Thk må dø!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Enig med de som mener at dette har gått for langt.

    Det er ikke spesielt folkelig å ha en høne, en ullsokk eller et hestehode på hodet. Om målet er at KFL skal være en folkelig gjeng, bør man vel forsøke å dyrke det normale.

    Folk flest går med vanlige klær på kamp, og mange supplerer dette med klubbeffekter som skjerf og drakter. Jeg ser ingen grunn til å uniformere seg utover dette, hverken som casual, klovn eller noe annet.
    Jeg foreslår et kompromiss: Hva om THK legger igjen de tåpelige hodeplaggene hjemme i bytte mot at casualsgutta tar av seg penklærne?

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Folk flest ønsker en supporterklubb med ett eneste fokus: 100 % støtte til Sportsklubben. De fleste har mer enn nok fritid de kan bruke på tåpelige hodeplagg og andre ting som ikke har en dritt med LSK å gjøre.
      Kjære vene, da.... enda en "storm i vannglass"-diskusjon. Og så drar du fram "Folk flest"- argumentet i tillegg?

      Tror du virkelig at folk flest bryr seg så mye om naboens bekledning at de blir ubekvem av det? For egen del tror jeg folk har nok å bry hodet sitt med for tida. Det pågår vanligvis en kamp på matta foran.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        Hehe. For min egen del gir jeg faen. Jeg står med KFL på alle kamper og er nesten alltid med på KFLs turopplegg. Bakgrunnen for posten min er en bekymring for KFLs image og tiltrekningskraft når det gjelder rekruttering av nye medlemmer etc.

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1453

          #24
          Opprinnelig skrevet av sniper
          Det fremheves så fælt at det er jo nettopp slike ting KFL har jobbet for å bli kvitt, dette er også å bygge opp en elite, og med det fokus som blir kjørt på hodeplaggene vil jeg påstå at det blir vanskeligere å rekruttere nye medlemmer og mennesker som vil være med KFL på bortetur.
          (Egen utheving)
          Sikkert bare meg, men klarer ikke helt å se på Tåpelig Hodeplagg Kanaris som en elitegruppe...







          Er liksom et eller annet med uniformen som ikke gir det elitistiske preget.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #25
            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
            (Egen utheving)
            Sikkert bare meg, men klarer ikke helt å se på Tåpelig Hodeplagg Kanaris som en elitegruppe...

            Er liksom et eller annet med uniformen som ikke gir det elitistiske preget.
            Jeg brukte uttrykket fordi KFL har brukt det flittig om andre grupperinger. Med det mener jeg at man blir veldig ekskluderende utad, og derav elitebegrepet. Man skyver andre til side, og setter seg selv foran, for dette kan vel ikke handle om annet enn å :
            • Få fokus på egen person/gruppe
            • Kjøre motsatt greie av klesdebatten, bare for å gjøre det/provosere
            Last edited by sniper; 04.05.2009, 16:55. Begrunnelse: Tok vekk bilder fra sitat

            Kommentar

            • Raskolnikov
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1453

              #26
              Enhver gruppe er ekskluderende. Hvis ikke er det ikke noen gruppe. Det betyr ikke at alle grupper, ei heller THK, er elitistiske. Hva det handler om får nesten THK svare på selv, men tror i hvert fall ikke det var en reaksjon på pent kledde til å begynne med.
              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #27
                Kanskje THK en dag blir nektet å gå uniformert og opptre som en gruppe??

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av sniper
                  Nettopp fordi KFL virker som en inneslutta gruppe som har mest fokus på klovneri og sirkus fremfor å støtte laget.
                  Skal vi bli kvitt dette stempelet blandt en stor del av Norges befolkning er det ikke nok å fjerne hodeplaggene. Vi er nødt til å slutte å hoppe , slutte med forsangere og alt annet på tribunen. Det er slik omtrent brannsupportere ser på situasjonen og jeg kan love at de ikke er alene i Norge om å mene det.

