Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    Glimrende forslag, alle som nevnes i saken. Håper noen i våre kretser kan fremme (og argumentere for) lignende på Sportsklubbens årsmøte!

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Røykbomber er kult. Tåregass, not so much..

      Villarreals La Liga match at home to Celta Vigo was halted shortly before the final whistle and delayed by about half an hour after a tear gas canister was thrown on to the pitch.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        Casualsproblemet opp i stortingets spørretime:
        – Voldskriminelle casualgrupperinger er et område jeg har jobbet lenge med. Et lovforslag der politiet kan nekte dem å reise til risikokamper har vært ute på høring. Det vil si at casuals fra Vålerenga ikke kan dra til Lillestrøm når lagene skal møtes og omvendt. Da er det mulig å være i forkant og hindre opptøyer, istedenfor å sitte og vente på eksplosjonen, sier Jan Bøhler.

        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Er på tur i London og spiste på en fancy sak i/rett ved Covent Garden i går. Skulle spasere mot hotellet, men måtte snu. Hvorfor? En sykt stor ansamling av Sunderland supportere hadde rett og slett invadert ei gate. Et helvestes liv fra en stor mengde folk. Vi ble stående å bivåne en stund. Var morsomt å se på og det var ekte engasjement! Måtte snu og vi møtte hele tiden nye grupper med med røde og hvite plagg på seg. Var vel et par kanaris der også, så vidt jeg vet.

          Hvor mange vi så som holder med City? Sikkert noen, men ikke ett eneste skjerf eller ei eneste drakt å sku. Så noen på dagen i dag, men ikke på nær så mange som Sunderland.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

            Da det ukrainske fotballforbundet av åpenbare årsaker utsatte all fotball i landet på ubestemt tid, bestemte Dynamo Kiev og Shakhtar Donetsk sine ultras seg for å spille mot hverandre i stedet.

            Kampen gikk på Olimpiyskiy stadion i Kiev, akkurat som den egentlige kampen skulle, foran ca. 500 tilskuere. Syk akustikk gjorde at det var sjokkerende bra liv. Fotballen sugde selvfølgelig ganske kraftig, og kampen endte 1-1.

            Etter matchen kom begge lag (altså ultras fra de to rivalklubbene) bort til tilskuerne (som i all hovedsak bestod av Dynamo-ultras) og takket for kampen/mottok hyllest.

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              Jeg registrerer at enkelte likevel mener at fotball ikke er kultur...
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                Da det ukrainske fotballforbundet av åpenbare årsaker utsatte all fotball i landet på ubestemt tid, bestemte Dynamo Kiev og Shakhtar Donetsk sine ultras seg for å spille mot hverandre i stedet.

                Kampen gikk på Olimpiyskiy stadion i Kiev, akkurat som den egentlige kampen skulle, foran ca. 500 tilskuere. Syk akustikk gjorde at det var sjokkerende bra liv. Fotballen sugde selvfølgelig ganske kraftig, og kampen endte 1-1.

                Etter matchen kom begge lag (altså ultras fra de to rivalklubbene) bort til tilskuerne (som i all hovedsak bestod av Dynamo-ultras) og takket for kampen/mottok hyllest.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  Usikker på om denne tilhører her, eller om den burde vært på posivititetstråden i hovedforumet. Men her syns jeg IFK Göteborg har startet en veldig fin og positiv kampanje.



                  Hovedmål med kampanjen:
                  -Det ska inte undgå någon att Göteborg är Änglarnas stad.
                  -Det ska inte undgå någon att IFK Göteborg spelar match.


                  Dette er et opplegg som jeg syns LSK burde vurdere å se litt på også, kanskje lære litt.
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507



                    Når skal vi ta i bruk denne sangen?

                    Kommentar

                    • Felt C
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 776

                      Flisbyen BK og KFL i samarbeid med Hasunds Hund og Brann fremmer disse forslagene på tinget.
                      Deilig med samarbeid på tvers av klubber og at Byen/KFL igjen stiller på tinget sammen for supporterne.Har hendt for endel år tilbake også.

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Når skal vi ta i bruk denne sangen?
                        Herresatan, for en tur! Nå må snart det sittende styret gjenoppta den eldgamle tradisjonen med vinterlig tribunekulturtur

                        Kommentar

                        • Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

                          Det gikk ikke veien for de to første forslagene,men positivt at klubber som LSK,Brann og RBK støttet forslagene fra talerstolen.Det viser at det er håp før neste års ting.Dagens klovn er delegaten fra Skarven IL som gikk opp på talerstolen og pratet imot forslagene med begrunnelsen at det er penga som rår,penger er makt.Han må med i aftenbønnen spør du meg.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Han fra Skarven il koser seg sikkert på banketten med Dan Børge som konferansier. Bra dem koser seg mens resten av fotballnorge kjører på sparebluss.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Dagens forslag på tinget gikk igjennom med følgende endring: "En større andel av billetter til herrenes cupfinale skal fordeles av de to finalelagene.

