Jeg føler meg ikke så veldig truffet akkurat, aldri blusset i hele mitt liv. Jeg er bare dritt lei alle disse tøffingene som elsker tastaturet sitt. Til din informasjon så var det kun litt blussing. Det var ikke noe provosering av politi, vet ikke om du har lest politiets uttalelser i saken om hva som virkelig skjedde i hønefoss. Har du ikke lest den så gjør det.
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Geir Hermansen, ordenssjef i Nordre Buskerud Politidistrikt:- - Det ble ikke fremsatt noen trusler eller antydninger om vold mot polititjenestemennene
- - De ene politibetjenten som observerte situasjonen først, for anledningen på stadion på frivillig basis, koblet ikke nødvendigvis balaklava/finlandshetter og maskering til at folk bare ønsker å beskytte identiteten sin, det kan ha sett mer dramatisk ut for ham
- - Det er er ikke i tråd med Politiets praksis å gå inn på tribunen mens det brenner bluss
- - Det stemmer at ingen slapp ut før kampslutt, og at den isolerte gruppen måtte urinere ned fra tribunen
Kommentar
-
Jeg vet akkurat hva som skjedde og ikke skjedde på Hønefoss. Jeg var der, stod midt inne i klynga når kampen begynte og flyttet meg når jeg ikke likte stemningen der lenger. Det taler til politiets ære at de la lista så høyt som de gjorde, og at dette ikke endte med bøter for LSK. Det var blussing, smelling, maskering, utskjelling av vakter og egne spillere, gryntelyder mot politiet og en alment ganske agressiv holdning. Men ja, det gjaldt bare et lite mindretall. De fleste trakk unna og fokuserte på å støtte laget sitt.
Mulig jeg elsker tastaturet mitt, men jeg elsker LSK høyere. Jeg ser alle hjemmekampene, så godt som alle bortekampene (har droppet Tromsø de siste årene), og har rekruttert mange som LSK-supportereKommentar
-
Jeg vet akkurat hva som skjedde og ikke skjedde på Hønefoss. Jeg var der, stod midt inne i klynga når kampen begynte og flyttet meg når jeg ikke likte stemningen der lenger. Det taler til politiets ære at de la lista så høyt som de gjorde, og at dette ikke endte med bøter for LSK. Det var blussing, smelling, maskering, utskjelling av vakter og egne spillere, gryntelyder mot politiet og en alment ganske agressiv holdning. Men ja, det gjaldt bare et lite mindretall. De fleste trakk unna og fokuserte på å støtte laget sitt.
Mulig jeg elsker tastaturet mitt, men jeg elsker LSK høyere. Jeg ser alle hjemmekampene, så godt som alle bortekampene (har droppet Tromsø de siste årene), og har rekruttert mange som LSK-supportere
Ja uff, høres ut som det var opptøyer og masse slagsmål slik du forklarer det. Tviler ikke på at du elsker lsk, det gjør vi alle. Men tastaturet står nok høyest hos deg siden du synker så lavt at du sitter å kaller folk ting på internett istedet for å si det til dem selv, syns det er feigt og patetisk. Men takk for nå, forum er ikke min ting.Kommentar
-
Jeg er ikke imot blussing, det skaper en fin atmosfære. MEN dette må gjøres på sikrere steder enn midt opp i en folkemasse, synes rett å slett det skulle vært bygd en plass på Åråsen sidna KFL der folk kunne ha blussa trygt!
Alt det andre fyrverkeriet kan vell brukes opp på nyttårs-aften eller utafor Åråsen, eneste de folka som gjør dette får ut av det er at sponsorer trekker seg, og media lager negativ omtale om LSK/KFL noe som er veldig synd! Hvis LSK skal være en topp klubb i tippeligaen trenger de sponsorer og gode supportere i ryggen!LSK i med- og motgang <3
Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifoKommentar
-
Det er så mye som spiller inn og fokuset er for meg på helt feil sted så det er synd at denne debatten igjen draes opp.
Fokuset bør være på at det i mine øyne er skremmende at vi i UFC var fler enn KFL da KFL er den største gruppa i Lillestrøm. Selvom jeg er i UFC vil jeg ha flest mulig folk på kamper og da er det KFL som må møte opp. Dette er ikke for å disse KFL eller andre på en noen som helst måte men ment for å få fokuset på oppmøte på alle kamper.