                  Skjønner du nå hvor dumt det blir å ha fokus på hva andre mener om oss istedet. Man burde heller brukt den energien for å jobbe med å forbedre stemningen slik at personer trives kamp med fugla.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Fritz
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 1033

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av CFD
                    Skal vi bli kvitt dette stempelet blandt en stor del av Norges befolkning er det ikke nok å fjerne hodeplaggene.
                    Les innlegget til Petter en gang til.

                    Skjønner du nå at innlegget hans overhodet ikke dreier seg om hvordan folk utenom LSK-miljøet ser på KFL?

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Det fremheves så fælt at det er jo nettopp slike ting KFL har jobbet for å bli kvitt, dette er også å bygge opp en elite, og med det fokus som blir kjørt på hodeplaggene vil jeg påstå at det blir vanskeligere å rekruttere nye medlemmer og mennesker som vil være med KFL på bortetur. Nettopp fordi KFL virker som en inneslutta gruppe som har mest fokus på klovneri og sirkus fremfor å støtte laget.
                      Ha, ha, THK som elite. Jeg tror jeg dauer

                      THK er noen få prosent på det meste, i Telenor Arena kun noen promille av KFLs supportere. Dersom det finnes mennesker som vegrer seg for å joine KFL på grunn av klovneri og sirkus, blir jeg ikke akkurat lei meg. Det er ikke spesielt tolerant, ei heller noe tegn på hva som er viktig! For meg er 100% støtte for Sportsklubben det aller viktigste.

                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Siden du velger å sitere meg, så lurer jeg på hvor jeg har hevdet det?
                      Jeg påstår ikke at du har hevdet det, men poengterer at THK er 100% støtte for Sportsklubben, selv i tider hvor andre alternative grupper ønsker å aksjonere.

                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Det er veldig forskjell på en årlig tematur som jeg dreiv med i min tid i styret fremfor å kjøre den linja som kjøres nå, hvor hver bortetur er et sirkus.
                      Skjønner vitterlig ikke hvorfor jeg som person skal dras frem hver gang det diskuteres noe nå, begynner å bli mektig lei det, kan vi ikke holde oss til sak da?
                      Du må ikke gjøre deg selv større enn det du er, mitt paradoks var en bisetning og det er du som gjør dette til en personsak. Enig i at det er voldsomt forskjell på noen få sjeler med bløtkaker på hodet, kontra å få hele KFL til å fremstå som noen sirkusklovner. Men som sirkus er jeg ikke i tvil om hva som får størst oppmerksomhet og som gjør størst inntrykk...
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

                        #31
                        Syntes debatten har sklidd ut.
                        Men må si meg enig i at THK er med og stemple KFL som harry
                        KFL TAPER TERRENG.
                        Alle her inne hvet hva jeg mener.
                        Uansett om de er Ultras, vanlig eller danseglad.
                        Kaskje skyldes det tabell eller spillet til LSK, men det skjedd en del i KFL de siste årene også.
                        Mange har blitt borte. Hvorfor vil de ikke stå på kfl lenger.

                        Kommentar

                        • ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

                          #32
                          for en merkelig diskusjon..

                          om folk har på seg "pene klær" eller tåpelige hodeplagg, så har de vel like mye rett til å stå i KFL som alle andre?
                          begynner man å oppføre seg etter "normene" som de stemplene medfører.. at penkledde sloss, og THK.. hva gjør de som er galt, synger for høyt?

                          dette blir litt for peke, le, dømme andre mennesker fordi de ikke ser like ut..
                          minner litt om Qvisling tiden...

                          la nå folk gå i hva pokker de vil så lenge de oppfører seg.
                          og når det kommer til hva andre mennesker utenfor KFL tenker.. mener jeg så noe om at vi er forbindet med tribuneUkultur... siden når begynte vi å bry oss om hva de kule VF gutta fra byen (les lørenskog og kløfta) synes om oss? ja, vi er fra romerike, ja, det er et litt harry sted, ja, vi kan vel ha litt selvironi, gå å kamp fordi det er morro å gå på kamp, og slutte med alt dette forbanna styret om hva som er bra, dårlig, godkjent i det internasjonale ultras miljøet eller ikke etc..
                          tipper at flere gjerne står på feltet da også....
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                          -RagnarRock-

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4380

                            #33
                            THK er noe forbanna søppel, for å si det enkelt og greit.

