lage marinade av klanen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

Opprinnelig skrevet av bjarmann
    Helt enig! Blir for mye ååååeeeeååå. Her har vi noe å lære av klanen som har enklere sanger men med mye mer trøkk. Beste eksemplet syns jeg er at vi bytta shalalala! shalalala åååååå vi holder med lillestrøm (aner ikke hva sangen heter) fra slik den var før til slik den er nå. Nå har den mista alt trøkket. Før var det sangen som trøkka mest. Syns vi skal være forsiktige med å innføre tromma i hver bidige sang. Få tilbake den gamle versjonen og det gamle trøkket!
    Vi har ikke en dritt og lære av klanen.
    De sang 2 sanger, 3 ganger feks. Ikke mye variasjon der.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Siden mange er negative i dag får jeg slenge inn lit tskryt til tifogruppa for en meget bra og godt gjennomført tifo igår.
      Første gang i historien man kjører en fargekoreografi på feltet

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

T I F O G A L L E R I, takk!
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          T I F O G A L L E R I, takk!
          Oisann! Tipper folk har et liv utenom å ta bilder for KFL også.

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5918

Opprinnelig skrevet av Trondeo
            Oisann! Tipper folk har et liv utenom å ta bilder for KFL også.
            Som du ser - Tifobilder blir tatt. De finnes spredt rundt. Jeg mener det legges så mye arbeid i gode Tifoer at det er synd om arbeidet ikke dokumenteres og samles.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1827

Opprinnelig skrevet av Per Arne
              og folk som nekter jenter å bære banner, heller... kudos!
              seriøst? Finnes det noen som gjør det?

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Satt igjen på Lillestrøm Torv-tribunen og kan bare kommentere på det visuelle. Tifogruppa fortjener all mulig skryt, det var mektige saker. Men før kamp og under store deler av kampen var Klanen bedre koordinert og så rett og slett bedre ut. Hopping og klapping over hodet var de flinke på, noe bare Ultras sto for på Kanarifeltet, resten kun sporadisk. Rent sangmessig var dog Klanen ikke mye bedre heller, "tramp på en fugl" gikk på repeat.

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9564

Plassmangel(!) er faktisk en grunn til at hoppinga gikk rævva i går.

Kommentar

• 10theri
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2010
                    • 438

Det hadde vært god nok plass hvis folk hadde spredd seg bedre over hele feltet.
                    Heia Lillestrøm......

Kommentar

• LSK-supp.
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 1023

Kanarifeltet tar vel like mange som VG nedre. I returoppgjøret SKAL vi fylle den jævla svingen med syngende kanaris. Det må bli tidenes mobilisering, og med de lovende taktene spillerne viste i går tror jeg tabellposisjonen også kommer til å hjelpe oss
                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

Kommentar til spørsmål om hvem som var best; Satt og så kampen i reprise i sin helhet i går. Jeg kan med trygghet si at, gjennom 75-85% av kampen høres KFL/UFC bedre enn klanen/ikaros. Vi hadde en mic plassert foran UFC, mens klanen hadde fire, spredd ut foran hele sitt felt. Vanligvis legger jeg ikke så stor vekt på lydnivå på tv-sendinger, men siden vi er vant til å bli "micet" helt bort så trur jeg vi kan påstå at vi var bedre enn klanen. Dere som sitter på motsatt langside er faktisk de med dårligst grunnlag for å vurdere, da dere får hele trykket fra klanen mot dere, mens synginga fra feltet stort sett forsvinner i taket.
                        ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Dere som sitter på motsatt langside er faktisk de med dårligst grunnlag for å vurdere, da dere får hele trykket fra klanen mot dere, mens synginga fra feltet stort sett forsvinner i taket.
                          De som sitter på motsatt langside kan jo bare strengt tatt vurdere ut fra hva de hører. Åråsen er slik at bortesupportere har de beste forholdene for både akustikk og visuelt (seter hvor det er lett å legge fra seg flagg og plukke opp igjen). Det er det ikke så mye å gjøre med, vi får bare vurdere vår innsats.

Og med tanke på at vi spilte nesten 40 minutter med en i ræva, synes jeg det var mye bra. Fremdeles vanvittig irriterende med mongiser som ikke gidder å bidra på feltet, men de som bidro, trøkka bra og hadde bra intensitet.

Dog: Visuelt må vi skjerpe oss, både med bruk av hender, flagg og skjerf. Hva kan gjøres?
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• joacim
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2009
                            • 559

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            De som sitter på motsatt langside kan jo bare strengt tatt vurdere ut fra hva de hører. Åråsen er slik at bortesupportere har de beste forholdene for både akustikk og visuelt (seter hvor det er lett å legge fra seg flagg og plukke opp igjen). Det er det ikke så mye å gjøre med, vi får bare vurdere vår innsats.

Og med tanke på at vi spilte nesten 40 minutter med en i ræva, synes jeg det var mye bra. Fremdeles vanvittig irriterende med mongiser som ikke gidder å bidra på feltet, men de som bidro, trøkka bra og hadde bra intensitet.

