Det berømte taket på feltet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

Opprinnelig skrevet av Tony
    Diadora tribunen vil aldri bli aktuell som hjemmetribune. Da må evt bortesupportera overta KFL feltet.

Tviler på at LSK godtar dette.

Ang. forslaget til iL om kroner kan det være en vei å gå.
    Syntes denne debatten blir helt teit.
    Det var bra nok på feltet når du hadde mikken og Hippiejørn slo på tromma.
    Tror det heller er der problemet ligger.
    No afense Ronny the rønner

Kommentar

• krisruds
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 839

Diadora tribunen vil aldri bli aktuell som hjemmetribune. Da må evt bortesupportera overta KFL feltet.

Tviler på at LSK godtar dette.

Ang. forslaget til iL om kroner kan det være en vei å gå.
      Hvorfor kan ikke bortesupportera ta over RB?

Jeg sitter på felt L på SS, jeg må bruke inngang 2, dvs at jeg må gå inn samme med bortesupportera.

Nå som Nordea tribunen har fått ny inngang, så er det jo akkurat det samme om bortesupportera står sammen med folk i inngang 1 eller inngang 2. Halve SS har inngang sammen med bortesupportera uansett.

Jeg ser hvertfall ikke store forskjellen på om de bruker Diadora eller RB. men forklar det gjerne for meg
      krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Opprinnelig skrevet av glasgow
        Non taken
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Hva med å gjøre noe med det som er enklest å gjøre noe med,,, alle tar seg selv i nakken og går bannanas i neste kamp...Var ingen som klaga på stemningen mot Godset og rbk i fjor, men kfl må gå hardt ut med at neste kamp er det full skjerpings alla godset kampen...

Kommentar

• Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

Syntes denne debatten blir helt teit.
            Det var bra nok på feltet når du hadde mikken og Hippiejørn slo på tromma.
            Tror det heller er der problemet ligger.
            Synes du? Det er sånne som deg som burde ta en match på SS for å finne ut hvordan ting egentlig høres. Forøvrig har jeg ikke klaga på stemninga mot enga og det med taket kom opp da jeg VAR i styret og STOD på feltet.

Hva du synes er teit eller ikke bryr jeg meg lite om, men etter at jeg har begynt å sitte har det gått opp for meg at akustikken på Diadora er bedre enn feltet. Og det er pga takkonstruksjonen

Kommentar

• Per Arne
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2347

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Hva med å gjøre noe med det som er enklest å gjøre noe med,,, alle tar seg selv i nakken og går bannanas i neste kamp...Var ingen som klaga på stemningen mot Godset og rbk i fjor, men kfl må gå hardt ut med at neste kamp er det full skjerpings alla godset kampen...
              Spot on, sykkel. Det kommer jo av og til noen gode skussmål fra spillere/trenere som mener det er jævlig å ha KFL mot seg på tribunen. Jeg liker at det kommer gode innspill på akustikken fra feltet! Glem RB eller Diadora, Veiron. Won't happen my friend. Klanen står der én gang i året og synger oss ut kun når dem vinner.

Som Tullebukk says, det er holdningene på feltet som må kan skjerpes, først og fremst. Ellers jobber tribunegruppa med gode ting, og holder også åpne tribunemøter for medlemmer (bare for å minne om det). Det blir bl.a. et før RBK-matchen.

Og nettopp RBK-matchen skal ikke undervurderes. Det skal være enda mer punsje forsangerfelt, osv osv
              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Skeptisk til idéen etter å ha snakka med akustikk-eksperten som var på Åråsen på befaring.

Et ideelt tak har svak stigning utover mot banen. Vinkelen mellom bakveggen og taket bør være omtrent 100 grader eller mer.

Det laveste punktet på reklameskiltet ligger 1 meter lavere enn starten av taket. Det vil med andre ord si at en duk eller takplater ikke kan ende opp der, da vi fortsatt vil få et tak "hengende over oss" og lyden vil bli slått tilbake på oss eller rett ned i gresset foran feltet.

Enden på selve taket (over reklameskiltet) ligger på høyde med starten på taket. Legger du plater eller duk fra starten av taket og fram hit (og fjerner reklameskiltet/flytter det til oversiden av taket), vil du få et helt flatt tak. Det er greit nok og mye bedre enn det vi har nå, men langt fra ideelt.

Alt bunner ut i at det er altfor lite handlingsrom pga formen på taket. Reklameskiltene gjør alt sammen enda trangere. Effekten kontra kostnaden blir nok for liten.

Det aller beste hadde vært å kappe av taket på toppunktet. Da hadde vi fått noe i nærheten av en ideell form på taket, selv om det blir et par meter for kort.

