Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
-
Og en annen ting med å gå på kamp på St. james park, er hvor velkommen man føler seg. Man blir ikke mistenkeliggjort og trakassert på vei inn til stadion av maktkåte vakter. Ble verken sjekket eller antastet på vei inn til stadion, kunne hatt med våpen og nok av fyrverkeri. Her har LSK noe å lære. Har hørt tåpelige forklaringer av LSK på hvorfor vi blir antastet. Hovedmålet er ikke å finne bluss og fyrverkeri. Nei, LSK vil bare sjekke att man ikke har med våpen inn på stadion. Bare rister på hodet og forstår bare ikke hvilken verden dem som styrer LSK lever i. Sorry, men jeg sterkt i mot att man må antaste folk før dem har gjort noe galt
At man har god sikkerhetssjekk på Åråsen var forresten en formildene årsak til at bota etter blussing mot vif i 2011 ikke ble overdrevet høy.Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6602771.ece
bråk i Lillestrøm i sammenheng emd dagens match.... nå må vel folk snart vokse opp litt og slutte å oppføre se som rasshøl bare fordi det skal spilles en kamp eller fordi man har fått i seg noen pils!?
Er det rart det blir krig i verden? Et eller annet sted må da bortesupportere få lov til å være, akkurat som når vi har bortekamp.Andas in och andas ut
Orkar jag så orkar du
Kommentar
-
Mener du at man ikke skal sjekke folk før man går inn på kamp? Greit nok at man ikke skal trakassere folk, men det er da vanlig omtrent overalt at man sjekker de som skal inn på kamp? Hvis ikke så gjør man det "feil" MANGE steder... Blir for dumt å legge skylda på LSK for dette, da det er en del av retningslinjene til NFF.
At man har god sikkerhetssjekk på Åråsen var forresten en formildene årsak til at bota etter blussing mot vif i 2011 ikke ble overdrevet høy.
Jeg satt 5 meter unna benken i europa-cupen på torsdagen mellom Newcastle og Benfica, var ikke en eneste sjekk på vei inn til stadion. Jo, en sjekk var det, og det var billettsjekk. Det sto en vakt ved hver port og hjalp deg hvis du hadde problemer med å lese av billetten. Ellers var det null kontroll.
Og er det ikke på tide att klubbene tar styring i driften av tippeligaen, ikke sitte som noen idioter og vedtar tåpelig og fordyrende regelendringer som klubbene selv må betale.
Men slapp av, jeg har ikke tenkt å benytte meg av tilbudet til LSK på lang tid til. Jeg savner overhode ikke å gå på Åråsen enda og LSK kommer neppe til å savne meg.Kommentar
-
Ja, jeg mener man ikke skal sjekke folk før man går inn på kamp, for selv om man hadde en god sikkerhetssjekk på Åråsen så skjedde hva? Jo, tidenes fyrverkerifest på Åråsen på mange år. På Ullevål, samme greiene, det nytter ikke. Det er bare å kutte ut sjekkingen. Folk for inn det de vil bare dem prøver hardt nok. Er tåpelig å stå å sjekke en 4-åring for ulovlige gjenstander. Istedenfor å bruke kronene på noen folk som strøk på inntaket til politiskolen, så kan dem heller bruke penger på skikkelig overvåkingsutstyr. Og begynn å gi skikkelige straffer til dem som bryter reglene inne på stadion.Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Kommentar
-
Jeg har aldri følt meg trakaset eller mistenklig gjort ved noen av kampene jeg har vært på. Har vært på kamp siden 80 tallet. Kanskje på grunn av at jeg ikke slåss eller blusser. Ikke vet jeg. Ikke har jeg problemer med å bli visitert heller. Når jeg har med meg unga mine har de aldri blit visitert. Skjønner ikke problemet Ranakanaris. Beklager.Kommentar
-
Jeg har aldri følt meg trakaset eller mistenklig gjort ved noen av kampene jeg har vært på. Har vært på kamp siden 80 tallet. Kanskje på grunn av at jeg ikke slåss eller blusser. Ikke vet jeg. Ikke har jeg problemer med å bli visitert heller. Når jeg har med meg unga mine har de aldri blit visitert. Skjønner ikke problemet Ranakanaris. Beklager.Kommentar
-
Hvordan du føler det kan ikke jeg ta stilling til. Jeg syns ikke det er noe problem. Jeg syns du skrev noe om at en røyk bombe ble kastet ned. Hva hvis flasker eller lignede blir tatt inn og kastet mot motspillere. Hva da?? Mulig det ikke er grunn til visitering. Ikke vet jeg. Tror kanskje dette kommer fra Nff.Kommentar
-
Jeg verken blusser eller slåss, og er sterk motstander av å bruke bluss/fyrverkeri på tribunen og att noen slåss på grunn av ett fotball-lag er avskum i mine øyne. Er for livstids-utestengelse fra Åråsen ved bruk av fyrverkeri inne på Åråsen, er for att folk som slåss før, under og etter kampene skal bli nektet adgang på Åråsen. Men sorry 307, jeg føler meg trakassert og mistenkelig gjort av LSK når jeg kommer på Åråsen for å støtte laget når jeg blir møtt av noen apekatter som må klå på meg. Og jeg har sett små unger bli sjekket ved inngangen til Åråsen, så det er ikke noe jeg bare finner på. Så beklager 307 att du ikke ser problemet. Hvorfor er det større behov for å sjekke på Åråsen enn på St. James park??? Forstå det den som kan.Kommentar
-
De kunne jo bare leid inn glamourmodeller så er saken løst. Hadde gått gjennom flere gangerAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Jeg skrev litt fort, selvfølgelig blir det strengt med livstid for for bluss. Men jeg står for att det må være en straff som svir hvis man bruker bluss og fyrverkeri på tribunen.Kommentar
-
Det er ikke dit syn på straff mot pyrobruk jeg reagerer på, men det er nokså paradoksalt at du da er såpass negativt innstilt til å bli kroppsvisitert. Har du andre forslag til hvordan man kan forhindre at pyroeffekter kommer inn på Åråsen?Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg er skrekkelig fristet til å spørre om hva du er redd for skal skje hvis en mann tar deg på innsiden av lårene.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Arrangementansvarlig i LSK har jo selv sagt det til meg, det er ikke pyroeffekter som er målet med kontrollen ved inngangen, det er å hindre att folk tar meg inn farlige gjenstander som kniver og slikt. Derfor vil dem ikke slutte med kontrollen selv om det kommer pyroeffekter inn på stadion. Og da er spørsmålet, har vi hatt noen episoder med folk som har fektet rundt seg med en kniv?? Jeg har ikke hørt om det i alle fall.Kommentar
Kommentar