Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

NFF senker prisene på landskamper. http://www.fotball.no/Landslag_og_to...-landskamper-/

Fornuftig av NFF, og greie priser i den første kampen.

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2564

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
      Usikker på om denne tilhører her, eller om den burde vært på posivititetstråden i hovedforumet. Men her syns jeg IFK Göteborg har startet en veldig fin og positiv kampanje.

www.visafarg.se/#/

Hovedmål med kampanjen:
      -Det ska inte undgå någon att Göteborg är Änglarnas stad.
      -Det ska inte undgå någon att IFK Göteborg spelar match.

Dette er et opplegg som jeg syns LSK burde vurdere å se litt på også, kanskje lære litt.
      Dem er veldig flinke på å bygge opp merkevare og skape engasjement i Göteborg. Denne video'n ga dem ut i 2013. Høy gåsehudfaktor for en som holder med IFK Göteborg:

Forøvrig er stemmen Sven Volter som bla er kjent som bonden i Änglagård.
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Kvebek er ute igjen med sterke meninger om Godset, tydeligvis det mest usmakelige laget ved siden av det forventa. Uttaler Kvebek sin personlige mening eller sin mening som leder for KFL? Spesielt sett i lys hva han kom med i serieinnspurten i fjor også. Dette usmakelige laget er altså det samme som LSK bl.a. hjelper med treningsfasiliteter, så slår ikke Kvebek og KFL egentlig seg selv i ansiktet?

Hva skjedde med RBK og f.eks. Stabæk? Hva med Molde, som som ei kule virkelig har satt seg i bevisstheten vår? Er Godset engang på en topp 5-liste over hatlag for den jevne fugl? Nå har jo selv klysa Kamara forsvunnet.

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

På "hatlista" er godset nesten ikke blant topp 10 hos meg en gang.
          Media hyper de, men so? Rbk,engen, molde, aalesund, sandes ulf, odd, brann og stabæk er i det minste lag som jeg misliker mer. Så har man lag jeg ikke bryr meg om som bg, Sogndal, start og sarp.

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Er Godset engang på en topp 5-liste over hatlag for den jevne fugl?
            Unge Godset som lønner spillere med Donald Duck pockets og julebrus? Ja. Dem er klart inne på topp 5 lista. En trener som har gjort jobben sin bra, men er i grunn ei forbanna klyse. Husker han viste frem Godset som et av de mest destruktive lagene i Tippeligaen på Åråsen for 2-3 år siden. Dem vant og Deila var fornøyd. Neste helg spilte dem hjemme mot Odd som kom med samme destruktive måten å spille på - slik ville han aldri at Godset noen gang skulle fremstå! Slike trenere kan man spy av.... Unge og lovende? Les artikkelen fra Buggelenderen før jul. Sead Ramovic er det siste tilskuddet av unge lovende talenter. En vandrende skade som kanpt klarer å sparke ballen over midtstreken og er dyr i drift. De unge talentene var ikke bra nok... Dem snakker vel også om en stopper inn, da den unge lovende Høibråten dem henta inn ikke holder dems mål for å spille i Tippeligaen slik jeg forstår det. Jeg hater Godset. Håper dem sprekker på langs og mislykkes totalt. Deila taper ansikt og angrer at han ikke tok jobben i MFF i stede for å bruke den som brekkstang for å få opp lønna si i Godset (noe som ikke kan stemme, da hele klubben er basert på dugnad og noen kr for tapt arbeidsinntekt?). Ja, jeg hater Godset.

Hvilke andre lag som er inne på ei topp fem liste? MFK er klart inne. Gjennomgående ufordragelig klubb. RBK av åpenbare årsaker. Bydelslaget er jo selvsagt inne på ei hver slik liste. Disse fire lagene skiller seg ut.

Stabæk? Klarer man å bruke hatet mot en klubb som har knytt sammen sine egne skolisser og tryner i vannpytten gang etter gang? Skulle dem klare å komme innenfor topp 14, kanskje. Ingebrigt har ikke en gang en iboende kraft til å hisse meg opp lengre. Dem skaffa seg en amerikansk trener som visstnok skal være så god og ba om 18 nye spillere etter første trening med laget, men det er liksom ikke noe som stikker.

Ellers? Hvem klarer å si alvorlig "jeg hater IK Start" eller "jeg hater Odds Ballklubb"? Det nærmeste må være laget som ser ut som det er Statens Vegvesen sin sommerpatrulje som skal ut å rydde søppel. En ufordragelig trener og ur-vikingen Aarøy som er hjemme igjen etter lønns-plyndring i Japan er det nærmeste. Blodet pumper litt mer når jeg ser har dere svensken bli svart i øya og forvarer seg med alt som remmer og tøy kan holde.

