Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2564

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
    Ikke så halvgæren speakeren på Aspmyra, husker jeg så en kamp derfra på tv hvor han begynte å synge "DET VA HAN RUNAR, DET VA HAN RUNAR" da Runar Berg putta et mål...
    Man kan jo lure på hvordan det forholder seg til Tippeligaens Turneringsbestemmelser punkt 6.14:
    SPEAKERTJENESTE

Alle arenaer som benyttes i NFF Tippeligaen skal ha tilfredsstillende høyttalersystem, dvs. at alle meldinger som gis over høyttalersystemet skal kunne høres klart og utvetydig for alle som befinner seg innenfor stadions område. Høyttalersystemet bør være slik at også beskjeder kan gis til de som befinner seg utenfor stadion.

Speakertjenesten under kampens gang gis anledning til:

•å meddele navn på målscorere

•meldetjeneste fra andre kamper

•informasjon om spillerbytter

•eventuell kort publikumsinformasjon

. kåre beste spiller/info om neste kamp

•komplett Tippekupong så snart denne foreligger/oddsinformasjon

En jingle kan spilles ved scoringer. Jinglen kan ikke vare lenger enn 15 sekunder.

Speakertjenesten skal ikke være underholdningskanal under kampens gang (1 omg. og 2. omg.) Ingen sjåvinistiske bemerkninger eller usportslige/støtende formuleringer skal forekomme. Det er ikke anledning til å avspille musikk over høytaleranlegget under spillets gang, eller ved avbrudd i spillet.

Høytalersystemet skal være tilknyttet en reservestrømkilde.
    Edit:
    Opprinnelig skrevet av Spntneous
    Fredrikstad stadion er på pallen de også. "Kom igjen allø sammøn så reisær vi vårs og klappær fårr guttæne!"
    Kan ikke fatte annet enn at der utenfor reglementet som gjelder pr d.d.

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Og klubbsang etter scoring.
    Det er jo faktisk lov, i inntil 15 sekunder, uansett hvor håpløst det er.
    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av Spntneous
      Fredrikstad stadion er på pallen de også. "Kom igjen allø sammøn så reisær vi vårs og klappær fårr guttæne!"
      Og klubbsang etter scoring.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Opprinnelig skrevet av Børge
        Man kan jo lure på hvordan det forholder seg til Tippeligaens Turneringsbestemmelser punkt 6.14:

Edit:

Kan ikke fatte annet enn at der utenfor reglementet som gjelder pr d.d.
        Vil nå si at reglementet er idiotisk. Jeg hater slik de driver på Ullevaal og i Fredrikstad, men de har hjemmekamp, da bør de få drive på som man vil. Hvorfor skal alt være så forbanna nøytralt? Det samme gjelder med f.eks welcome to the jungle som plutselig ikke var lov under innmarsjen. Lag en ramme som koker, ikke nøytral drit som kjeder vettet av alle utenom nøff.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Vil nå si at reglementet er idiotisk. Jeg hater slik de driver på Ullevaal og i Fredrikstad, men de har hjemmekamp, da bør de få drive på som man vil. Hvorfor skal alt være så forbanna nøytralt? Det samme gjelder med f.eks welcome to the jungle som plutselig ikke var lov under innmarsjen. Lag en ramme som koker, ikke nøytral drit som kjeder vettet av alle utenom nøff.
          Kjør på buekorps, klubbsanger, dansende barn, Sinsen hornmusikk, welcome to the jungel, tippetuppen og hva det måtte være. Speaker er en informasjonstjenste under kampen - der ønsker jeg ikke at hjemmelaget skal opptre som om det er klovner som bedriver denne tjenesten. En ramme som koker kan fint lages utenom at speaker skal oppføre seg som en subjektiv fyllik. For øvrig synes jeg LSK sin oppfører seg eksemplarisk.
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

