Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Lite tips - se hvordan Allsvenskan spilles. Så forstår man nok hvordan det blir. Vanlige tidspunkt for kamper på en søndag er 12.30, 14.00, 16.30 og 19.00. Lørdager, hvis jeg ikke husker feil, pleier å være 16.30 og 19.00. 12.30 søndag er lite brukt. Legg til fotball på 19.00 fredag og mandag, så er du i mål.
Skremmende !!!!! Nå må supporterne over hele Norge aksjonere....Nok er nok... Nå må supporterne ta Norsk fotball tilbake...
Javel? Er jo dette vi aksjonerer for. Fotball fredag, lørdag og søndag fremfor "random day of the week" som det er nå. Å spille en nesten full runde til samme tidspunkt på søndager er så utrolig gammeldags som det kan få blitt og 18:00 søndag passer dårlig med tanke på inntak av øl og jobb på mandag. Har fortsatt en dårlig følelse angående de 2 kampene som er igjen, men enn så lenge positiv til Canal + sin satsning. Gleder meg til 2013
Canal + gjør vel stort ikke mer enn å si at de seks kampene som til nå har blitt spilt 5x søndag kl 18 og søndag kl 20 fra 2013 vil bli spredt over flere tidspunkt lørdag og søndag.
Hvis tidspunktene fra Sverige blir førende er det veldig fint bortesupportermessig. (For meg personlig vil lørdager passe ekstremt godt i forhold til å ha en mandag til fredag-jobb.)
For oppmøtet av "vanlige" fotballtilhengere tror jeg det er negativt. Enda mindre oversikt over når det er hjemmekamp, og muligheter for å se flere andre kamper i tillegg til den til laget ditt på TV - i motsetning til nå hvor de med abonnement har måttet velge en av fem kamper.
I tillegg gjenstår salg av to kamper til pr runde som gjør at serierunder over 4 dager fortsatt er en stor trussel. Tar vi med en to, tre runder som skal avvikles som spredte midtukekamper vil kaoset være komplett. Det beste å håpe på er at C+ tar de to siste kampene også, og blir totalleverandør.
Ellers opplever vi vel for første gang at klubbene begynner å få opp øya. Synes det er helt nye takter fra LSKs side i hvert fall, noe som er svært gledelig. Jeg tror aksjonen må bruke mesteparten av ressursene sine denne veien, og at tiltak på tribuna retter seg mot selgeren av rettighetene framfor distributøren.
For oppmøtet av "vanlige" fotballtilhengere tror jeg det er negativt. Enda mindre oversikt over når det er hjemmekamp, og muligheter for å se flere andre kamper i tillegg til den til laget ditt på TV - i motsetning til nå hvor de med abonnement har måttet velge en av fem kamper.
Enig i det meste du sier, men jeg tror faktisk at kamper kl. 1430 og 1600 er positivt for barnefamilier. 1800 på søndager kan faktisk være i seneste laget for en del unger som kommer fra steder litt utenfor Lillestrøm. Ellers er det ingen tvil om at fra ett egoistisk ståsted så vil spredning av kampene på lørdag og søndag være perfekt for meg. Det viktigste da blir at man setter opp dette i god tid, slik at klubbene og supporterne har muligheten til å planlegge dette godt.
Enig i det meste du sier, men jeg tror faktisk at kamper kl. 1430 og 1600 er positivt for barnefamilier. 1800 på søndager kan faktisk være i seneste laget for en del unger som kommer fra steder litt utenfor Lillestrøm. Ellers er det ingen tvil om at fra ett egoistisk ståsted så vil spredning av kampene på lørdag og søndag være perfekt for meg. Det viktigste da blir at man setter opp dette i god tid, slik at klubbene og supporterne har muligheten til å planlegge dette godt.
Jeg tror canal + får en lettere jobb med å sette opp kampene iogmed at de slipper å ta hensyn til hvilke kamper som skal gå på hvilken kanal til gitt tid. Grunnen til at tv2 setter opp f.eks lillestrøm vålerenga som hovedkamp er jo fordi den trekker flest seere og gir høyest reklameinntekter. Canal + er ikke reklamefinansiert så de kan sette opp hvilken som helst kamp til hvilken som helst tid
Javel? Er jo dette vi aksjonerer for. Fotball fredag, lørdag og søndag fremfor "random day of the week" som det er nå. Å spille en nesten full runde til samme tidspunkt på søndager er så utrolig gammeldags som det kan få blitt og 18:00 søndag passer dårlig med tanke på inntak av øl og jobb på mandag. Har fortsatt en dårlig følelse angående de 2 kampene som er igjen, men enn så lenge positiv til Canal + sin satsning. Gleder meg til 2013
Skremmende at det første du tenker på er at du må ha øl før kamp!!!! Tenk heller på alle de som er bortreist i helgene og som ikke kommer på lørdagskamper.... Nesten bedre med et lokaloppgjør seint på mandag kontra lørdag spør du meg , men så er ikke jeg avhengig av øl før kamp..... Ps Slik som Fugla spiller om dagen trenger man kanskje masse øl???
