Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Jeg var på et arrangement på UBC i dag,og kan meddele at det jobbes fremdeles med ødelagte stoler på VG Nedre...
    Pyro er en ting , men å sparke i stykker stoler er lavmål.
    Et par KFL'ere som sto bak meg på søndag har ansvar for minst 4-5 av stolene, samt en skade/beinbrudd? på ei KFL dame. Skaden/uhellet kom som en indirekte konsekvens av at stolraden var knust.
    Jeg har aldri opplevd at internjustis er en del av KFL kulturen, men det burde kanskje vurderes.. ?

    Kommentar

    • Boing
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 711

      Opprinnelig skrevet av daf
      Jeg var på et arrangement på UBC i dag,og kan meddele at det jobbes fremdeles med ødelagte stoler på VG Nedre...
      Pyro er en ting , men å sparke i stykker stoler er lavmål.
      Et par KFL'ere som sto bak meg på søndag har ansvar for minst 4-5 av stolene, samt en skade/beinbrudd? på ei KFL dame. Skaden/uhellet kom som en indirekte konsekvens av at stolraden var knust.
      Jeg har aldri opplevd at internjustis er en del av KFL kulturen, men det burde kanskje vurderes.. ?
      Enig i att å ødelegge stoler er herverk og bør ikke skje. Men hvis det er noen stoler som arrangøren må ta skylda for selv, så er det den raden som ble brukt som støtte til gjerde som ble satt opp nederst på tribunen. Att gjerde gir etter er arrangørens eget ansvar, da har dem ikke festet det godt nok.

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        Opprinnelig skrevet av Boing
        Regler skal følges og brytes dem så straffes man. Det er grunner til att det finnes ett regelverk. Hvis man ikke forstår hvorfor det er forbudt med fyrverkeri på tribunen, så har man ikke satt seg inn i hvilke skader som kan forekomme med uvettig bruk afyrverkeri.

        Uansett så har jeg løsningen til dette problemet, men jeg regner ikke med LSK ikke er så interessert i det. Uansett: Fjern de "pervoene" som står å antaster oss på vei inn på stadion. Bruk de pengene på å kjøpe skikkelige gode kameraer og overvåk hver eneste plass på tribunen. Der hjemme og bortesupporterne står må overvåkes mer nøye og med flere kameraer fra forskjellig vinkler enn det er på resten av stadion. Gjør det forbudt å dekke til ansiktet. Dekker man til ansiktet så blir man geleidet ut av stadion og utvist for resten av kampen. Bryter man da tribunereglene, så har LSK soleklare bevis på hvem som har gjort hva, og kan ta ut personen som har fyrt av fyrverkeriet og gjør han ansvarlig for eventuelle bøter og utvise vedkommende fra stadion for korte eller lengere tid. Hvis noen ønsker å få inn noe ulovlig, så for dem til det, selv om man står å antaster kundene sine på vei inn på stadion. Det viktigste må være å ta de som bryter reglene, ikke hele grupperinger, men enkeltpersonen som fyrer opp fyrverkeri. Slik kan ufc og kfl overleve og de som bryter reglene blir tatt uavhengig av grupperinger.
        Jobber du for Stasi/KGB?
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Når man ser på dette bildet så ser man at vif faktisk har en stor skyld i at setene ryker,helt utrolig at ikke folk blei skada her... Hvem faen har godkjent og sette opp løse gjerder mellom seteradene????http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...3.ece?start=39

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Bare meg som begynner å bli litt ferdig med dette?
            Virker som de fleste er enige om hva som gikk galt, og at man lærer av det.
            Tre dager til kamp igjen, med avskjed til to legender og en gæren keeper. Er det ikke på tide å fokusere litt på det?
            Knurr...

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              Opprinnelig skrevet av daf
              Jeg har aldri opplevd at internjustis er en del av KFL kulturen, men det burde kanskje vurderes.. ?
              man må vel være enig om en form for akseptabel oppførsel før man få med øvrige på å drive med en internjustis som du foreslår?
              for min del så vil jeg aldri være enig med et regelverk som på noen som helst måte vil kunne tillate at en maskert og overberuset, random person plutselig fyrer opp fyroteknisk drit som kan føre til å skade ungen min.
              Jeg er forsåvidt heller ikke en kjempe fan av å bli gjentatte ganger slått i huet av flagging som blir utført av mennesker som er så rusa at øynene nesten spretter ut av hodet på dem når de snur seg mot deg og knytter never etter at man pent ber de om å vise en smule med hensyn.

