Boikott av Haugesundkampen
Collapse
X
-
Herlig innlegg på vgd.
"Man burde kun tillate hjemmekamper på mandager."Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Hehe..
Jeg mistenker faktisk TV3 for å rekrutere deltagere til Paradise Hotel på VGD.
Jeg synes forøvrig boikotten er ett kjempetiltak, men som nevnt i innlegget mitt med linken til klanen, så mener jeg at man burde prøve å få med flere på dette. Det vil i mine øyne gjøre tribunene utrolig fargeløse uten bortesupportere, uansett om det er 12 stk fra Bodø eller 1500 fra Trondheim.Kommentar
-
Litt på siden av mandagskampsituasjonen vil jeg også få skyte inn at Yngve Hallén unndrar seg å nevne at åttekampen på søndag ikke bare er upopulær blant bortesupportere med reisevei, men også svært mange hjemmesupportere som kunne tenkt seg å ta med seg barna på kamp.Last edited by skotten; 02.09.2010, 15:16.Kommentar
-
Haugesunds avis sin mest leste sak er p.t. faktisk nettopp at kanari-fansen (de skriver det forøvrig uten bindestrek) boikotter FKH sin kamp, så noe medieomtale har ihvertfall denne saken medført.
Selv er jeg usikker på hva det blir til for undertegnede, jeg har selvsagt meget lyst til å se fugla når de først kommer på besøk i byen her, men har samtidig stor forståelse for frustrasjonen folk har (meg inkludert) ovenfor kamper på mandager, og vurderer å holde meg hjemme i sympati med resten. Det blir uansett aldri det samme å dra på match når kanari-fansen ikke møter opp, noe jeg selvfølgelig synes er trist, men jeg forstår godt hvorfor.
Møter jeg opp gjør jeg trolig som HolterKanaris, finner meg et digert og tåpelig hodeplagg.
Hilsen en skuffet Anders.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Bare tenker på hvordan det kommer til å se ut på tv-bildene hvis vi scorer! Man zoomer jo alltid inn på fansen, så skal bli moro å se en tom tribune med enkelte bannere! DET blir herlig det!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Østlandsendingen med intervju av Vidar Evje 53min ut i klippet
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Lag som har fått mandagskamper:
0 kamper:
Strømsgodset og Haugesund
2 kamper:
RBK, Stabæk, Aalesund, Tromsø, Hønefoss og Sandefjord
3 kamper:
Brann og Odd
4 kamper:
Viking, Start og Lillestrøm
5 kamper:
Molde og vif
Sortert på Hjemmekamper
0 kamper:
1 kamp:
rbk, viking, Lillestrøm, Start, Tromsø og Hønefoss
2 kamper:
Brann, molde, stabæk, Aalesund og Odd
4 kamper:
vif
Sortert på Bortekamper
0 kamper:
1 kamp:
Brann, Hønefoss, rbk, tromsø, odd og vif
2 kamper:
Sandefjord
3 kamper:
Viking, Start, molde og Lillestrøm
Tromsø, Odd, Hønefoss og Haugesund.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kommentar
-
Får vel nesten be om hjelp til å oppsummere, så suppler meg mer enn gjerne. I løpet av dagen har protestsaken mot mandagskamper foreløbig vært berørt med store eller små innslag i:
-RB, og videredistribuert til en rekke samarbeidende lokale nettaviser
-NRK Nett
-NRK Radio (Østlandssendingen, Rogalandssendingen)
-Nettavisen
- div lokalpresse på Haugalandet
Håper det kommer flere etterhvert (har en sørgelig følelse av at VG og Dagbladet m fl hadde interessert seg mer om det var klanen eller skarrefansen). Men allerede vil jeg konkludere med at protesten er svært vellykket i form av medieomtale og som grunnlag for å løfte denne debatten ut av vårt eget forum. Effekten av det tror jeg er uvurdelig, sammenlignet med om vi skulle stilt med 20-50 stk på bortefeltet i Haugesund...Kommentar
-
Jeg tror det hadde vært bra om NSA hadde kommet med en kommentar snart. Da får vi en vinkling som sikkert gjør det lettere for flere supportegrupperinger å følge opp også. Er rimelig sikker på at det er enighet gjennom supporterNorge at dagens løsning er uholdbar, men at det går på æren løs å gå ut å støtte oss.Petter Ø - Kreativ Kanaris
-
fra tribunekultur:
Dette var den samme lederen som tidligere i år stilte seg kritisk til Haugesund - Brann på en lørdag. http://fotball.bt.no/eliteserien/article173683.ece
Quote:
– Det er ikke bra at denne kampen er lagt til en lørdag, noe som kan føre til mye alkohol. Det er ingen bra kombinasjon. Det kommer sikkert 500 bergensere. Jeg har bedt politiet se på dette som en høyrisikokamp, sier Maakebergets leder Arild Flesjå.
