Publikumssvikt - hva kan gjøres? -

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Opprinnelig skrevet av iL
    snakker om køer i pøb.

Det tar ALLTID lengre tid og betale med cash en kontant,
    Eeeeh?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5918

[QUOTE=iL;472867].

Det tar ALLTID lengre tid og betale med cash en kontant,QUOTE]

...
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

snakker om køer i pøb.

Det tar ALLTID lengre tid og betale med cash en kontant, med mindre du er tilbakestående og ikke skjønner du skal ha penger klart når du bestiller.
        Jeg vet ikke helt jeg, jeg har opplevd å komme til åråsen før kamp uten å få handle fordi de ikke hadde fått veksel ennå...Da hjelper det ikke uansett hvor klar jeg står med 100 lappen min. Det raskeste er jo om kiosken hadde delt ut alt gratis. Løsningen på dette er vel noe mere kompleks enn å få solgt unna pølser fortest mulig. Det er flere ting som spiller inn, flere kiosker, bedre utvalg, mulighet for å betale med kort, kald brus og varm kaffe.. for å nevne noe. Fasilitetene på Åråsen er mildt sagt pinlige, klubben taper masse penger hvert år fordi de ikke tar dette på alvor.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

Jeg klarer i alle fall å dra kortet og slå koden min raskere enn de fleste bartendere/kassadamer/kioskdamer klarer å veksle et kontantbeløp.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

snakker om køer i pøb.

Det tar ALLTID lengre tid og betale med cash en kontant, med mindre du er tilbakestående og ikke skjønner du skal ha penger klart når du bestiller.
            Det tar alltid lengre tid å betale med kort på Martins fordi kassa ikke snakker med kortautomaten og kunden selv må taste sum før man betaler.

Når jeg kjøper kaffe på Gardermoen trykker kassadama 2 ganger på kassa imens jeg setter i kortet og så taster jeg kode. Ferdig på 10sekunder. Før de slutta å ta kontant på toget var det lett å se at det tok myyye kortere tid å betale med kort.

Det finnes løsninger som gjør det mye mer effektivt å drive kiosk, også når den flyttes rundt på ei tralle. Hele systemet bør gåes gjennom og satses litt på.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

La oss få folk på kamp FØRST også kan vi diskutere hvordan pølsa skal betales seinere. Tviler sterkt på at betalingsmetoden har noe skyld i publikumssvikten. Var jo høyere snitt når tiern kom i seddelformat
              ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

Du misser poenget her. Flere vil komme på stadion(og bruke mer penger) om totalopplevelsen blir bedre. For meg og deg har det kanskje ikke så mye å si, men for de litt mindre interesserte har det det.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                  La oss få folk på kamp FØRST også kan vi diskutere hvordan pølsa skal betales seinere. Tviler sterkt på at betalingsmetoden har noe skyld i publikumssvikten. Var jo høyere snitt når tiern kom i seddelformat
                  Synes LSK skal legge ut/dele ut en spørreundersøkelse til slik att dem også kan få ett svar fra de som ikke er engasjert eller medlem av KFL. Vi som står på feltet kommer vel uavhengig om pølsa og kaffen er kald eller brusen er for varm.

Kommentar

• Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Du misser poenget her. Flere vil komme på stadion(og bruke mer penger) om totalopplevelsen blir bedre. For meg og deg har det kanskje ikke så mye å si, men for de litt mindre interesserte har det det.
                    Pengene av kiosksalget går til barne og ungdomsavdelingen etter det jeg vet. Men når det gjelder totalopplevelsen så har du rett, i allefall for dem som ikke pendler fast til Åråsen ved kampdager.

Kommentar

• Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

Opprinnelig skrevet av Boing
                      Synes LSK skal legge ut/dele ut en spørreundersøkelse til slik att dem også kan få ett svar fra de som ikke er engasjert eller medlem av KFL. Vi som står på feltet kommer vel uavhengig om pølsa og kaffen er kald eller brusen er for varm.
                      Det hadde de senest i fjor tror jeg

Kommentar

• HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

Jeg er fortsatt grunnleggende uenig. Jeg tror de fleste gir blanke i hvordan de må betale for kaffe eller pølse. All skyld i publikumssvikten kan legges på de som sender kampene på tv. Kombinasjonen av tilgjengelighet på tv, at nordmenn er late og at kampene flyttes til ugunstige dager/tidspunkter er absolutt hovedårsaken til at folk uteblir. Det viktigste vi kan gjøre er å aksjonere mot mandagskamper på en måte som virkelig vil bli lagt merke til, selvom dette måtte gå utover klubbenes økonomi. Dere er jo klar over at klubbene og NFF har deltatt i å gi rettighetshaverne all makt mtp. Kamptidspunkter. Fullstendig boikott av en kamp som Lillestrøm - Vålerenga ville kanskje åpnet øynene til de høye herrer...
                        ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Percy Nilegård
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 5146

Du har selvsagt rett i at kalde pølser ikke er årsaken til publikumssvikten. Når vi uansett er i den situasjonen vi er mener jeg at vi bør prøve å gjøre det beste ut av det. En kraftig forbedring av kioskløsningen kan gjøres forholdsvis lett uten store kostnader. Det mener jeg er verdt å satse på.
                          "Alltid blodsprengt"!
                          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

Problemet er nok mer sammensatt en at man kan gi all skyld til tv. Hva var snittet på når kun en kamp hver runde gikk på tv og resten kun var kun oppdatert på radio?

