Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

Alltid mye lettere å diskutere når man kan bortdefinere de ubehagelige tingene.

Akkurat som at det er påfallende hvordan politiet gang på gang på gang huker tak i uskyldige...
    Knurr...

Kommentar

• tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

Tror folk her inne at noen i Lsk,trenere,spillere ,kfl ledere osv osv kan gå ut og forsvare det som skjedde i går ,greit med litt pyro men HÆREVERK av neste 100 knuste stoler... Bare det koster oss nesten 100 tusen kr og da blir det pinelig og i det hele tatt håpe på støtte fra noen som helst ..

Kommentar

• ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2509

Papir-RB i dag bruker det meste av forsiden og to helsider inni på saken.
        Jeg har ikke avisen her, men krigsoverskriften foran var "Gråtende barn forlot Ullevål" eller noe lignende.
        Det mest overraskende for meg i artikkelen var at journalisten hadde sett skjold og batonger på politiet. Det gikk jeg glipp av.

Kommentar

• UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Jeg har ikke avisen her, men krigsoverskriften foran var "Gråtende barn forlot Ullevål" eller noe lignende.
          Det mest overraskende for meg i artikkelen var at journalisten hadde sett skjold og batonger på politiet. Det gikk jeg glipp av.
          De hadde vell med seg skjold og batong men ikke noe av det ble brukt. Så kun ett barn som gråt og han gråt fordi faren hans ble tatt ut og satt under tribunen på vei til do av politiet. Han fikk selvfølgelig gå etter ca 30 min ut i andreomgang da barnet kom gråtende bort.
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4397

Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Tror folk her inne at noen i Lsk,trenere,spillere ,kfl ledere osv osv kan gå ut og forsvare det som skjedde i går ,greit med litt pyro men HÆREVERK av neste 100 knuste stoler... Bare det koster oss nesten 100 tusen kr og da blir det pinelig og i det hele tatt håpe på støtte fra noen som helst ..
            Hvis du sikter til meg så gikk jeg utifra den artikkelen på nettavisen der det står svart på hvitt at Ramovic støtter fansen og mener pyro er en del av fotballen. Stolene har jeg ikke ment noenting om, men tviler på at det er så mange som støtter akkurat det.
            ..................

Kommentar

• Oldtimer
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2011
              • 316

Inklusiv seteknusing, bot og mulig poengstraff?

Opprinnelig skrevet av Sovekanaris
              Jeg likte alt sammen jeg :P kanskje ikke at det ble kastet shit på banen og knallskudd kunne vel ha vært droppa.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7135

De som har vært en stund på dette forumet vet jo at jeg har lite til overs for holdningen ultras-folkene ofte har lagt for dagen, men nå som jeg leser om gråtende, skremte barn for n'te gang etter denne kampen, vil jeg i parentes bemerke at min egen sønn (en helt vanlig åtteåring) sto rundt ti meter unna. Han gliste seg skakk og syntes røykshowet var "dødsfett", som han selv sa det, selv om han skvatt av smellene.

Rett skal være rett, og stolknusing, kasting av ting på banen og alskens idiotoppførsel er det ingen grunn til å unnskylde eller ta lett på, men gråtende barn-argumentet som jeg har lest flere steder, syns jeg virker overdrevent. Blussing under tifobanneret var det jeg kicket mest på. Det var risikabelt og uansvarlig.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Den saken er blitt blåst litt ut av proporsjoner. Jeg hadde ett gråtende barn som forlot Ullevaal, Magnus på fire år. Av overskriften ser det ut som om det var en strøm av gråtende barn, selv om det ikke er spesifisert noe antall. Jeg ble oppringt av RB-journalisten som hadde lest mitt FB-innlegg i går og ga mine synspunkter. Jeg sa at jeg ikke ville ta med de minste barna på slike kamper igjen. På forsiden blir det slått opp som at jeg aldri vil ta med ungene på kamp igjen. For øvrig står jeg inne for det jeg sier i intervjuet: Jeg tar ikke med barna på Ullevaal neste gang, det er mye morsommere å gå på kamp alene. Så får det heller være at det blir vanskeligere å fylle VG-svingen når seks av sju i Holte-familien ser kampen fra sofaen neste år.

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Opprinnelig skrevet av trigz
                    De som har vært en stund på dette forumet vet jo at jeg har lite til overs for holdningen ultras-folkene ofte har lagt for dagen, men nå som jeg leser om gråtende, skremte barn for n'te gang etter denne kampen, vil jeg i parentes bemerke at min egen sønn (en helt vanlig åtteåring) sto rundt ti meter unna. Han gliste seg skakk og syntes røykshowet var "dødsfett", som han selv sa det, selv om han skvatt av smellene.
                    Dette er veldig individuelt. Noen barn elsker fyrverkeri, mens andre blir skremt. Magnus løper og gjemmer seg hver nyttårsaften.

