Thk må dø!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #81
    Jeg registrerer at personer som tidligere har snakket om mangfold i KFL samt at alle bør være velkomne så lenge de støtter Fugla, er fulle av møkk.

    THKere blir benevnet som søppel, uten at noen hever et eneste øyenbryn.

    Folk som har uttalt at klesdebatter er latterlige, da det er støtten til Fugla som teller, er nå meget opptatt av klær (og hodeplagg).

    Ingen bestemmer hva jeg skal gå med eller ikke. Ikke styremedlemmer i KFL, ikke folkelige enkeltpersoner ei heller pent kledde eller tidligere sirkusdirektører!
    Jeg kunne ikke brydd meg mindre...

    Kom gjerne med velmenende råd, men påstander som at vi ødelegger tribunelivet, mentaliteten, er ekskluderende, søppel osv. faller på egen urimelighet.

    Gruppementaliteten lever i beste velgående. Det er snakk om at THK styrer tribunelivet i KFL. Det Bullshit med capital B. Tribunegruppa i KFL består av maaaaange personer, de av oss som hengir oss til THK er en liten mongisgjeng i den store sammenhengen. Ingen av oss setter noen som helst premisser for tribunelivet i KFL.

    Snakk om å lete etter syndebukker og ikke treffe låveveggen en gang!
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #82
      Her må styret i KFL invitere til medlemsmøte på Martins slik at vi alle kan bestemme hvilken retning man skal ta videre. Foreslår tirsdag i neste uke slik at THK og motstanderne kan få tid til å komme med sine begrunnelser.

      Kun medlemmer i KFL for 2009 kommer inn. Kanskje Per Mathisen kommer også?

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #83
        Opprinnelig skrevet av Tony
        Her må styret i KFL invitere til medlemsmøte på Martins slik at vi alle kan bestemme hvilken retning man skal ta videre. Foreslår tirsdag i neste uke slik at THK og motstanderne kan få tid til å komme med sine begrunnelser.

        Kun medlemmer i KFL for 2009 kommer inn. Kanskje Per Mathisen kommer også?
        Hvis Macho-Morten ikke får lov å ha på seg tåpelig hopeplagg tipper jeg han går å setter seg på SS-tribunen
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • Ytre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 773

          #84
          Hvis det nå viser seg at THK må dø!,noe jeg inderlig håper, hvem skal da ta avgjørelsene om hva som er ett tåpelig hodeplagg og ikke, med tanke på å komme inn på kamp.

          Skal man ha en THK-jury med la oss si 10-12 medlemmer der begge kjønn må være representert med minimum 35 prosent, som avgjør hva som kommer inn på åråsen, der det må være minst 60% flertall for hodeplagget for at det skal komme inn?

          Skal man lage en gradering hvor 1 er ingen grad av tåpelighet, 2 er middels grad av tåpelighet, og 3 er særdeles stor grad av tåpelighet. Og man tillatter gradering 1-hodeplagg i tippeliga og nasjonal cup, og gradering 2 i e-cup?

          Skal LSK stille med egne THK-vakter på Åråsen som tar en vurdering av samtlige hodeplagg. Og må man evt beregne mer tid til sikkerhetssjekken på grunn av dette. Må evt vaktene som skal avgjøre graden av tåpelighet vise gyldig THK-vakt ID kort?

          Kanskje bør man rett og slett la Frank Grønlund avgjøre tvilstilfeller?

          Må samtlige hodeplagg som skal inn på kamp legges frem for innsyn minimum 48 timer før avspark?

          Må man evt. søke skriftlig dersom man ønsker å ta med seg ett hodeplagg inn?

          Hva med straffen for å smugle inn ett tåpelig hodeplagg, snakker vi utestengelse på ubestemt tid, eller vil man lage en fast strafferamme utifra graden av tåpelighet?

          Regner med at styret tar slike vurderinger med i betraktiningen før de avgjør en slik sak.
          I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 488

            #85
            Av alle de problemene som måtte være i og rundt sportsklubben, så virker det av en eller annen merkelig grunn att raringene i THK skal få gjennomgå. Merkelig??

