Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

Opprinnelig skrevet av Trüm
    Kanskje utenfor temaet, men det er bare piss at plast sete + montering koster 1000kr per sete. Etter det regnestykket ville det vært seter for 26 millioner kr på Ullevål og det sier seg selv at ikke stemmer. Jeg var selv i kontakt med flere leverandører i sommer da vi vurderte nye seter og prisene ligger betydelig under de summene.

Er selvsagt håpløst at så mange seter blir ødelagt og der må vi skjerpe oss, men jeg mistenker at den summen settes for å forsøke å hustle til seg mest mulig cash som kan gå til generelt vedlikehold på Ullevål.
    Helt enig, men det er vel den prisen de alltid har brukt...
    Kim
    Styremedlem KFL

Kommentar

• tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
      Jeg veit ikke hvor mange ganger vi skal være nødt til å presisere dette! KFL SINE PENGER VIL IKKE GÅ TIL Å BETALE BØTER!
      Har kfl noen penger da???

Kommentar

• Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

Farlig å være enig med søpla kar, men han har rett når han skriver at NFF og mediene liker å bruke bilder av pyro når de prater om stemning og promoterer kamper. Men samtidig er så imot det.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Emil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 306

Ullevaal Stadion bør vel ha forsikring mot hærverk på stadion, noe annet ville overrasket meg. Bør være snakk om en egenandel.

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5918

Mye synsing om hvordan ting bør være her, i stedet for å forholde seg til hvordan de er. Faktum er at LSK kommer til å motta et krav om erstatning av ødelagt materiell, en kostnad klubben fint kunne være foruten og som klubbens supportere har påført dem.

Jeg regner med at identifiserte enkeltpersoner får et krav fra klubben og har vett nok til å punge ut. Trør man ned stolseter, eller bidrar til at hele stolrekker rives løs og trampes ned, så får man stå for det og dekke kostnadene for å rette opp skaden.

Dette har ingenting med supporterkultur å gjøre. Det er rein idioti. Men har du råd til den type "moro", så greit: Gjør opp for deg. Hvis ikke, så la være. LSK trenger ikke den ekstra utgiften.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• joacim
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2009
              • 559

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              -Vi kommer til å føre dette videre til de som står bak. Eventuelle andre sanksjoner må i også se på. Vi kommer til å sette ned et eget utvalg som skal behandle dette, sier Per Mathisen.
              da bør vel en god del av disse pengebøtene gå til Politiet? da de entret tribunen ble det jo totalt kaos..
              Styremedlem 2016

Kommentar

• Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5918

Opprinnelig skrevet av joacim
                da bør vel en god del av disse pengebøtene gå til Politiet? da de entret tribunen ble det jo totalt kaos..
                Hendelsene er vel sjeldent godt dokumentert, tenker jeg.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• jeykey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2012
                  • 452

Haha, 1000 spenn for et plastikksete. Kan jo like godt ringe Ekornes og be om stresslesser. Tror egentlig ikke på dette tallet. Uansett, så sier jo Mathisen (rb.no) at de har kontroll på hvem som skal få bota og hvem at man vet hvem disse personene er. Dette løser seg. Det har det jo også gjort tidligere :-)
                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                  - Sitat Grusom B

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

Opprinnelig skrevet av jeykey
                    Haha, 1000 spenn for et plastikksete. Kan jo like godt ringe Ekornes og be om stresslesser. Tror egentlig ikke på dette tallet. Uansett, så sier jo Mathisen (rb.no) at de har kontroll på hvem som skal få bota og hvem at man vet hvem disse personene er. Dette løser seg. Det har det jo også gjort tidligere :-)
                    Setene skal monteres også så er nok ikke så langt fra sannheten med 1000 kr pr stk.

Jobben er nok dyrere en setene. Vi kan kanskje sende de skyldige på dugnad?
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5918

Opprinnelig skrevet av jeykey
                      Mathisen snakker om bota. Dette har ingenting med bota fra NFF å gjøre.

Kommentar

• Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

Opprinnelig skrevet av Trüm
                        Kanskje utenfor temaet, men det er bare piss at plast sete + montering koster 1000kr per sete. Etter det regnestykket ville det vært seter for 26 millioner kr på Ullevål og det sier seg selv at ikke stemmer. Jeg var selv i kontakt med flere leverandører i sommer da vi vurderte nye seter og prisene ligger betydelig under de summene.
                        Det er stor forskjell på å bytte seter på en hel stadion kontra å sette istand etter hærverk. Prisen på setene er garantert bare en brøkdel i forhold til jobben.