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7135

Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Dette er veldig individuelt. Noen barn elsker fyrverkeri, mens andre blir skremt. Magnus løper og gjemmer seg hver nyttårsaften.
                      Hvis det er han som er fire år, er det jo noe helt annet, det er klart. Aksel er åtte og et halvt.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

Er ikke første gang det er bluss på kamp, og i årets hatkamp er det ikke usannsynlig at det kommer til å skje igjen. Og deretter ta med ungene i og rundt fansen blir jo litt håpløst. Sitt på en nøytral sone - stemning blir det uansett.
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2509

Den saken er blitt blåst litt ut av proporsjoner.
                          Jepp. Jeg kritiserer ikke at du uttalte deg til RB, men måten de slår det opp. Jeg får flashback til "SKAL STOPPE FLATFYLLA" etter Start borte i 2005.

Kommentar

• Martin83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 794

Opprinnelig skrevet av El Caco
                            Er ikke første gang det er bluss på kamp, og i årets hatkamp er det ikke usannsynlig at det kommer til å skje igjen. Og deretter ta med ungene i og rundt fansen blir jo litt håpløst. Sitt på en nøytral sone - stemning blir det uansett.
                            Det kan ikke være sånn at feltet er for noen, dere andre kan sitte "der borte"? KFL la til rette for at alle skulle komme inn på feltet, også familier:

Merker meg spesielt ett av hovedmålene for Trikoloren:
                            Opprinnelig skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm
                            Hovedmål for Trikoloren
                            1. Få med flere folk på bortekamp. Ved å legge forholda til rette for andre enn de mest ihuga, får vi med flere folk på kamp.

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Opprinnelig skrevet av El Caco
                              Det var ikke min idé å dra med ungene på kamp, men jeg ble oppfordret av KFL til å mobilisere og få med flest mulig barn fra LSK UA. Når det ble satt opp egne familiebusser og laget et eget familiefelt i VG-svingen, trodde jeg det skulle være greit. Vi satte oss helt ytterst på dette feltet for å komme lengst mulig unna "faresonen", men det var ikke nok. Jeg har lært og lar barna være hjemme neste gang. Da er vel alle fornøyde?

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Hvis det er han som er fire år, er det jo noe helt annet, det er klart. Aksel er åtte og et halvt.
                                Ja, det var Magnus på 4 år, men dette er helt individuelt. Ingrid på tre år reagerte ikke, mens storesøster på 10 syntes det var litt skummelt. Hvis det ikke hadde vært for smellene, kasting på banen og politiets reaksjon på dette, hadde det nok gått helt greit.

Kommentar

• Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

eg har lært og lar barna være hjemme neste gang.
                                  Utrolig synd å høre, Torolf. Enhver tilskuer mindre gjør KFL-feltet fattigere.

Jeg sitter igjen med en følelse av at hadde man unngått knallskuddene (og kaste ting på banen) så hadde dette kanskje vært den beste tribuneopplevelsen på mange år. Synd.

Kommentar

• Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

Ja, det var Magnus på 4 år, men dette er helt individuelt. Ingrid på tre år reagerte ikke, mens storesøster på 10 syntes det var litt skummelt. Hvis det ikke hadde vært for smellene, kasting på banen og politiets reaksjon på dette, hadde det nok gått helt greit.
                                    Her har vi kjernen av saken. Og det er det som burde ha blitt diskutert her inne. Ikke "pyro". Det handler om å finne frem til en felles forståelse av hva som absolutt er utenfor hva felleskapet kan godta. Da kan vi få godfølelsen og massiv opptur igjen på tribunen igjen.
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Alle vet jo at kasting på banen og bangers ikke var bra. Dette vil det SELVSAGT bli gjort noe med neste gang.

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Opprinnelig skrevet av Martin83
                                        Utrolig synd å høre, Torolf. Enhver tilskuer mindre gjør KFL-feltet fattigere.

Jeg sitter igjen med en følelse av at hadde man unngått knallskuddene (og kaste ting på banen) så hadde dette kanskje vært den beste tribuneopplevelsen på mange år. Synd.
                                        Nettopp! Jeg ville dele den fantastiske derbystemningen med barna mine, men dette ble dessverre ødelagt av noen knallskudd og kasting på banen med påfølgende reaksjoner.

Kommentar

• Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

Blussing under tifobanneret var det jeg kicket mest på. Det var risikabelt og uansvarlig.
                                          Under banneret var det vel bare røyk og blinkers, ingen blussing?

Kommentar

Working...