              SÅ, tror det er en vei å gå før man får til et regelverk som folk kan bli enige om og som de er villige til å stå bak, men, ser da veldig frem til at det kanskje kan skje engang..
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                Jeg tolker det som en innrømmelse av overreaksjon fra Oslopolitiet, ref adferden deres på Ullevål, når dem må ut i pressen og fortelle hvor kritisk det var tidliger på dagen på Pubben ved Spektrum. At det var derfor de mobiliserte så til de grader.

                Angående pyroen så var den vesentlig snillere enn hva du ser på en hvilken som helst offentlig møteplass på nyttårsaften.

                For øvrig mener jeg denne tråden har fullstendig tatt av i hysteri og overdramatisering.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9463

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Når man ser på dette bildet så ser man at vif faktisk har en stor skyld i at setene ryker,helt utrolig at ikke folk blei skada her... Hvem faen har godkjent og sette opp løse gjerder mellom seteradene????http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...3.ece?start=39
                  Reagerte på det samma. Sjekk han ene som har foten igjennom gjerdet. Kunne ryki tvert(?).
                  Hulby og LSK bør se litt på dette opplegget og, når de først skal surve over "ting som kan være farlige".

                  Kommentar

                  • detvarvondtdet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 398

                    KFC, UFC, KFL, ISKO, DISCO, IKAROS, SIRKUS.... Går snart trill rundt for meg-

                    Hva skjedde med å "bare" være foppalsuporter?





                    edit: Å nå fikk jeg lyst på fritta kylling også!
                    "Dere kan sitere meg på dette:
                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                    Fjøra

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                      Bare meg som begynner å bli litt ferdig med dette?
                      Virker som de fleste er enige om hva som gikk galt, og at man lærer av det.
                      Tre dager til kamp igjen, med avskjed til to legender og en gæren keeper. Er det ikke på tide å fokusere litt på det?
                      Enig! Siden det første innlegget om denne saken ble skrevet søndag 11. november kl 19.09, er det blitt skrevet 363 - trehundreogsekstitre - innlegg om dette i denne tråden. Det burde vel holde.

                      Edit: 364.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Da stopper vi med denne og full fokus på søndagen.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Forbanna blussing på Fart banen i siste serierunde. Noen må gå der i Fart.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Kanskje ikke verdens smarteste eller fintfølende tilrop fra tribunen, likevel bekymrer graden av tynn hud i engelsk toppfotball meg...

                            (VG Nett) London-klubben kommer ikke til å vise nåde etter at det ble ropt uanstendige fraser fra tribunen under bortekampen mot Tottenham søndag.

                            Kommentar

                            • Fjeller'n
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 905

                              Egon Holstad om sølv, tapermentalitet og sponsorsupportere:

                              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                              Kommentar

                              • skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                likevel bekymrer graden av tynn hud i engelsk toppfotball meg...

                                http://www.vg.no/sport/fotball/engel...artid=10048186
                                Må kjefte litt på meg selv her. Postet triggerhappy etter å ha skumlest noen av avsnittene i artikkelen og ikke andre, så tynn hud-poenget frafalles... Men økende bruk og trusler om livstidsutestengelser i engelsk fotball er stadig noe jeg ikke syns er en heldig utvikling...

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Mange av oss i Kfl skal på Lørenskog-vif på torsdag kl 1900... Tromma er med og mange kjente fjes fra Kfl er på plass .Pris kun 50 kr ... Håper mange møter opp for nok en gang knuse klanen på tribunen og vif på isen....

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275



                                    Supporterne i tyskland skal være stille de første 12 minuttene hver kamp. Imponerende hvis de klarer å følge opp ut sesongen.
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      (VG Nett) Cup-avansement endte med at hundrevis av Brøndby-tilhengere stormet banen etter kampslutt og kastet bluss på bortesupporternes tribune.


                                      Litt voldsom feiring fra Brøndby sin side etter å ha slått FCK i cupen.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Rangers med nesten 50 000 tilskuere i 4. div: http://www.dagbladet.no/2012/12/10/s...ague/24758683/

                                        Imponerende!
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Rangers med nesten 50 000 tilskuere i 4. div: http://www.dagbladet.no/2012/12/10/s...ague/24758683/

                                          Imponerende!
                                          Og fortsatt så har de flere innenfor portene enn Celtic..
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...