Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr.Bird
    Medlem
    Møteplager
    • Mar 2009
    • 76

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Hvit er en farge jeg forbinder med RævBK og Odd, i tillegg er det en farge brukt som del av drakta til Godset, Tromsø, Brann, Fredrikstad og Molde (glemte jeg noen?), så å kalle hvit en nøytral farge i tippeligaen faller på sin egen urimelighet. En nøytral farge ville vært f.eks. rosa eller brun, dog er jeg glad ikke de fargene blir brukt.
    Ok, så ballguttene som går i blå og røde t-skjorter/gensere er en dårlig kombinasjon. Har man på seg en hvit hettegenser, kan noen tro du er RBK sympatisør. Har du på en rød lue, blir du stemplet som bergenser. Om du ikke går i LSK sko, sokker, bukse, belte, t-skjorte og genser, (og alt dette må jo selvfølgelig være i gult og svart,) kan noen kanskje tro du ikke er LSK supporter. Skjønner ikke at du klarer å henge deg opp i slike bagateller i disse tider

Har det så mye å si om det er litt hvit på flagget, om det er hvite, istenfor gule bokstaver! Er det ikke bra nok at noen i det hele tatt gidder å lage flagg, ta med flagg, flagge hele matchen! Om det er en hvit stripe på flagget, og så lenge MESTEPARTEN skjønner at det faktisk er et LSK flagg, bør vel det være godkjent?
    MCMXVII

Kommentar

• mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
      Ok, så ballguttene som går i blå og røde t-skjorter/gensere er en dårlig kombinasjon. Har man på seg en hvit hettegenser, kan noen tro du er RBK sympatisør. Har du på en rød lue, blir du stemplet som bergenser. Om du ikke går i LSK sko, sokker, bukse, belte, t-skjorte og genser, (og alt dette må jo selvfølgelig være i gult og svart,) kan noen kanskje tro du ikke er LSK supporter.
      Ballguttene SKAL være nøytrale rundt banen. Det trodde jeg du visste.

[IRONI]Flott at du er så nyansert når leser mine innlegg.[/IRONI]

Jeg forventer at du i hvert fall stiller med Lyle & Scotts gule fugl på brystet på neste hjemmekamp!
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Mr.Bird
        Medlem
        Møteplager
        • Mar 2009
        • 76

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Ballguttene SKAL være nøytrale rundt banen. Det trodde jeg du visste.

[IRONI]Flott at du er så nyansert når leser mine innlegg.[/IRONI]

Jeg forventer at du i hvert fall stiller med Lyle & Scotts gule fugl på brystet på neste hjemmekamp!
        Bare sett at de har vært uheldige med fargekombinasjonen til tider

Det skal jeg gjøre
        MCMXVII

Kommentar

• FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

Opprinnelig skrevet av Tony
          Det er mulig det. Men må da være lov for en vennegjeng å sitte sammen uten at man er en gruppe?
          Såklart, jeg kritiserer ingenting. Jeg bare lurte på om det var annerledes å sitte sammen som enkeltpersjoner på SS, enn å stå sammen som enkeltpersjoner på feltet, noe du egentlig svarte på...
          Kim
          Styremedlem KFL

Kommentar

• Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 501

Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Jeg ville finne det påfallende om LSK av en eller annen grunn skulle aksjonere mot egne sesongkortinnehavere på SS, bare fordi de hopper og synger.

Vi har faktisk helt andre problemer på SS, nemlig at supportere fra søpla og bartene setter seg hos oss iført fulle juletrekostymer og sedvanlig dårlig utseende og oppførsel.

Men, jeg blir ikke overrasket om LSK en dag hiver ut egne fans og lar motstanderens blir. Slik er det beklageligvis.
            Det har aldri vært noe problem på SS att rbk og vif supportere eller andre lags supportere har sittet på SS i fjor og årene før der. Og når du kaller folk som kommer i supporterutstyr for juletre så sier det litt om dine meninger om vi supportere som liker å kle oss med klubben farge, drakt og skjerf.

