Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9564

Opprinnelig skrevet av kingkong
    Ja du kan jo se utifra mitt vanvittige antall posts her inne at jeg aldri gjør noe annet en og sitte her..
    Verion har vært på forumet i 6 år. Snitt på 2 poster dagen ell no det...

Men tilbake til saken.

Med posten til Lars som begynnelse og den enigheten den bringte fram, virka det som om ting skulle byne å blomstre igjen. Så kom den tipsa nettavissaken, som så ut til å være konstruert for å skade UFC... Men med denne tilgrisinga/tægginga/forsøpling av en annens by, så har den enkeltpersonen som utførte driiiten klart det fint selv. Spådommen i nettavisen at det skulle skje no dritt ble jo faktisk sann...

Bra at dere i UFC tar tak i saken.
    Last edited by knut; 27.07.2009, 08:02. Begrunnelse: endra på quoten

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
      Hva skal man elllers gjøre, Torolf? Straffe hele gruppa? Forby spraybokser? Utestenge alle som sympatiserer med ufc fra alle lsk-kamper de neste 5 årene?
      Jeg tror i hvert fall det blir vanskelig å få med LSK på en oppmykning av forbudet mot UFC-effekter og -symboler etter en slik hendelse.

Kommentar

• veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

Opprinnelig skrevet av kingkong
        Veiron prøver konstant og sverte alle andre en kfl og det kan man fint se på en rekke posts på forumet her.
        Du er velkommen til å finne frem alle innlegg der jeg sverter UFC eller andre grupperinger!! Lykke til, for det har nemlig ikke skjedd. Men taggere ser jeg bare ned på, og tåler du ikke det så er det ditt eget problem. I don´t care.
        Men annet enn det så orker jeg ikke å engasjere meg mer enn nødvendig. Det får andre som veit mer og er mer delaktig i styre og stell ta seg av!
        Men sverting av Sportsklubben i forbindelse med herverk klarer jeg ikke å ignorere uten å si fra hva jeg mener.

Og når det gjelder jobb så kan jeg opplyse om at jeg har vært i fast arbeid i 12 år nå, og jobber på en mac med internett lett tilgjengelig, så du får prøve deg på noe annet enn den jævla klisjeen om du skal ta meg på noe fordi jeg ytrer en mening om idioter med sprayboks.

Jeg anser meg som ferdig nå, for det handler ikke om meg som et enkeltindivid med legitime meninger. Så tilbake til saken!

Kommentar

• okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

Opprinnelig skrevet av MobBoss
          Vi i ufc beklager på det sterkeste det som er skjedd. Dette er ikke oppførsel som vi aksepterer og den personen som har gjort dette er utestengt fra gruppen.
          Jeg regner med at noen av dere tar turen rundt i Trondheim og fjerner alle UFC-klistremerkene også når dere først er i gang..
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• egil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1119

Opprinnelig skrevet av okb
            Jeg regner med at noen av dere tar turen rundt i Trondheim og fjerner alle UFC-klistremerkene også når dere først er i gang..

De er jævlig vanskelig å fjerne pga. limet som er brukt. Jeg har forsøkt å fjerne et på notestativet mitt i et par år, men har ikke lykkes enda....
            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Hedonist
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Apr 2008
              • 8

Vanskelig? Det var bare å blåse dem av. Mulig de er laget met et spesielt lim, men litt duskregn tåler de ikke.
              UN'99

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

Bruk av ordet Ultras er ok for NFF:

Klubbene legger seg på et felles nivå. Utgangspunktet her er at det reageres på handling og ytringer som bryter norsk lov. Ord som ”Ultras” ”Force” osv. er i utgangspunktet ikke ulovelige. Symboler eller ord/utrykk som henspeiler på rasistiske eller politiske grupperinger og lignende tillates ikke.