Denne Arild mot lørdag og for mandag for en god talsman for supporterenes sak.Petter Ø - Kreativ Kanaris
-
Det satt jeg også å tenkte på, men jeg lurer på om jeg ikke skal se kampen i det hele tatt... Husk det folkens at hvis vi alle ser på kampen hjemme så har tv2 oppnådd akkurat det de ønsker, nemlig at folk ser kampene deres på tv. De bryr seg fint lite om det er tomt på stadion... Det er kun penger som står i hodene til folka i tv2.***Større baller enn vett***Kommentar
-
Kommentar
-
TV2 og NFF vil helst at folk flest ser fotball på tv, det er jeg IKKE enig i. NEI til kamper på mandager!Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
RB har i tillegg sendt ut saken i ANB-nettverket, noe som gjør at artikkelen er spredt på over 40 nettsteder over hele landet. Stor takk til Romerikes Blad!Vidar Evje
Kommentar
-
Det satt jeg også å tenkte på, men jeg lurer på om jeg ikke skal se kampen i det hele tatt... Husk det folkens at hvis vi alle ser på kampen hjemme så har tv2 oppnådd akkurat det de ønsker, nemlig at folk ser kampene deres på tv. De bryr seg fint lite om det er tomt på stadion... Det er kun penger som står i hodene til folka i tv2.
Må også tenke på noe som er sagt før. Uten Kanari-Fansen, mister de jo en del av totalproduktet. En ganske stor del da vi kanskje er Norges beste supportere!Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Brev fra Kanari-Fansen til Norsk Supporterallianse (NSA)
Vedrørende mandagskamper
Kanari-Fansen Lillestrøm har i styrevedtak vedtatt å boikotte den kommende bortekampen mellom Haugesund og Lillestrøm. Dette innebærer at vi ikke tilbyr noe turopplegg til våre medlemmer, samt at vi oppfordrer LSK-supportere til å la være å møte på stadion.
Bakgrunnen er at LSK i våre fem siste bortekamper er satt opp med fire mandagskamper (inkludert den kommende 20. september).
Kampene har vært mot Tromsø, Hønefoss, Odd (Skien) og altså Haugesund. Bare mot Hønefoss er reiseveien så kort at supportere som jobber normalarbeidsdag uproblematisk kan rekke kampen ved å følge Kanari-Fansens turopplegg.
Boikotten er i utgangspunktet rettet mot TV2 og deres valg av kamper til TV-visning mandager. Imidlertid må også NFF/Norsk Toppfotball kunne sette krav til hvordan kamper velges ut ved reforhandling av dagens avtale.
Vi ønsker at Norsk Supporterallianse setter problematikken med bortefans' mulighet for å støtte klubben sin på dagsorden. Særlig er dette problemet tilstede på mandagskamper, men TV-kamp kl 20 søndag er heller ikke i supporternes interesse.
Kanari-Fansen Lillestrøms innspill i en slik debatt:
1. Primært nei til mandags- og ukekamper.
2. Sekundært et gjennomarbeidet og gjennomtenkt kampoppsett som tar hensyn til supporteres mulighet til å komme seg til og fra kamp med minimal belastning og en fordeling som tar hensyn til både lagenes antall mandags- og ukekamper og hjemme-/bortebane.
Det ville overraske oss stort hvis ikke oppsettet av mandagskamper skaper problemer også for andre supporterklubber tilsluttet NSA og ber dere om å ta opp problemstillingen gjennom de kanaler dere har til rådighet.Vidar Evje
Kommentar
-
Likevel bør temaet være såpass spennende og aktuelt at de riksdekkende avisene snur seg rundt. Levetiden vil nå være lenger, og man kan samle mer støtte i tiden fram mot kampen.Kommentar
Kommentar