Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Forøvrig bør alle og enhver som nå er så jævla tøffe i trynet angående synging på søndag, se seg sjøl i speilet. Jeg ser dere på kampene og det er mange som bare synger når vi vinner. Hva med å "practice what you preach" og bidra til at det blir en gedigen hjemmebane for Sportsklubben? Ha litt stolthet og kline til verbalt og visuelt selv om man skulle ligge under?

    Men det er vel mer spennende å skjelle ut egne spillere, synge spillersanger for de som er benken osv....

    "Buhu, gidder ikke spillerne, gidder ikke jeg heller. Jeg er betalende kunde." Sutre, sutre, sutre...
    Spikern på hodet. I mine øyne er det største problemet at folk forventer resultater FØR de synger. Vi er supportere, og med mindre man er Real Madrid-supporter skal sang skal føre til resultater, ikke omvendt. Hadde alle de 2-300 som til vanlig står på feltet sunget hele kampen gjennom hadde det ikke vært problemer med stemningen på Åråsen. Feltet ville ha vært et trekkplaster i seg selv. Dessverre er det toppen 15 personer på hele feltet som synger gjennom hele kampen. Senest forrige hjemmekamp mot Tromsø pep og buet et større antall folk på 1-1. Tullete. Sutring skal gjøres på forumet, ikke på tribunen.
    Custodes
    Contra o futebol moderno!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Hva med å få BHR og PWM til å stå på feltet til Søndag..

      Kommentar

      • junior
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 492

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Hva med å få BHR og PWM til å stå på feltet til Søndag..
        Riise ville hvertfall bidratt til aggro på feltet
        ------- Forza Fugla! -------

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          I tillegg kunne jeg ønske at talsmannen var mer til stede på sosiale medier (forum og kanarifansens FB-side for å være nøyaktig) og tilgjengelig for andre enn de som kjenner ham privat. Men når jeg ser hva som dukker opp her, så skjønner jeg jo at man ikke vil utsette seg for det. Så skal jeg vurdere å moderere mine uttalelser selv, når jeg blir som mest engasjert ;-)
          Vi i styret er tilgjengelig på mail og på tlf til alle døgnets tider. Det bør da holde det? Hvis man er misfornød med noe så er det lov å sende en mail eller sms. Eller som Mykle gjør uttallige ganger, ring...
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
            Vi i styret er tilgjengelig på mail og på tlf til alle døgnets tider. Det bør da holde det? Hvis man er misfornød med noe så er det lov å sende en mail eller sms. Eller som Mykle gjør uttallige ganger, ring...
            Hva skal man finne på surve for da a?
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
              Hva skal man finne på surve for da a?
              Noen kaller det surving, andre kaller det deltakelse i den offentlige debatt. Det hender vi bedriver sånt
              innimellom all survingen.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Noen kaller det surving, andre kaller det deltakelse i den offentlige debatt. Det hender vi bedriver sånt
                innimellom all survingen.
                Vi er til og med på Martins før alle hjemmekampene (veit at du ikke alltid er der, Tone, men dette var ment generelt til alle). Her kan vi også nåes.

                Vi kan også nevne at man har fått en del tilbakemeldinger face to face fra folk som er enige med det Kenneth sa om at han ikke ville ha gullet til Drammen. Men ingen har sagt til noen av oss at de er uenige, bortsett fra på nettet da.... Så at alle er så imot Kenneth på akkurat det som man skal ha det til er å ta i kraftig.
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Virker som KFL styret har samme passive holdning som klubben. "Dere får oppsøke oss hvis dere vil ha informasjon." Det er søren meg ikke rart vi er redusert til en betydningsløs dråpe i det norske fotballhavet.

                  Få byttet ut den trauste gjengen her a? Må være noen med snert blandt klubbens supportere
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                    Virker som KFL styret har samme passive holdning som klubben. "Dere får oppsøke oss hvis dere vil ha informasjon." Det er søren meg ikke rart vi er redusert til en betydningsløs dråpe i det norske fotballhavet.

                    Få byttet ut den trauste gjengen her a? Må være noen med snert blandt klubbens supportere
                    Om vi er redusert til en betydningsløs dråpe i supporterhavet er det ikke på grunn av KFL-styret. KFL-styret hverken kan eller skal vedta tribunelivet, jeg tror du overvurderer effekten styret med dets leder kan ha.

                    Om du vil skifte ut "den trauste gjengen" foreslå jeg at du tar ordet på årsmøtet.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      Dere kan fortsette så lenge dere orker å påstå at vi er Norges beste. Det eneste dere oppnår er at Norge ler av dere. Vi har en lang vei å gå for å være i nærheten. Det hjelper ikke å være på godkjent nivå 2 kamper i året.

                      Jeg merker selv at mitt engasjement på kamp er nesten borte og det må klubben og ledelsen i KFL ta ansvar for. Defensive uttalelser i media bidrar kun til å gjøre engasjementet ennå dårligere. Når lederen får spm. angående et eventuelt storinnrykk fra Trøndelag så må han være offensiv og skape litt trøkk. Ikke i den latterlige graden Rønnern drar frem her (Er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet), men ved å oppfordre alle som holder med Lillestrøm til å komme og vise at INGEN tar seg til rette på Åråsentribunene... Når man sier at "de kommer sikkert med kjempemange folk og vi har ikke sjans til å matche det, men jeg håper det kommer noen allikevel og at de hvertfall synger litt" så tenner man hvertfall ikke gløden hos meg
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        KFL-styret hverken kan eller skal vedta tribunelivet, jeg tror du overvurderer effekten styret med dets leder kan ha.
                        Mener du det? I en organisasjon, hvis eneste formål er å skape et bra tribuneliv, har ikke styret noe ansvar? Hva faen er poenget med styret da? Jeg er sikker på at et tilsvarende antall mennesker, uten verv, kan gjøre samme jobben som gjøres nå.