(s. 49 i turneringsbestemmelsene, link: http://ekstranett.fotball.no/Documents/ ... a_0109.pdf)
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

Kommentar

• Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

Opprinnelig skrevet av okb
                  Klistring er kult, håper flere blir med på den "kulturen". Tagging på hotellet, butikkvinduer etc. er _IKKE_ kult. Det sier seg selv.
                  Last edited by Skinke; 27.07.2009, 11:33.
                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Helguson
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Jul 2009
                    • 36

Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Taggingen i Trondheim stiller spørsmål ved hvilken strategi LSK og KFL bør velge overfor UFC. De fleste UFCerne legger seg flate, fordømmer handlingene og lover å gjøre opp for seg. UFC mener at det holder å straffe den ene personen som sto bak taggingen i Trondheim. Jeg er usikker på om det er riktig strategi. Risikoen er at det stadig vil dukke opp nye enkeltepisoder som sverter LSK og KFL. Det er veldig synd at det skal komme en slik sak nå som det så ut som om det var håp om en tilnærming.
                    Torolf,nå må du gi deg!
                    Hva som skjer i en undergang i Trondheim gir jeg igrunn en lett F i. om du tar deg en tur rundt omkring ellers i Norges land i forskjellige underganger så står det mye rart der å. jammen bra noen skriver noe om fulga for en gangs skyld.
                    ALLE underganger,eller lettere sagt,grå bettongvegger står det noe på i form av lakkmaling.
                    Så og henge seg opp i noe sånt er smålig. Hadde UFC banka driten ut av 2-3 Rbk-fans og knust et butikkvindu og en Audi A6 utenfor lerkendal med en politibetjent,hadde jeg skjønt det med avstraffninger,men dette? Piss og i heletatt bry seg om.
                    Du snakker om og sværte LSK og KFL......og sende en Hoved dommer ut på gressmatta på Lerkendal i går i fra tjukkeste trønderlag er greit det da eller?!?! Nei for svarte...MAL husa gule i Trondheim for min del...!

Helguson.

Kommentar

• Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

Opprinnelig skrevet av Helguson
                      Torolf,nå må du gi deg!
                      Hva som skjer i en undergang i Trondheim gir jeg igrunn en lett F i. om du tar deg en tur rundt omkring ellers i Norges land i forskjellige underganger så står det mye rart der å. jammen bra noen skriver noe om fulga for en gangs skyld.
                      ALLE underganger,eller lettere sagt,grå bettongvegger står det noe på i form av lakkmaling.
                      Så og henge seg opp i noe sånt er smålig. Hadde UFC banka driten ut av 2-3 Rbk-fans og knust et butikkvindu og en Audi A6 utenfor lerkendal med en politibetjent,hadde jeg skjønt det avstraffninger,men dette? Piss og i heletatt bry seg om.
                      Du snakker om og sværte LSK og KFL......og sende en Hoved dommer ut på gressmatta på Lerkendal i går i fra tjukkeste trønderlag er greit det da eller?!?! Nei for svarte...MAL husa gule i Trondheim for min del...!

Helguson.
                      Hadde det vært at de hadde tagget ned en undergang med UFC så hadde jeg lett gitt faen selv. Men når mann går på butikkvinduer, heiser på hotellet, gangene på hotellet går det for langt.
                      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

Opprinnelig skrevet av Helguson
                        Torolf,nå må du gi deg!
                        ALLE underganger,eller lettere sagt,grå bettongvegger står det noe på i form av lakkmaling..

Stilig?? Nei.

Kommentar

• ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

Opprinnelig skrevet av Skinke
                          Klistring er kult, håper flere blir med på den "kulturen". Tagging på hotellet, butikk vinduer etc. er _IKKE_ kult. Det sier seg selv.
                          Klistringen er faktisk et enormt irritasjonsmoment for meg. Jeg blir provosert hver gang jeg ser et av de klistremerkene, være seg på et skilt, en rulledør eller en dassvegg.
                          Jeg synes ikke akkurat noe bedre om tagging heller. Timingen også er jo rett og slett idiotisk!

Men godt å se at man (les: UFC) tar avstand fra enkeltpersonens handlinger.

Kommentar

• Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

Det er ingen som synes tagging på den måten er kult.

Ang stickers er det også en del av tribunekulturen. MEN ta dere en tur rundt i Trondheim å se hvor mange forskjellig klistremerker det er overalt.

