Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Høres ikke unormalt ut. Ta med at fester i betongen har tatt kvelden i tillegg.

Ellers kan man jo bare spekulere i hvor mye raseringa av T-Banen før Stabæk kampen kosta. Den regninga får vel heldigvis ikke LSK, men de som kjører kollektivt og samfunnet ellers gjennom skatteseddelen.

Kommentar

• UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

Opprinnelig skrevet av *46*
      Ellers kan man jo bare spekulere i hvor mye raseringa av T-Banen før Stabæk kampen kosta. Den regninga får vel heldigvis ikke LSK, men de som kjører kollektivt og samfunnet ellers gjennom skatteseddelen.
      NOPE! Den tok vi så det trenger du ikke bekymre deg for
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Svenskene om pyro:

Pyroteknik kan legaliseras på svenska fotbollsarenor. Åtminstone om den nationelle samordnaren kring idrottsrelaterat våld får som han vill. - Jag upplever ett stöd för nya regler, säger Björn Eriksson.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Blåvitt
          Medlem
          Bøffel
          • Feb 2012
          • 35

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Hur funkar reglerna i Norge? Får man stå mitt på läktaren och tända bengaler? Eller måste man stå nere vid planen som här: http://www.youtube.com/watch?v=cCTUY760PD8
          Vad krävs för att ha pyro?

Ultras i Sverige skiter fullständigt i reglerna och det eldas en hel del på matcherna. De senaste åren har man stoppat matchen varje gång det tänds en bengal. Det kan bli många tråkiga avbrott.

Bengaler är farligt. Det finns ju en del idioter som tänder bengaler fast det viftas med flaggor och det kastas konfetti.
          IFK Göteborg - Gais 2011-05-092-1 (1-1)Publikhighlights sett från Levande sittplats när skrämmande korkade gaisare försökte elda upp sig själva och sen även ...

För den som undrar så har IFK två klackar. En större på kortsidan och en mindre i kurvan mitt emot.

Vad hade hänt om någon hade tänt en bengal i det här tifot? Det är från ett derby på Ullevi mot ÖIS. http://www.youtube.com/watch?v=o4eC9ta53TU

Kommentar

• UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

Opprinnelig skrevet av Blåvitt
            Hur funkar reglerna i Norge? Får man stå mitt på läktaren och tända bengaler? Eller måste man stå nere vid planen som här:
            Vad krävs för att ha pyro?
            Ultras i Sverige skiter fullständigt i reglerna och det eldas en hel del på matcherna. De senaste åren har man stoppat matchen varje gång det tänds en bengal. Det kan bli många tråkiga avbrott.
            Bengaler är farligt. Det finns ju en del idioter som tänder bengaler fast det viftas med flaggor och det kastas konfetti.
            För den som undrar så har IFK två klackar. En större på kortsidan och en mindre i kurvan mitt emot.
            Vad hade hänt om någon hade tänt en bengal i det här tifot? Det är från ett derby på Ullevi mot ÖIS.
            Man kan søke om å blusse på indre bane, men de aller aller fleste lag i Norge synes dette bare ser dumt ut, unaturlig og veldig kommers. Det er kun små lag som "henger etter" som fortsatt gjør dette som Fredrikstad, Sarpsborg etc. Det er kun hjemmelaget som kan søke, da via brann, politi og NFF. Det har blitt mer vanlig at grupper fyre ulovlig på tribunene istedet. Vi i Lillestørm er kjent for å kjøre store bra show uten problemer som i 07, 11 og ifjor. Det tok litt vell av mot enga ifjor men alle er blitt enige om at man lærte av det og at man ikke gjør det på den måten igjen. For å få lov til å ha konfetti tifo i Norge må de være godkjent for tifo og derfor også laget sånn at de ikke tar lett fyr. Men i Norge er det vanlig å kjøre enten tifo eller pyro. Sjeldent sammen. Men bruk av pyro er ikke veldig vanlig i Norge enda. Det er kun noen få lag som har kjørt større pyro show: Brann, Lillestrøm, RBK, Vif og Stabæk.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Andersen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 350

Noen som vet hva "Bank Code" er, i forbindelse med billettkjøp til BayArena (tysk fotball) over internett? Har prøvd BIC-nummeret, men det godtas ikke.