                        Hvis ikke styret i KFL ikke har noe ansvar for å skape engasjement hos sine medlemmer, hvem har da det ansvaret?
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Jeg merker selv at mitt engasjement på kamp er nesten borte og det må klubben og ledelsen i KFL ta ansvar for.
                          Nei. Du har selv ansvar for ditt eget engasjement, det kan du ikke legge over på KFL-styret.

                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Mener du det? I en organisasjon, hvis eneste formål er å skape et bra tribuneliv, har ikke styret noe ansvar? Hva faen er poenget med styret da? Jeg er sikker på at et tilsvarende antall mennesker, uten verv, kan gjøre samme jobben som gjøres nå.

                          Hvis ikke styret i KFL ikke har noe ansvar for å skape engasjement hos sine medlemmer, hvem har da det ansvaret?
                          Det er omvendt: Det er medlemmene som skaper engasjementet. KFL består på bakgrunn av medlemmenes engasjement. Medlemmenes engasjement er ikke et resultat av KFLs eksistens, KFL eksisterer takket være ditt, mitt og alle andres engasjement.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Nei. Du har selv ansvar for ditt eget engasjement, det kan du ikke legge over på KFL-styret.
                            Her prater du imot din egen mening i en annen diskusjon, nemlig den om Magnus Haglund sin rolle. Dersom styret i KFL ikke skal ta ansvar for medlemmenes engasjement, skal Magnus Haglund da ta ansvar for spillernes prestasjoner?

                            For å ta et annet eksempel, dersom jeg i arbeidslivet ikke mottar informasjon om hva som kreves av meg fra min leder, er det da jeg eller min leder som er ansvarlige for hva jeg leverer?
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

                              HolterKanaris, hvorfor er du ute etter en organisajon du ikke er medlem i?
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av holterkanaris
                                her prater du imot din egen mening i en annen diskusjon, nemlig den om magnus haglund sin rolle. Dersom styret i kfl ikke skal ta ansvar for medlemmenes engasjement, skal magnus haglund da ta ansvar for spillernes prestasjoner?

                                For å ta et annet eksempel, dersom jeg i arbeidslivet ikke mottar informasjon om hva som kreves av meg fra min leder, er det da jeg eller min leder som er ansvarlige for hva jeg leverer?
                                wtf?
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  wtf?
                                  Hvis du ikke forstod det jeg skrev, får det heller bare være. Det er ganske alminnelig middelklassespråk jeg bruker.

                                  Hvis du ikke forstod hva jeg mener får du heller komme med et mer utfyllende spørsmål enn wtf, for det gir meg ikke mye.

                                  Men jeg regner med at du forstod, tok deg selv i å ha bommet, og forsøkte å latterliggjøre innlegget mitt med en tåpelig kommentar
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

                                    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                    HolterKanaris, hvorfor er du ute etter en organisajon du ikke er medlem i?
                                    Jeg er på ingen måte ute etter KFL som organisasjon, eller Kenneth som leder. Jeg setter fingeren på det jeg mener gjøres feil i KFL. Selvfølgelig kan alle gå i seg selv og yte mer under kamp. Jeg mener ikke at Kenneth skal stå å fortelle meg at jeg skal synge. Det jeg forventer er at en leder er offensivt ute og engasjerer.
                                    ***Større baller enn vett***

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Hvis du ikke forstod det jeg skrev, får det heller bare være. Det er ganske alminnelig middelklassespråk jeg bruker.

                                      Hvis du ikke forstod hva jeg mener får du heller komme med et mer utfyllende spørsmål enn wtf, for det gir meg ikke mye.

                                      Men jeg regner med at du forstod, tok deg selv i å ha bommet, og forsøkte å latterliggjøre innlegget mitt med en tåpelig kommentar
                                      Nei, jeg bommet ikke. Du bommer. Igjen.

                                      Magnus Haglund er ansatt for å få en gjeng ansatte profesjonelle fotballspillere til å levere. KFL og forsangerne betaler for å komme inn på stadion for å se kampen og skape tribuneliv. Du og jeg og alle andre betaler for å komme inn. Vi gjør det av kjærlighet til klubben vår og for å støtte i med- og motgang.

                                      Om du ikke skjønner hva som forventes av deg på feltet uten at KFL forklarer det for deg i avisen eller at en forsanger brøler til deg er strengt tatt tribunelivet på Åråsen det minste av dine problemer.

                                      Ergo: WTF?
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • HolterKanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 1603

                                        Da får du mene det... Så kan man avvikle ledervervet, da det tydeligvis ikke nytter noe formål annet enn et navn på en liste
                                        ***Større baller enn vett***

                                        Kommentar

                                        • LasseN
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 1610

                                          Kanskje du skulle melde deg som leder i KFL da.
                                          Eller, man må være medlem i KFL for å kunne delta på årsmøtet.
                                          LasseN

                                          Kommentar

                                          Working...