Det berømte taket på feltet
Collapse
X
-
Jeg sitter på felt L på SS, jeg må bruke inngang 2, dvs at jeg må gå inn samme med bortesupportera.
Nå som Nordea tribunen har fått ny inngang, så er det jo akkurat det samme om bortesupportera står sammen med folk i inngang 1 eller inngang 2. Halve SS har inngang sammen med bortesupportera uansett.
Jeg ser hvertfall ikke store forskjellen på om de bruker Diadora eller RB. men forklar det gjerne for megkrisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
Hva med å gjøre noe med det som er enklest å gjøre noe med,,, alle tar seg selv i nakken og går bannanas i neste kamp...Var ingen som klaga på stemningen mot Godset og rbk i fjor, men kfl må gå hardt ut med at neste kamp er det full skjerpings alla godset kampen...Kommentar
-
Hva du synes er teit eller ikke bryr jeg meg lite om, men etter at jeg har begynt å sitte har det gått opp for meg at akustikken på Diadora er bedre enn feltet. Og det er pga takkonstruksjonenKommentar
-
Som Tullebukk says, det er holdningene på feltet som må kan skjerpes, først og fremst. Ellers jobber tribunegruppa med gode ting, og holder også åpne tribunemøter for medlemmer (bare for å minne om det). Det blir bl.a. et før RBK-matchen.
Og nettopp RBK-matchen skal ikke undervurderes. Det skal være enda mer punsje forsangerfelt, osv osvStøtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.Kommentar
-
Skeptisk til idéen etter å ha snakka med akustikk-eksperten som var på Åråsen på befaring.
Et ideelt tak har svak stigning utover mot banen. Vinkelen mellom bakveggen og taket bør være omtrent 100 grader eller mer.
Det laveste punktet på reklameskiltet ligger 1 meter lavere enn starten av taket. Det vil med andre ord si at en duk eller takplater ikke kan ende opp der, da vi fortsatt vil få et tak "hengende over oss" og lyden vil bli slått tilbake på oss eller rett ned i gresset foran feltet.
Enden på selve taket (over reklameskiltet) ligger på høyde med starten på taket. Legger du plater eller duk fra starten av taket og fram hit (og fjerner reklameskiltet/flytter det til oversiden av taket), vil du få et helt flatt tak. Det er greit nok og mye bedre enn det vi har nå, men langt fra ideelt.
Alt bunner ut i at det er altfor lite handlingsrom pga formen på taket. Reklameskiltene gjør alt sammen enda trangere. Effekten kontra kostnaden blir nok for liten.
Det aller beste hadde vært å kappe av taket på toppunktet. Da hadde vi fått noe i nærheten av en ideell form på taket, selv om det blir et par meter for kort.Kommentar
-
Eller fått alle som ikke bidrar til å stå helt øverst.Da er de jo egentlig ikke til bry.Kommentar
-
Men det er viktig å få full klarhet rundt hvilken effekt man kan oppnå. Hvis det kun er en mindre forbedring som det nå kanskje tyder på er det kanskje ikke verdt bryet.
Utrolig viktig at KFL pusher LSK skikkelig for å få best mulig forhold på alle mulige måter når ny stadion en gang skal bygges i nær eller fjern fremtid!Kommentar
-
Ikke ta dette personlig Tony, men i denne debatten er det endel som er på virkelig ville veier. Det er på tide med en realitets-sjekk her nå: Hva tyder på at LSK vil bruke penger på bygge om en tribune som tross alt fungerer veldig bra for å få bedre akustikk i en periode der klubben sparker ut spillere i øst og vest for å kutte kostnader?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Rooolig nå, superbøffel!
Sjøl om mye tyder på at dette prosjektet har så lang vei til mål at realismen er høyst diskutabel, må det være lov for de som er mer enn gjennomsnittlig opptatt av tribuneliv til å komme med forslag for å optimalisere arbeidsbetingelsene for hardcore-supporterne.
Hittil har det handla om fansens prioriteringer og bruk av penger. Det siste innlegget fra Tony tolker jeg som et innspill om et eventuelt nytt stadion, og da er det viktig at Kanari-Fansen er i posisjon til å påvirke Sportsklubben mest mulig for å få et godt ståfelt for syngende og visualiserende supportere.Vidar Evje
Kommentar
-
Kommentar
-
Ser på videoen fra RBK kampen at det neppe er akustikken som er problemet her.
Snarere de 50 % som ikke deltar på sanger.
Må bare inse at stemningen på feltet har sunket i takt med resultatene 08/09 sesongene.
Håper med et par seire og litt opptimisme at det tar seg opp kraftig.Kommentar
-
Ser på videoen fra RBK kampen at det neppe er akustikken som er problemet her.
Snarere de 50 % som ikke deltar på sanger.
Må bare inse at stemningen på feltet har sunket i takt med resultatene 08/09 sesongene.
Håper med et par seire og litt opptimisme at det tar seg opp kraftig.Kommentar
-
Poenget mitt her at det er tull, sludder og pølsevev i det heletatt og snakke om og utbedre taket for eks antall tusen, når overhodet ikke det er problemet. Folk må begynne og støtte laget igjen og LSK må vinne en kamp igjen...............Kommentar
-
Hva med og dele ut et skriv til alle som går opp på feltet , hvor det står hva som forventes av hver enkelt.Kommentar
-
Hvis man ser på et fult KFL felt så står de fleste mest aktive så langt ned at jeg tror ikke taket skal ha noe å si for dem.
Lydbølgene går vel ikke rett opp slik at de blir kastet ned på banen igjen?
Det er vel slik at lødbølgene tar en ganske rett vei fremover?
Så sånn jeg ser det så er over 50% av feltet såpass åpent at det meste av lyden ikke vil treffe taket. (selv om noe av lyden selvfølgelig går opp i taket.)krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
Kommentar