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Opprinnelig skrevet av Andersen
                Noen som vet hva "Bank Code" er, i forbindelse med billettkjøp til BayArena (tysk fotball) over internett? Har prøvd BIC-nummeret, men det godtas ikke.
                samme som IBAN?
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Andersen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2009
                  • 350

IBAN er allerede skrevet inn, men det kreves Bank Code i tillegg..

Kommentar

• Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

Kommentar

• skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

Opprinnelig skrevet av Andersen
                      IBAN er allerede skrevet inn, men det kreves Bank Code i tillegg..
                      Hver bank har en internasjonal bankkode som du skal finne oppe eller nede i hjørnet på brev fra banken.

EDIT: Bare for å presisere, jeg kjenner ikke til alle bankers praksiser, men den gangen jeg husker at jeg trengte denne koden fant jeg den i hjørnet på all post fra den banken.

Kommentar

• Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

Red Boys (Braga) prøvde å storme Paços-supporterne under kampen mellom Braga og Paços de Ferreira på mandag.

Edit: videoen ble fjernet fra youtube,
                        Last edited by Funchaloe; 14.02.2013, 17:46.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

Kommentar

• veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

Israels tidligere statsminister Ehud Olmert nekter å gå på kampene til yndlingslaget sitt før rasistene er fjernet fra tribunene.

I mars i fjor stormet flere hundre Beitar-supportere et shoppingsenter etter en kamp mot Maccabi Tel Aviv.Vitner fortalte til den israelske avisen Haaretz at flere hundre ungdommer ropte antiarabiske slagord og spyttet i maten til palestinske kvinner og barn.

– Jeg er rasist. Jeg hater arabere og vi lagde banneret for at folk skal skjønne at de ikke kan hente arabiske spillere til Beitar. Hvis de henter muslimer, så vil fansen brenne ned klubben, sa en av supporterne sa til den israelske avisen Yedioth Ahronoth.
                          For en nusselig gjeng...

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3313

Var på Hønefoss og holdt på å fryse ihjel for en liten stund siden og så en rimlig trøstesløs generalprøve. Vil rette en stor takk til de ekte LSK-supporterne som flyttet seg bortover langsiden da en liten kjerne med amøbe-supportere nok en gang gikk inn for å fremvise sine svekkede sjelsevner og etter beste evne imitere engasupportere. Jeg føler ikke noe fellesskap med dere. For meg er det dere holder på med bare trist, dumt og meningsløst.

Kommentar

• ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

Nå må ikke jeg ha noe amerikanske tilstander på Åråsen men hva er det slags opplegg lsk presenterer til denne kampen? Til og med tatt bort "pauseunderholdningen" som hvertfall barna syntes var gøy. Jeg tror ikke dagens kanarifugl ble kåret(kan noen bekrefte om dette var tilfelle) eller at noen ble trukket ut på sesongkort engang. Lsk åpnet vel strengt talt bare opp portene og satte folk i ua på salgstedene og sa "nok en sesong ja" med et gjesp. Under 5000 på første kamp. WAKE UP.
                              Last edited by ynnor; 18.03.2013, 22:00.

Kommentar

• Primo
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Oct 2007
                                • 11

Kult å sitte bak tastaturet å kalle folk amøber. Syns du kan gro et par nedentil å si det til de det gjelder i person. Din tastatur glade gjøk

Kommentar

• Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

Opprinnelig skrevet av ynnor
                                  Nå må ikke jeg ha noe amerikanske tilstander på Åråsen men hva er det slags opplegg lsk presenterer til denne kampen? Til og med tatt bort "pauseunderholdningen" som hvertfall barna syntes var gøy. Jeg tror ikke dagens kanarifugl ble kåret(kan noen bekrefte om dette var tilfelle) eller at noen ble trukket ut på sesongkort engang. Lsk åpnet vel strengt talt bare opp portene og satte folk i ua på salgstedene og sa "nok en sesong ja" med et gjesp. Under 5000 på første kamp. WAKE UP.
                                  Deilig rolig på Åråsen på søndag! Få inn Gullik bare så er alt som det bør være. Jeg er der for å se kamp og prate. Trodde aldri jeg skulle se så mange tomler for å få tilbake elkjøptuppen, intervju med våre kjære sponsorer og øredøvende lyd i pausa
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5918

