBABavSVIN
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 594

Bøter, regelbrudd, ruslende røykbomber, astmatikere, og will somebody please think of the children! til side: pyroshowet fra begge svingene satt en perfekt ramme for kampen i går. Det var enkelt og greit en av de bedre derbyopplevelsene en har hatt, helt der oppe med Ullevål '06 og Åråsen '05. Deilig!

6:11 "Men da kan jo pol'ti fange dem i fengsel."
                        Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

Kommentar

• Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

vif med ryddig pressemelding: http://www.vif-fotball.no/news/artic...lerenga-kamper

Opprinnelig skrevet av vif​
                          - Vi har etter kampen fått mange tilbakemeldinger fra tilskuere som opplevde hendelsene både i Bendit-svingen hvor Vålerenga-supporterne var samlet, og i VG-svingen hvor LSK-supporterne var samlet, som ubehagelig og mange følte seg utrygge på Ullevaal stadion i går. Slik ønsker vi ikke å ha det og på vegne av Vålerenga Fotball ønsker jeg å beklage det inntrufne til alle som følte det slik, sier Breen.
                          Viktig at alle ser alvoret i saken og respekterer at mange følte det utrygt å være på Ullevaal i går. Forventer at samtlige som føler seg truffet, uavhengig gruppering, går i seg selv og dropper slike sololøp vi så i går i fremtiden.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Martin83
                            Viktig at alle ser alvoret i saken og respekterer at mange følte det utrygt å være på Ullevaal i går. Forventer at samtlige som føler seg truffet, uavhengig gruppering, går i seg selv og dropper slike sololøp vi så i går i fremtiden.
                            Jeg tror ærlig talt at det ikke dette var noe sololøp, men jeg lar det ligge med den kommentaren.

Kommentar

• Ted Nugent
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 851

Jeg registerer at de fleste her som er mest negative er de samme som faktisk ikke var på kampen og fikk med seg hva som faktisk skjedde, og hvor digg stemningen var... Tåpelig å kaste pyroen på banen men det opplevdes ikke akkurat så veldig dramatisk. Det mest skumle i går var igrunn antrekkene til politiet, fikk jo Breivik-assosiasjoner av den uniformen der...

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Jeg veit at du ikke går i veien for å lage litt liv, så jeg er spent på hvorfor du ikke klumpet deg inn sammen med de du vanligvis står sammen med på Åråsen.
                                Fordi det lenge før kampen var åpenbart at enkeltpersoner med betydelige mangler når det kommer til impulskontroll hadde tenkt å benytte anledningen til å gå bananas. Omtrent som når man har fått snusen i en "hjemme alene-fest" og ser sjansen til å slippe løs sitt mest primale "Id."
                                Knurr...

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Sitter og ser igjenom kampen nå og her er det jeg ser,,,, utrolig idioti og fyre opp bluss under tifoen ,tenk om den hadde tatt fyr hva da ???? Bangers har ingen ting på kamp og gjøre,maskerte folk burde blitt avkledd,politiet overreagerer voldsomt,hvorfor blei det arrestert ca 70 fra Lsk svingen og 0 stk fra vif svingen????????????????....Vif gjorde akurat det samme som oss og ingen arrestert.... Hæreverk på stoler tar jeg stor avstand fra .

Kommentar

• FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Hvem belastes eventuelt poengtrekk?
                                    vif? Har hørt idag at vif har fått advarsel om at neste gang det pyres ulovlig fra dem vil de bli trekt 3-6 poeng. LSK har ikke fått noe sånn advarsel enda. Tar dog dette med en liten klype salt (altså dette med poengtrekk for vif)
                                    Last edited by FUGlinho; 12.11.2012, 17:50.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                      vif? Har hørt idag at vif har fått advarsel om at neste gang det pyres ulovlig fra dem vil de bli trekt 3-6 poeng. LSK har ikke fått noe sånn advarsel enda. Tar dog dette med en liten klype salt...
                                      Da skal jeg snike meg inn på alle vif sine kamper neste år og fyre opp bluss,,med ca 150 poeng i minus må dem da rykke ned .

Kommentar

• A.Bilet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2005
                                        • 808

Opprinnelig skrevet av KFL på Facebook
                                        Kanari-Fansen ved styret er informert og fått dokumentert fra flere hold og samarbeidspartnere at også Lillestrøm Supportere og medlemmer i Kanari-Fansen var delaktig i bruk av pyro på tribunen.
                                        Vi er takknemlig for at folk deler denne nyttige informasjon med oss, slik at rett blir rett, og at UFC ikke alene blir den store syndebukken.

Når det er sagt, mener vi fortsatt at det er helt "bak mål" å arrangere vorspieltur til hovedstaden før kampen. Dette er en forbanna ukultur som var hovedårsaken til bla. det enorme politioppbudet på stadion

Til slutt, det vil finne sted flere evalueringsmøter fremover, hvor man vil gå gjennom matriell og informasjon relatert til det som skjedde, før, under og etter kampen.

Styret
                                        Flott at styret kommer med dette. Viktig å ikke skylde på noen før alle fakta er på bordet. Nå kan det ryddes opp internt mellom alle involverte.
                                        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• Kanariz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 2507

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Sitter og ser igjenom kampen nå og her er det jeg ser,,,, utrolig idioti og fyre opp bluss under tifoen ,tenk om den hadde tatt fyr hva da ???? Bangers har ingen ting på kamp og gjøre,maskerte folk burde blitt avkledd,politiet overreagerer voldsomt,hvorfor blei det arrestert ca 70 fra Lsk svingen og 0 stk fra vif svingen????????????????....Vif gjorde akurat det samme som oss og ingen arrestert.... Hæreverk på stoler tar jeg stor avstand fra .

Etter det jeg har lest ble ingen på stadion arrestert. Men 65 stk ble først anholdt og så bortvist.

Kommentar

Working...