Ja. Godset er helt klart inne på ei topp fem liste for min del. Dem presser faktisk på for en topp tre plassering. Dem har blitt så forbanna høye på seg selv. Faktisk såpass høye på seg selv at du knapt nok finner en som synger om "øl, vold og bønder" som er høyere på sitt lags veiene.

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            På "hatlista" er godset nesten ikke blant topp 10 hos meg en gang.
            Media hyper de, men so? Rbk,engen, molde, aalesund, sandes ulf, odd, brann og stabæk er i det minste lag som jeg misliker mer. Så har man lag jeg ikke bryr meg om som bg, Sogndal, start og sarp.
            Seriøst - misliker du Sandnes Ulf og Odds? Virkelig?
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

4: Hva er det mest usmakelige laget i eliteserien?

- VIF. Godset på en meget sterk andreplass

Habanero-sterk mening fra Kvebek. Nå veit vel ingen av oss om personen som tok ringerunda spurte Backstreet Boy'n om "hvilket lag misliker du mest?" eller "hvilket lag misliker dere i Kanari-Fansen mest?", men jeg kan spørre'n neste gang jeg ser'n.

Børge sin rant mot Godset over her kommer flere ganger årlig i forskjellige former fra forskjellige forumdeltakere her inne, så det er ikke noe Kvebek har finni på. Han bare hater dem så han ser ut til å miste gangsyn en gang i blant

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Opprinnelig skrevet av Børge
                Seriøst - misliker du Sandnes Ulf og Odds? Virkelig?
                Hell yeah. Odd henger igjen fra "drittkampen" i 2001. Mens Ulf har markert seg som en gjeng klyser. Eller det har vært en klyse som ikke er der lenger, men ja.

Godset spiller stort sett fin fotball og har ingen spillere jeg misliker spesielt. De fremstiller seg som et lag som satser på talenter og kommer seg frem på det, noe som er feil, men uansett et greit lag med noen artige profiler og pent spill. Tok gullet 100% fortjent i fjor. At de spilte ræva mot oss og var fornøyd er vel heller et pluss i våre øyne?

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Ikke uenig i noe Børge, og det er nok for mange lag man er likegyldige til til at Godset ikke skulle få en plass på topp 5. Men det var likevel ikke hovedpoenget. Våre to rivaler er og blir bydelslaget og bartene, selv ikke de siste åras resultater har forandret på det, noe de to lagenes representanter heller ikke legger skjul på. Storkampene på Åråsen er mot disse to. Og så er Molde og Godset og forsåvidt Brann et godt stykke bak der.

Men skal vi ha noe skikkelig hatforhold til Godset bør Kvebek og KFL i det minste ta et oppgjør med det mest åpenbare, at LSK horer seg ut til dem for en neve kronasjer.

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Det er da ganske personlig hva som er hatlag så når Kvebek blir spurt kan han bare svare for seg. Med unntak av vif så har han ingen grunnlag for å svare for KFL. Det gjelder vel alle supporterklubblederne som svarer ut over de erklærte hatlagene.

Personlig blir jeg kvalm av tanken på å tilbringe 1. mai i Bodø (noe jeg kommer til å gjøre likevel) og jeg orker ikke tanken på et eventuelt tap der. Tror ikke akkurat jeg ville presentert det som kanarifansen holdning.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

Godset er da et gammalt hatlag fra år tilbake. Fra sesongene bøffelberget stod side om side med fugleberget på langsida på Marienlyst, med kun et tynt nettinggjerde som skilte supporterne. Var jo alltid dårlig stemning mellom godset og lsk. Fugleberget rappa alle sangene våres, samtidig som de alltid har sleika enga oppeter ryggen. Relativt klart hatlag på topp 3 lista.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4397

1. vif
                        2. rbk
                        3. molde
                        4. godset

De 2 øverste i særklasse, de to neste et godt stykke foran resten
                        ..................

Kommentar

• Percy Nilegård
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 5146

Har aldri likt godset, så ser den. Men hvor er Hødd?
                          "Alltid blodsprengt"!
                          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Felt C
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 776

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                            Godset er da et gammalt hatlag fra år tilbake. Fra sesongene bøffelberget stod side om side med fugleberget på langsida på Marienlyst, med kun et tynt nettinggjerde som skilte supporterne. Var jo alltid dårlig stemning mellom godset og lsk. Fugleberget rappa alle sangene våres, samtidig som de alltid har sleika enga oppeter ryggen. Relativt klart hatlag på topp 3 lista.
                            Spot on!
                            Kenneth Kvebek er også gammel nok til å huske endel bitre oppgjør på tribunen mot Godset og tipper det hatet har blusset opp med medias myter om dagens lag.
                            Til cupfinalen i 91(tror jeg) sto de frem i avisen og skrøyt av at de skulle få sanghjelp av apeberget på Ullevaal.
                            Lurifaksene skulle gi bort billetter til de istedenfor egne fans.Tror det hele rant ut i sanden,men allikevel.
                            De hadde også en fanzine som het Blåmandag hvor de stadig slang dritt om KFL for å tekkes sine venner fra Hadeland.Den fanzina var en blåkopi av apestreken.

