Etableringen av et slags "Fort Åråsen" hvor vi vinner hjemmekampene våre ville vært en fin start. Dustetap er desidert den mest negative faktoren når det gjelder oppmøte i min omgangskrets.
Publikumssvikt - hva kan gjøres? -
Collapse
X
-
Det hjelper jo på det meste.. Vinner dem alle kampene kommer det mer folk, blir mer penger og enda flere/bedre spillere (forhåpentlig).Kommentar
-
Er ganske sikker på att Ahus er feil sted å lete etter nye tilskuere. Man er ikke på Ahus for morro skyld, man er syk og fotball er vel ikke det du har lyst å se på hvis du ikke er noe særlig fotballinteressert. Så jeg tror det er lurere å dele ut gratis billetter til dem som går på skole i Lillestrøm, dem har i de minste en kobling til Lillestrøm.Kommentar
-
Er visse faktorer som må stemme for at en fotball klubb skal dra folk.
1.Spillet på Banen. Ikke mange som betaler penger viss % på og få se dritt fotball er ruvende høy. Eksempel:Gjemselund når de var i eliten,50 kroner var minstepris i visse kamper,hjalp det....? nope.
2.Kjempe signeringer av kjente fotballfjes.det skaper omtale og samtidig viser klubben at her er vilje til og satse på noe mer en og være springbrett for ungdommer som vil ut i fotball Europa.
og ikke minst 3. TV-apperatet må knuses.......den digitale verden moser filler av små fotball klubber som vil ha folk på arenane,når de den neste timen skriver under på at 100% av kampene skal gå på en eller annen tv kanal(tv2 sport,1,2,3,4,5,6,7,8) og nett og radio.
4.Seriegull....da kommer medgangs supportera som rbk har hatt nå lenge,som jeg tror Molde har fått en avtale på etter denne sessongenKommentar
-
Spøk til alvor, så er dette et sammensatt problem. De fleste i tråden fokuserer kun på det markedsmessige, men dette må brytes ned i flere faktorer, herunder:
* NFF sitt opplegg
* Resultater på banen
* Spillere/profiler
* Markedsapparat
NFF sitt opplegg er det lite vi kan gjøre med. Her er det minst tre faktorer som bidrar til at interessen avtar:
* For mange lag i serien gir uinteressante kamper, og folk går lei. Må redusere til 14 lag ASAP, helst 12. Og ikke noen dustete trippel serie, vi er et vinterland. Gir også god anledning til å bannlyse kunstgress. Fotball spilles fra sent april til litt uti oktober. Basta!
* TV-kamper. Kampen mot sofaen er tung, og for mye går på web/TV.
* Tilfeldige og vanskelige dager. Når man aldri vet om/når det er kamp, er det vrient å planlegge.
Resultater på banen taler for seg selv. Mange år i ingenmannsland gjør selvsagt noe for interessen.
Spillere/profiler. Synd å si det, men massiv import av spillere på rask rotasjon er ikke resepten for å bygge et lag publikum liker. I gamle dager var "stammen" ofte mer stabil en den har vært under Berg. Jada, han skal få bygge lag, men nå har det snart gått tre år. Avdankede Lyn-spillere fremfor lokale spillere får neppe heller lokalpatrioter til å strømme til Åråsen.
Markedsapparat. Her kjenner jeg ikke til detaljene, men på generell basis er det farlig å spare seg til fant. I vårt firma er salgssjefen kanskje den siste som vil bli permittert i en eventuell krise.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Først og frems må det reklameres MYE mer i nærområdene, Fetsund, Aurskog, Strømmen, Lørenskog, Korset osv osv.
Det må settes opp mye mer skilter i rundkjøringer, plakater på bussstopper, reklame i avisene, ikke bare små notiser.
Folk som ikke er kjempe inn i LSK vet jo knapt at det er hjemme kamper, med reklame så vil mange av de som sitter hjemme en søndag uten noe å gjøre tenkte at å dra på LSK kamp kan være en grei søndags utflukt. Men da må folk vite at det er hjemme kamp!
Det må reklameres mye mer utover på Romerike, i Lillestrøm ser man jo at det er kamper med de nye flagga osv som er en kjempe bra greie!
Heldigvis har man fått tilbake bilskiltene også som er en bra greie. Men kanskje det burde deles ut gratis plakater folk kan henge opp i sitt nærområde og? Og bussene må få tilbake LSK reklamen. Det koster penger å markedsføre men det lønner seg og!
Man må få tilbake følelsen av at det er kun 1 lag på Romerike som gjelder og det er LSK, ikke RBK, VIF og Strømmen.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Fokuset må ikke utelukkende være på å verve nye tilhengere heller. Det finnes mange tusen LSK-tilhengere som ikke drar på hjemmekamp. For å få disse på kamp må de: 1.Vite at det er kamp 2.Lokkes vekk fra andre helgesysler(dessverre også ukedags) 3.Lokkes vekk fra konkurerende fotball(eksempel. 8-2 kampen mellom United og Arsenal kolliderte med Sogndalkampen) 4.Lokkes fra å se kampen på web-tv/tv (skulle vært interresant å se et tall på hvor mange bosatt i rimelig avstand fra Åråsen som så Sogndalkampen på web-tv)
Hva er nøkkelen til å få til dette? Få inn en rutine hos folk og en sterk klubbfølelse/lokalpatriotisme.