            Neida, THK har det hele og fulle ansvaret for att trøkket ikke er like bra på tribunen og att LSK ikke vinner kamper. Selvfølgelig så har ikke THK skylden for noe av dette.

            Det er liksom en ganske stor forskjell på en som som kler seg i ett rart hodeplagg og svart og gult, mot en som kler seg i causul-stil og kler seg med skjerf som det står "hater NFF" og står å viser ett banner det står "ACAB" på og er allergisk mot allt som kan knyttes til klubben dem er der for å støtte. Att noen kler seg i causul-stil bryr meg ikke, men når dere står der med skjerf og flagg med hatfulle meldinger så oppnår dere ikke noe annet enn motangrep.

            Hva gjør du hvis en kar med ei høne på hodet står og er tøff i kjeften???
            1. Du ler høyt og lenge!!
            2. Du går til motangrep og voldtar høna hans.
            3. Dette alternativet for dere fylle ut selv ettersom hvem du er.

            Nei, finn dere en annen hobby hvis dere synes att THK er ett stor problem for LSK og KFL. Selvfølgelig, ha deres meninger, men dette blir for dumt i disse dager, da vi har ett verre problem, nemlig det som skjer ute på banen under kampene.
            Last edited by Ranakanaris; 05.05.2009, 20:39.

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #86
              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
              Hvis Macho-Morten ikke får lov å ha på seg tåpelig hopeplagg tipper jeg han går å setter seg på SS-tribunen
              Han er hjertelig velkommen

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                #87
                Jeg ser frem til at 99.9% av alle medlemmene er på Martins og det blir mer blest om 0.1% community! Det har vært stille i den gruppen i det siste.
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • Scorpio
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 411

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

                  Det er liksom en ganske stor forskjell på en som som kler seg i ett rart hodeplagg og svart og gult, mot en som kler seg i causul-stil og kler seg med skjerf som det står "hater NFF" og står å viser ett banner det står "ACAB" på og er allergisk mot allt som kan knyttes til klubben dem er der for å støtte. Att noen kler seg i causul-stil bryr meg ikke, men når dere står der med skjerf og flagg med hatfulle meldinger så oppnår dere ikke noe annet enn motangrep.

                  Hva gjør du hvis en kar med ei høne på hodet står og er tøff i kjeften???
                  1. Du ler høyt og lenge!!
                  2. Du går til motangrep og voldtar høna hans.
                  3. Dette alternativet for dere fylle ut selv ettersom hvem du er.

                  Nei, finn dere en annen hobby hvis dere synes att THK er ett stor problem for LSK og KFL. Selvfølgelig, ha deres meninger, men dette blir for dumt i disse dager, da vi har ett verre problem, nemlig det som skjer ute på banen under kampene.
                  Skjønner ikke hvorfor du drar inn dette.... Er da ikke "mot en som kler seg i casual-stil og kler seg med skjerf som det står "hater NFF" " som starta denne debatten.....

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Ranakanaris

                    Det er liksom en ganske stor forskjell på en som som kler seg i ett rart hodeplagg og svart og gult, mot en som kler seg i causul-stil og kler seg med skjerf som det står "hater NFF" og står å viser ett banner det står "ACAB" på og er allergisk mot allt som kan knyttes til klubben dem er der for å støtte. Att noen kler seg i causul-stil bryr meg ikke, men når dere står der med skjerf og flagg med hatfulle meldinger så oppnår dere ikke noe annet enn motangrep.
                    Jeg går i drakt på kamp, så ikke kom med den.

                    Kommentar

                    • Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 488

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Jeg går i drakt på kamp, så ikke kom med den.
                      Beklager hvis du føler att mitt innlegg var myntet kun mot deg. Det var ikke det som var meningen med mitt innlegg.