                              Forslaget var originalt: Minimum 70 prosent av stadionkapasiteten til herrenes cupfinale skal fordeles av de to finalelagenes klubber.
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Flott at man skal fordele flere billetter, men tinget har jo ikke kvantifisert hvor mange? I praksis kan sjefs pampene Siem og Hallen fordele 1 ekstra billett og følge vedtaket. Latterlig! Er vel slik den bermen skaffer seg positiv omtale - "se vi er så supportervennlige!" For jeg har null tiltro til den gjengen.

                                Kudos til Kenneth Kvebek, Flisbyen og Per Mathisen for forsøkene. Veldig bra jobba i et tungrodd landskap.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

                                  Siden tinget har blitt nevnt litt her, og dette har en del med supportere å gjøre også.

                                  Yngve Hallén ble idag gjenvalgt til president i NFF. Det er noe drit! Men jeg hyller Flisbyens representant Vegar Hjermundrud for sin tale på tinget.

                                  Fra TV2:
                                  "Flere ønsket å uttrykke sin misnøye med Hallèn. Flisbyen BKs representant, Vegard Hjermundrud, var en av dem: - Er det så vanskelig, president, å vise litt ydmykhet? Vi representerer ikke bare proffe klubber, vi representerer folket. Små og store. Dugnadsånd. Yngve Hallèn, du er i ferd med å bli valgt til det største tillitsvervet i norsk fotball. Uten motkandidat får du vervet, men denne kandidatens tillit, dèt har du ikke. "
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • Felt C
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 776

                                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                    Siden tinget har blitt nevnt litt her, og dette har en del med supportere å gjøre også.

                                    Yngve Hallén ble idag gjenvalgt til president i NFF. Det er noe drit! Men jeg hyller Flisbyens representant Vegar Hjermundrud for sin tale på tinget.

                                    Fra TV2:
                                    "Flere ønsket å uttrykke sin misnøye med Hallèn. Flisbyen BKs representant, Vegard Hjermundrud, var en av dem: - Er det så vanskelig, president, å vise litt ydmykhet? Vi representerer ikke bare proffe klubber, vi representerer folket. Små og store. Dugnadsånd. Yngve Hallèn, du er i ferd med å bli valgt til det største tillitsvervet i norsk fotball. Uten motkandidat får du vervet, men denne kandidatens tillit, dèt har du ikke. "
                                    Det var vel Kvebek som representerte Byen,men Vegar sto oppført på noen papirer.Litt forvirrende for TV2.
                                    Strålende innsats på tinget uansett av vår representant!

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      Opprinnelig skrevet av Felt C
                                      Det var vel Kvebek som representerte Byen,men Vegar sto oppført på noen papirer.Litt forvirrende for TV2.
                                      Strålende innsats på tinget uansett av vår representant!
                                      Var det jeg også mente, så tenkte jeg kanskje at dere hadde en til. Vegar var kanskje der på vegne av NSA da?

                                      Et ting hvor Flisbyen gjorde seg meget markert.
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

                                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                        Var det jeg også mente, så tenkte jeg kanskje at dere hadde en til. Vegar var kanskje der på vegne av NSA da?

                                        Et ting hvor Flisbyen gjorde seg meget markert.
                                        Vegar var ikke på tinget i det hele tatt. Så dette er flott av tv2!

                                        Edit: Altså TV2. Det var en representant fra Røa som sa dette! Ikke Flisbyen.

                                        Tilslutt så vil jeg nevne at Vålerengas representant ga total støtte til Yngve Hallén.
                                        Last edited by FUGlinho; 09.03.2014, 13:45.
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • Felt C
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 776

                                          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                          Var det jeg også mente, så tenkte jeg kanskje at dere hadde en til. Vegar var kanskje der på vegne av NSA da?

                                          Et ting hvor Flisbyen gjorde seg meget markert.
                                          Vegar har vært styremedlem i Byen tidligere for å fremme forslag på vegne av supporterne.Bl.a fordelingen av cupfinalebilletter.Dette er noen år siden,men etter årets ting kan vi igjen håpe på et styrket samarbeid mellom KFL/LSK-fans og Flisbyen i slike saker.
                                          Et lignende samarbeid er det i Bergen mellom Hasunds Hund og Brann.Er de som tok initiativet til at Byen skulle stille iår.Så de fortjener også en god porsjon heder.
                                          Takk til Kvebek som stilte og takk til den som betalte en kontigent vi ikke var klar over.Kronerulling er igang for å dekke de 3685 kronene det kostet å delta.

                                          Kommentar

                                          Working...