Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Opprinnelig skrevet av LasseN
    Kanskje du skulle melde deg som leder i KFL da.
    Eller, man må være medlem i KFL for å kunne delta på årsmøtet.
    Haha. Jeg hadde knapt nok klart å overbevise meg selv om å stemme på meg. Mine lederegenskaper begrenser seg til å være hjelpetrener for Holter G05, så det kunne blitt en fiasko av de sjeldne.

    Grunnen til at jeg meldte meg ut er at jeg ikke likte måten Tommy, UFC ble behandlet i en turbulent periode. Er betalende medlem i KFL f.o.m neste sesong, nettop for å kunne ta del i de avgjørelser som tas.
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      Jeg er på ingen måte ute etter KFL som organisasjon, eller Kenneth som leder. Jeg setter fingeren på det jeg mener gjøres feil i KFL. Selvfølgelig kan alle gå i seg selv og yte mer under kamp. Jeg mener ikke at Kenneth skal stå å fortelle meg at jeg skal synge. Det jeg forventer er at en leder er offensivt ute og engasjerer.
      Da må du nesten fortelle meg hvorfor jeg skal ta hensyn til dine meninger?

      Jeg som ikke er medlem i feks. Røde Kors kan ikke sitte å klage på hvordan de hånterer sine saker. Det er jo liksom ikke mitt problem?
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Laplace
        Medlem
        Møteplager
        • May 2013
        • 70

        Ukultur av værste sort:

        Med tre dager igjen til serieavslutningen mellom LSK og Rosenborg på Åråsen, er det fortsatt de gulltørste Rosenborg-supportere som kjøper flest billetter.

        Tribunen som er beregnet på RBK-supportere bak det nordre målet, begynner å nærme seg utsolgt. Torsdag morgen var det solgt 1.126 billetter til tribunen som har plass til 1.850 tilskuere.

        – Mye tyder på at Legea-tribunen vil bli utsolgt før kampstart søndag. Ikke engang VIF-klanen pleier å selge billettene så raskt til denne tribunen, sier Lisbeth Torres Blomberg i LSK.

        Kommentar

        • Felt C
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 776

          Hvor mange betalende medlemmer er det i KFL i 2013?

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            KFL, I med- og motgang.

            Uansett hvordan man vrir og vender på det, Kvebek har ikke akkurat støttet opp om dette grunnprinsippet. Med sine to siste offentlige uttalelser virker mannen alt annet enn motivert for jobben. Ekstra ille blir det også når Tom Lund-statuen skal avdukes igjen en time før kamp.

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              Står meg bekjent ikke kilometerlange køer med folk hvis høyeste ønske er å sitte i styret til KFL. Får håpe neste årsmøte viser at jeg tar feil!

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Her prater du imot din egen mening i en annen diskusjon, nemlig den om Magnus Haglund sin rolle. Dersom styret i KFL ikke skal ta ansvar for medlemmenes engasjement, skal Magnus Haglund da ta ansvar for spillernes prestasjoner?

                For å ta et annet eksempel, dersom jeg i arbeidslivet ikke mottar informasjon om hva som kreves av meg fra min leder, er det da jeg eller min leder som er ansvarlige for hva jeg leverer?
                Når du kjøler ned huet et par hakk ser du nok kanskje forskjellen på Haglunds ansvar for LSKs sportslige prestasjoner og KFL-styrets ansvar for trøkk på tribunen. For det første snakker vi om et fulltids ansettelsesforhold mot frivillig engasjement. For det andre er det hovedsaklig administrative oppgaver KFL-styret gjør for å tilrettelegge for fansen. Skal man peke på én ansvarlig for stemninga på tribunen, er det nok mer naturlig å peke på hovedforsanger. Jeg støtter likevel Ronnie i at folk har seg selv å passe på, man er ikke 3 år og må bli holdt i lanken av mamma for å spise grønnsakene sine lenger. Dette er forøvrig en diskusjon utenom talsmanns uttalelser i RB.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Når du kjøler ned huet et par hakk ser du nok kanskje forskjellen på Haglunds ansvar for LSKs sportslige prestasjoner og KFL-styrets ansvar for trøkk på tribunen. For det første snakker vi om et fulltids ansettelsesforhold mot frivillig engasjement. For det andre er det hovedsaklig administrative oppgaver KFL-styret gjør for å tilrettelegge for fansen. Skal man peke på én ansvarlig for stemninga på tribunen, er det nok mer naturlig å peke på hovedforsanger. Jeg støtter likevel Ronnie i at folk har seg selv å passe på, man er ikke 3 år og må bli holdt i lanken av mamma for å spise grønnsakene sine lenger. Dette er forøvrig en diskusjon utenom talsmanns uttalelser i RB.
                  Jeg er enig i at forskjellen er stor.

