Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Jeg er skrekkelig fristet til å spørre om hva du er redd for skal skje hvis en mann tar deg på innsiden av lårene.
    at kneet mitt plutselig sitter i nesa hans .

Kommentar

• xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      at kneet mitt plutselig sitter i nesa hans .
      herregud så barnslig..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

Hva gjør du hvis/når det ikke er kvinnelige vektere ved inngangene - dropper kampen?
        LasseN

Kommentar

• veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

Din mentale alder tilsvarer ca. 5 år, mr. Tullebukk.

Hva er du redd for? Tror du at du er så deilig at mannlige vektere blir homofile bare av å ta på deg? Og om de skulle være homofile i utgangspunktet, tror du at de synes du er så digg at de tafser litt ekstra?
          Du virker litt usikker på din egen seksualitet. Just saying.

On topic: kroppsvisitering er da absolutt ikke noe problem! Og kom ikke å si at dette bare skjer i Norge. Jeg har opplevd dette både i Tyskland og England.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Jeg bare lukker øynene å tenker: "Det er Legenden"
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Superstefan
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 2180

Ser ikke hva som er så stress med ransakinga på Åråsen. Skulle inn på ett utested i London i fjor. Måtte igjenom metaldetektor, kroppsjekk og legitimasjon skann. (var der dagen etterpå også, da hadde skanneren tryna så de tok bilder av all legitimasjon).

Får og si det sånn. Sjekken på Åråsen er piece of cake.
              Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Dandy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 346

mye latterlig her nå!
                UFC 05!

Kommentar

• Kvalen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 327

Fordi ingen mann får kjenne meg på innsiden av lårene.
                  Redd for at det skal krible litt?
                  "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                  - Ivar Hoff

Kommentar

• Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                    Folk som vil bruke pyroeffekter for det inn på stadion samme hvor mye man klapper på folk, det er blitt bevist flere ganger. Derfor mener jeg heller att man må bruke kreftene på å ta dem som bruker det med skikkelige bevis, og sørge for att dem blir straffet for det. Tror det er mange som ville ha tenkt seg om hvis man fikk beskjed om att man er blitt utestengt i ett år for bruk av pyroeffekter.

Arrangementansvarlig i LSK har jo selv sagt det til meg, det er ikke pyroeffekter som er målet med kontrollen ved inngangen, det er å hindre att folk tar meg inn farlige gjenstander som kniver og slikt. Derfor vil dem ikke slutte med kontrollen selv om det kommer pyroeffekter inn på stadion. Og da er spørsmålet, har vi hatt noen episoder med folk som har fektet rundt seg med en kniv?? Jeg har ikke hørt om det i alle fall.
                    Nå er det jo sånn at pyroeffekter blir ansett som farlige objekter. Det er jo i all hovedsak derfor det finnes et forbud.

Jeg skjønner hva du mener, men er det ikke langt bedre å legge inn en innsats ved å i hvert fall forsøke å forhindre at kniver, slagvåpen osv. kommer inn?
                    Last edited by Seb.R; 17.04.2013, 10:52.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

Alt dette får meg til å tenke på Seinfeld - It moved
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• perrern80
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 603

Her er jeg sulte foret på kroppslig kontakt, så alt taes mot med glede, om det er mann eller kvinne selv syns jeg sikkerheten på Åråsen til tider har vært slapp. Enkelte ganger har dem bare sjekket utsiden av armer, mens andre ganger er det full antasting
                        Føler at det er mer "fullpakke" under risiko kampene, men det er vel bare en selvfølge.
                        Guttungen har til sammenligning aldri blitt sjekket (blir 7år), selv med 3år fast på alle hjemmekamper deriblant alle hat oppgjør. Om han så hadde blitt visitert, hadde jeg nok ikke steila total av den grunn, bare fått ei ripe i selvbildet av meg selv som en gjennomført trivelig gubbe med stort engasjement for klubben. Men det kan jo verken politi, eller vakter vite, som må forholde seg til at visse miljøer rundt spesielt fotballen har blitt råere, og kan ta ibruk uventede metoder for og lage kvalm.

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Herlig at enkelte fortsatt går på mine provokasjoner har dere ikke lært lol...

Kommentar

• Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5918

Herlig at enkelte fortsatt går på mine provokasjoner har dere ikke lært lol...
                            Hvis jeg hadde kunnet poste jpeg-bilder, så hadde du nå fått et flott bilde av en robåt med fossende årer :-D
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• *46*

Fra nyhetstråden og lsk.no:

Kommentar

• Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5918

Litt merkelig oppbygning av dette sanksjonsreglementet.

