Hvor var Kanarifansen?
Noen ganger er det kanskje greit å få noen innlegg fra supportere som befolker Åråsen år etter år, men som ikke er forumdebattanter. Følgende mail fikk jeg fra en som stilte på kampen, men som var rimelig skuffet over oppmøtet og støtten fra Kanarifansen. Siterer den (med tillatelse), fordi den fortjener å høres og i tillegg kan vi kanskje ta inn over oss at ikke alle er syngende kanaris - hele tida.
Noen ganger er det kanskje greit å få noen innlegg fra supportere som befolker Åråsen år etter år, men som ikke er forumdebattanter. Følgende mail fikk jeg fra en som stilte på kampen, men som var rimelig skuffet over oppmøtet og støtten fra Kanarifansen. Siterer den (med tillatelse), fordi den fortjener å høres og i tillegg kan vi kanskje ta inn over oss at ikke alle er syngende kanaris - hele tida.
Dårlig unnskyldning at det var drittvær så ikke drakta synes. Ja, det regna vannrett og var drittvær, men det var faen meg en av årets viktigste kamper. Tror jeg kunne telle på to hender de som hadde et skjerf rundt halsen. Den ene var meg. Er av den oppfatning at man utmerket godt kan støtte et lag uten å synge i 90 min. + tillegg. Det faller seg uansett ikke naturlig for meg – i sær ikke på en kamp når ingen andre synger. Det er oppmøte jeg kritiserer og det med rette. Du har altså rett i at jeg ikke sang alene, men kom i hvert fall med spredte tilrop til unggutta – positive sådanne, deriblant Fredrik, som gikk dritsur og så ut som trengte det. Mye viktigere å være på den kampen enn for eksempel Viking og Godset, men virker som det er få som skjønner det. Mistenker vel at en stor del av den såkalte fansen er med fordi det er gøy på tur, drikke og synge, ikke nødvendigvis for å støtte laget selv om jeg håper og at det også er en viktig del for et flertall. Lsk2 kampen viser vel imidlertid det motsatte.
All ære til Kanarifansen, de gjør veldig mye bra og skaper stor stemning, men ang ovennevnte kamp er det rom for kritikk. Det gir jeg meg ikke på. Hvis de i tillegg hadde akseptert at absolutt ikke alle ønsker å stå og synge i samfulle minutter på en bortekamp og la vær og gi de kjeft og stygge blikk hadde de favnet ennå bredere. Heller være happy for at det dukker opp folk som ikke er av den ”harde” syngende kjernen på bortekamper. Nok folk som synger og flere vil det bli hvis man ikke blir påtvunget noe. Det ser i tillegg bedre ut om feltet har flere folk selv om det er noen som ikke er hese etter kampen. Når de skjønner dette vil de bli enda bedre enn de allerede er. Det er lov å håpe.
PA – på Åråsen siden 1974.
All ære til Kanarifansen, de gjør veldig mye bra og skaper stor stemning, men ang ovennevnte kamp er det rom for kritikk. Det gir jeg meg ikke på. Hvis de i tillegg hadde akseptert at absolutt ikke alle ønsker å stå og synge i samfulle minutter på en bortekamp og la vær og gi de kjeft og stygge blikk hadde de favnet ennå bredere. Heller være happy for at det dukker opp folk som ikke er av den ”harde” syngende kjernen på bortekamper. Nok folk som synger og flere vil det bli hvis man ikke blir påtvunget noe. Det ser i tillegg bedre ut om feltet har flere folk selv om det er noen som ikke er hese etter kampen. Når de skjønner dette vil de bli enda bedre enn de allerede er. Det er lov å håpe.
PA – på Åråsen siden 1974.
Kommentar