LSK må bannlyse vuvuzelaer på Åråsen!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Hvor KFL står i denne saken er jeg usikker på
    God bedring!

Bruker neppe timesvis på å jobbe for god tribunekultur bygd rundt fundamentet synging for så å applaudere å bli overdøvd av 10 stykker med en forvokst 17. maitute.
    Vidar Evje

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Opprinnelig skrevet av KFL109
      God bedring!

Bruker neppe timesvis på å jobbe for god tribunekultur bygd rundt fundamentet synging for så å applaudere å bli overdøvd av 10 stykker med en forvokst 17. maitute.
      Som medlem av KFL er jeg særdeles lite begeistret for denne reaksjonen din. Jeg stiller et åpent spørsmål, og du svarer for det første med å klippe min opprinnelige tekst, for så å ønske "god bedring".

Jeg oppfordrer oppegående lesere til igjen å se min åpningstekst:

Hvor KFL står i denne saken er jeg usikker på, men jeg håper og tror de også kan støtte et slikt forbud.
      Jeg stiller et åpent spørsmål, fordi jeg foreløpig ikke har sett noen uttalelse fra KFL i saken. Det er umulig for undertegnede å gjette seg til hva dere tenker. Noter for øvrig at jeg lar min tvil komme dere til gode, og sier at jeg håper og tror KFL kan støtte et slikt forbud.

Synes derfor heller du kan komme med et konkret svar, fremfor å angripe på verste maktarrogante maner ala Stoltenberg.

Jeg spør derfor direkte: støtter KFL et forbud? Ja eller nei?

Om du ikke kan eller vil svare på vegne av KFL så forventer jeg i det minste at du kommer med din personlige mening.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Det er kanskje greit å identifisere et problem, før man lager et forbud. Dette er ikke et problem. Når hørte du sist en vuvuzela på Åråsen, Benny?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Det er kanskje greit å identifisere et problem, før man lager et forbud. Dette er ikke et problem. Når hørte du sist en vuvuzela på Åråsen, Benny?
          I denne saken tror jeg faktisk at Benny er litt i forkant av problemene, noe han skal ha cred for. Man trenger faktisk ikke å se fiseforsterkerne på Åråsen før man krever et forbud. Det holder lenge å ha opplevd sendingene fra VM på tv dessverre.
          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5918

Inntil videre er dette en teoretisk problemstilling. Plastmonstrene vil kunne hindres adgang innenfor det eksisterende regelverket. Forbudslista blir lang hvis man skal ramse opp alle uønskede situasjoner som kan oppstå på et stadion og lage regler for dem.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Inntil videre er dette en teoretisk problemstilling. Plastmonstrene vil kunne hindres adgang innenfor det eksisterende regelverket. Forbudslista blir lang hvis man skal ramse opp alle uønskede situasjoner som kan oppstå på et stadion og lage regler for dem.
              Uansett hva regelverket sier og hvordan en vrir og vender på det, de er drepern for tribunelivet. De overdøver alt av klapping, sanger og buiung/piping fra feltet, og spillerne selv klager over at de ikke kan kommunisere på banen. På toppen av det hele så er det helt jævi å høre på!

Hvem pokker går på en fotballkamp for å høre på konstant fising i øret i 2*45t minutter? Fotballen graver sin egen grav ved å tillate dette tøysete instrumentet.

Få bort den dritten nå! Før den forsøpler norske tribuner!
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5918

Jeg synes fortsatt du lager storm i et vannglass. Hva enn dette VMet har bidratt til, så har det fått hele nasjonen til å hate lyden. Det er ikke veldig trolig at dette er et fenomen som kommer til å førsøple tribunelivet med det første.

Kommentar

• hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

FFK forbyr vuvuzela: http://www.fredrikstadfk.no/content/view/3076/372/

Vuvuzela-fri Stadion

Har du irritert deg over den summende lyden fra Vuzuvelaene under VM? Da er du ikke alene. For å komme et problem i forkant forbys Vuzuvelaene på Fredrikstad stadion.

Lyden av disse afrikanske trompetene har av mange blitt karakterisert som tortur for ørene. I forkant av VM så klaget flere europeisk TV-selsakaper til FIFA og ønsket å forby disse trompetene.

Spillerne var heller ikke positive.

– Jeg syns de bør forbys. De gjør det veldig vanskelig for spillerne å kommunisere ute på banen. Det er en uutholdelig lyd, og gjør ingenting for å skape god atmosfære, raste Spanias Xabi Alonso.

Sørafrikanerne slo tilbake og Johannesburgavisen Sunday Times sa at de som ville ha fred får skru av TV-lyden.

-Ønsker å være i forkant

- Vi har fått flere bekymrede henvendeser om disse blåseinstrumentene og samtlige har vært svært bekymret og negative. Dialog med Plankehaugen har også avdekket at de heller ikke ønsker dette fenomenet velkommen.

- Stemningen på Fredrikstad stadion er meget bra og våre supportere skal klare å lage positiv støy uten vuvuzelaen. For at det ikke skal bli et problem på vår arena ønsker vi derfor allerede nå å markere at vuvuzelaen ikke er ønskelig på Stadion, og forbyr den på våre kamper sier arrangementssjefi FFK, Thomas Torjusen.

Facebookgruppe mot vuvuzelaen
                  Den internasjonale irritasjonen mot vuvzelaen har vær stor. Det er skrevet en mengde artikler om dette og på Facebook er det laget en gruppe mot vuvuzelaen, som i skrivende stund har snaue 290.000 venner.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

Kommentar

• Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

Har kjøpt inn 2000 vuvuzelaer til enga kampen!