                            Til og med et Rosenborg-juletre jeg kjenner komenterte det mot Ålesund borte; "Hvem er de idiota med hatter der?" KFL har tapt seg til plankehaugen nivå, og folk fjaser rundt i kyllingdrakter og sauer på hodet uten å se situasjonen. Gratulerer!! Få opp øya!

                            Man får ikke så veldig mye respekt for forsangere som står der med klovnehatter og har det festlig. Dere som er så opptatt av at casuals og ultras trekker klubben/fansen ned i søla kan drite og dra. THK klarer det fint selv. Det har overhodet ikke noe med supporterkultur å gjøre, og kommer aldri til å bli det. Legg ned dritten.

                            KFL er på ville veier, og blir dårligere og dårligere. Trøndera er forbi så det synger etter. På tide å bytte fokus?

                            Som en annen fyr skrev tidlig i tråden her, mentalitet skapes ikke ved å ha dassruller rundt huet. Bra sagt!
                            ..................

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              THK er noe forbanna søppel, for å si det enkelt og greit.

                              Til og med et Rosenborg-juletre jeg kjenner komenterte det mot Ålesund borte; "Hvem er de idiota med hatter der?" KFL har tapt seg til plankehaugen nivå, og folk fjaser rundt i kyllingdrakter og sauer på hodet uten å se situasjonen. Gratulerer!! Få opp øya!

                              Man får ikke så veldig mye respekt for forsangere som står der med klovnehatter og har det festlig. Dere som er så opptatt av at casuals og ultras trekker klubben/fansen ned i søla kan drite og dra. THK klarer det fint selv. Det har overhodet ikke noe med supporterkultur å gjøre, og kommer aldri til å bli det. Legg ned dritten.

                              KFL er på ville veier, og blir dårligere og dårligere. Trøndera er forbi så det synger etter. På tide å bytte fokus?
                              Jeg er så enig så enig. Trøndera er forbi oss og vi taper mer og mer terreng.
                              Jeg mister respekten for mine egne når folk fremstår slik. Jeg vil virkelig ikke assosieres med den slags "tribunekultur". Det så langt fra jeg mener er god kultur som det er mulig å komme.
                              Jeg begynte å så mine tvil når Ole Ivars ble dratt inn, men lot det gå. Men nå er det nok..
                              Sier ikke at min måte å tenke tribunekultur på er riktig, men er ikke med på hva som helst..

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                THK er noe forbanna søppel, for å si det enkelt og greit.
                                Det var da voldsomt. Spesielt for en folkelig enkeltperson hvis tidligere gruppering var meget opptatt av at man ikke skulle ha klesdebatter.

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Til og med et Rosenborg-juletre jeg kjenner komenterte det mot Ålesund borte; "Hvem er de idiota med hatter der?" KFL har tapt seg til plankehaugen nivå, og folk fjaser rundt i kyllingdrakter og sauer på hodet uten å se situasjonen. Gratulerer!! Få opp øya!
                                Hva mongisa i Kjernen mener om KFL, tar jeg rennafart og driter voldsomt langt i. Igjen, THK er noen promille av KFL og så er det vi som er problemet? Tror denne debatten blir litt vel voldsom, det er ikke måte på hvor ræva alt er og alt skylder THK. Det neste blir vel at svineinfluensaen skyldes THK...

                                Igjen, de som er THKere er blant de mest mentale vi har på tribunen. Dårlig stemning skyldes ikke oss.

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Dere som er så opptatt av at casuals og ultras trekker klubben/fansen ned i søla kan drite og dra. THK klarer det fint selv. Det har overhodet ikke noe med supporterkultur å gjøre, og kommer aldri til å bli det. Legg ned dritten.
                                THK drar ikke klubben og fansen ned i søla. Skaper ikke et eneste negativt oppslag bortsett i fra forumene der ultras og casuals henger. Og jeg blir strengt tatt ikke opprørt av at UN synes KFL er tåpelige.