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                    Deilig rolig på Åråsen på søndag! Få inn Gullik bare så er alt som det bør være. Jeg er der for å se kamp og prate. Trodde aldri jeg skulle se så mange tomler for å få tilbake elkjøptuppen, intervju med våre kjære sponsorer og øredøvende lyd i pausa
                                    Savnet det ikke, men nå vil jeg gjerne se litt likviditet i klubben.
                                    Det føyer seg nemlig alt for pent inn i rekken:
                                    Ingen oppkjøring mot seriestart fra La Manga. Hvor var mediefolkene? Jo de var igjen hjemme.
                                    Ingen kick off før seriestart. Nedprioritert til fordel for næringslivsseminar.
                                    Ingen pauseunderholdning, eller blæst om serieåpninga fra klubbens side på søndag i det hele tatt.
                                    Til sammen bekymrer det meg ikke så lite.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3313

Enig i at det er lavmål å kalle folk amøber. Siden du åpenbart føler deg truffet antar jeg at du stod midt der inne blant de som ble stående igjen i den (heldigvis) lille flokken der. Selv om det neppe nytter, så skal jeg fortelle deg hvorfor jeg reagerer. (Hva dere gjorde behøver jeg ikke repetere, det vet du selv. For deg er det åpenbart tøft og kult, for meg barnslig og dumt). På langsiden satt en far med to barn. Barna var kledd i sorte og gule skjerf. De hadde store smil, spente øyne, skulle se LSK på bortebane for første gang og gledet seg enormt. Etter at dere hadde moret dere med bluss, smell, fylleskrål og provosering av politiet var det ikke noen smil å se lenger. De gråt og var livredde, og ville bare hjem. De skulle ikke dra på flere LSK-kamper og risikere å måtte stå sammen med slike personer igjen. Faren var også i tvil om han ville ta sjansen på å ta med ungene på Åråsen i år også.
                                      Den eldste av ungene summerte det bra på veien ut når han pekte på dere som stod med blussene og spurte: "Pappa, heier de på vålerenga"?

Kommentar

• Felt C
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 776

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Enig i at det er lavmål å kalle folk amøber. Siden du åpenbart føler deg truffet antar jeg at du stod midt der inne blant de som ble stående igjen i den (heldigvis) lille flokken der. Selv om det neppe nytter, så skal jeg fortelle deg hvorfor jeg reagerer. (Hva dere gjorde behøver jeg ikke repetere, det vet du selv. For deg er det åpenbart tøft og kult, for meg barnslig og dumt). På langsiden satt en far med to barn. Barna var kledd i sorte og gule skjerf. De hadde store smil, spente øyne, skulle se LSK på bortebane for første gang og gledet seg enormt. Etter at dere hadde moret dere med bluss, smell, fylleskrål og provosering av politiet var det ikke noen smil å se lenger. De gråt og var livredde, og ville bare hjem. De skulle ikke dra på flere LSK-kamper og risikere å måtte stå sammen med slike personer igjen. Faren var også i tvil om han ville ta sjansen på å ta med ungene på Åråsen i år også.
                                        Den eldste av ungene summerte det bra på veien ut når han pekte på dere som stod med blussene og spurte: "Pappa, heier de på vålerenga"?
                                        Asbjørnsen og Moe?

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3313

Opprinnelig skrevet av Felt C
                                          Asbjørnsen og Moe?
                                          Personlig er jeg faktisk ganske liberal. Jeg har bodd i London og hadde en nabo som var lidenskaplig Millwall-supporter. Jeg har vært på The Den, jeg har sett gatekamper, blod og hat i massevis. Jeg forstår hvor lett det er å la seg rive med, hvor lett det er å gjøre ting en vanligvis ikke gjør når en er en del av en flokk, særlig når du knapt er 20 og promillen er skyhøy. Det som er trist er hvis "folk flest" tar avstand fra oss som LSK-supportere. "Folk flest" aner ikke hvem som er Ultras, KFL eller bare vanlige supportere. "Folk flest" har en tendens til å skjære alle over en kam. Engasjement er fantastisk, men mitt håp er at vi kan vise et engasjement basert på positivitet. Kanskje jeg er naiv.

Kommentar

Working...