Paragraf åtte, nest siste prikkpunkt, henviser til effekter som symboliserer tilhørighet til grupper som er uønsket etter paragraf ni.

§ 9****** Bortvisning av personer eller grupper fra Åråsen
                                Klubbens vakter kan bortvise personer som:
                                er utestengt fra Åråsen etter § 4
                                er overstadig beruset
                                har på eller med seg effekter som er forbudt på Åråsen og personen nekter å legge fra seg de forbudte effektene
                                etter vaktenes oppfatning utgjør en sikkerhetsrisiko
                                Denne paragrafen viser til enkeltpersoners handlinger, ikke til grupper. Henger ikke helt på greip.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Ser vel for meg ut som reglene sier at dersom du oppfører deg som folk, har du lite å frykte. Det eneste jeg oppfatter som noe urimelig er §10 som jeg tviler på at er rettslig godkjent. Dersom man av en eller annen grunn skulle påføre LSK en bot, og boten blir markant større enn overtredelsens egentlige skadevold som et resultat av at dette ikke er et førstegangs uhell i LSK-regi, vil ikke dette være å regne som et urimelig erstatningskrav i forhold til det faktiske skadeforløp? Eksempelvis kaster person A en lighter på banen, LSK får 5000,- i bot, 4 måneder senere kaster person B en lighter på banen og LSK får 10 000,- i bot som resultat av at dette ikke er en førstegangs hendelse. Vil det ikke være urimelig å sanksjonere person B dobbelt så mye som person A? Jurister?
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

Tja, det var jo ikke måte på innstramning.
                                    i ytterste konsekvens åpner reglementet for utestengelse for å rope "dommerjævel" fra tribunen....
                                    Knurr...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Jeg verken ønsker eller vil trekke meg for langt inn i dette. Uansett hvordan preferansene er det i hvert fall det viktigste å skape trykk og engasjement på tribunen. Alle som gjør dette har min støtte innen rimelighetens grenser.

ALLE inkludert oss sliter med tilskuerflukt og jeg ser ingen grunn til at det endrer seg uten at vi gjør noe ekstra på triunen.

Har stått en del unna "klacken" og sunget 15 ganger mer en de rundt meg og har erfart at det hjelper men å rope "opp med hendene" e.l. så får man gehør selv om ikke folk trykker på rundt deg. Synes vi bør være med å kjefte ned de som ikke synger.

Opsummert trenger vi folk som tar av over hele fjøla. Jeg synger uansett men mange vil ha noe å henge seg på.
                                      e
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Simeone
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 761

Reglement kan ikke taes seriøst.
                                        Det legger på flere punkter opp til utestengelse basert på trynefaktor:

"§ 2 Sanksjonerbare forhold for supportere
                                        i.
                                        for øvrig opptrådt på en måte som er egnet til å skade LSKs anseelse.

§ 9 Bortvisning av personer eller grupper fra Åråsen
                                        etter vaktenes oppfatning utgjør en sikkerhetsrisiko "

Jeg skal ikke være helt negativt, dette her tolker jeg som en positiv ting:
                                        "§ 5 Sanksjonsutvalget og dets saksbehandling
                                        Den saken gjelder, skal gis adgang til å belyse saken skriftlig, derunder legge frem bevis. Det skal åpnes for at den saken gjelder får møte i nemnda der dette er nødvendig for å sikre tilstrekkelig opplysning av saken."
                                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                        para gritarle a la FIFA:
                                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                          Tja, det var jo ikke måte på innstramning.
                                          i ytterste konsekvens åpner reglementet for utestengelse for å rope "dommerjævel" fra tribunen....
                                          Dette er vel det som på godt norsk kalles kverulering. De fleste forstår at man ikke vil
                                          utestenges for å få fartsbot på vei til Lillestrøm (lovbrudd på vei til stadion) eller ved å skrike dommerjævel (opptre på en måte som kan skade LSKs omdømme). Jeg tviler på at LSKs hensikt med reglementet er å drepe engasjement, men å kunne fjerne uønskede elementer som åpenbart sverter klubben med reglement i ryggen. I tillegg er utestengelse verste konsekvens, noe som tilsier at flertallet av bruddene på lovverket antagelig ikke fører til utestengelse.
                                          Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...