Stadiontråden (generelt om bygging av stadioner fra supportersynspunkt)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    #41
    Opprinnelig skrevet av armykanari
    Vell! Jeg er optimist og jeg ville trodd at hvis et nytt stadionanlegg ville blitt bygget. Så ville engasjementet i byen også blitt større. + mere penger i kassa i form av f.eks butikker rundt anlegget osv...
    Nå tror ikke jeg at nyhetens interesse har langtidsvirkning. Se på gymsalen. Det har ikke nettopp økt med publikum innenfor de veggene. Det er vel mer hva som skjer på matta som er viktig. Ny stadion er også et risikomoment økonomisk, så dersom den blir en realitet, bør det i alle fall bli mer penger i kassa på et eller annet vis.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #42
      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Nå tror ikke jeg at nyhetens interesse har langtidsvirkning. Se på gymsalen. Det har ikke nettopp økt med publikum innenfor de veggene. Det er vel mer hva som skjer på matta som er viktig. Ny stadion er også et risikomoment økonomisk, så dersom den blir en realitet, bør det i alle fall bli mer penger i kassa på et eller annet vis.
      Et argument som kan avvises, da LSK neppe vil dynke sin nye stadion med kattepiss.

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #43
        Skal vi bygge nytt stadion så må man bygge for fremtiden, og tenke såpass at man vil få flere tilskuere enn det er idag. Rundt 15000 ville passet LSK veldig godt.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

          #44
          Attached Files
          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            #45
            Opprinnelig skrevet av Dinho
            [ATTACH=CONFIG]1735[/ATTACH]
            Tommel opp men da må noen legge ned kjeller flyplass først.
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #46
              jepp men lokasjonen er perfekt. Inngang fra både alex.k og storgata. Stadion modellen på bildet er Viking stadion. Det uber-perfekte hadde vært en slags "skedsmo bane" tbane\trikk som har stopp ved nye åråsen stadion\ toppen av storgata. En bane som går videre til høyskolen og Olavsgård.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • *46*

                #47
                Opprinnelig skrevet av Dinho
                Det uber-perfekte hadde vært en slags "skedsmo bane" tbane\trikk som har stopp ved nye åråsen stadion\ toppen av storgata.
                Du får meg til å blottlegge mine nerdete og skjulte interesser.... Det ultimate måtte vært en Bybane likt det Bergen har. Og dette snakker man om den dag i dag, da det skal forbinne Ahus med jernbane eller t-bane. Denne skal gå helt ut til Lillestrøm. Den burde selvsagt tatt ei sløyfe gjennom Lillestrøm og forbi høyskolen før den returnerer til stasjon. Kommer nok aldri til å oppstå i realiteten... Dessverre!

                Kommentar

                • armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 742

                  #48
                  Åråsen.jpg

                  Hva med og klemme Stadion lengst opp i høyre hjørne av somp/jordet? Det må da greie og lande fly på stripa da!

                  Skrivefeil i bildet: Parkeringsplass**

                  Kommentar

                  • armykanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 742

                    #49
                    Og forresten! hvorfor i alle dager kan de ikke bare lande og lette ifra andre siden av rullebanen?:S

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      #50
                      Ikke for å være negativ, men hvorfor i alle dager skal man bygge stadion med 15000 sitteplasser? Og hvorfor i det hele tatt bygge nytt når vi har mer enn nok med å få klubben til å gå rundt økonomisk. Jeg vil heller foretrekke att LSK brukte penger på skikkelig spillere, enn å kaste dem bort på en ny stadion som etter første sesong vil se halvtom ut, uansett resultat ute på banen.

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av armykanari
                        Og forresten! hvorfor i alle dager kan de ikke bare lande og lette ifra andre siden av rullebanen?:S
                        Vil tippe att det er fordi landskapet og bebyggelsen ikke tillater det av sikkerhetsmessige hensyn.

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5916

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av armykanari
                          Og forresten! hvorfor i alle dager kan de ikke bare lande og lette ifra andre siden av rullebanen?:S
                          Haha.. Ikke noe problem - så lenge du forteller vinden at den bare får blåse i en retning..
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • Dinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2006
                            • 884

                            #53
                            du har helt rett boing, men jeg ser mer mot 2020 med planer om et nytt stadion, som en naturlig del av byutviklingen i Lillestrøm og omegn. "Nedleggelse" av Kjeller flyplass som åpner for en ny bydel i lillestrøm. "kjellervolla", Eneboliger og leiligheter med Åråsen Park og stadion som "senter". En "Bybane" som binner Skedsmo kommune sammen- Lillestrøm - kjeller - olavsgård. Metro gjennom skårer til ahus fra Oslo og videre til rælingstunnelen\ Blystadlia med ende stopp i Lillestrøm, som gjør det enkelt å reise til lillestrøm fra Lørenskog og omegn, også da til kamp!