Når du snakker om dårlig oppførsel så blir det litt merkelig, å feire att laget man holder har putta ballen i mål med å holde opp ett skjerf/flagg og skrike ja er helt normalt til info. Men att de i "kosekroken" skal kjefte og skrike skjellsord og trusler til ett juletre sier meg att dere har en aggresiv oppførsel som ikke skal være på tribunen.

Så mitt tips til dere i kosekroken er komme dere bak mål, så slipper dere å se de fæle fotballdraktene på disse juletrærne som provoserer dere så voldsomt att dere er på vei til å bruke vold.

Så når det gjelder andre lags supportere på SS så ser vi juletrær og andre normale fotballelskere ikke dette som ett problem. Skal vel egentlig være glad for att dem gidder å betale blodpris for å sitte på langsiden.

Kommentar

• MobBoss
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 900

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Det har aldri vært noe problem på SS att rbk og vif supportere eller andre lags supportere har sittet på SS i fjor og årene før der. Og når du kaller folk som kommer i supporterutstyr for juletre så sier det litt om dine meninger om vi supportere som liker å kle oss med klubben farge, drakt og skjerf.

Når du snakker om dårlig oppførsel så blir det litt merkelig, å feire att laget man holder har putta ballen i mål med å holde opp ett skjerf/flagg og skrike ja er helt normalt til info. Men att de i "kosekroken" skal kjefte og skrike skjellsord og trusler til ett juletre sier meg att dere har en aggresiv oppførsel som ikke skal være på tribunen.

Så mitt tips til dere i kosekroken er komme dere bak mål, så slipper dere å se de fæle fotballdraktene på disse juletrærne som provoserer dere så voldsomt att dere er på vei til å bruke vold.

Så når det gjelder andre lags supportere på SS så ser vi juletrær og andre normale fotballelskere ikke dette som ett problem. Skal vel egentlig være glad for att dem gidder å betale blodpris for å sitte på langsiden.
              Borte supportere har en plass på stadion og det er på bortefeltet. Og det burde være det eneste stedet de skal ferdes.
              Jeg ser ikke noe grunn til at LSK skal la andre supportere sitte noe som hest annet sted enn der... Eller kanskje til nød kan de sitte en eller to på vipen.
              PS: du bør gjøre en bakgrunnssjekk på BennyLem før du innlemmer han i noen som helst gruppe. Der har du gjort en utrolig dårlig jobb.
              Last edited by MobBoss; 13.05.2009, 22:50.

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

Det kan være lurt å vite hvem du prater om FØR du sier noe. Ihvertfall når du ikke har peiling i det hele tatt.

Bennylem sitter ikke på felt P og har ingenting med ultras å gjøre. Tipper du kan se frem imot et særdeles fint svar tilbake fra Bennylem iløpet av morradagen.

Tony-gleder seg

Kommentar

• Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

Hadde LSK vært lure hadde dem hatt felt J, som blir nærmest Diadoratribunen, som sittefelt for bortesupportere. Sitter stort sett nesten ingen på dette feltet allikevel, og da har man både et stå og sittefelt for bortesupporterne.

Kommentar

• sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

Jeg kan garantere at det alltid har vært dritt med bortesupportere som utagerer på SS, folk som er kledd opp i fullt bortelags supporterutstyr burde selvsagt blitt geleidet til bortefeltet. Jeg har vært frem og tilbake på SS siden 2004 og dette har alltid vært et problem.

Kommentar

• Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

Det gjelder også RB-tribunen.

Kommentar

• LSK N/B
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 830

Opprinnelig skrevet av MobBoss
                        Borte supportere har en plass på stadion og det er på bortefeltet. Og det burde være det eneste stedet de skal ferdes.
                        Jeg ser ikke noe grunn til at LSK skal la andre supportere sitte noe som hest annet sted enn der... Eller kanskje til nød kan de sitte en eller to på vipen.
                        Kan gi deg en god grunn. Sosiale aspektet. Det er ikke alle som klarer å veldge venner med omhu, derfor får man venner som holder med div grums rundt og kring i Norge. Når disse lagene kommer på Åråsen så synes jeg at det er hyggelig å ta med kompiser på kamp, og se kampen sammen. Sitter alltid på SS for jeg føler at det er den mest nøytrale tribunen på Åråsen.
                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• MobBoss
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 900