Opprinnelig skrevet av Børge
            Kjør på buekorps, klubbsanger, dansende barn, Sinsen hornmusikk, welcome to the jungel, tippetuppen og hva det måtte være. Speaker er en informasjonstjenste under kampen - der ønsker jeg ikke at hjemmelaget skal opptre som om det er klovner som bedriver denne tjenesten. En ramme som koker kan fint lages utenom at speaker skal oppføre seg som en subjektiv fyllik. For øvrig synes jeg LSK sin oppfører seg eksemplarisk.
            Det handler ikke om buekorps og Sinsen janitsjar, men gjerne det om klubben mener det er riktig ved innmars. Hjemmebane er hjemmebane og der bør det være klubben som er i førersetet. Selvfølgelig må det være rammer, men at rammen er at de skal spille tippeliga-hymnen blir helt feil. Man skal ikke bruke mikrofonanlegget til å starte sanger, men litt show etter et mål må være lov, selvom jeg hater det. Det handler om å lage en arena til ditt lag, som gjør at det blir din gryte der motstanderen mistrives og føler at de kommer til helvete, på den ene eller andre måten.. Dette går fint an uten å oppføre seg som en klovn. Handler ikke bare om speaker, men rammen rundt kampen. Rammene som er lagt ødelegger pr i dag engasjementet.

Forøvrig gjør LSKs speaker en fantastisk jobb.

Edit: Tror jeg misforstod første linja di ;-)

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

99 av 100 stadioner i Norge (ikke Åråsen) må også ty til den ultimate fallitterklæringen med henblikk på stadionstemning. Feire hjemmescoringer med musikk...

Kommentar

• Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

Opprinnelig skrevet av Serbern
                Runde 9Fredag 16. mai
                Kl. 18.00: Lillestrøm - Molde, C More Live
                Runde 10
                Mandag 19. mai
                Kl. 18.00: Vålerenga - Lillestrøm, C More Fotball HD
                Runde 11
                Lørdag 24. mai
                Kl. 15.30: Lillestrøm - Stabæk, C More Fotball HD

Runde 12

Mandag 9. juni
                Kl. 19.00: Rosenborg - Lillestrøm, TV 2*

Runde 13
                Torsdag 12. juni
                Kl. 19.00: Lillestrøm - Strømsgodset, TV 2*

http://www.cmore.no/news/articleitem...l-sommerferien[/COLOR]
                Tar forbehold om at jeg har lest terminlista riktig etter oppdateringene.

Men følgende er verdt å nevne:

- Mellom 11. mai og 6. juli (!), så har LSK INGEN søndagskamper hverken hjemme eller borte. Vi har faktisk ikke søndagskamp på Åråsen før 3. august.

- Etter hjemmekampen mot Sogndal 4. mai, så er det akkurat 100(!) dager til neste søndagskamp på Åråsen.

11. mai (Søndag): Odd - LSK (18.00)
                16. mai (Fredag): LSK - Molde (18.00) - Denne er grei
                19. mai (Mandag): VIF - LSK (18.00)
                24. mai (Lørdag): LSK - Stabæk (15.30)
                9. juni (Mandag): RBK - LSK (19.00)
                12. juni (Torsdag): LSK - Godset (19.00)
                6. juli (Søndag): Start - LSK (18.00)
                12. juli (Lørdag): LSK - Sarpsborg (18.00)

Neste søndagskamp på Åråsen:
                12. august: LSK - Brann (18.00)

Vi spiller altså på 5(!) forskjellige dager fra 11.05 til 12.06 - med tre forskjellige tidspunkter.