                      Men meningen med mitt innlegg var att jeg ser enkelte omtrent setter de rare menneskene bak THK som en trussel mot KFL og LSK. Og da måtte jeg bare ta noen eksempler på hva som kan være og er en trussel mot KFL og LSK.

                      Så igjen, jeg prøvde ikke å angripe deg, så beklager hvis du følte det slik. Håper du da forstår mitt innlegg.

                      Kommentar

                      • ErikB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 360

                        #91
                        For en latterlig diskusjon dette har blitt!
                        Jeg ga tommel opp på Skinkes innlegg, fordi JEG mener det ikke er særlig morsomt lenger. Men det er jo ikke noe annet enn min personlige mening, og jeg mener da ikke for ramme alvor at det burde komme noe forbud mot THK!
                        Teorier om at stemning, eller rekruttering, lider pga THK er jo rein bullshit.
                        Uansett om Rønnern, Morten, eller noen av de andre hodeplaggfetisjistene har tåpelige hatter, ballongbukser, eller klin like dresser med rosa magebelte, vet jeg at de gir 100% på tribunen. Har vi ikke større problemer enn at "imaget" vårt er harry? Stemningen kan bare heves ved at alle går i seg selv, og gjør det vi vet vi må.

                        -erik
                        Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av ErikB
                          Har vi ikke større problemer enn at "imaget" vårt er harry?
                          Det vil jeg da tro. Dårligste sesongstart i manns minne, halve laget på skadelista, skrantende økonomi, bizarre spillere på utlån vi betaler halve lønna til, unggutter som sikkert trenger et par år til, mange nye spillere fra Nigera som må tilpasse seg stilen, sviktende tilskuermasse, dommere værre en noen sinne, bortforklaringer med "vær og vind" i media... Problemene står i kø for LSK tettere enn sprøytenarkomane utenfor VIF-sjappa.

                          Alikevel: Berg, Belsvik og Judas fredes. Ingen rop om at noen må gå. Knapt kritikk av Myklebust. Få spørsmålstegn ved at lagoppstillingen foretas etter lotteri-metoden.

                          Hvem får dermimot gjennomgå? THK er tydeligvis roten til alt vondt. En sombrero, en jokerhatt og en kar i et hestehue er det som virkelig engasjerer folk på forumet. Absurd.

                          Nei, her må noen gå, og det er ikke THK.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4380

                            #93
                            Såvidt jeg har fått med meg, så er det overhodet ingen som har sagt at THK er roten til alt vondt, og at det er derfor Lillestrøm ligger sist på tabellen. Slapp litt av med å dra det altfor langt nå
                            ..................

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #94




                              Here we go.
                              THK har begynt å bli lagt merke til pga. denne tråden. Gratulerer!

                              Men dere ønsker vel litt oppmerksomhet? Jeg vil tro det er poenget med hodeplaggene.
                              Last edited by veiron; 05.05.2009, 22:22.

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av ErikB
                                For en latterlig diskusjon dette har blitt!
                                Spiker'n på huet. Dette tar jo helt av!

                                Jeg har ikke deltatt i diskusjonen foreløpig siden jeg syntes ideen om en saklig diskusjon rundt tåpelige hodeplagg (herregud!) var høyst underholdende. Nå som det derimot har snudd til å omhandle KFLs vel omtalte, men ikke reelle, fall, er det tid for å ta bladet fra munnen.

                                Tråden er enorm, så jeg skal prøve å gå gjennom det meste steg for steg.

                                Tåpelige Hodeplagg-Kanaris
                                Jeg registrerer at noen tror THK ble startet som et motstykke til de alternative gruppene. Dette er direkte feil. THK finnes fordi enkelte ildsjeler liker tåpelige hodeplagg, og har vært representert på kamper i årevis, også lenge før det ble splid i KFL og før THK ble et begrep. Ultras- og casuals-stilen streifa aldri tankene våre. At vi har blitt et slags symbol på "motstanden" mot ultras og andre grupperinger, får så være. Det finnes like mange grunner til å bære tåpelige hodeplagg på kamp som det finnes tåpelige hodeplagg. THK som "enhet" (noe vi forøvrig ikke er, THK er mer en epidemi enn en gruppe) har ingen annen agenda enn å se tåpelige ut og støtte Fugla. De som vet hvem jeg er og har sett meg (og Rønnern, FUGlinho, Per Arne, etc etc) på kamp iført tåpelig hodeplagg, vet at dette er noe vi gjør til gangs.