Skremmende at det første du tenker på er at du må ha øl før kamp!!!! Tenk heller på alle de som er bortreist i helgene og som ikke kommer på lørdagskamper.... Nesten bedre med et lokaloppgjør seint på mandag kontra lørdag spør du meg , men så er ikke jeg avhengig av øl før kamp..... Ps Slik som Fugla spiller om dagen trenger man kanskje masse øl???
Godt poeng på slutten der. For meg er fotball uten øl som sjokoladepudding uten vaniljesaus, som potetgull uten dipp, som batman uten robin, som....... Ja du tok kanskje poenget mitt
Jeg tror det uansett er et spørsmål om tid før tilstandene i kampprogrammet blir normalisert av at tv-kanalene innser at her er det ikke penger å hente lenger. Når Kenneth Fredheim har innsett at Norge ikke ligger i utlandet...
I tillegg gjenstår salg av to kamper til pr runde som gjør at serierunder over 4 dager fortsatt er en stor trussel.
Enig i det meste du skriver, men det er vel mange signaler som tyder på antall lag i TL blir redustert innen 2013, og at det dermed kun er én, eller kanskje ingen kamper å selge til andre aktører.
Nå er vel de best Batman filmene uten Robin Batgirl for pluss for antrekket, men stopper der.... Men jeg har faktisk vært på 12.30 kamp på Stockholm Stadion og drekki Norrlands Guld folk øl mens jeg beskuet nitrist fotball og en overivrig svenske som hadde drukket alt for mange folk øl (ligna veldig på Berra fra Selskapsreisen) med et veldig engasjement. Synes kanskje det var litt tidlig på dagen, noe jeg tror antall tilskuere gjenspeila.
14.00 og 16.30 (hvis dem velger samme tidspunkt som i Sverige) er helt topp for min del. Mye lettere å få med kone og barn, uten at det går utover barnehage/skole dagen etterpå. 20.00 kampene er alt for sene for å ta med jr. 18.00 er også i seneste laget pr dags dato. Synes man allerede til neste år burde vurdere åmflyttet tidspunktet til tidligere på dagen.
Legger man til litt mer familievennlige billettpriser, kan det hende man ser flere familier på kamp? Rekrutering.
Nå er vel de best Batman filmene uten Robin Batgirl for pluss for antrekket, men stopper der.... Men jeg har faktisk vært på 12.30 kamp på Stockholm Stadion og drekki Norrlands Guld folk øl mens jeg beskuet nitrist fotball og en overivrig svenske som hadde drukket alt for mange folk øl (ligna veldig på Berra fra Selskapsreisen) med et veldig engasjement. Synes kanskje det var litt tidlig på dagen, noe jeg tror antall tilskuere gjenspeila.
14.00 og 16.30 (hvis dem velger samme tidspunkt som i Sverige) er helt topp for min del. Mye lettere å få med kone og barn, uten at det går utover barnehage/skole dagen etterpå. 20.00 kampene er alt for sene for å ta med jr. 18.00 er også i seneste laget pr dags dato. Synes man allerede til neste år burde vurdere åmflyttet tidspunktet til tidligere på dagen.
Legger man til litt mer familievennlige billettpriser, kan det hende man ser flere familier på kamp? Rekrutering.
Helt enig! Hvis folk klager på at de ikke får sett kamp fordi de er bortreist i helgen så prioriterer de feil i mine øyne. Ingenting er bedre enn å kunne ta med seg unga på kamp 14:30 eller 16:00 og være hjemme igjen til leggetid for unga. Når i tillegg norsk toppfotball LOVER 3 kampdager så kan detta se veldig lyst ut. Jeg er positivt overrasket over at supporternes stemme har blitt hørt i denne sammenhengen. Det viser at de høye herrer er klar over at det er vi, og ikke sambafotballen, som er drivkraften i norsk fotball...
Håper selv på fredag. Men det det står på er hvor mye mer man får for en mandagskamp kontra fredag. Men vi har nå ihvertfall fått kutta 1 kampdag.
Før NRK solgte seg ut hadde vi også tre dager. Lørdag 16, 5x søndag 18, søndag 20 og mandag 19.
Da vi (NSA) jobba med NTF og TV2 for å få til et forsøk om å flytte mandagskampen til fredag, kom plutselig MAX-faenskapet og blokkerte muligheten ved å flytte lørdagskampen til fredag.
Blir mandag kampdag er vi tilbake til start, hverken mer eller mindre.
Kommentar