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                          Kan gi deg en god grunn. Sosiale aspektet. Det er ikke alle som klarer å veldge venner med omhu, derfor får man venner som holder med div grums rundt og kring i Norge. Når disse lagene kommer på Åråsen så synes jeg at det er hyggelig å ta med kompiser på kamp, og se kampen sammen. Sitter alltid på SS for jeg føler at det er den mest nøytrale tribunen på Åråsen.
                          Skjønner den, men da bør de som man har med seg ha vett nok til å kle seg nøytralt og oppføre seg på en mest mulig nøytral måte. Tror du det hadde funket å komme inn på hovedtribunen til hjemme laget ikledd fullt bortelagsutstyr i England, Spania, Tyskland, Frankrike, Italia, Nederland, Danmark, Sverige? Jeg tviler sterkt på det så hvorfor skal man godta det i Norge.

Invicta

Kommentar

• LSK N/B
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 830

Skjønner den, men da bør de som man har med seg ha vett nok til å kle seg nøytralt og oppføre seg på en mest mulig nøytral måte. Tror du det hadde funket å komme inn på hovedtribunen til hjemme laget ikledd fullt bortelagsutstyr i England, Spania, Tyskland, Frankrike, Italia, Nederland, Danmark, Sverige? Jeg tviler sterkt på det så hvorfor skal man godta det i Norge.
                            Synes de skal få lov til å flagge sin klubbtilhørighet med drakt/skjerf. At noen blir provosert av å se andre lags drakt er dems problem. Er helt enig med deg at man skal huske at men er "gjest" når man sitter på tribuner som SS, og oppføre seg deretter. Hadde en dårlig opplevelse med en av skaptrøder vennene mine nå sist, og sa ETTERTRYKKELIG i fra hva jeg mente om det.

Nei til NFF!

Kommentar

• MobBoss
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 900

Da er vi uenige på det punktet der, jeg mener at hvis man skal flagge tilhørighet til bortelaget så har man å innfinne seg på bortefeltet, men er sunt med forskjellige meninger... Jeg mener at Åråsen skal være et fort med fanatiske hjemmefans som gjør at motstanderne synes det er ubehagelig å komme hit. Og heller ønsker at de var alle andre steder enn her

Invicta

Kommentar

• LSK N/B
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 830

Da er vi uenige på det punktet der, jeg mener at hvis man skal flagge tilhørighet til bortelaget så har man å innfinne seg på bortefeltet, men er sunt med forskjellige meninger... Jeg mener at Åråsen skal være et fort med fanatiske hjemmefans som gjør at motstanderne synes det er ubehagelig å komme hit. Og heller ønsker at de var alle andre steder enn her
                                Ser drømmen om fanatiske LSK fans som kler hele SS med flagg, drakter, banner skjerf osv, men det er desverre lenge igjen. Håper også at Årsen kan bli et sted der bortefanen gir opp tribunekampen før den starter. (konstant trøkk som siste 30 mot RBK i fjor). For å vri dette litt tilbake på det tråden handler om. Selv med dårlig oppførsel av mine juletre trønder venner på felt O, Var det ikke problemer med UFO (tidliger UFC) tommel opp til dere!

Nei til NFF!

Kommentar

• Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 501

Det kan være lurt å vite hvem du prater om FØR du sier noe. Ihvertfall når du ikke har peiling i det hele tatt.

Bennylem sitter ikke på felt P og har ingenting med ultras å gjøre. Tipper du kan se frem imot et særdeles fint svar tilbake fra Bennylem iløpet av morradagen.

Tony-gleder seg
                                  hvis bennylem ikke er en av dem i kosekroken så beklager jeg, men slik han skrev sitt innlegg så tolket jeg det slik att han var en av dem på grunn av att han viste hva som foregikk på felt O.