                                Det hevdes også at THK styrer KFL. Hahaha! Ta en titt på bildene rundt omkring i tråden og prøv å fortelle noen at dette er representanter for en elitistisk mafia som dikterer 5-6000 medlemmer.

                                Det murres om at THK gir KFL et useriøst preg. KFL er en supportergruppe innen fotball. Det er med andre ord jalla i utgangspunktet, THK prøver bare å tydeliggjøre dette. Skal man være så jævla selvhøytidelig når man står og svetter og brøler etter svette menn, har man tapt.

                                Det insinueres at THK er en gjeng med tanter som ikke skjønner supporterkultur. Igjen en latterlig påstand, framsatt av enten løgnere eller utenforstående som ikke kjenner oss. For å få dette på det rene en gang for alle: Ja, vi ER klar over at tåpelige hodeplagg ikke er et spesielt utbredt virkemiddel for de store supportergruppene rundt omkring i verden. Ja, vi er også klar over at de selvutnevnte ekspertene på området (tribunekultur, ikke hodeplagg) gremmes og ler av oss. Nei, vi bryr oss ikke om noen av delene. Som Rønnern sier: Mentaliteten kommer fra hjertet, om vi velger å ha det moro underveis, kan ingen ta oss på det.

                                Jeg har helt sikkert glemt å kommentere noen av punktene rundt THK, men jeg må videre.

                                "KFL suger nå, alt var mye bedre før. Alt hadde vært rosenrødt og stemninga bedre enn hos PAOK om noen andre gjorde alt."
                                Nei. Det er mulig vi hadde et høyere nivå gjennomsnittlig i ekstremsesongene 2005 og 2006 enn i fjor og så langt i år. Jeg skal på ingen måte undervurdere ultrasgruppenes bidrag i 05-07, da de var med på å stake ut kursen til KFL under tidenes vekst. Men man må ikke glemme at dette sammenfalt med en voldsom opptur både sportslig og interessemessig rundt LSK. Cupfinale, medaljestrid og god fotball etter årevis med 7. plasser og Sveinung Fjeldstad, i tillegg til tilskuerboomet og en særdeles supportervennlig trener. I fjor var det utrolig mye bråk utenfor tribunene, med en nesten sesonglang "standstill" mellom KFL og undergruppene. Likevel leverte KFL en strålende sesong samtidig som spillerne skuffa mer enn i 1997 og folk brukte tida fra mai til november til å bite negler og spise Prozac. Prøv å si at stemninga mot f.eks. Godset, Stabæk og RBK i fjor var dårligere enn mot samme lag i 2006!

                                I år har spillerne åpna enda verre, men humøret og viljen til å bidra på tribunen er like sterk som før. Jeg har vært på forsangerfelt ledet av både Tommy, Tony, Arild, Per Arne og Rønnern opp gjennom årene, og nei, det er ikke noen dårligere forsanger vi har nå. All ære til alle som har tatt på seg det ansvaret opp gjennom årene, men ikke faen om jeg skal glorifisere det som engang var fordi ikke alt sitter til enhver tid nå. Det har det faktisk ALDRI gjort! Vi har vært ræva under Tommy, vi har vært ræva under Tony, vi har vært ræva under Arild, vi har vært ræva under Per Arne og vi har vært ræva under Rønnern. Hadde motgangen som har vært på banen det siste året kommet i 2005, tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd. Heldigvis har vi haugevis med positive, engasjerte folk som veit hva det går i og som er villige til å trå til for å holde KFL på det høye nivået vi er kjent for - med eller uten ultras.

