Publikumssvikt - hva kan gjøres? -
Collapse
X
-
-
Brukeren 6347på vgd.no hadde et intresant innlegg i dag om tilskuertallene i tippeligaen. Han er en av få brukere der inne jeg har 100 % tiltro til. Han skrev følgende:
"Aftenposten hadde en ny artikkel på trykk om dette emnet på lørdag.
Saken handler først om fremst om Molde.Da de spilte mot VIF i juli var det offisielle tilskuertallet 9933, men det var 6622 som var innenfor portene. I kampen mot LSK for noen uker siden var forholdet 8856 - 5900. Ganske nøyaktig 1/3 av de med billett dukket altså ikke opp.
VIFs billettsjef anslår at 2000-3000 med billett ikke dukket opp på hjemmekampen mot FKH 27. august.
På en av LSKs kamper i sommer var det 2200 med billett som ikke gikk på kampen. Det står ikke hvilken kamp. Med tanke på at LSKs tilskuertall på sommerens kamper lå på 4-5000, betyr det at rundt halvparten av de med billett ikke kom."
Det betyr at i sommer har de faktisk vært under 3000 tilskuere på Åråsen. Vanvittig dårlig spør du meg.... Og veldig faretruende for fremtiden.Kommentar
-
Eller så kan jeg sikkert hente deg jegKommentar
-
Når det gjelder hotell bør du bo på Thon Hotel Lillestrøm. Midt i sentrum, gode priser og ålreite rom. To minutter til Martins, fire min tilbake. Ring 6693 6330.ByråkratkanarisKommentar
-
Kommentar
-
Men nå som fotballen er så tilgjengelig så er det ikke rart at tilskuertallet synker. Tippeligaen konkurrerer mot Champions league, Premier League osv...
Se på enga kampen i dag. skjønner godt at folk ikke gidder å dra for å se enga-odd når det er CL på tv...
Kommentar
-
-
Nå skjønner jeg i utgangspunktet meg ikke på folk som går på kamp for utelukkende å se VIF, men hadde LSK spilt på Åråsen i går - selvsagt hadde jeg vært på plass! Selvsagt setter jeg det foran en eller annen CL kamp med lag jeg har null forhold til. Selv så jeg ikke CL i går.Kommentar
-
På tide at fortballforbudet våkner. Produktet forball er i ferd med og bli ødelagt av tvrettigheter og sene kamper.
Fasten så man i går. ca 8500 mot vif. Bare se i kveld hvor mange RBK trekker. Normalt opp mot 15000-18000.
Serien må tilbake med maks 14 lag. Helst burde det vel være 12 lag i den øverste div.
Det er for mange kjedelige lag i eliteserien.
Og kampene må gå fra april - okt.
I år så begynte serien samtidig med skirenn i kollen og slutter etter cupfinalen.
Cupninale skal være punktum for sesongen.
Hovedkampen på søndag burde begynne 1900 i stedet for 2000. Da hadde man slippet og flytte nyhetene også.
Fant ut i dag at en kollega av meg hadde hatt med begge unga sine om kampen gikk en time før, og jeg hadde også tatt med datteren min + veninnden hennes om ikke kampen gikk så sent.
Da snakker man om et forfall på 4 betalende bare på 2 voksne.
Og tenk på alle familer som velger tv ruta i stedet.
Været må ta noe av skylden også.Kommentar
-
Kommentar
-
http://www.dagbladet.no/2011/09/19/s.../lsk/18195141/
Sesongen er reddet
Betyr Åråsen-festen færre lag i Tippeligaen?Kommentar
-
Tror ikke det er tv-retthighetene som avgjør om folk går på kampene. Kampbilletter er det for dyre i forhold til produktet dem leverer, finnes ikke en kamp eller spiller som forsvarer billettpris på 250 kroner, samme faen hvor man sitter og står. Og den køen som LSK presterte å skape i går, blir ikke glemt med det første av dem som skjeldent går på kamp og vil nok gjøre sitt for att folk gir faen i å gå på kamp.Kommentar
-
Jeg skjønte hva du mente, men ville bare skrive min mening, på hva jeg tror er gunnen til att folk ikke kommer seg på kampene.Kommentar
Kommentar