Thk må dø!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #61
    Opprinnelig skrevet av Matti
    Sånn som styret og andre idioter holder på ender vi opp med at KFL blir en fantasiløs møkkagjeng (...)Og til syvende og sist kan man konkluderer med at man endte opp med en liten gjeng svorende casuals, bortvisning av svært gode bidragsyterer og et regelverk som ikke fungerer overhodet. Et styre bestående av en gjeng fotballidioter har plutselig blitt eksperter i både tribunekultur og juss.
    Siste delen av denne tråden har blitt en diskusjon om helt andre ting enn THK. Ønsket om THKs bortgang er forøvrig framsatt av et av styremedlemmene i Kanari-Fansen.

    Mitt subjektive syn: "De svært gode bidragsyterne" var en integrert del (les: undergrupper) i Kanari-Fansen som var med på stake ut en kurs KFL fortsatt styrer etter. Visst var det diskusjoner og sterke meninger, men "de svært gode bidragsyterne" hadde også mange sterke støttespillere. Blant annet undertegnede fotballidiot.

    Det var da "de svært gode bidragsyterne" i sitt eget hode blei så unike at de hadde vondt for å se at det fantes andre i KFL som var like uunnværlige for å ha en sterk supporterklubb konfliktlinja blei tydeligere. Og da behovet for å få cred utafor KFL blei så stort at flere ikke kunne være medlemmer av KFL. Lojalitet til gruppa var ikke lojalitet til Kanari-Fansen, men lojalitet overfor en samling spesielt inviterte.

    Jeg skammer meg ikke over å si at jeg ser på Kanari-Fansen som en medlemsorganisasjon som jeg ønsker skal være så stor som mulig og ha så mye innflytelse som mulig. Når "de svært gode bidragsyterne" begynte å opptre som en konkurrerende supporterklubb som allikevel ville skumme fløten av alt KFL har jobba fram gjennom mange år var det på tide med en liten realitetsorientering.

    Tilbake til THK: Hva folk som omtrent ser med forakt på supportere som er stolte av å ikle seg den drakta spillerne på laget de elsker, eller ønsker å vise sin kjærlighet til klubben gjennom å ikle seg supporterutstyr, mener om THK er totalt uinteressant i mine øyne.

    Hva andre lags tilhengere måtte mene om THK trekker jeg på skuldrene av. Jeg er heller ikke urolig for vårt omdømme blant de som dyrker tribunekultur.

    Og da gjenstår egentlig spørsmålet "Hvorfor er det plagsomt for meg at andre bruker tåpelige hatter?"

    Jeg veit ikke hva intensjonen bak THK var; om det i det hele tatt var en dypere mening. Men det er ingen tvil om jeg så dette som et hysterisk morsomt korrektiv til ensretta og fantasiløs tribunefashion.

    Den misjonen er fullført i mine øyne, og da gjenstår det en gjeng med karnevalshatter.

    Fullstendig meningsløst i mine øyne, men også totalt harmløst!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • 123
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2009
      • 57

      #62
      Opprinnelig skrevet av KFL109
      Det var da "de svært gode bidragsyterne" i sitt eget hode blei så unike at de hadde vondt for å se at det fantes andre i KFL som var like uunnværlige for å ha en sterk supporterklubb konfliktlinja blei tydeligere. Og da behovet for å få cred utafor KFL blei så stort at flere ikke kunne være medlemmer av KFL. Lojalitet til gruppa var ikke lojalitet til Kanari-Fansen, men lojalitet overfor en samling spesielt inviterte.
      Makan til pisspreik skal du leite lenge etter. Direkte feil, hvor tar du egentlig dette oppgulpet fra?
      25.11.05

      CONTRO IL CALCIO MODERNO

      Kommentar

      • Andersen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2009
        • 350

        #63
        Når vi først har sporet ut, vil jeg tilføye noe.
        Alle gjør feil, det skal sies. Ultras'ene i Lillestrøm har gjort sine feil, men hvem har ikke det?
        Jeg vil og ønsker at Lillestrøm Sportsklubb skal få en så god støtte som mulig, til og vinne fotballkamper og generelt underholde oss som er på tribunen.
        Per dags dato er ikke Lillestrøm Sportsklubb gode nok til og underholde oss, ei heller er vi (KFL) gode nok til og underholde andre, eller motivere spillerne.

        Jeg velger og tro at klesstil og hodeplagg ikke påvirker støtten til laget på en negativ måte, men antar at det indre alltid vil det beste for LSK.