Er det lett? NeiPetter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Jeg er ikke en veldig aktig Åråsen-gjenger lenger, vært der to ganger i år.
Hvorfor er det slik? Nr1 utenom det trivielle som familie og slikt, er at flytting av kamper og tilgjengelighet på TV ødelegger for meg.
Jeg har og kamerater som var like aktive som meg tidligere som nå ikke aner når kampene er.
Hva skjedde med søndag kl 18?Kommentar
-
Vi hadde besøk av Per Mathisen og Kjell Hulby på styremøtet i går. Her ble vi enige om å sette alle kluter til og samarbeide for å fylle stadion mot Vålerengens if.
Til dette trenger vi helt sikkert folk som vil ta i et tak! Det være seg ringerunder, spre informasjon i sitt nærmiljø, tifo-arbeid osv.
Ta gjerne kontakt på PM om du vil være med på dette.Kommentar
-
Heldigvis har man fått tilbake bilskiltene også som er en bra greie. Men kanskje det burde deles ut gratis plakater folk kan henge opp i sitt nærområde og? Og bussene må få tilbake LSK reklamen. Det koster penger å markedsføre men det lønner seg og!
Man må få tilbake følelsen av at det er kun 1 lag på Romerike som gjelder og det er LSK, ikke RBK, VIF og Strømmen.Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
-
Om LSK ordner skilt og plakater, kommer jeg gjerne innom Åråsen etter jobb, og tar det med meg hjem til dalen...Kommentar
-
Jeg synes kanskje det aller enkleste tiltaket her må være å utstyre de som selger billetter til parkeringen med en del bilstickers som de kan dele ut sammen med billetten. Har du først fått den i bilen, henges den opp i bakvinduet.
Videre kan man vel ha noen som deler ut stickers når man forlater Åråsen. For min egen del klistrer jeg gjerne opp noe i bakvinduet, men jeg reiser ikke til LSK-Shopen for å hente dem. Tilgjengelighet er nøkkelordet. Om man da virkelig ønsker å bruke stickers til å reklamere for neste kamp da...Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Det må ut på www.lsk.no og ikke bare på KFL forumet Så her må du lage en sak OKB!Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Mange gode forslag i denne tråden.
Jeg tror ikke det labre oppmøtet i hovedsak ligger i at folk ikke vet at det er kamp, men tror heller problemet ligger i alt det andre folk prioriterer på søndag ettermiddag/kveld. Jeg for min del gidder for eksempel ikke å gå på sirkus fordi det er enkelt å parkere, de har et fint telt, gratis inngang og plakater på hver eneste stolpe på hele Romerike. Det er opplevelsen inne i teltet som avgjør om jeg velger å bruke tid på et besøk eller ei, selv om forestillingen vises på TV.
Løsningen på publikumsproblemet er å gjøre et besøk på Åråsen til et bedre alternativ til andre aktiviteter. Du må oppleve noe på stadion som overgår de andre mulighetene du har. Vi trenger en til to profiler som folk vil se. Vi vil kanskje høre noen ord fra trenerapparatet før kampen sparkes i gang, gjerne i pausen også. Sett på noen gamle og gode LSK-sanger resten av pausen i stedet for det andre mølet som ingen bryr seg om. Gi folk noe som er kun er forbeholdt de som velger å bruke sin dyrebare tid på en kamp eller fem.
I tillegg må det gjøres mye enklere å kjøpe billett. Sett opp en salgsbod på torvet og bemann den med gutter og jenter fra aldersbestemte lag. Gi de provisjon etter antall solgte billetter. Det må vel også være mulig å kunne kjøpe billetter med telefonen, og bruke den som billettbærer for inngang. Bruk f.eks QR-koder i kampannonser. Det skal være enkelt å kjøpe billett, men for at folk skal komme tilbake gang etter gang må det, som sagt, være mer attraktivt å komme på kamp.ByråkratkanarisKommentar
-
Det må ut på www.lsk.no og ikke bare på KFL forumet Så her må du lage en sak OKB!
Men saken om ambassadører har kommer opp igjen.Kommentar
-
-Det må være lett og billig å parkere eller komme seg til kamp med buss/tog/sykkel. Må være superenkelt å få tak i denne informasjonen. -Det burde gå fast buss fra de største tettstedene på Romerike til og fra kamp. De burde få lov å gå med minus en god stund så rutinen setter seg for folk. Og da er mest sannsynlig tenåringer målgruppen, siden de er for gamle for å ha med foreldrene sine på kamp og for unge til å kjøre selv eller henge på Martins før kamp.Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
En ting som MÅ gjøres noe med er billettlukene.
Mot Sogndal var tre luker åpne. I køen jeg sto i var det 7 stk før meg. Det tok over et kvarter før jeg fikk billett. Fyren brukte 3-4 min bare på meg!! Slik er det så og si hver gang. Og dette var med en fyr som har sittet i billettbua ved mange anledninger. Og ekspedere 2 stk i minuttet burde vært et minstekrav.
Jada, jeg vet man kan bestille på nettet og skrive ut hjemme. Men det er ikke alltid dette er praktisk mulig.
For en som sjelden er på kamp og opplever denne tregheten, så er det en faktor til at folk holder seg hjemme.Kommentar
Kommentar