Gelius og hans meni(n)g(sløs)het har begynt oppladinga. Forsiden på dagbladet.no
Skremmende sammensurium av høysang, urin og lesbiske orgier
Virker som Gelius er med på hva som helst.
Les mer
og artikkelen...
AAHAHAHAHAHAH! Jeg ler så jeg griner!!!! Mannen ber jo om å bli offentlig hånet!
Offentlig klansmann nr 1 og sjefsinnpisker i "Vålenga kjerke" liker å bli pissa på! Er vel ikke lenge før det er kø for å få brent ned hele dritten med Gelius inni. Tenk å få bestemor gravlagt av tissesex-presten!
Skremmende sammensurium av høysang, urin og lesbiske orgier
Virker som Gelius er med på hva som helst.
Les mer
SEXLIV: I den nye boka som kommer nå, byr sokneprest Einar Gelius på detaljerte skildringer fra sitt eget sexliv. Foto: Jørn H. Moen/Dagbladet
Gelius-cocktail
Hjelpe og trøste hva man får til hvis bare viljen er der!
ANMELDELSE: Presten Einar Gelius setter seg fore å ny-lese Bibelen for å finne hold for sitt ny-vitalistiske livssyn, men for å få til det, må han nærmest fyllekjøre mellom Bibelens bud.
Prosjektet skal vise oss at Bibelen «oser av sex og erotikk»!
Heftig sex
Men dette er jo å snu tingene fullstendig på hodet. Gelius leter med lys og lykter mellom bibelske linjer for å finne livsbejublende kjønnsliv. Fangsten er syltynn, og de få tekststedene som egner seg, må tværes ut og gjentas i kapittel etter kapittel.
Når kong Xerxes' harem blir nevnt, forkynner Gelius at der kan det ha foregått lesbiske orgier - selv om det overhodet ikke finnes spor av noe sånt i teksten.
Når Rut legger seg ved Boas' føtter og han sier til henne «Bli liggende til i morgen tidlig», kommenterer Gelius: «Her var det ingenting å vente på! Het og heftig sex ble praktisert...» Hæ?
Våt erotikk
Aller verst blir det når Gelius forteller om sine egne seksuelle eskapader. Han har tydeligvis fått en forkjærlighet for fetisjisme og «våtsex», og tolker dermed Høysangens vakre bilder om dryppende myrra til å dreie seg om ejakulerende kvinners urin. Hjelp!
Kan man oppfinne Bibelen på ny? Kan man vifte bort årtuseners fortolkning av syndsbegrepet? For Gelius dreier synd seg ikke om handlinger, men om å «velge redselens og fryktens vei». Det kan viftes bort.
Kysk blanding
Og hvordan er det mulig å presentere så tilfeldig sammenraskede illustrasjoner uten å oppgi andre kilder enn «Wikimedia commons»? Vel er disse daterte bildene med vovet tilsnitt fri for copyright, men de er jo lagd av noen, til et formål. Her får vi en anonymisert suppe av Dorés bibelillustrasjoner, gresk mytologi og «franske postkort», en slags kysk cocktail som skal høve seg det bibelsk-vovede temaet.
Det «oser» ikke av sex ett eneste sted i Bibelen. Men denne boka oser av spekulativ forlagsvilje og et ufromt ønske om å ligge ved de mange juletrærs føtter. Gelius er en snodig fyr. Det virker som han er villig til å være med på hva som helst.
Gelius-cocktail
Hjelpe og trøste hva man får til hvis bare viljen er der!
ANMELDELSE: Presten Einar Gelius setter seg fore å ny-lese Bibelen for å finne hold for sitt ny-vitalistiske livssyn, men for å få til det, må han nærmest fyllekjøre mellom Bibelens bud.
Prosjektet skal vise oss at Bibelen «oser av sex og erotikk»!
Heftig sex
Men dette er jo å snu tingene fullstendig på hodet. Gelius leter med lys og lykter mellom bibelske linjer for å finne livsbejublende kjønnsliv. Fangsten er syltynn, og de få tekststedene som egner seg, må tværes ut og gjentas i kapittel etter kapittel.
Når kong Xerxes' harem blir nevnt, forkynner Gelius at der kan det ha foregått lesbiske orgier - selv om det overhodet ikke finnes spor av noe sånt i teksten.
Når Rut legger seg ved Boas' føtter og han sier til henne «Bli liggende til i morgen tidlig», kommenterer Gelius: «Her var det ingenting å vente på! Het og heftig sex ble praktisert...» Hæ?
Våt erotikk
Aller verst blir det når Gelius forteller om sine egne seksuelle eskapader. Han har tydeligvis fått en forkjærlighet for fetisjisme og «våtsex», og tolker dermed Høysangens vakre bilder om dryppende myrra til å dreie seg om ejakulerende kvinners urin. Hjelp!
Kan man oppfinne Bibelen på ny? Kan man vifte bort årtuseners fortolkning av syndsbegrepet? For Gelius dreier synd seg ikke om handlinger, men om å «velge redselens og fryktens vei». Det kan viftes bort.
Kysk blanding
Og hvordan er det mulig å presentere så tilfeldig sammenraskede illustrasjoner uten å oppgi andre kilder enn «Wikimedia commons»? Vel er disse daterte bildene med vovet tilsnitt fri for copyright, men de er jo lagd av noen, til et formål. Her får vi en anonymisert suppe av Dorés bibelillustrasjoner, gresk mytologi og «franske postkort», en slags kysk cocktail som skal høve seg det bibelsk-vovede temaet.
Det «oser» ikke av sex ett eneste sted i Bibelen. Men denne boka oser av spekulativ forlagsvilje og et ufromt ønske om å ligge ved de mange juletrærs føtter. Gelius er en snodig fyr. Det virker som han er villig til å være med på hva som helst.
AAHAHAHAHAHAH! Jeg ler så jeg griner!!!! Mannen ber jo om å bli offentlig hånet!
Offentlig klansmann nr 1 og sjefsinnpisker i "Vålenga kjerke" liker å bli pissa på! Er vel ikke lenge før det er kø for å få brent ned hele dritten med Gelius inni. Tenk å få bestemor gravlagt av tissesex-presten!
Kommentar