                  Får prøve å moderere meg selv litt da. Når jeg skal gire meg opp til en kamp som jeg synes er viktig, er det lettere når man har noen sentrale mennesker som viser en offensiv holdning utad i f.eks. media. Det er vanskelig å motivere seg til en sånn kamp når den offisielle holdningen til KFL er at tribunekampen er tapt på forhånd. Jeg setter stor pris på at det er mennesker som er villige til å ta på seg et sånt verv, for det virker ofte som om det er like lukrativt som å være klassens representant i elevrådet på ungdomsskolen. Det er liksom et verv man tar fordi ingen andre har lyst.

                  Så all ære til Kenneth som har tatt på seg det utakknemlige ansvaret som leder/talsperson, men det må da være noen blandt de 2-3000 medlemmene i KFL som hadde vært bedre egnet til å ta på seg jobben med å skape litt trøkk utad? En med litt "Myklebustattityd"
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • junior
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 492

                    For og komme med en liten kommentar til innlegget til min sambygdning Holter først: Haglund er en (relativt) godt betalt leder for en prestasjonsbedrift. Styret i KFL er folk som betaler for å dra rundt og støtte laget vårt, samtidig som de legger ned tid, krefter og innsats for å tilrettelegge for supporterne. Det må da være umulig og ikke se forskjellen der? Selv er jeg utrolig glad og takknemmelig for at noen gidder å ta på seg det bryderiet. Forøvrig er jeg enig i at talsmannen var for passiv i dette intervjuet, og det må vel være lov å si uten at det skal være noe mistillitsforslag av den grunn? =)

                    Man kan like eller ikke like Rønnern og Tony som forsangere, men når alt kommer til alt må vi gå i oss sjøl og se om vi virkelig bidrar slik vi burde på tribunen. For min del skal jeg være dønn ærlig å svare nei. Engasjementet mitt har fallt de siste årene og det er nok flere grunner til det, men det blir litt rart å skylde på de som faktisk viser engasjement og følelser på tribunen for det. Håper alle dere engasjerte kanari-fans og "alternative" LSK supportere fortsetter å gi alt på tribunen og lover for meg selv å bidra vesentlig mer til volumet neste sesong! Og husk, neste sesong starter med å spenne bein på karskpakket nå på søndag!

                    Mange her har veldig forskjellig oppfatning av hva som er årsaken til at supportermiljøet rundt Fugla ikke er optimalt om dagen, hva som må gjøres og det er nok på sin plass med en diskusjon rundt fremtiden. Det alle derimot er enige om er vel at vi alle elsker LSK og det burde være grunn nok til å tone ned uenigheter og trekke i samme retning. Både klumpen på felt B og gutta på felt A, + alle dere andre som er på kamp etter kamp er sjelen i LSK.

                    Edit: Så ikke det siste innlegget til Holter før nå, men lar første avsnitt stå siden det allerede var postet. Er forøvrig hundre % enig i Holter sitt siste innlegg.
                    Last edited by junior; 07.11.2013, 15:55. Begrunnelse: Så ikke Holters siste innlegg
                    ------- Forza Fugla! -------

                    Kommentar

                    • Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

                      KFL eksisterer vell som en "tribunegruppe" for å lage best liv rundt LSKs kamper. Da må vell styre ta ansvar for å opprettholde det? Ettersom ingen står til ansvar for de sviktende medlemstallene og styret hverken kan eller skal vedta noe om tribunelivet i lillestrøm (ref innlegget til superbøffel) - Kan noen da fortelle meg om rollefordelingen i styret?
                      UFC 05!