                            Åråsen stadion, rund, enkel, 15-16 000 sitteplasser. Parkeringsplasser, VIP, sponsoravdelinger, bokser, alt topp moderne. Store muligheter for utleie, kjøpesenter, butikker og etableringer. Stadion vil bli sett fra Fetveien, storgata og Alex.K, fantastisk plassering som gir stor synlighet om stadion blir designet og plassert på riktig måte, som et signalbygg i Lillestrøm på lik linje med rådhuset, kirken og messa\hotell Arena.

                            Last edited by Dinho; 13.10.2011, 18:03.
                            twitter @amundsakis
                            ΘΥΡΑ 13

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Dinho
                              du har helt rett boing, men jeg ser mer mot 2020 med planer om et nytt stadion, som en naturlig del av byutviklingen i Lillestrøm og omegn. "Nedleggelse" av Kjeller flyplass som åpner for en ny bydel i lillestrøm. "kjellervolla", Eneboliger og leiligheter med Åråsen Park og stadion som "senter". En "Bybane" som binner Skedsmo kommune sammen- Lillestrøm - kjeller - olavsgård. Metro gjennom skårer til ahus fra Oslo og videre til rælingstunnelen\ Blystadlia med ende stopp i Lillestrøm, som gjør det enkelt å reise til lillestrøm fra Lørenskog og omegn, også da til kamp!

                              Åråsen stadion, rund, enkel, 15-16 000 sitteplasser. Parkeringsplasser, VIP, sponsoravdelinger, bokser, alt topp moderne. Store muligheter for utleie, kjøpesenter, butikker og etableringer. Stadion vil bli sett fra Fetveien, storgata og Alex.K, fantastisk plassering som gir stor synlighet om stadion blir designet og plassert på riktig måte, som et signalbygg i Lillestrøm på lik linje med rådhuset, kirken og messa\hotell Arena.
                              Bare en ørliten hake ved planen: man må bare kvitte seg med kommunens største arbeidsgiver først.

                              Og vi ønsker lykke til....
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Dinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 884

                                #55
                                hehe, jo. Jeg forstår at det ikke blir enkelt.. Altså, jeg sitter bare å drømmer litt. Hvem er kommunens største arbeidsgiver?
                                twitter @amundsakis
                                ΘΥΡΑ 13

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #56
                                  Forsvaret, dvs de som lever av Luftforsvarets virksomhet på Kjeller.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Dinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 884

                                    #57
                                    Dagens næringsliv s.63, tirsdag 11.oktober 2011 ""bør denye utbyggene legges i nærheten av togstasjoner som er omgitt av tilstrekkelig med areal som ikke kolloderer med jordvernet. Det betyr i klartekst at et område som flystripa på kjeller ved lillestrøm bør sees på som en boligreserve. Den måler i alt 1100 dekar, og hvis den bygges med samme tetthet som grunerløkka- stort sett ikke har mer enn fire etasjers bygårder- vil den få 12 000 innbyggere"

                                    ang Oslo områdets befolkningsvekst og muligheter til flere boliger. Dette nevner også Bori sjefen i deres seneste magasin.
                                    twitter @amundsakis
                                    ΘΥΡΑ 13

                                    Kommentar

                                    • gorken
                                      Administrator
                                      • May 2006
                                      • 1483

                                      #58
                                      Stabæk vil bygge igjen…

                                      Vil bygge nye «Nadderud Park» med stort Stabæk-stadion
                                      http://www.budstikka.no/%C3%B8konomi...dion-1.8673254

                                      I have this condition.

                                      Kommentar

                                      • Dinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2006
                                        • 884

                                        #59
                                        På de bildene ser det ut som en stadion til 15-20k tilskuere. ikke 8k som de selv skriver om i artikkelen.
                                        twitter @amundsakis
                                        ΘΥΡΑ 13

                                        Kommentar

                                        • scages
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1292

                                          #60
                                          Fasade er viktig i Bærum, veit du.

                                          Kommentar

                                          Working...