Dog: Visuelt må vi skjerpe oss, både med bruk av hender, flagg og skjerf. Hva kan gjøres?
                            Er veldig enig i at vi må skjerpe oss, med visualiteten. Jeg kan stå på felt C og skrike alt jeg har at folk skal ta opp henda, men det er bare 10-15 personer som gjør det. Hva er det som får resten av folket til å ikke gjøre det? jeg begriper det ikke. nå man står på feltet, så skal ha man ha en innstilling at man skal STØTTE laget. hva kan vi forsangere gjøre for at det skal bli bedre? Jeg tar mer enn gjerne imot tips. jeg fikk et lite tips under kampen på søndag, at jeg på felt C måtte bruke megafoen mere rett opp på feltet. Det tar jeg til meg, og det vil jeg gjøre i fremtiden.

Før hver kamp, så er det folk, som deler ut flagg osv. disse blir jo ikke brukt. Hvorfor ikke?

tips tar imot!

Dansken
                            Styremedlem 2016

Kommentar

• UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

Vi får dele ut "brev" ved hver oppgang: Hei! Skal du stå her MÅ du hoppe på hoppe sanger, du MÅ klappe over hodet når forsangerene ber om det, du MÅ flagge når forsangeren sier det og du MÅ tåle at folk rundt deg flagger! Liker du ikke dette eller ikke vil følge dette anbefaler vi deg å finne en sitte plass på en annen tribunedel. Mvh Tribunegruppa eller noe sånt.

Vi blir kanskje en del færre men vi blir kvitt alt dødtkjøttet og folk som nesten ødelegger mer enn å bidra. Ett sted må man starte
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• magnuslt
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2011
                                • 213

Hva hvis forsangerne merker seg folk som virkelig bidrar og oppfordrer dem til å "kjefte" litt på de rundt seg? Få andre til å spre mentaliteten rundt, spesielt bakover til de som ikke står så nærme forsangerne.

Kommentar

• joacim
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2009
                                  • 559

Opprinnelig skrevet av magnuslt
                                  Hva hvis forsangerne merker seg folk som virkelig bidrar og oppfordrer dem til å "kjefte" litt på de rundt seg? Få andre til å spre mentaliteten rundt, spesielt bakover til de som ikke står så nærme forsangerne.
                                  Har et veldig godt eksempel på dette..

det står en stjernepsykopat på felt c, som kjefter på alt som ikke gjør noe ( ref Mykle )
                                  Dette hjelper selvfølgelig meg som forsanger mye, men folk blir ofte sure og smeller med leppa tilbake.
                                  jeg tror at folk må tåle litt mer kjefting på feltet...
                                  Styremedlem 2016

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Opprinnelig skrevet av joacim
                                    Er veldig enig i at vi må skjerpe oss, med visualiteten. Jeg kan stå på felt C og skrike alt jeg har at folk skal ta opp henda, men det er bare 10-15 personer som gjør det. Hva er det som får resten av folket til å ikke gjøre det? jeg begriper det ikke. nå man står på feltet, så skal ha man ha en innstilling at man skal STØTTE laget. hva kan vi forsangere gjøre for at det skal bli bedre? Jeg tar mer enn gjerne imot tips. jeg fikk et lite tips under kampen på søndag, at jeg på felt C måtte bruke megafoen mere rett opp på feltet. Det tar jeg til meg, og det vil jeg gjøre i fremtiden.

Før hver kamp, så er det folk, som deler ut flagg osv. disse blir jo ikke brukt. Hvorfor ikke?
                                    Jeg kan gjerne oppsummere noen tanker jeg har gjort meg opp de siste to årene jeg har gått på Åråsen. Jeg har ikke vært der i år da jeg befinner meg på den andre siden av kloden, men jeg innbiller meg at ikke alt for mye har blitt forandret siden 2011 sesongen.

Blant det første som har slått meg er at vi stort sett bare kjører evighetssanger med unntak av spillersanger. Jeg tror dette gjør folk drittlei av fler forskjellige grunner. For det første tror jeg folk går drittlei av å synge de samme, monotone sangene 5-10 minutter i strekk. For det andre tror jeg folk ønsker å høre egne lydtopper. Jeg husker da jeg sto på feltet som 13-14 åring og folk røska seg i nakkeskinne for å brøle enda høyere på "Ja, for faen!" eller "Hvem er vi?". Som nevnt tidligere, gode gamle Babylon var en trøkkesang som fikk taket på feltet til å riste. Alle disse gamle, gode sangene som smalt er tilnærmet ikke-eksisterende lenger. Jeg tror rett og slett evighetssang-bølgen har gått litt for langt.

Jeg synes også å oppleve større uenighet rundt sangvalgene på tribunen enn hva som var vanlig før. Noe av grunnen til det tror jeg, min personlige mening, er at samtlige er i viten om at når en evighetssang startes vil den vare i 5-10 minutter. Mener man at andre typer sanger ville passet bedre er man nødt til å vente til evighetssangen er over. "Ja, men man skal synge og hoppe uansett sang!", sier du kanskje? Jeg tror faktum er at flertallet, den faktiske massen på feltet, ikke er så ihugga at de vil synge på alt som kommer fordi de er villige til å ofre kropp og sjel for å støtte gutta. Jeg tror publikum også vil ha lydtopper og korte, gamle sanger som minner om gamledager.