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Felt c vi er snart på det tallet suportere som når jeg og du med flere starta kfl for 20 år siden per nå er det ca 1200 betalende medlemer.Jeg har ikke betalt i år noe jeg var sikker på at jeg har gjort ??? Men om kfl neste år tar litt skritt til det det var når vi starta opp så er jeg medlem igjen..Vi må tilbake til røttene igjen, vi må bli litt gale igjen, vi må få et sammhold som i gamle dager ikke som nå hvor alle er uvenner og ser stygt på hverandre ..... Jeg var en av de som en stund virkelig var i mot Ufc og detta merka jeg de få gangene jeg gikk ut på byen ...Etter å ha tenkt meg om så er jo denne gjengen ikke noe verre en vi var i gamle dager ( vi var ille da hehe) og jeg har kommet til at vi trenger grupper som Ufc på feltet vårt og nå kan jeg til og med gå ut å ta en øl med disse gutta som faktisk er snille som lamm?????Vi må jobbe sammen ikke mot hverandre ..Og så må vi få tilbake en sterk leder som folk hører på og har respekt blandt folket.... Tar du frem et bilde av dagens leder og spør folk på feltet hvem dette er svarer 90% veit ikke ,,slik går ikke .... Neste år må vi tilbake til start.

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Er man ikke fornøyd med styret så er det årsmøte om noen måneder, her kan våre medlemmer være med å bestemme. Problemet er jo bare at de som klager her er jo ikke medlemmer av kfl engang!

                          Om medlemstall:
                          Vi er enige i at medlemstallet er for lavt, men å sammenligne det med "gullårene" 2005-2007 blir håpløst. Da hadde vi 2 cupfinaler, 1 royal league finale, "samlet ikke på 4.plasser" og det ble vervet uttallige medlemmer på sportshuset, som ikke engang var fuglasupportere eller gikk på kamp, men ble medlemmer kun pga gode rabatter.
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • flisbyen
                            Utestengt
                            • Sep 2010
                            • 305

                            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                            Er man ikke fornøyd med styret så er det årsmøte om noen måneder, her kan våre medlemmer være med å bestemme. Problemet er jo bare at de som klager her er jo ikke medlemmer av kfl engang!

                            Om medlemstall:
                            Vi er enige i at medlemstallet er for lavt, men å sammenligne det med "gullårene" 2005-2007 blir håpløst. Da hadde vi 2 cupfinaler, 1 royal league finale, "samlet ikke på 4.plasser" og det ble vervet uttallige medlemmer på sportshuset, som ikke engang var fuglasupportere eller gikk på kamp, men ble medlemmer kun pga gode rabatter.
                            Synes det er ufint å si, med respekt å melde, at det ble vervet utallige medlemmer pga Sportshusets rabattordning. Har du tall som backer denne påstanden?

                            Har dere som styrer KFL tenkt på hvorfor, dere mister så mange medlemmer? Jeg mener da at dere ser på årsakene DERE får gjort noe med, ikke alt det andre røret som preger norsk fotball. Har dere sett på hva DERE kan gjøre for å få folk med igjen? Og da mener jeg ikke rene vervekampanjer, men i fohold til hvordan dere kan endre deres omdømme, eller image om du vil? For jeg mener nemlig omdømmet/imaget deres er det store problemet, hvordan ønsker dere å fremstå?

                            Grunnen til at mange som ikke er medlemmer engasjerer seg, er vel at folk bryr seg. Alle ønsker en sterk supportersecene i Lillestrøm, meg selv inkludert.
                            Dere må ikke klage hver gang noen bryr seg, ta det heller til dere, det kan jo være at noe av det de som ikke er medlemmer sier, kan være det som skal til for at folk melder seg inn igjen? Hvem vet...