Jeg skjenner ikke alle personene bak nickene, skjenner kun 2 stk inne på forumet her, så hvor folk står/sitter og om man tillhører tidligere undergrupper er da helt håpløst å finne ut, så sant det ikke ligger inne på profilen.

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9564

Jeg skjenner ikke alle personene bak nickene, skjenner kun 2 stk inne på forumet her, så hvor folk står/sitter og om man tillhører tidligere undergrupper er da helt håpløst å finne ut, så sant det ikke ligger inne på profilen.
                                    Å hoi for en skrivemåte da mann!!!

For å tilføre posten min noe så den ikke blir fjerna og jeg får gult kort, frispark eller corner imot, så må jeg si meg enig med LSK N/B.

Hvis jeg er på Lerkendal med en trønder og vi hadde sitti på en langside, så hadde jo jeg stilt i gult...........

Kommentar

• UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

Opprinnelig skrevet av knut
                                      Hvis jeg er på Lerkendal med en trønder og vi hadde sitti på en langside, så hadde jo jeg stilt i gult...........
                                      Jaja, det er jo opp til hver enkelt. Men da må du også forvente at en små feit mann med skinnvest og bart roper dritt til deg. Særlig vis vi skulle gjøre det bra trøndra. Å se en motstander supporter juble foran deg vil være ett irritasjonsmoment uansett åssen person du er. Stil gjerne i gult men da må du regne med å få dritt slengt etter deg også. Sånn er det overalt.
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

He-he. Jeg har blitt beskyldt for mye her på forumet. Alt fra å være supporter for et annet lag, til å være Per Berg selv. Det er helt greit. Jeg synes tilsvarende nå at det er ustyrtelig morsomt å bli "beskyldt" for å tilhøre kosekroken.

Hvis du ser litt på signaturen min, så vil du se at jeg ikke tilhører Ultras, men derimot grupperingen Moderate Winsnes Fanatics. Og ja, vi er faktisk to på felt O som passer perfekt inn i rollen som sitter på Åråsen. Vi er sure, godt over 30, har gått på Åråsen siden tidlig på åttitallet som snørrunger, og (drumroll) er kledd som juletrær. Vi omtaler andre, og oss selv, som juletrær fordi vi synes det er en morsom betegnelse. Ikke mer mystisk enn det.

OK. Jeg skal komme med to innrømmelser:
                                        1. Ettersom jeg skulle på fest i Oslo-vest rett etter LSK-Molde i vinter, så var jeg for anledningen "pent kledd", iført (diskrét) Burberry-frakk og Prada-sko. Det førte imidlertid ikke til spontane voldsutbrudd fra min side, eller at noen bød opp til "dans" (heller ikke senere på kvelden). Jeg fikk heller ingen kryptiske handshakes eller rare nikk.
                                        2. Vi kalte oss en tid tilbake Ultras Winsnes Fanatics, men byttet kjapt til Moderate i frykt for det alltid tilstedeværende tribunepolitiet.

Så, til din argumentasjon om bortesupportere på SS. Dette er selvsagt en uting som må bort. Punktum. De er problemet, ikke enkeltindivider som er LSK-supportere på felt P. Nå søpla-supportere blir forbanna fordi jeg kaller Feite Freddy Dos Sontos for "Horekunde" (han er det), på min hjemmebane, fra min plass hvor jeg har sesongkort, da har ting gått alt for langt. Det er bare ett, av mange. eksempler.

Angående kosekroken, så er de et element som skaper liv og stemning på SS. Ikke mer å si om det.

Tony-gleder seg
                                        Det er deilig å få slike muligheter. En ferdig scora feilpasning.

hvis bennylem ikke er en av dem i kosekroken så beklager jeg
                                        Beklagelse akseptert. Bare moro å kunne skrive litt....
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

hvis bennylem ikke er en av dem i kosekroken så beklager jeg, men slik han skrev sitt innlegg så tolket jeg det slik att han var en av dem på grunn av att han viste hva som foregikk på felt O.

Ikke noe problem...var bare litt morro at det var han du snakka om

Men mener fortsatt at et adskilt felt for bortesupportere på SS er det beste!

Kommentar

Working...