Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

Finnes dessverre endel triste skjebner der ute.
    Kred til speaker som tok ansvar: "Nå må jeg vennligst be om at alle roer seg ned". Dagens.

Kommentar

• Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

En ting som irriterer meg og som jeg mener er ukultur er bannerne på kamp.Idag og på flere bortekamper før iår har jeg sett 3-4 bannere med Kanari-Fansen,men ingen med Lillestrøm SK.Selv Thailand-kanaris banner har man.Holder man ikke med klubben lenger?

Kommentar

• Kopperud
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2006
        • 1697

Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Bør og skal ikke være nødvendig.
        Bør ikke være nødvenig med sikkerhetssjekk før man går på fly heller, men hender en idiot har med seg en bombe inn der å...

(Satt på spissen)
        Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• *46*

Jeg tar det for gitt at NFF ikke lærer noe av denne fadesen ved å sette opp kamper i cupen på to forskjellige dager for LSK og vif i Oslo.

Kommentar

• Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

Opprinnelig skrevet av Felt C
            En ting som irriterer meg og som jeg mener er ukultur er bannerne på kamp.Idag og på flere bortekamper før iår har jeg sett 3-4 bannere med Kanari-Fansen,men ingen med Lillestrøm SK.Selv Thailand-kanaris banner har man.Holder man ikke med klubben lenger?
            Også er det i plast! Mon tro om man bruker samme leverandør som Blåhvalene fra Sandefjord.
            Får vondt langt i supporterhjertet.
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3240

Opprinnelig skrevet av egil
              Var på kampen. Ikke så vanskelig å se at Iskogutta var gira på amfetamin. Bare trist egentlig.
              Amfetamin, vif-sympatier og en trygda hverdag uten positiv input er oppskriften på et trist liv. Den voksne delen av meg synes oppriktig synd på disse stakkarene.

Kommentar

• rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1446

uansett om det skal eller ikke skal være nødvendig, så burde nff ha hørt på rådet fra onkel om å sette opp Lillestrøm og søpla på samme dag. Går an å tenke preventivt, når man vet at det finnes altfor mange idioter som holder med søpla.
                Custodes
                I med og motgang

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3240

Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                  uansett om det skal eller ikke skal være nødvendig, så burde nff ha hørt på rådet fra onkel om å sette opp Lillestrøm og søpla på samme dag. Går an å tenke preventivt, når man vet at det finnes altfor mange idioter som holder med søpla.
                  Tror egentlig ikke det handler om å holde med søpla engang. Dette er folk som i sine uendelig triste og meningsløse hverdager kun finner glede i å sloss og ødelegge. Tror ikke det spiller noen rolle for dem om det er fotball, hockey eller svømmestevner de går på, og mange av dem ville ha fått store problemer med å ramse opp startoppstillingen til søpla i forrige kamp. Dette er stakkarer som ikke har det aller minste med fotballsupportere å gjøre.

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Debatt om gårsdagens hendelse på VG nett

KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5917

Opprinnelig skrevet av egil
                      Debatt om gårsdagens hendelse på VG nett

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...ette-problemet
                      Sitat engabohem:

Jeg er helt enig i at dem skulle ha møtt Sportsklubbens fineste et helt annet sted når dem først ble invitert av LSK sine ditto.
                      Er det noen KFL-vaktene burde vært oppmerksomme på?
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

Dette var en dritkjip opplevelse synes jeg. Hadde med meg Småen på hans først bortekamp med fugla.
                        Den Amfetaminstemninga som var når tapergjengen (hvis navn ikke bør nevnes) kom mot oss og måten en del av vår gjeng fyrte seg opp på tilbake, ga ikke mersmak. Vi bor i Gamlebyen i Oslo noe som nok vil bli tøft for han når han vokser opp som LSK supporter : ) men det kommer jo ikke noe godt ut av å hate. Han tjener ingenting på å hate Enga.

Jeg prøver å lære min sønn om at fotball ikke handler om hat, men om samhold, og det å ha det gøy, og heie på laget sitt fremfor å hate på andre. Og da blir jo sånne situasjoner helt håpløse. Jeg sier ikke at Lsk har skyld i dette og det skjedde jo ikke stort sånn sett, men den hatske stemninga og truende oppførselen som diverse idioter satte opp, samt de grove skjellsordene som ble utveklset, var ikke akkurat barnevennlige.

Men hvis det stemmer at Sportsklubbens fineste (eller Sportsklubbens dummeste ?) som nevnt over her, har invitert til slosskamp i forkant av akmpen er det enda mer håpløst. Særlig når man jo vet at Cupens første runder er dugnadsbaserte, joviale arrangementer med relativt lav iskkerhet og fokus på fotballens kjerneverdier og lokal tilhørighet.