Kommentar

• morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

Eller fått alle som ikke bidrar til å stå helt øverst.Da er de jo egentlig ikke til bry.
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

Opprinnelig skrevet av iL
                    Tipper det er mange som er villig til å svi av litt penger. Hvis 150 gir 1000,- hver så er man i mål.

Jeg feks. er villig til det, og det ikke er sikkert ikke langt unna 149 fler som er med på det.
                    Evt riste 100 kroner ut av 1500 medlemmer, eller 150 kr ut av 1000 stk. Bør ikke være umulig det.

Men det er viktig å få full klarhet rundt hvilken effekt man kan oppnå. Hvis det kun er en mindre forbedring som det nå kanskje tyder på er det kanskje ikke verdt bryet.

Utrolig viktig at KFL pusher LSK skikkelig for å få best mulig forhold på alle mulige måter når ny stadion en gang skal bygges i nær eller fjern fremtid!

Kommentar

• Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

LSK bør lage en tro kopi av bortetribunen til FFK. Makan til tribune skal du lete lenge etter.

Kommentar

• superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

LSK bør lage en tro kopi av bortetribunen til FFK. Makan til tribune skal du lete lenge etter.
                        Ikke ta dette personlig Tony, men i denne debatten er det endel som er på virkelig ville veier. Det er på tide med en realitets-sjekk her nå: Hva tyder på at LSK vil bruke penger på bygge om en tribune som tross alt fungerer veldig bra for å få bedre akustikk i en periode der klubben sparker ut spillere i øst og vest for å kutte kostnader?
                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

Rooolig nå, superbøffel!

Sjøl om mye tyder på at dette prosjektet har så lang vei til mål at realismen er høyst diskutabel, må det være lov for de som er mer enn gjennomsnittlig opptatt av tribuneliv til å komme med forslag for å optimalisere arbeidsbetingelsene for hardcore-supporterne.

Hittil har det handla om fansens prioriteringer og bruk av penger. Det siste innlegget fra Tony tolker jeg som et innspill om et eventuelt nytt stadion, og da er det viktig at Kanari-Fansen er i posisjon til å påvirke Sportsklubben mest mulig for å få et godt ståfelt for syngende og visualiserende supportere.
                          Vidar Evje

Kommentar

• iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

Synes akustikken på Odd sin når vi stod der for 2 år sida, var helt enorm også
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

Er vel noe av samma opplegget på den stadion? Høy, bratt tribune?
                              Kim
                              Styremedlem KFL

Kommentar

• glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1252

Ser på videoen fra RBK kampen at det neppe er akustikken som er problemet her.
                                Snarere de 50 % som ikke deltar på sanger.
                                Må bare inse at stemningen på feltet har sunket i takt med resultatene 08/09 sesongene.
                                Håper med et par seire og litt opptimisme at det tar seg opp kraftig.

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Ser på videoen fra RBK kampen at det neppe er akustikken som er problemet her.
                                  Snarere de 50 % som ikke deltar på sanger.
                                  Må bare inse at stemningen på feltet har sunket i takt med resultatene 08/09 sesongene.
                                  Håper med et par seire og litt opptimisme at det tar seg opp kraftig.
                                  Her er jeg helt enig ,vi drar på mange som ikke bidrar med en dritt og som bare står på feltet pga pris...En oppfordring til dem er sett dere bak mål eller bli med og syng.:???:

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

vel det hjelper ikke hyle og skrike på forumet. folk synger ikke mere av den grunn.

Må vel en holdnings kampanje til eller noe.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

Opprinnelig skrevet av iL
                                      vel det hjelper ikke hyle og skrike på forumet. folk synger ikke mere av den grunn.

Må vel en holdnings kampanje til eller noe.
                                      Poenget mitt her at det er tull, sludder og pølsevev i det heletatt og snakke om og utbedre taket for eks antall tusen, når overhodet ikke det er problemet. Folk må begynne og støtte laget igjen og LSK må vinne en kamp igjen...............

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

Poenget mitt her at det er tull, sludder og pølsevev i det heletatt og snakke om og utbedre taket for eks antall tusen, når overhodet ikke det er problemet. Folk må begynne og støtte laget igjen og LSK må vinne en kamp igjen...............
                                        Hva med og dele ut et skriv til alle som går opp på feltet , hvor det står hva som forventes av hver enkelt.

Kommentar

• krisruds
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 839

Hvis man ser på et fult KFL felt så står de fleste mest aktive så langt ned at jeg tror ikke taket skal ha noe å si for dem.
                                          Lydbølgene går vel ikke rett opp slik at de blir kastet ned på banen igjen?

Det er vel slik at lødbølgene tar en ganske rett vei fremover?
                                          Så sånn jeg ser det så er over 50% av feltet såpass åpent at det meste av lyden ikke vil treffe taket. (selv om noe av lyden selvfølgelig går opp i taket.)
                                          krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

Working...