Kommentar

• FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              En ting som MÅ gjøres noe med er billettlukene.
                              Mot Sogndal var tre luker åpne. I køen jeg sto i var det 7 stk før meg. Det tok over et kvarter før jeg fikk billett. Fyren brukte 3-4 min bare på meg!! Slik er det så og si hver gang. Og dette var med en fyr som har sittet i billettbua ved mange anledninger. Og ekspedere 2 stk i minuttet burde vært et minstekrav. (....)
                              Her pratet Hulby om at det kom et nytt system etterhvert som er mye raskere.

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                              Problemet er nok mer sammensatt en at man kan gi all skyld til tv. Hva var snittet på når kun en kamp hver runde gikk på tv og resten kun var kun oppdatert på radio?
                              Nå kan du sitte omtrent hvor som helst og følge med på kampen. Du har tv, radio, internett, mobil, ipad osv.. Dette har såklart mye å si. Det er nok ganske sammensatt som Petter sier, og ikke noe som løses av at man f.eks får bankterminaler i kiosken. Dette er noe som må bygges opp igjen.

Det er kjempefint at folk kommer med innspill og er aktive her. Men hvor var dere da LSK inviterte til allmøte etter sesongen ifjor, hvor de ba om akkurat dette? Det kom 7 stk utenom spillere og ansatte i LSK. Håper det blir et nytt slikt møte, og at det kommer MANGE flere...
                              Kim
                              Styremedlem KFL

Kommentar

• Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                Det er kjempefint at folk kommer med innspill og er aktive her. Men hvor var dere da LSK inviterte til allmøte etter sesongen ifjor, hvor de ba om akkurat dette? Det kom 7 stk utenom spillere og ansatte i LSK. Håper det blir et nytt slikt møte, og at det kommer MANGE flere...
                                Jeg satt sikkert i sofaen.. Men jeg var i Lillestrøm idag og hentet plakater for å henge opp på de lokale sjappene. Heretter er jeg mr Ambassador

Kommentar

• Ferry
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2007
                                  • 148

Kona er gravid,så jeg vil gjøre mitt får og få mer folk på kampene i fremtiden.
                                  AC/DC

Kommentar

• Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Jeg er fortsatt grunnleggende uenig. Jeg tror de fleste gir blanke i hvordan de må betale for kaffe eller pølse. All skyld i publikumssvikten kan legges på de som sender kampene på tv. Kombinasjonen av tilgjengelighet på tv, at nordmenn er late og at kampene flyttes til ugunstige dager/tidspunkter er absolutt hovedårsaken til at folk uteblir. Det viktigste vi kan gjøre er å aksjonere mot mandagskamper på en måte som virkelig vil bli lagt merke til, selvom dette måtte gå utover klubbenes økonomi. Dere er jo klar over at klubbene og NFF har deltatt i å gi rettighetshaverne all makt mtp. Kamptidspunkter. Fullstendig boikott av en kamp som Lillestrøm - Vålerenga ville kanskje åpnet øynene til de høye herrer...
                                    Selvfølgelig er problemet mer sammensatt, men etter man har fått folk gjennom portene så må man gi dem en opplevelse. Hvordan tror du det er for en far f.eks med to unger og kanskje to venner av dem igjen, tok ikke ut penger og har kun kort. Blir ikke akkurat en trivelig opplevelse hvis poden ikke får pølse og brus som han har blitt lovet. Sett dette flere ganger.
                                    Men ja jeg enig. Problemet er mye større en kiosksalget.
                                    Jeg mener fortsatt at oppssett av buss før hjemmekamp ville vært en kjempefordel. Fra indre-Østfold f.eks, sparer man fort 1 time i reisevei hver vei hvis man tar en oppsatt buss istedet for tog gjennom Oslo. Det var en suksess på 90-tallet og burde være mulig å få til nå også. Nå har jeg ikke bodd i Mysen på over 11 år, men forundrer meg ikke om det er noen lokale LSK-ildsjeler der, i Askim, Spydeberg osv. fortsatt.

Kommentar

• tonkro
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 359

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                      Jeg satt sikkert i sofaen.. Men jeg var i Lillestrøm idag og hentet plakater for å henge opp på de lokale sjappene. Heretter er jeg mr Ambassador
                                      Det gjorde jeg og på fredag! De virket superhappy over at jeg kom, og hadde faktisk hatt 3 andre der før meg! Hyggelig å kunne være med å hjelpe klubben i mitt hjerte!

Kommentar

• Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

LSK kan dele ut ett fryktelig enkelt spørreskjema med følgende spørsmål:

1. Kommer du tilbake på Åråsen ved neste hjemme kamp mot "bortelaget" den "dag/dato"?? Ja/Nei. Svarer du ja så trenger du ikke å svare på spørsmål 2.

2: Hva er grunnen til att du velger å ikke komme tilbake neste hjemmekamp? Her lister man opp alle faktorer som f.eks. billettpris, kiosken, kø, billettkø, dårlig service, resultatet av kampen.... osv.

Med ett slikt spørreskjema så for vi funnet ut hva det er som gjør att folk ikke kommer tilbake. Ikke att dem som kommer hver eneste hjemmekamp ikke skal få vært med, men da for vi tatt tak i de tingene som gjør att de som kommer en og annen kamp kommer mye oftere.

Som en liten gullrot så kan man si att 1 av dem som leverer inn dette skjemaet vil vinne 2 sesongkort for neste sesong.

Kommentar

• ballong7
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Sep 2009
                                          • 119

Jeg kommer gjerne ned for å se, men trenger litt info. Skal dra helt fra Ålesund og lurer på hvilket hotell det er best å bo på? I forhold til avstand til Åråsen. Hvis jeg ankommer Olavsgaard hvordan er det da og komme seg videre til Lillestrøm?

Kommentar

Working...