For det andre, tenk om media hadde vinklet det slik istedet: Sydlansk stemning på AKA Arena / LSK supporterne varmet opp stemninga i kulda/ Dårlig kamp men herlig stemning osv osv. Da hadde folk sett helt anderledes på det og ingen hadde brydd seg. At RB og TV2 kaster seg over og vrir på alt er synd men sånn er det. Det bør folk lære nå at media vrir på ting for å få klikk på sidene. Har selv pratet med en i RB og han har desverre allerede gjort seg opp en mening uansett hvordan man forklarer ting. Sånn er det for mange, også for folk som var der tydeligvis og det er synd.
Her har NSA samlet flere folks meninger for å kartlegge hva som egentlig skjedde i Hønefoss: http://fotballsupporter.no/index.php...lig-i-honefoss
Nå håper jeg vi heller kan få fokuset på å få flere folk på hjemme og bortekamper og få opp tenninga på tribunen! Starting med Molde neste tirsdag!UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
enig. syns kjernen i KFL har blitt mer lukka med årene. Husker jeg ble medlem fordi jeg ble inkludert og tatt i mot. Totalt ukjente folk dro meg ned mot klumpen fordi de så engasjementet mitt. Virker ikke som det skjer i særlig stor grad lenger.Kommentar
-
Det er jeg 100% enig i. Med tenning, stemning og et POSITIVT engasjement kan vi supportere gjøre vårt for å få folk på kamp. Så er det opp til spillerne og ledelsen å gjøre resten.Kommentar
-
Ja uff, høres ut som det var opptøyer og masse slagsmål slik du forklarer det. Tviler ikke på at du elsker lsk, det gjør vi alle. Men tastaturet står nok høyest hos deg siden du synker så lavt at du sitter å kaller folk ting på internett istedet for å si det til dem selv, syns det er feigt og patetisk. Men takk for nå, forum er ikke min ting.Kommentar
-
Slappe av kan du gjøre sjæl. Selvfølgelig støtter jeg dem, det er jo en fantastisk gjeng.Kommentar
-
Kommentar
-
Mulig off topic, mulig ikke. Den trenger hvertfall ikke en egen tråd, MEN.
Bendit svingen på ullevaal er stengt i hele år, noen som har en vill fantasi om hvor vi blir plassert når vi skal dit? Apeberget har vestbredden og vg svingen. Eneste alternativ er vel andre etasje på motsatt side av vestbredden? Det er ukultur!
Kommentar
-
Mulig off topic, mulig ikke. Den trenger hvertfall ikke en egen tråd, MEN.
Bendit svingen på ullevaal er stengt i hele år, noen som har en vill fantasi om hvor vi blir plassert når vi skal dit? Apeberget har vestbredden og vg svingen. Eneste alternativ er vel andre etasje på motsatt side av vestbredden? Det er ukultur!
Kan ikke være plass til mange der?Kommentar
-
Det er akkurat slik jeg føler det også, Percy. På Åråsen liker jeg UFC og deres bidrag til stemingen særdeles godt. På bortekampene er det tidvis mye vanskeligere. Men som sagt før, jeg skjærer ikke alle over en kam - mange av guttene liker jeg både hjemme og borte.Kommentar
-
Kred til UFC som eneste LSK supportere med buss til Molde igår. Etter å ha lest diverse kamprapporter på nettsider ble visst varene på tribunen levert også.
La aldri noen stoppe deres støtte.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Totalt var det 90-100 stk som holdt det gående. Med flagging og synging.
Deilig samspill på tribunen med fantastisk stemning.Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Definitivt ukultur at LSK på litt over 1 måned får bortekamp mot Aafk og MFK lagt til en ukedag. Hvordan var det med mandagskamper? Skulle ikke de bli borte med nytt regime for sendingene?
Jeg skal neppe på bortekampen mot Aafk - uansett fredag, lørdag, mandag eller søndag. Derimot er det fin gjeng som sannsynligvis skal ditt og får denne belastningen. Ukultur NFF og Cmore!Kommentar
-
Ang mandagen som var, var det overaskende mange som kom til Molde og det var veldig bra stemning og samarbeid!
Det blir nok veldig vanskelig for begge grupper å klare nok en hverdagstur til Ålesund. Mongolid av cmore og NFF som nok engang viser at de driter i supporterne.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
Kommentar