Er ikke LSK s ansvar å rydde opp i andres lags casuals, men håper sterkt at man gjør det man kan for å utestenge, tyste, og ødelegge alle slike miljøer tilknytta klubben jeg eLSKer. Få dem bort. Jeg blir bare trist.

Jeg var forøvrig på kampen med en kompis som holder med VIF.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

Uten at jeg vet om disse gruppene har hatt kontakt vil jeg påpeke at man er ikke spesielt smartere enn isko hvis man tar det som blir skrevet på Vgdebatt som god fisk helt uten videre.

Dette angrepet er forøvrig det feigeste i manns minne og det er ikke overraskende at det kommer fra den kanten.
                          Blir oppriktig sint og lei meg når jeg ser hvordan denne gjengen opererer.Helt enig med tilt når han beskriver hva cupen i særdeleshet handler om.Jeg gir beng i om folk møtes utenfor allfarvei og slåss,men når de drar det inn på stadioner som igår da er det helt over.Det er rett og slett ikke håp for at disse skal forstå hvor mye gårsdagens hendelse ødelegger for fotballen og rekrutteringen til tribuner som allerede er i ferd med å tømmes.

Kommentar

• Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5917

Uten at jeg vet om disse gruppene har hatt kontakt vil jeg påpeke at man er ikke spesielt smartere enn isko hvis man tar det som blir skrevet på Vgdebatt som god fisk helt uten videre.
                            Ingenting tas for god fisk og uttalelsen kan helt fint ha kommet for å fordele skyld, uten at det har noen rot i virkeligheten. Det var ganske enkelt et spørsmål. Ellers er jeg helt enig med både deg og tilt.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

Når det gjelder banneret er jeg enig med det som blir skrevet!
                              Dette er flaut og ser bare jævlig dumt ut! Man henger ikke opp flere like bannere og flere gruppebanner! At de er trykt er bare skammelig og flaut! Til Felt C: Lillestrøm banneret er tilbake på søndag!

UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

Savner flere tifoer for de pengene jeg har gitt jeg.
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

Kommentar

• Armani
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Apr 2013
                                  • 4

Ganske tilbakestående ja, spesielt "Thailand kanaris" men er vel mye verre å være en bråkmaker som drar på fotballkamper fordi man underpresterer i sitt eget soverom.

Forøvrig boikotter jeg så mange fotballkamper jeg kan så lenge det er bråk under kamper. Er ikke interessert i å gjøre en morsom opplevelse til noe helvetes irriterende pga noen rasshøl har hatt mangel på sosiale antenner siden fødselen. Om LSK som klubb ikke klarer å identifisere og utestenge tapere så bruker jeg ikke en krone på dem. Heia sofasupportere og måtte bråkmakere få hjertestans av sitt eget adrenalin så tidlig som mulig.

Kommentar

• Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

Syns det er ganske utrolig at folk velger å "boikotte" LSK fordi noen lager bråk, sloss, og velger å sette seg selv foran alt annet. Er vel bedre å større LSK og vise disse rasshøla ryggen. Syns også media kan slutte å fokusere på dette. Dette er guttunger som kun vil ha oppmerksomhet.

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5917

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                      Syns det er ganske utrolig at folk velger å "boikotte" LSK fordi noen lager bråk, sloss, og velger å sette seg selv foran alt annet. Er vel bedre å større LSK og vise disse rasshøla ryggen. Syns også media kan slutte å fokusere på dette. Dette er guttunger som kun vil ha oppmerksomhet.
                                      Det er kanskje litt utrolig at noen velger å utbasunere det som sitt første innlegg på forumet også. Jeg er ikke så veldig sikker på at "boikotteren" vår her boikotter så veldig.

Kommentar

• klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

Å boikotte LSKs kamper gagner ingen. LSK taper penger og entusiasme, og de som boikotter får ikke sett kamper de egentlig ønsker å se. Ved å boikotte lar man en gjeng tapere, med negativ IQ vinne frem. LSK bør sette hardt mot hardt, og utestenge alle som gjør handlinger som ikke hører hjemme på en idrettsarena. Jeg håper det nye regelverket som er lagt frem er en start på dette.

Så får man håpe at alle som oppfører seg som idioter får opp øya, og innser at det det de driver med er idioti. Det finnes andre måter her i livet å hevde seg på enn å drive med idioti, for enkelte har ikke dette nådd helt frem.

Kommentar

• heidar
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2131

Roy Vaadal må vel snart redigere denne "generelle" tråden?

Uansett, Malmö sin hyllest av Ivan Turina bør oppmerksommes. Fint.
                                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

Working...