        Så lenge alle har et felles mål om å støtte LSK, så synes jeg ultras skal få en ny sjanse( som gruppe) på feltet. Dette ga fugla en enorm støtte, og det trengs så absolutt nå. Bråkmakerene er ikke ultras, de er casuals. Er en vesentlig forskjell her.

        Ja til at ultras skal føle seg velkomne tilbake på feltet!

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #64
          Opprinnelig skrevet av 123
          Direkte feil, hvor tar du egentlig dette oppgulpet fra?


          "UFC vil gjerne vokse som gruppe, men ikke for enhver pris. Lojalitet til gruppa og 100% støtte er viktige kriterier."

          "Lojalitet mot gruppa er noe vi setter veldig høyt. Det viktigste er alltid gruppa, ikke enkeltpersonene som er med i den. Dette gjelder på tribunen såvel som utenfor."

          UFC vokste fram i Kanari-Fansen. Med flaggvifting, bannere, konstant synging - og 100 % støtte. Pyro var det imidlertid ikke åpning for.

          Jeg driter i om jeg har troverdighet på dette, men den mentaliteten som ble bragt inn ønska jeg velkommen. I min lille fantasiverden er det svært mange på feltet som gjorde det samme. Det har forvandla KFL fra en stående, syngende supporterklubb med ett og annet målras, til nåværende tilstand med trommer, hopping, evighetssynging, skjerf og flagg.

          Man trenger ikke være spesielt begava for å se at "lojalitet til gruppa" er et svært viktig moment her. Folkelige enkeltpersoner er faktisk hjertelig velkomne i KFL. Flere av de som har valgt å sitte på Åråsen veit at de er savna og at de vil bli mottatt med åpne armer.

          100 % promotering av egen gruppe er derimot et tilbakelagt stadium.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            #65
            Merkelig hvordan hver jævla post på dette forumet hvor klær nevnes ender opp med å bli en debatt om ultras og casuals.
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

              #66
              Opprinnelig skrevet av KFL109
              http://www.ultrasfeltc.net/?x=medlemskap

              "UFC vil gjerne vokse som gruppe, men ikke for enhver pris. Lojalitet til gruppa og 100% støtte er viktige kriterier."

              "Lojalitet mot gruppa er noe vi setter veldig høyt. Det viktigste er alltid gruppa, ikke enkeltpersonene som er med i den. Dette gjelder på tribunen såvel som utenfor."
              Du burde kanskje ta med litt mer som egentlig er ganske vesentlig for hva UFC i bunn og grunn står for, 100% støtte gjelder for eks dette:

              "UFC står for en mentalitet der hvert enkelt medlem gir absolutt alt på tribunen. Ønsker du å være medlem i UFC, må du altså gi alt du har når LSK spiller match og støtte gutta uansett hva som skjer ute på banen."

              Mer fra siden:

              "Vi står for en mentalitet hvor hvert eneste medlem gir alt de har for Sportsklubben i hver eneste kamp. Dette gjennom de ovennevnte punktene, nemlig flaggvifting, bannere, tostangsflagg, hopping og ikke minst konstant synging."

              Sorry, ja jeg er ultra selv men i lille Norge skjønner jeg ikke hva som kan være så skummelt med det.
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #67


                Er jo rimelig sykt når du velger å ta på deg et hestehode på fotballkamp! Seriøst, kan man ikke drite å bruke tåpelige hodeplagg!

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av 123
                  Makan til pisspreik skal du leite lenge etter. Direkte feil, hvor tar du egentlig dette oppgulpet fra?
                  Spot on fra KFL109, vil jeg si. Han tar tak i hele kjernen til splittelsen i KFL.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Emil B


                    Er jo rimelig sykt når du velger å ta på deg et hestehode på fotballkamp! Seriøst, kan man ikke drite å bruke tåpelige hodeplagg!
                    THK - alltid ett hestehode foran.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #70
                      Haha!! Jeg må innrømme at det bildet (hestehodet) fikk meg til å bryte ut i spontan latter! Den var faktisk litt artig.

                      Men jeg er enig i at dette heller burde være en morsom greie en gang i året. Ikke en fast greie som får KFL til å se ut som dissimilis.

                      Kommentar

                      • ragnarrock
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 937

                        #71
                        klarer virkelig ikke å begripe når KFL gikk fra en gruppe folk som elsket LSK, dro på kamp, sang, hadde det morro og hjalp å pushe gutta vår frem til sier. til en gjeng med sutrete rasshøl som kun presterer å fokusere på hva mennesker har på seg og hvordan "respekten" blir påvirket av dette..

