Fotballkrigen på NRK
Collapse
X
-
http://www.dagbladet.no/2010/03/04/k.../nrk/10697385/
Har sett noen "teasere" på programmet, og tror absolutt dette kan være verdt å få med seg.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla! -
http://www.dagbladet.no/2010/03/04/k.../nrk/10697385/
Har sett noen "teasere" på programmet, og tror absolutt dette kan være verdt å få med seg.Kommentar
-
Dette blir interessant. Dersom noen går glipp av det, går det i reprise både fredag og lørdag, forresten.
Jeg likte denne delen av artikkelen: "Dessverre får vi bare møte den ene halvdelen av supporterne, Fenerbahce-fansen. Galatasary ser vi bare på avstand." De har prioriteringene i orden!Kommentar
-
------
NRK1 torsdag 4. mars kl 20.15 Fotballkrigen: Fenerbahce-Galatasaray Kamp på liv og død
I første program av "Fotballkrigen" drar Bård Tufte Johansen til Istanbul for å se Tyrkias to største fotballag, Fenerbahce – Galatasaray, i det som kalles verdens mest intense lokaloppgjør. (FOTO: NRK)
Verdens mest intense fotballkamper handler om mer enn bare fotball. Bård Tufte Johansen har besøkt seks av de stedene som har noen av de mest konfliktfylte fotballoppgjørene i verden.
Det er 22 spillere ute på banen. Supporterne elsker 11 av dem og hater de 11 andre. Midt i krigen står Bård Tufte Johansen, en fotballsupporter fra Skien og spør: Hvor kommer disse enorme følelsene fra?
Han oppsøker lidenskapelige supportere, og ser fotballkampene fra gyngende tribuner der sangene runger mens flasker og skjellsord hagler. Det handler om religion, politikk, klassetilhørighet, regionale motsetninger eller bare uoppgjort hat.
Fenerbahce – Galatasaray
I det første programmet drar Bård til Istanbul for å se Tyrkias to største fotballag, Fenerbahce – Galatasaray. Oppgjøret mellom disse kalles verdens mest intense lokaloppgjør. Lagene holder begge til i Istanbul, men i hver sin verdensdel: Asia og Europa.
Bård lærer de spottende, tyrkiske sangene, han blir kastet rundt på tribunen, og jammen inviteres han til CNN Türk også.
Norsk humorserie i seks deler (1:6)
Produsert av NRK Humor
(Nederst i artikkelen jeg linket til ser du oversikt over når programmene sendes.)Kommentar
-
Han skal innom:
Fenerbahce – Galatasaray (Tyrkia, Istanbul)
Kaizer Chiefs - Orlando Pirates (Sør-Afrika, Soweto)
El Salvador - Honduras (Kampen som faktisk utløste en krig) http://www.abcnyheter.no/node/40035
Rangers – Celtic (Glasgow, Skottland)
River Plate - Boca Juniors (Argentina)
Persepolis – Esteghlal (Iran, Tehran)
Gleder meg spesiellt til siste program som jeg tror blir det drøyeste.
Synes også det er bra at han har holdt seg unna de "tradisjonelle" hatoppgjørene som er i ferd med å dø ut pga turister, som Roma-Lazio, Barca-Real Madrid og Inter Milan - AC Milan. I tillegg er det selvfølgelig veldig bra at han ikke drar på såkalte "hatoppgjør" som Man City-Man Utd, Everton-Liverpool og andre engelske kamper.Kommentar
-
Det beste med dette konseptet fra Bård er at han ikke skal være så dønn seriøs og dramatisk. Morsomme kommentarer og glimt i blikket.
"I travel and watch the biggest derbies in the world, Barca-Real, Boca-River, Mjøndalen-Strømsgodset..."Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Helt kurant dette og jeg kommer til å få med meg samtlige episoder, men jeg mener fortsatt at Danny Dyer sin versjon på Discovery var langt, langt bedre.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Kommentar
-
Komisk å tenke på de på Åråsen som roper:Ta ned det jævla flagget!
Jævla bra program.Gleder meg til resten.Faktisk så fornøyd at jeg ikke sletta det fra Get-boksen ennå den nesten er full.Kommentar
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Absolutt greit å få med seg, men synd man ikke gjør mer ut av det på en måte. Skjønner at man må ha en fyr som Bård Tufte for å gjøre det morsomt og severdig for "alle". Men ble litt for flåsete for min smak.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
"jeg kan gå på rekke, jeg har da gått i 17.mai tog før" (eller noe i den duren)Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Synes det var ett veldig bra program, med en litt humoristisk vri som man må forvente når Bård Tufte er programleder. Trekker litt ned at programmet bare varte i en halvtime, da de fint kunne dratt det ut til en times tid, og fått med enda mer fra tribunen og etter kampen.Kommentar
-
Jeg syntes det var lættis når han gikk å gapte med munnen for at det skulle se ut som om at han sang :P hahah! Og når han sto på tribunen og sa; "nå synger jeg faktisk på låven sitter nissen, den går jo sånn" (ikke helt korrekt sitat, men det var noe i den duren) :PUFC 05!Kommentar
Kommentar