Selv den dag idag er det et nært forhold mellom deler av Godset og vif sine supportermiljøer.

Kommentar

• Felt C
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 776

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              1. vif
                              2. rbk
                              3. molde
                              4. godset

De 2 øverste i særklasse, de to neste et godt stykke foran resten
                              molde er faen meg på full fart fremover.Jeg vet det er andre tider nå,men jeg husker dengang rbk var soleklar ener.Vif var mer mislikt enn hatet siden de kun var et heislag uten tilskuere eller gode lag.De var ingenting for oss,mens trønderpakket var vår store rival sportslig sett og hatlag numero uno.

Mens man først er inne på forhold fansen imellom i gamle dager var Brann et lag vi alltid gikk godt overens med.
                              Årets høydepunkt var alltid en helg i Bergen i forbindelse med disse kampene og det var alltid mandagsfri da Brann gjestet Åråsen.Selv har jeg mange gode venner derfra enda som jeg gjerne reiser på tur for å se fotball utenlands sammen med eller møtes før LSK-Brann kamper.Og jeg er ikke den eneste som har et hjertelig forhold til de gamle gutta fra Store Stå.

Kommentar

• FUGlinho
                                KFL styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2454

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Kvebek er ute igjen med sterke meninger om Godset, tydeligvis det mest usmakelige laget ved siden av det forventa. Uttaler Kvebek sin personlige mening eller sin mening som leder for KFL? Spesielt sett i lys hva han kom med i serieinnspurten i fjor også. Dette usmakelige laget er altså det samme som LSK bl.a. hjelper med treningsfasiliteter, så slår ikke Kvebek og KFL egentlig seg selv i ansiktet?

Hva skjedde med RBK og f.eks. Stabæk? Hva med Molde, som som ei kule virkelig har satt seg i bevisstheten vår? Er Godset engang på en topp 5-liste over hatlag for den jevne fugl? Nå har jo selv klysa Kamara forsvunnet.
                                Det er jo tydelig ut ifra de svarene som har kommet her at det slett ikke er feil av Kenneth å svare Godset. Uansett hva han svarer på ting så vil det alltid være egne meninger blant medlemmene, man kan ikke gjøre alle fornøyde, det er klin umulig det. Skal vedde på at vi finner noen medlemmer som ikke hater vålerengen og.
                                Kim
                                Styremedlem KFL

Kommentar

• Felt C
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 776

Skal vedde på at vi finner noen medlemmer som ikke hater vålerengen og.
                                  Er vel enkelte forvirra sjeler som heier på vif hockey.Kjenner til et meget fremtredende KFL-medlem som gjorde det hvertfall

Kommentar

• Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5918

Det er jo tydelig ut ifra de svarene som har kommet her at det slett ikke er feil av Kenneth å svare Godset. Uansett hva han svarer på ting så vil det alltid være egne meninger blant medlemmene, man kan ikke gjøre alle fornøyde, det er klin umulig det. Skal vedde på at vi finner noen medlemmer som ikke hater vålerengen og.
                                    Det er ikke feil og det er ikke riktig. Det er vel kun vif og evt bartene hvor man kan påstå at man snakker for kanarifansen. Resten vil det være uenighet om.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

Ny sesong, ny mulighet til å trakkasere fans og bruke politiressurser:

Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Fra Haugesund Avis

Kanarifans i storform
                                        HAUGESUND: 200 kanarifans – Lillestrøm-supportere – kom til Haugesund med fly og buss i morgen- og formiddagstimene. De psyker seg opp på Mack-kjelleren foran serieåpningen mellom FKH og LSK i ettermiddag.

Kommentar

• Superstefan
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 2180

Seriestart i Sverige.

42 min ut i Helsingborg - Djurgarden går ryktene om at en Djurgarden person har fått bank med allvorlige hodeskader før kamp og nå døde på sykehus.Djurgarden klacken stormer banen og nekter og la kampen og starte igjen. Fin start på Allsvenskan.

edit1: Djurgarden klacken står nå og roper "
                                          Mördare!" til andre siden.

edit2: flagg, bangers og stoler blir kastet på politiet. Politiet hentet har hunder.

edit3: kampen avlyst.
                                          Last edited by Superstefan; 30.03.2014, 15:03.
                                          Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

Working...