                        kan noen forklare dette for meg?! når og hvorfor?
                        blir jo nevnt at mennesker trekker seg unna fordi det er så teit å være inærheten av noen med et hestehode på..
                        merker jeg sitter å vurderer å trekke meg unna fordi jeg ikke er så keen å henge rundt med mennesker som har en tankegang som gir meg assosiasjoner til fascismen...

                        uansett, jeg ville igrunn bare dele dette lille visdoms ordet fra oppveksten..
                        Man skal ikke plage andre,man skal være grei og snill,og for øvrig kan man gjøre hva man vil.
                        tenk på det du....
                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                        -RagnarRock-

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                          klarer virkelig ikke å begripe når KFL gikk fra en gruppe folk som elsket LSK, dro på kamp, sang, hadde det morro og hjalp å pushe gutta vår frem til sier. til en gjeng med sutrete rasshøl

                          merker jeg sitter å vurderer å trekke meg unna fordi jeg ikke er så keen å henge rundt med mennesker som har en tankegang som gir meg assosiasjoner til fascismen...
                          Merker at jeg håper du trekker deg langt unna om det er holdningene du har til folk som ytrer sine meninger!
                          Snakk om fascisme. Eller å drite på leggen.

                          Kommentar

                          • ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

                            #73
                            legger meg langflat på den. det som startet med frustrasjon forsøkte jeg iallefall å føre på sporet til noe litt mere konstruktivt.
                            men du har selvfølgelig helt rett, så, takk for påpekningen og jeg skal prøve å korrektur lese mere i fremtiden for å unngå å virke hyklersk

                            forrøvrig så hadde det vært fint om du forsøkte å sette fokus på innholdet og ikke hvordan jeg formulerer meg...
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                            -RagnarRock-

                            Kommentar

                            • Armando
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jul 2008
                              • 88

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Emil B


                              Er jo rimelig sykt når du velger å ta på deg et hestehode på fotballkamp! Seriøst, kan man ikke drite å bruke tåpelige hodeplagg!
                              Det der er kanskje det beste hodeplagget jeg har sett NOENGANG! Ikke tåpelig i det hele tatt! hahah, hvor fett hadde det ikke vært om hele feltet hadde hatt dyrehoder som plagg?

                              Kommentar

                              • hoyt
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 2850

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Men jeg er enig i at dette heller burde være en morsom greie en gang i året. Ikke en fast greie som får KFL til å se ut som dissimilis.
                                Kan ikke dette bli løsningen, så blir alle relativt fornøyde?
                                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                - Nosa

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  #76
                                  Kompromisset bør være at THK får være en morsom greie en gang i året i Bergen, en gang i året i Hamar, en gang i året i Stavanger, Kristiansand, Fredrikstad osv. Og så kan det å kle seg casual få være en greie en gang i året på Åråsen.
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • Ferry
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Sep 2007
                                    • 148

                                    #77
                                    Kanari Fansen har det blitt karnival fansen?
                                    AC/DC

                                    Kommentar

                                    • mr.sandass
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2005
                                      • 972

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Haha!! Jeg må innrømme at det bildet (hestehodet) fikk meg til å bryte ut i spontan latter! Den var faktisk litt artig.

                                      Men jeg er enig i at dette heller burde være en morsom greie en gang i året. Ikke en fast greie som får KFL til å se ut som dissimilis.
                                      Helt enig. Syns det blir som å dra en vits. Morsomt en gang i blant men drar du samme vitsen 10 ganger på rad blir vitsen lite morsom og total meningsløs.
                                      www.ultrasfeltc.net

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5916

                                        #79
                                        Gleder meg virkelig til neste konformitetskrav dukker opp. Jeg kan se for meg flere festlige utslag av dem. Alt for ikke å virke useriøs og harry - på hvem??? Og man MÅ jo ikke tre på seg et hestehode hvis man ikke vil.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Stray
                                          Gleder meg virkelig til neste konformitetskrav dukker opp. Jeg kan se for meg flere festlige utslag av dem. Alt for ikke å virke useriøs og harry - på hvem??? Og man MÅ jo ikke tre på seg et hestehode hvis man ikke vil.
                                          Nei, man kan jo late som man skal på fisketur med vadestøvler og stang. HVER KAMP!

                                          Kommentar

                                          Working...