Kommentar

• kingkong
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Jul 2009
                          • 29

Stray Cat:
                          Jeg regner med at identifiserte enkeltpersoner får et krav fra klubben og har vett nok til å punge ut. Trør man ned stolseter, eller bidrar til at hele stolrekker rives løs og trampes ned, så får man stå for det og dekke kostnadene for å rette opp skaden.
                          -------------------
                          Da regner jeg også med at Politiet betaler i alle fall en seterekke,som de tråkket i filler mens de stormet opp. dette så jeg med egne øyne at skjedde og at de dyttet/presset folk så andre stoler røyk.

Kommentar

• Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

Opprinnelig skrevet av kingkong
                            Da regner jeg også med at Politiet betaler i alle fall en seterekke,som de tråkket i filler mens de stormet opp. dette så jeg med egne øyne at skjedde og at de dyttet/presset folk så andre stoler røyk.
                            Skjer ikke.
                            Politiet vil bare hevde at LSK-supporternes oppførsel gjorde det nødvendig å reagere som de gjorde.
                            Knurr...

Kommentar

• dennis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 872

Opprinnelig skrevet av Leif A
                              Skjer ikke.
                              Politiet vil bare hevde at LSK-supporternes oppførsel gjorde det nødvendig å reagere som de gjorde.
                              Og uten idiotene på tribunen så hadde heller ikke politiet hatt noe på gresset og senere opp på tribunen å gjøre!!
                              hva med når politiet stormer en leilighet etter pøblene/narkosiktede og knuser en dør.
                              , tror du de må erstatte døra?

Kommentar

• Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

Opprinnelig skrevet av dennis
                                Og uten idiotene på tribunen så hadde heller ikke politiet hatt noe på gresset og senere opp på tribunen å gjøre!!
                                hva med når politiet stormer en leilighet etter pøblene/narkosiktede og knuser en dør.
                                , tror du de må erstatte døra?
                                De hadde ingenting på banen eller tribunen å gjøre. Det sier seg selv at det var en overreaksjon da det ikke ble satt så mye som en ekstra vakt i Colasvingen etter at knallskudd smalt en meter fra keeper. Når det er sagt så agerte politiet forholdsvis rolig og kontrollert da de endte der de endte.

on topic:
                                Man kan dessverre ikke gjøre hærverk og kreve at ryddejobben blir lagt ut på anbud etterpå
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

- De har betalt 550 kroner, gå til dem for å feire

TRE POENG: City-spillerne kunne juble for seier mot Arsenal. Etterpå fikk de en oppfordring fra assistentdommeren. FOTO: DIGITALSPORT

Assistentdommeren på Emirates med opppfordring til City-spillerne.

Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• VallerudKanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 308

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    http://fotball.aftenposten.no/england/article263755.ece

- De har betalt 550 kroner, gå til dem for å feire

TRE POENG: City-spillerne kunne juble for seier mot Arsenal. Etterpå fikk de en oppfordring fra assistentdommeren. FOTO: DIGITALSPORT

Assistentdommeren på Emirates med opppfordring til City-spillerne.

Ganske nøyaktig 24 nordmenn observerte kampen fra bortesvingen med billett til 62 GBP... En ting at nordmenn har penger, men likevel...
                                    Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

Kommentar

• Blåvitt
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Feb 2012
                                      • 35

Vad kostar en bra sittplats i Tippeligan? Vad kostar en ståplats?

Kommentar

• ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

Ca 180 for ståplass. 250-300 for sitteplass? Usikker her, mange år siden jeg har sittet (ihvertfall betalt selv for å sitte).

Kommentar

• krisruds
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 839

Her er noen priser på tribuneseter:

De ligger på 250-350 per stk. I tillegg kommer festene som koster etter erfaring litt mer enn ett sete. Så si 400kr.
                                          Da ligger altså prisen på 650-750kr per sete. + montering.. Så 1000kr høres ikke veldig feil ut.
                                          I hver fall når man bare skal montere noen "få"
                                          krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

Working...