                                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Som en annen fyr skrev tidlig i tråden her, mentalitet skapes ikke ved å ha dassruller rundt huet. Bra sagt!
                                Spiller ingen rolle hva man har på hodet, mentalitet kommer fra hjertet!
                                Last edited by Rønnern; 04.05.2009, 23:08. Begrunnelse: ultras OG casuals
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern

                                  Igjen, de som er THKere er blant de mest mentale vi har på tribunen. Dårlig stemning skyldes ikke oss.
                                  Nei, men får folk til å ikke bli med.


                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  THK drar ikke klubben og fansen ned i søla. Skaper ikke et eneste negativt oppslag bortsett i fra forumene der ultras/casuals henger. Og jeg blir strengt tatt ikke opprørt av at UN synes KFL er tåpelige.
                                  Igjen nei. Iallefall ikke på den måte. Men blir sett på som latterlige blandt med-kanaris. Da har man et problem, så lenge disse henger rundt og i forsangerfeltet.

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Spiller ingen rolle hva man har på hodet, mentalitet kommer fra hjertet!
                                  Så hvorfor bruke det da? Helt ærlig så fatter og begriper jeg ikke hva som er artig.

                                  Kommentar

                                  • lillestroom
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1020

                                    #37
                                    THK er hvertfall mye bedre enn å gå i klær verdt 20.000 på kamp...

                                    Kommentar

                                    • LSK N/B
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 830

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      THK er noe forbanna søppel, for å si det enkelt og greit.

                                      Til og med et Rosenborg-juletre jeg kjenner komenterte det mot Ålesund borte; "Hvem er de idiota med hatter der?" KFL har tapt seg til plankehaugen nivå, og folk fjaser rundt i kyllingdrakter og sauer på hodet uten å se situasjonen. Gratulerer!! Få opp øya!

                                      Man får ikke så veldig mye respekt for forsangere som står der med klovnehatter og har det festlig. Dere som er så opptatt av at casuals og ultras trekker klubben/fansen ned i søla kan drite og dra. THK klarer det fint selv. Det har overhodet ikke noe med supporterkultur å gjøre, og kommer aldri til å bli det. Legg ned dritten.

                                      KFL er på ville veier, og blir dårligere og dårligere. Trøndera er forbi så det synger etter. På tide å bytte fokus?

                                      Som en annen fyr skrev tidlig i tråden her, mentalitet skapes ikke ved å ha dassruller rundt huet. Bra sagt!

                                      Nei og nei også trønderjultrær da. Helt enig med deg. klovnerier på tribunen må dø. Nå synes jeg alle skal ta seg sammen slik at KFL får tilbake tribunecreden vår! Også helt enig at alle som ønsker å ha på seg ting som ikke er godkjent av deg skal dra, og da helst til FFK. Ikke faen at vi skal han noe sånt hos oss. Patetisk folk!!!!

                                      Men for å være litt seriøs. Hvorfor bry seg? Hva med å heller tenke på hva man selv bidrar med, og drite i hva alle andre gjør. Og det gjelder alle sider av alle klesdebatter vi har hatt på forumet.
                                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                      Nei til NFF!

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av lillestroom
                                        THK er hvertfall mye bedre enn å gå i klær verdt 20.000 på kamp...
                                        Fordi?
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4380

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                          Nei og nei også trønderjultrær da. Helt enig med deg. klovnerier på tribunen må dø. Nå synes jeg alle skal ta seg sammen slik at KFL får tilbake tribunecreden vår! Også helt enig at alle som ønsker å ha på seg ting som ikke er godkjent av deg skal dra, og da helst til FFK. Ikke faen at vi skal han noe sånt hos oss. Patetisk folk!!!!

                                          Men for å være litt seriøs. Hvorfor bry seg? Hva med å heller tenke på hva man selv bidrar med, og drite i hva alle andre gjør. Og det gjelder alle sider av alle klesdebatter vi har hatt på forumet.
                                          Prøver du å være morsom? Klovn.
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...