Kommentar

• KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

Om du ikke kan eller vil svare på vegne av KFL så forventer jeg i det minste at du kommer med din personlige mening.
                      Saken er ikke behandla i et styremøte. I all min naivitet trodde jeg at utsagnet mitt var et klart støtte for ditt syn. Formelt sett er det altså min personlige mening, selv om jeg ikke er i tvil om hva KFL ville uttale offentlig.

Ellers trodde jeg oppriktig at "god bedring"-meldinga ikke ble oppfatta såpass sterkt. Det var ikke intensjonen å latterliggjøre, men jeg tolka spørsmålet negativt.

Jeg trodde ærlig talt at det var opplagt at KFL aldri ville støtte bruk av horn på Åråsen.
                      Vidar Evje

Kommentar

• Fugl1970
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2008
                        • 99

Vuvuzela

Har kjøpt Vuvuzela og den blir med mot enga!

Kommentar

• UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

Regner med vaktene bare går stille og rolig opp og henter faenskapet vis noen skulle være dumme nok til å bruke noe sånt Spør du meg er det bare ødeleggende, hvertfall for stemningen. Finnes ikke noe morsomt med den jævla tuta heller.. Nei, få opp ett vedtak og nekt den i døra med engang
                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

Saken er ikke behandla i et styremøte. I all min naivitet trodde jeg at utsagnet mitt var et klart støtte for ditt syn. Formelt sett er det altså min personlige mening, selv om jeg ikke er i tvil om hva KFL ville uttale offentlig.

Ellers trodde jeg oppriktig at "god bedring"-meldinga ikke ble oppfatta såpass sterkt. Det var ikke intensjonen å latterliggjøre, men jeg tolka spørsmålet negativt.

Jeg trodde ærlig talt at det var opplagt at KFL aldri ville støtte bruk av horn på Åråsen.
                            Takk for oppklaring.

Undertegnede har selvsagt aldri trodd at KFL ville støtte bruk av vuvuzelaer. Det ville i så fall vært kollektivt selvmord.

Imidlertid er ikke fravær av støtte til vuvuzelaer helt det jeg er ute etter her. Det jeg er ute etter er et aktivt forbud, noe som selvsagt vil fordre litt, men ikke mye jobb.

Som medlem av både KFL og LSK er dette fra min side en direkte oppfordring til begge parter om å snarest gå inn for forbud på Åråsen. Hvis LSK er for trege, så må KFL pushe på. Vi ser allerede at andre siviliserte klubber, fra de store som Dortmund til de små som FFK, får dette på plass.

Beklager hvis jeg pusher på dette her, men jeg mener denne saken faktisk er enda viktigere enn kampen mot all-seater var i sin tid (og jeg deltok på Eurostand '98). Sitteplasser vil aldri kunne drepe syngingen og stemningen totalt, det har imidlertid vuvuzelaene i VM gjort.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

Jeg er i likhet med forslagsstiller/trådstarter en motstander av overdrevne mengder forbud.

Samtidig har jeg allerede en velutviklet tinnitus, og føler intet behov for å utvikle denne ytterligere.

Hjemmelsgrunnlaget for å benytte seg av forbud i denne saken burde være åpenbart: 140db! Grensen for hva som regnes som skadelig går på 85!
                              Knurr...

Kommentar

• Loddet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 325

Opprinnelig skrevet av gutt94
                                Gasshorn kan vell ikke være lov å ha med inn på åråsen uansett?
                                En kompis av meg hadde med et gasshorn på midten/slutten av 90-tallet når vi sto under bua. Etter et tut tok indrejustisen på feltet seg fint av den saken, og det ble siste gang gasshornet var med..

Kommentar

• Fritz
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 1033

Baseballaget Florida Marlins delte ut femten tusen mini-vuvuzelaer før lørdagens kamp mot Tampa Bay Rays. Dette skapte naturligvis debatt.

Tampa Bay Rays manager Joe Maddon oppsummerer: "there's cool things and there's very non-cool things. That's a non-cool thing. ... It just doesn't make any sense."

For ordens skyld: Tampa Bay Rays' tilhengere er kjent for en utstrakt bruk av kubjeller. Det er altså ikke bare supporterkulturpurister, som mener at vuvuzelaene bør forbys.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

Kommentar

• ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2511

Opprinnelig skrevet av Fritz
                                      Baseballaget Florida Marlins delte ut femten tusen mini-vuvuzelaer før lørdagens kamp mot Tampa Bay Rays. Dette skapte naturligvis debatt.
                                      Generelt blir det rakket ned på amerikansk idrett og supporterkultur. Vi har til og med hatt en egen forumtråd om stemning i USA, hvor vi gjorde det. Derfor synes jeg denne kommentaren fra en baseballspiller er morsom:
                                      "This isn't soccer," Uggla said. "I know the World Cup is going on, but this is baseball. We don't want to hear horns or anything like that. We want to hear the crowd cheering. We want to hear the crowd getting behind us, not horns."

En amerikaner som ikke vil ha møkkastemninga fra fotballverdensmesterskap!

Kommentar

• rælingen kanaris
                                        Kaptein Reketråler
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 1446

Viss noen tar med vuvuzela på åråsen, tar jeg med tuba og står ved siden av vedkommende og spille tyske ompamarsjer rett inn i øret hans/hennes hele jævla matchen
                                        Custodes
                                        I med og motgang

Kommentar

• *46*

Jeg hadde egentlig forventa meg at Benny skulle ha med seg Vuvuzela inn på Åråsen selv. Bruken er selvsagt bare med måte og når det trengs. Kan feks brukes ved mangel på bytter, laget legger seg for langt bak på 2-2 osv osv... Da ville benken fått en klar melding om hva man mener

Kommentar

Working...