En pekefinger løser ingenting
Supporterkultur/ukultur generelt
Collapse
X
-
Jeg synes dette innlegget til den uavhengige Vålerenga supporteren Tormod Kristoffersen var ganske svakt. Argumentasjon er av denne typen;
"Det er faktisk ikke sånn at absolutt alle du ser på et stadion uten klubblogo fra topp til tå kommer til å slå deg rett ned hvis du nærmer deg. Det er med andre ord ikke sånn at det å være «pent kledd» er ensbetydende med «voldsmann»."
Huff....
Poenget må være å ha nulltoleranse for organiserte casualgrupperinger som SKF og Iskoboys.
Jeg tror faktisk at den "pekefingeren" som har størst betydning er de pekefingerne som kommer innad i supportergrupperingene. En pekefinger som sier at det å være organisert casual og samtidig være LSK supporter ikke er forenlig. Sånn sett har jeg vært skuffa over UFC som ikke har tatt (større) avstand mot SKF tidligere.
Jeg har blitt "hvisket i øret" gjennom en pm her inne om at avstanden mellom UFC og SKF visstnok er mye større i 2014 enn tidligere. Jeg håper det stemmer, for det vil være et viktig skritt i riktig retning.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
En pekefinger løser ingenting
http://m.db.no/2014/04/02/kultur/men...ball/32610582/
Å skylde på at fotballen er blitt kommers og slikt, er bare tull. Du behøver ikke å begynne å sloss selv om det importeres spillere fra Afrika eller "sjappa" selger vif-brødristere.
Komplett fiasko det han har sendt på trykk. Går ikke hjem hos andre enn dem selv.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Tormod Kristoffersens ganske så håpløse innlegg i dagbladet "på vegne av folket" får kjørt seg ganske så kraftig på Vg nett også. (Se de siste sidene av debatten)
KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Her er det i hvert fall noen som har skjønt det og tar all mulig selvkritikk. Respekt
Vad händer på bakgatan? Bakgatan handlar om vad som händer på vår och andras bakgator och delvis om vad som sker på andra sidan bakgatan och inne på vår tomt. Det kommer att vara artiklar som handlar om heminredning och inspiration, tips om bra produkter som underlättar vardagen, renoveringar och trädgårdsinspiration med växtlighet, trädgårdsinstgallationer och […]KFL - medlem nr 23Kommentar
-
KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Kommentar
-
Det er liten tvil om at Isboboys og SKF for tiden er de verste i Norge. I vinter har det tatt helt av dem imellom med bruk av slagvåpen som f.eks hammer. I følge et innlegg på Vg debatt i dag ligger det fortsatt en på sykehus som følge av bruk av denne hammeren.
Skadene for LSK som klubb vil være enorme dersom vi får et lignende tilfelle som det som skjedde i Helsingborg, særlig i forbindelse med kamp. Det er helt tilfeldig hva som fører til drap eller "bare" alvorlige skader, da grensen her er hårfin.Last edited by egil; 02.04.2014, 15:43.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
KFL har, som kanskje den eneste supportergrupperinga i Norge, alltid vært klar på at vi tar sterk avstand fra casuals og at vi ikke vil ha noe med disse å gjøre.Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Engacasuals var på plass på Jordal igjen i kveld. Gikk etter foreldre og barn. Klasse. Den æreskodeksen er det bare å glemme. Samme møkka var der sist jeg var på kamp og. Satt visst på en pub borti gata der og venta til kampen var over. Ingen interesse for sporten what so ever."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Engacasuals var på plass på Jordal igjen i kveld. Gikk etter foreldre og barn. Klasse. Den æreskodeksen er det bare å glemme. Samme møkka var der sist jeg var på kamp og. Satt visst på en pub borti gata der og venta til kampen var over. Ingen interesse for sporten what so ever.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
På Åråsen mottok Lillestrøms trenerduo Magnus Haglund og Magnus Powell nyheten med vemmelse. De to svenskene er klare på at utviklingen i Norge går i samme retning som i Sverige:
- Tendensen er den samme her som i Sverige, men i Norge ligger man seks-sju år etter, sier hovedtrener Haglund til Dagbladet.
- Vi ser jo stadig at grupperinger møtes for å ha slåsskamper. Det neste steget blir da at slike slagsmål utarter, og mennesker dør. I Norge må man stoppe det før det skjer. I Sverige klarte de det ikke, fastslår Haglund.MortenKommentar
-
Sirkus Vålerenga. For en klovnegjeng. Nå oppløst for de ble tatt litt hardt i. Ifølge Aftenposten. Står i samme artikkel som beskriver den interne uroen pga fraksjoner for/mot trommebruk.
Forslag til ny sang(for dem):
Tramp, tramp, trampet på av en kanarifugl.
Når det er sagt så håper jeg det går bra med stakkaren og at han kommer tilbake i en bedre utgave. Kanskje tom med et gulsort hjerte?Kommentar
-
Sirkus Vålerenga. For en klovnegjeng. Nå oppløst for de ble tatt litt hardt i. Ifølge Aftenposten. Står i samme artikkel som beskriver den interne uroen pga fraksjoner for/mot trommebruk.
Forslag til ny sang(for dem):
Tramp, tramp, trampet på av en kanarifugl.
Når det er sagt så håper jeg det går bra med stakkaren og at han kommer tilbake i en bedre utgave. Kanskje tom med et gulsort hjerte?
Står det om dette i dagens aftenposten?Kommentar
-
Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
Kommentar