                            Kommentar

                            • Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

                              Opprinnelig skrevet av Dandy

                              - Kan noen da fortelle meg om rollefordelingen i styret?
                              Det lå på kfldåttno

                              http://www.kfl.no/kfl/
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                Har dere som styrer KFL tenkt på hvorfor, dere mister så mange medlemmer? Jeg mener da at dere ser på årsakene DERE får gjort noe med, ikke alt det andre røret som preger norsk fotball. Har dere sett på hva DERE kan gjøre for å få folk med igjen? Og da mener jeg ikke rene vervekampanjer, men i fohold til hvordan dere kan endre deres omdømme, eller image om du vil? For jeg mener nemlig omdømmet/imaget deres er det store problemet, hvordan ønsker dere å fremstå?
                                Sunn holdning. Med alt som går dårlig er det lett å legge skyld på ytre faktorer for hvorfor det skjer. Sportslig motgang er definitivt ikke hele forklaringen på den enorme nedgangen i medlemsmassen. Omdømmet er nevnt som en grunn. Jeg sitter ikke på noen gode svar på hvilke grep som kan bli tatt for å øke det nesten rekorddårlige medlemstallet, men å begynne med å ta tak i hva man kan gjøre til det bedre innad i organisjasjonen og legge hele ansvaret på seg selv er en meget god start. I tidene rundt den første medlemsøkningen i min "periode", var det for eksempel en mye større trend at ungdomsgjenger dro på turer. Vet ikke hvordan dette nå, men det virker som dette har tapt seg betydelig. Per nå framstår det i mine øyne ikke veldig attraktiv for denne gruppen å bli med på turer etc som i tidene rundt 2004-2009. Da jeg dro på mange turer i denne perioden, var det nok et ganske større yngre miljø på disse turene enn det det er nå. Bare en faktor av trolig mange problemstillinger for å øke popluariteten og medlemstallet i supporterklubben. Jeg er medlem i år også, men det må nok bli mer "fresht" og ha en større følelse av stolthet over å være medlem i KFL igjen - der er nok omdømme og måten man framstår på et forbedringspunkt!

                                Kommentar

                                • FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

                                  Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                  Synes det er ufint å si, med respekt å melde, at det ble vervet utallige medlemmer pga Sportshusets rabattordning. Har du tall som backer denne påstanden?

                                  Har dere som styrer KFL tenkt på hvorfor, dere mister så mange medlemmer? Jeg mener da at dere ser på årsakene DERE får gjort noe med, ikke alt det andre røret som preger norsk fotball. Har dere sett på hva DERE kan gjøre for å få folk med igjen? Og da mener jeg ikke rene vervekampanjer, men i fohold til hvordan dere kan endre deres omdømme, eller image om du vil? For jeg mener nemlig omdømmet/imaget deres er det store problemet, hvordan ønsker dere å fremstå?

                                  Grunnen til at mange som ikke er medlemmer engasjerer seg, er vel at folk bryr seg. Alle ønsker en sterk supportersecene i Lillestrøm, meg selv inkludert.
                                  Dere må ikke klage hver gang noen bryr seg, ta det heller til dere, det kan jo være at noe av det de som ikke er medlemmer sier, kan være det som skal til for at folk melder seg inn igjen? Hvem vet...
                                  At det ble vervet inn mange medlemmer på den tiden som kun var ute etter rabattene på sportshuset er det ingen tvil om. Dette bekrefter Patrick i styret som jobba på sportshuset den gangen, og jeg regner med at Tony også kan backe dette utspillet.

                                  Vi har snakket masse om hva vi kan gjøre for å få opp medlemstallet, gått gjennom mange forskjellige scenarioer. Og jeg er helt enig med deg i at omdømme må gjøres noe med, det er også resten av styret, og dette er en av tingene som er diskutert.