                                Rønnern er faktisk den perfekte forsangertypen i disse tider, sånn jeg ser det. Der den legendariske forsanger Tommy var ypperlig på å skremme igang folk, må vi også huske på at det var nettopp det han gjorde. Folk sang fordi de ble kjefta på og stirra ihjel. Men vi møtte aldri kontinuerlig motgang på banen i Tommy-tida, og når laget taper og taper trenger vi en med humør og jovialitet til å dra igang folket. Jeg tror ikke like mange ville giddi å synge med det siste årets resultater dersom forsangeren hadde fokusert på kjeft mot de som ikke synger. Derimot kan en som Rønnern eller Per Arne minne folk om at det tross alt bare er fotball, ingen grunn til å surmule. Det skader heller ikke at de som team er glimrende på å velge riktige sanger til riktige tidspunkt. Tommel opp til dagens forsangere!

                                Det blir mye her nå, og sikkert ikke like strukturert alt sammen, men sånn går det når man venter 90 innlegg før man åpner kjeften. Mer kommer sikkert seinere, nå må jeg ha et glass vann.

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av veiron
                                  Men dere ønsker vel litt oppmerksomhet? Jeg vil tro det er poenget med hodeplaggene.
                                  Litt oppmerksomhet har aldri skadet andre enn lyssky virksomheter. Men poenget med hodeplaggene har aldri vært det. Det har faktisk aldri vært noe annet poeng enn å ha det gøy. Oppmerksomhet får jeg nok av fra før, da jeg er nærmere tretten meter høy.

                                  Edit: I min iver i forrige innlegg, glemte jeg å fortelle at THK bare eksisterer på langturer. At vi har hatt tre langturer allerede i år er vel NFF sin skyld og ikke vår, men jeg ser den at det kan virke litt vel utbredt for tida. Unntaket er selvfølgelig for menn som CFD, alle hjemmekamper og Oslo-områds-kamper er jo langturer for eksil-Kanaris i nord og vest. Høhø. THK kommer ikke til å være representert/utbredt på Østlandet.

                                  Kommentar

                                  • Mollari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2003
                                    • 135

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...s-splitter-kfl



                                    Here we go.
                                    THK har begynt å bli lagt merke til pga. denne tråden. Gratulerer!

                                    Men dere ønsker vel litt oppmerksomhet? Jeg vil tro det er poenget med hodeplaggene.
                                    Å bli kritisert av Internet-rage'rne på vgd og Norsk fotballs verste mobbekultur(rekordtråden på kjernen.com er vel den med bilder av "stygge supportere") er likestilt med å få tildelt en OBE av Dronningen av England. Realitycheck please.
                                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                    Kommentar

                                    • Andersen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 350

                                      #98
                                      Har ikke noe i mot THK'ere på noen som helst måte, eller hodeplaggene deres. Men jeg synes enkelt og greit at det har gått litt for langt.

                                      En tematur i året hvor folk kan ha på seg tåpelige hodeplagg eller hva de måtte ønske, synes jeg virker som et langt bedre forslag.

                                      Kommentar

                                      • FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

                                        #99
                                        Kan jo legge til at vi på vei hjem fra bergen, lenge før denne diskusjonen dukka opp, prata om å ikke kjøre dette på hver langtur lengre. For det er kun på langturer dette er gjort. (Bortsett fra Nadderud, da vi hadde gullhatter, som kanskje var litt for små)

                                        Målet er som nevnt og foreslått i tråden, 1 kamp i året, kanskje 2
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Hvem får dermimot gjennomgå? THK er tydeligvis roten til alt vondt. En sombrero, en jokerhatt og en kar i et hestehue er det som virkelig engasjerer folk på forumet. Absurd.

                                          Nei, her må noen gå, og det er ikke THK.
                                          BennyLem må gå?

                                          Jeg venter fortsatt på ostehatten. Ønsker noen en foamfinger har jeg en i boden som er gul og svart. Den er kjøpt på en amerikansk fotball-kamp i Østerrike. Den er bare til låns.
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                          Kommentar

                                          Working...