Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Tror folk her inne at noen i Lsk,trenere,spillere ,kfl ledere osv osv kan gå ut og forsvare det som skjedde i går ,greit med litt pyro men HÆREVERK av neste 100 knuste stoler... Bare det koster oss nesten 100 tusen kr og da blir det pinelig og i det hele tatt håpe på støtte fra noen som helst ..
Papir-RB i dag bruker det meste av forsiden og to helsider inni på saken.
Jeg har ikke avisen her, men krigsoverskriften foran var "Gråtende barn forlot Ullevål" eller noe lignende.
Det mest overraskende for meg i artikkelen var at journalisten hadde sett skjold og batonger på politiet. Det gikk jeg glipp av.
Jeg har ikke avisen her, men krigsoverskriften foran var "Gråtende barn forlot Ullevål" eller noe lignende.
Det mest overraskende for meg i artikkelen var at journalisten hadde sett skjold og batonger på politiet. Det gikk jeg glipp av.
De hadde vell med seg skjold og batong men ikke noe av det ble brukt. Så kun ett barn som gråt og han gråt fordi faren hans ble tatt ut og satt under tribunen på vei til do av politiet. Han fikk selvfølgelig gå etter ca 30 min ut i andreomgang da barnet kom gråtende bort.
Tror folk her inne at noen i Lsk,trenere,spillere ,kfl ledere osv osv kan gå ut og forsvare det som skjedde i går ,greit med litt pyro men HÆREVERK av neste 100 knuste stoler... Bare det koster oss nesten 100 tusen kr og da blir det pinelig og i det hele tatt håpe på støtte fra noen som helst ..
Hvis du sikter til meg så gikk jeg utifra den artikkelen på nettavisen der det står svart på hvitt at Ramovic støtter fansen og mener pyro er en del av fotballen. Stolene har jeg ikke ment noenting om, men tviler på at det er så mange som støtter akkurat det.
De som har vært en stund på dette forumet vet jo at jeg har lite til overs for holdningen ultras-folkene ofte har lagt for dagen, men nå som jeg leser om gråtende, skremte barn for n'te gang etter denne kampen, vil jeg i parentes bemerke at min egen sønn (en helt vanlig åtteåring) sto rundt ti meter unna. Han gliste seg skakk og syntes røykshowet var "dødsfett", som han selv sa det, selv om han skvatt av smellene.
Rett skal være rett, og stolknusing, kasting av ting på banen og alskens idiotoppførsel er det ingen grunn til å unnskylde eller ta lett på, men gråtende barn-argumentet som jeg har lest flere steder, syns jeg virker overdrevent. Blussing under tifobanneret var det jeg kicket mest på. Det var risikabelt og uansvarlig.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Den saken er blitt blåst litt ut av proporsjoner. Jeg hadde ett gråtende barn som forlot Ullevaal, Magnus på fire år. Av overskriften ser det ut som om det var en strøm av gråtende barn, selv om det ikke er spesifisert noe antall. Jeg ble oppringt av RB-journalisten som hadde lest mitt FB-innlegg i går og ga mine synspunkter. Jeg sa at jeg ikke ville ta med de minste barna på slike kamper igjen. På forsiden blir det slått opp som at jeg aldri vil ta med ungene på kamp igjen. For øvrig står jeg inne for det jeg sier i intervjuet: Jeg tar ikke med barna på Ullevaal neste gang, det er mye morsommere å gå på kamp alene. Så får det heller være at det blir vanskeligere å fylle VG-svingen når seks av sju i Holte-familien ser kampen fra sofaen neste år.
De som har vært en stund på dette forumet vet jo at jeg har lite til overs for holdningen ultras-folkene ofte har lagt for dagen, men nå som jeg leser om gråtende, skremte barn for n'te gang etter denne kampen, vil jeg i parentes bemerke at min egen sønn (en helt vanlig åtteåring) sto rundt ti meter unna. Han gliste seg skakk og syntes røykshowet var "dødsfett", som han selv sa det, selv om han skvatt av smellene.
Dette er veldig individuelt. Noen barn elsker fyrverkeri, mens andre blir skremt. Magnus løper og gjemmer seg hver nyttårsaften.
Er ikke første gang det er bluss på kamp, og i årets hatkamp er det ikke usannsynlig at det kommer til å skje igjen. Og deretter ta med ungene i og rundt fansen blir jo litt håpløst. Sitt på en nøytral sone - stemning blir det uansett.
Er ikke første gang det er bluss på kamp, og i årets hatkamp er det ikke usannsynlig at det kommer til å skje igjen. Og deretter ta med ungene i og rundt fansen blir jo litt håpløst. Sitt på en nøytral sone - stemning blir det uansett.
Det kan ikke være sånn at feltet er for noen, dere andre kan sitte "der borte"? KFL la til rette for at alle skulle komme inn på feltet, også familier:
Det var ikke min idé å dra med ungene på kamp, men jeg ble oppfordret av KFL til å mobilisere og få med flest mulig barn fra LSK UA. Når det ble satt opp egne familiebusser og laget et eget familiefelt i VG-svingen, trodde jeg det skulle være greit. Vi satte oss helt ytterst på dette feltet for å komme lengst mulig unna "faresonen", men det var ikke nok. Jeg har lært og lar barna være hjemme neste gang. Da er vel alle fornøyde?
Hvis det er han som er fire år, er det jo noe helt annet, det er klart. Aksel er åtte og et halvt.
Ja, det var Magnus på 4 år, men dette er helt individuelt. Ingrid på tre år reagerte ikke, mens storesøster på 10 syntes det var litt skummelt. Hvis det ikke hadde vært for smellene, kasting på banen og politiets reaksjon på dette, hadde det nok gått helt greit.
Utrolig synd å høre, Torolf. Enhver tilskuer mindre gjør KFL-feltet fattigere.
Jeg sitter igjen med en følelse av at hadde man unngått knallskuddene (og kaste ting på banen) så hadde dette kanskje vært den beste tribuneopplevelsen på mange år. Synd.
Ja, det var Magnus på 4 år, men dette er helt individuelt. Ingrid på tre år reagerte ikke, mens storesøster på 10 syntes det var litt skummelt. Hvis det ikke hadde vært for smellene, kasting på banen og politiets reaksjon på dette, hadde det nok gått helt greit.
Her har vi kjernen av saken. Og det er det som burde ha blitt diskutert her inne. Ikke "pyro". Det handler om å finne frem til en felles forståelse av hva som absolutt er utenfor hva felleskapet kan godta. Da kan vi få godfølelsen og massiv opptur igjen på tribunen igjen.
Petter Ø - Kreativ Kanaris http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
Utrolig synd å høre, Torolf. Enhver tilskuer mindre gjør KFL-feltet fattigere.
Jeg sitter igjen med en følelse av at hadde man unngått knallskuddene (og kaste ting på banen) så hadde dette kanskje vært den beste tribuneopplevelsen på mange år. Synd.
Nettopp! Jeg ville dele den fantastiske derbystemningen med barna mine, men dette ble dessverre ødelagt av noen knallskudd og kasting på banen med påfølgende reaksjoner.
Kommentar