                                  Det har vist seg vanskelig å få folk til å engasjere seg, hvertfall de rette folkene. Man føler veldig at man jobber i motbakke. Mange av de som var aktive og stilte opp tidligere har trekt seg helt unna, noe som også gjør ting vanskelig.
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                    Grunnen til at mange som ikke er medlemmer engasjerer seg, er vel at folk bryr seg. Alle ønsker en sterk supportersecene i Lillestrøm, meg selv inkludert.
                                    Dere må ikke klage hver gang noen bryr seg, ta det heller til dere, det kan jo være at noe av det de som ikke er medlemmer sier, kan være det som skal til for at folk melder seg inn igjen? Hvem vet...
                                    Forresten: Veldig bra at dere bryr dere, men enkelte ganger så virker det som enkelte har litt andre motiver enn at de bryr seg, ikke at jeg sier at du er an av de.

                                    Var derfor jeg svarte som jeg gjorde.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Mons
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jan 2013
                                      • 56

                                      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                      HolterKanaris, hvorfor er du ute etter en organisajon du ikke er medlem i?
                                      Ikke noe kritikk rettet mot ditt innlegg, men mer i forbindelse med det å være/ikke være medlem.

                                      Jeg har vært medlem i KFL i veldig mange år tidligere, men de siste to årene har jeg latt være å melde meg inn (mye pga sløvhet rett og slett). Men midtveis i sesongen i år melder jeg meg selv inn i KFL, i tillegg til at jeg melder inn min bror og mine foreldre. Jeg betaler for et familiemedlemsskap og sender en mail til KFL. Jeg gjør alt som står at man skal gjøre i forbindelse med et familiemedlemsskap på KFL sin side. Jeg har ikke fått noen bekreftelse på at jeg har meldt meg inn, ingen medlemskort har dukket opp i posten og heller ingen "Takk for at du meldte deg inn i KFL"-mail har dukket opp. Jeg har rett og slett ikke hørt en dritt angående de medlemsskapene jeg betalte for. Jeg sitter her nå og føler jeg har overført 500 kr til KFL og ikke fått en dritt igjen. Det er rett og slett en av de dårligste innvesteringene jeg noensinne har gjort. Jeg føler heller ikke det skal være nødvendig å møte opp på medlemssmøte kun for å fremme denne saken? Det mener jeg det må være mulig og ordne opp i uten at jeg trenger å møte opp på medlemssmøte. Det er tydelig at her er det ELENDIGE rutiner i KFL sitt styre hva gjelder medlemsskap.

                                      Når det viser seg å være så ekstremt dårlige rutiner på nye medlemsskap i KFL så er ikke det noe som får meg til å melde meg og min familie inn igjen neste år. Hvorfor skal jeg gidde å kaste bort penger på denne måten når jeg ikke får en dritt igjen for det?

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        Blei plutselig en KFL-tråd nå. Tror LSK-supportere av alle slag vil ha godt av en evaluering etter sesongslutt. Vi må finne ut - på et breiere grunnlag enn synsing - hva som skal til for at folk skal komme på kamp igjen.

                                        OK - slenger med på en KFL-ytring. I fare for å gå i alt var mye bedre under krigen-fella, så var KFL-styret enige med årsmøtet om følgende handlingsplan:


                                        Det vil nok dukke opp ett og annet spørsmål på årsmøtet om hva som er utkvittert.
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • FUGlinho
                                          KFL styremedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2454

                                          Opprinnelig skrevet av Mons
                                          Det mener jeg det må være mulig og ordne opp i uten at jeg trenger å møte opp på medlemssmøte. Det er tydelig at her er det ELENDIGE rutiner i KFL sitt styre hva gjelder medlemsskap.

                                          Når det viser seg å være så ekstremt dårlige rutiner på nye medlemsskap i KFL så er ikke det noe som får meg til å melde meg og min familie inn igjen neste år. Hvorfor skal jeg gidde å kaste bort penger på denne måten når jeg ikke får en dritt igjen for det?
                                          Du trenger absolutt ikke å komme på årsmøte for å klage på denne saken. Hvis du sender oss en mail så skal vi finne ut hva som har skjedd her og få ryddet opp på kort tid. medlem@kanari-fansen.no
                                          Kim
                                          Styremedlem KFL

                                          Kommentar

                                          Working...