Det her er jo totalt uakseptabelt!
                Last edited by Seb.R; 08.04.2014, 13:19.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• caLitri
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 634

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  Tar forbehold om at jeg har lest terminlista riktig etter oppdateringene. Men dette betyr at mellom 11. mai og 6. juli (!), så har LSK INGEN søndagskamper. Hverken hjemme eller borte. Forbanna håpløst, selvom det er litt helligdager her og der.
                  Ja det er håpløst. ser også ut til at vi får kjørt oss i den perioden. kan vel med trygghet si at hvordan vi ligger ann med poeng etter de kampene der vil gi en pekepinn på hvor vi kommer til å havne på tabellen i år. stygt redd for at vi sitter igjen med max 5 poeng. håper jeg tar grundig feil!
                  Gi alt, stå på LSK

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Tar forbehold om at jeg har lest terminlista riktig etter oppdateringene. Men dette betyr at mellom 11. mai og 6. juli (!), så har LSK INGEN søndagskamper. Hverken hjemme eller borte. Forbanna håpløst, selvom det er litt helligdager her og der.
                    Bittelitt edruelighet her nå. Vi har ingen kamper på søndag mellom 11. mai og fram til fotballferien etter runde 13. den 12. juni.
                    Det er fem kamper og to av dem er på røde dager. Det er forsåvidt rimlig å klage over de tre, men du kan da ikke forlange å få søndagskamp i ferien? ;-)
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                      Bittelitt edruelighet her nå. Vi har ingen kamper på søndag mellom 11. mai og fram til fotballferien etter runde 13. den 12. juni.
                      Det er fem kamper og to av dem er på røde dager. Det er forsåvidt rimlig å klage over de tre, men du kan da ikke forlange å få søndagskamp i ferien? ;-)
                      Det spilles 10 runder med TL fra 11.05 til 03.08.
                      Det vil si 9 runder på rad hvor LSK ikke har søndagskamp på Åråsen.
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2564

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Edit: Tror jeg misforstod første linja di ;-)
                        Jeg tror du gjorde det - vi er egentlig ikke så veldig uenig skal du se
                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Det spilles 10 runder med TL fra 11.05 til 03.08.
                          Det vil si 9 runder på rad hvor LSK ikke har søndagskamp på Åråsen.
                          Da snakker vi..
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av skotten
                            99 av 100 stadioner i Norge (ikke Åråsen) må også ty til den ultimate fallitterklæringen med henblikk på stadionstemning. Feire hjemmescoringer med musikk...
                            Vi gjorde det for noen år tilbake? Synes jeg husker Fugla er rå ljoma utover stadion når vi putta før.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

Opprinnelig skrevet av xeR
                              Vi gjorde det for noen år tilbake? Synes jeg husker Fugla er rå ljoma utover stadion når vi putta før.
                              Og Queen før det
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

det stemmer. Uansett bedre slik vi har det nå.
                                Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Hehe, man skal ikke så mange år tilbake før "Fugla er rå" kom på anlegget hver gang LSK scora på Åråsen. For meg sitter det i som et godt minne, selv om jeg forsåvidt ikke savner scoringsmusikken...

Edit; så ikke at Xer var ute først..
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

Kan ikke huske at vi brukte Fugla er rå, men husker at gitarsoloen på Bohemian Rhapsody har vært brukt. Uansett, det gjøres ikke nå lengre. Og det er det viktigste...

Kommentar

• xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

Kan ikke huske at vi brukte Fugla er rå, men husker at gitarsoloen på Bohemian Rhapsody har vært brukt. Uansett, det gjøres ikke nå lengre. Og det er det viktigste...
                                      Du er gammel og glemsk.. Det har blitt bekreftet av en annen her også. Så da ser jeg på meg selv som sannhetsvitne.

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Forøvrig så er vel det verste når Lyn var en seriøs aktør.. Det der Heia Lyn greiene.Jeg minnes noe technoræl også på ullevål, men husker ikke om dette også var lyn eller om dette var slumsøstrene..

Kommentar

• LasseN
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 1610

Forøvrig så er vel det verste når Lyn var en seriøs aktør.. Det der Heia Lyn greiene.Jeg minnes noe technoræl også på ullevål, men husker ikke om dette også var lyn eller om dette var slumsøstrene..
                                          Er vel slumsøpla du tenker på - innmarsj med radbrekking av Rammsteins Amerika med så høyt volum at man omtrent hørte det til Åråsen..
                                          LasseN

Kommentar

Working...