Etter min oppfatning er det viktigste at man så tidlig som mulig får avklart hvilke matcher som skal flyttes. På det punktet bør det ganske enkelt kunne gjøres vesentlige forbedringer. NFF og tv-kanalene har lagt seg på en håpløs praksis der kamper stort sett flyttes på under fire ukers varsel. Det ødelegger enhver forutsigbarhet for fans, og fremstår som helt unødvendig. F.eks. fattet de i går vedtakene for serierunden som skal spilles 16. og 17. oktober. Etter den runden gjenstår én eneste serierunde der kamper skal flyttes, og den spilles påfølgende helg. Hvorfor det ikke kunne flyttes kamper i den serierunden samtidig, er meg en gåte. Jeg fatter simpelthen ikke hva tv-kanalene mener kan skje denne helgen som stiller avgjørelsen i et annet lys i neste uke.
Det er en farse at man 23. september ikke vet hvilken kamp som skal spilles 23. oktober. Til sammenlikning har man i England gjort ferdig programmet for hele november, og er godt i gang med desember. Et par måneders varsel bør vi kunne kreve også, uten at det går utover noe som helst. En sjelden gang vil det kunne skje at en tilsynelatende uinteressant kamp likevel viser seg å være spennende et par måneder etter. Men i så fall selger de vel bare flere abonnement på TV2 Sport.
Det er en farse at man 23. september ikke vet hvilken kamp som skal spilles 23. oktober. Til sammenlikning har man i England gjort ferdig programmet for hele november, og er godt i gang med desember. Et par måneders varsel bør vi kunne kreve også, uten at det går utover noe som helst. En sjelden gang vil det kunne skje at en tilsynelatende uinteressant kamp likevel viser seg å være spennende et par måneder etter. Men i så fall selger de vel bare flere abonnement på TV2 Sport.
Kommentar