Jeg har sans for bluss. Jeg har ikke sans for svidd menneskekjøtt på tribuner hvor vi har satt av plasser for juniorgjester både oppe og nede. Jeg har heller ikke sans for tinnsoldatblussing. Det jeg lurer på da, er om noen har prøvd ut pyroreglementet til NFF? Går det an å få en bra visuell effekt uten å pådra seg store bøter, eller å utsette medsupportere for større risiko?
Sikkerhetsreglementets vedlegg om pyroteknikk :
Det står ingenting om at det må skje på indre bane, kun at det må være godkjent av anleggseier, og politi/brannvesen. Jeg mener da bestemt at det har vært prøvd ut på tribune med en liten sikkerhetssone rundt blusseren, noe som ikke er langt unna det NSA ba om i 2008.
Skinke, eller noen, fikk NSA noen gang svar på forslaget til blussreglement de sendte inn da?
Sikkerhetsreglementets vedlegg om pyroteknikk :
2. Forbundsstyret kan etter søknad fra arrangørklubb, gi arrangerende klubb tillatelse til å benytte
- stjerneskudd(Roman Candles)før, under og etter kampen på området som er reservert for arrangørklubbens supportere
- bengalske lys under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på en plass som er godkjent av anleggseier og politi/brannvesen.
Både stjerneskudd og bengalske lys må være godkjent norske myndigheter.
Bruken gjelder kun ved lagenes innmarsj før kampen.
Bortelaget kan ikke søke om bruk av pyroteknikk.
- stjerneskudd(Roman Candles)før, under og etter kampen på området som er reservert for arrangørklubbens supportere
- bengalske lys under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på en plass som er godkjent av anleggseier og politi/brannvesen.
Både stjerneskudd og bengalske lys må være godkjent norske myndigheter.
Bruken gjelder kun ved lagenes innmarsj før kampen.
Bortelaget kan ikke søke om bruk av pyroteknikk.
Det står ingenting om at det må skje på indre bane, kun at det må være godkjent av anleggseier, og politi/brannvesen. Jeg mener da bestemt at det har vært prøvd ut på tribune med en liten sikkerhetssone rundt blusseren, noe som ikke er langt unna det NSA ba om i 2008.
Skinke, eller noen, fikk NSA noen gang svar på forslaget til blussreglement de sendte inn da?
Kommentar