Tar ikke lange tida før man må ha en rydderunde i Lillestrøm etter at stickersfanatikere fra andre klubber har vært i byen vår tenker jeg

Kommentar

• iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

Opprinnelig skrevet av Tony
                              Det er ingen som synes tagging på den måten er kult.

Ang stickers er det også en del av tribunekulturen. MEN ta dere en tur rundt i Trondheim å se hvor mange forskjellig klistremerker det er overalt.

Tar ikke lange tida før man må ha en rydderunde i Lillestrøm etter at stickersfanatikere fra andre klubber har vært i byen vår tenker jeg
                              Hvorfor er det kult å forsøple byer med stickers?
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

Opprinnelig skrevet av iL
                                Hvorfor er det kult å forsøple byer med stickers?
                                Eller, hva er forskjellen på tagge med sprayboks og tagge med klistremerker i det store og hele?
                                I mine øyne, veldig liten. Stygt er det uansett.
                                LasseN

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Er det bare meg som ikke henger med i tiden eller ,hva faen har stickers med tribunekultur og gjøre. Forsøpling kaller jeg det.

Kommentar

• Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Er det bare meg som ikke henger med i tiden eller ,hva faen har stickers med tribunekultur og gjøre. Forsøpling kaller jeg det.
                                    Du henger ikke med i tiden...

Neida. Noen liker det og andre liker det ikke. Sånn vil det alltid være. Har ikke noe spesielt godt svar på det, men jeg synes det er stilig med stickers som har med fotball å gjøre.

Kommentar

• Tobben
                                      Jeg elsker å kjøre trikk
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2005
                                      • 1666

Opprinnelig skrevet av tullebukk

Noen synes det er forsøpling, andre synes det er kult da det er en del av kulturen. Alle har sine egne meninger. Sånn er det bare.

Når det gjelder taggingen så er det ingen som syntes det var kult i det hele tatt, og vi har ryddet opp internt.

Kommentar

• Simeone
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 761

Jeg synes fenomenet stickers er kult. Når vi var i Trondheim var det stickers fra Brøndby, Schalke 04, Olympiakos og selvfølgelig Lillestrøm. De viser på en måte at de er der, overalt. Akkurat som hvis man drar på feriesteder som Aya Napa, Rhodos osv finner man nesten stickers fra mange lag i Skandinavia og andre lag.
                                        Noen grupper kjenner man til fra før og man får en bekreftelse på at de er mange steder, mens andre er nye grupper som man ikke kjenner til og man blir da nysjerrig på å finne ut mer om de.

Det er vanskelig å forklare, men vi i UFC har jo fått flere henveldser etter vi har satt stickers på diverse stadionener i Tyskland blant annet. Her lurer folk på hvem vi er, hva vi gjør der osv.

Det skaper med andre ord en positiv oppmerksomhet rundt oppmerksomhet rundt tribunekulturen i Lillestrøm andre steder i Europa. FOlk går inn p¨å youtube, søker på Lillestrøm fans også kommer det kule videoer på løpende bånd.

Jeg tror hvis Lillestrøm får EM eller spiller mer i Europa kommer også Lillesttrøm til å få mer stickerss fra andre lag i byen. Da er det kun en ting som gjelder, fjerne eller klistre over.
                                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                        para gritarle a la FIFA:
                                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Neida. Noen liker det og andre liker det ikke. Sånn vil det alltid være. Har ikke noe spesielt godt svar på det, men jeg synes det er stilig med stickers som har med fotball å gjøre.
                                          Opprinnelig skrevet av Tobben
                                          Noen synes det er forsøpling, andre synes det er kult da det er en del av kulturen. Alle har sine egne meninger. Sånn er det bare.
                                          Typiske "ikke" svar.

Stickers er bare forsøpling, har iallefall aldri sett noen stickers som får meg til å tenkte "den var joggu fin", mens tagging/grafitti kan være riktig så vakkert.

Hvorfor blandes denne kulturen med supporter kulturen foresten?
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...