Nå som spillet er i ferd med å bedre seg er jeg ikke i tvil om at den generelle stemninga kommer til å bli bedre. Jeg mener likevel det er et par grep man kanskje burde vurdere dersom man har et mål om å bedre det visuelle på tribunen. For det første er det ekstremt viktig at forsangeren på hvert felt har autoritet og respekt på feltet. Hvordan få det? Vel, det er ikke opp til meg alene å avgjøre, men for å nevne hva jeg anser som viktig så er kontinuitet og aggressivitet ekstremt viktig. En forsanger må være på plassen sin i god tid før kampstart, hver eneste kamp. Han eller hun burde helst ha en god gruppe rundt seg som kan bidra og hjelpe til når sanger startes og spre entusiasme og aggresjon til de rundt. Forsanger burde ha øyekontakt med tribunen, spesielt de ovenfor og gjerne skremme de til å synge, det er ofte eneste mulighet. De foran bruker som regel å bli dratt med av lyden bakfra.

Et konkret forslag til å bedre klapping, flagging og hopping er å innføre klappesanger, hoppesanger og flaggesanger. Gjerne ikke mer enn 1 eller 2 av hver. Grunnen til det er at jeg tror færre orker/gidder å delta når tilsynelatende alle sangene er både hoppe/klappe/flagge-sanger, fordi begrepet ikke lenger har noen verdi. Ved å satse på for eksempel 1 flaggesang som innarbeider seg, tror jeg sannsynligheten er større for at mange vil gripe flagget når den sangen kjøres, så får det være opp til de ekstremt ihuga å flagge under resten. Jeg tror mange overvurderer entusiasmen til det store flertallet på feltet, og jeg tror det kan være fordelaktig å begrense flagge/hoppe/klappe-sanger til et mindretall for forhåpentligvis å få fler til å delta. Ikke minst også å bryte av disse med noen klassiske lydtopp-sanger så folk får roa ned pulsen igjen. Så får dere vurdere om det er verdt å høre på eller ikke.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Boing
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 711

Så det var en som ble rimelig forbannet når flaggene ble tatt opp midt under kampen. Hadde jeg stått nærmere han så hadde jeg kommet til å ta meg en prat med han og bedt han finne seg ett annet sted å se kampen. Det kom noen stygge gloser fra han og det så også ut som att han spyttet nedover på tribunen, ikke 100% sikker på det, men det så slik ut.

Jeg er personlig ikke noen tilhenger av att flaggene skal opp under kampen, men det for være grenser til hvordan man skal reagere når flaggene kommer opp foran deg. I mitt hode så har jeg bestemt meg for å akseptere att folk vil flagge litt under kampen, i motsetning til denne personen som klikket i vinkel og som muligens spyttet nedover på tribunen.

KFL-feltet er for supportere som vil lage liv på tribunen, ikke for å ha best mulig utsikt på banen for en billigst mulig penge. Så hvis vedkommende jeg har nevnt flere ganger her, leser dette, vennligst finn deg ett annet sted å se kamp.

Ellers så er det 2 tomler opp fra meg for innsatsen til forsangerne av meg i denne kampen.

Eneste endringen jeg ser muligens kan gjøre feltet bedre, er att ufc flytter seg ett hakk nærmere hovedsangeren. Da tror jeg det hadde blitt mer trøkk på tribunen.
                                      Last edited by Boing; 17.04.2012, 15:59.

Kommentar

• LasseN
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 1610

Enig med mye av det Fugl1120 sier. I tillegg var det noen tilfeller på søpla kampen hvor UFC og Rønnern&Co startet forskjellige sanger omtrent samtidig, dårlig kommunikasjon? Målet bør vel være å vinne tribunekampen mot bortelaget, ikke konkurrere internt på feltet?
                                        LasseN

Kommentar

• rælingen kanaris
                                          Kaptein Reketråler
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 1446

Opprinnelig skrevet av Boing
                                          Eneste endringen jeg ser muligens kan gjøre feltet bedre, er att ufc flytter seg ett hakk nærmere hovedsangeren. Da tror jeg det hadde blitt mer trøkk på tribunen.
                                          Er så utrolig enig i dette! Flytt Ultras ved siden av "klumpen, så kan vi sørge for at vi er en samla gjeng fra midten av felt B, og ut til C med folk som vill bidra, så kan heller dauskjøttet flytte ut på siden. Selv i våre beste år var det stor andel av de som sto der ufc står nå som ikke bidro i det hele tatt! Når de ihugga står samla, blir det bedre trøkk. Siden Ufc kom tilbake på feltet og ble plassert/plasserte seg på felt a, så har det vært et hav av daukjøtt mellom forsangerfeltet og Ultras.
                                          Custodes
                                          I med og motgang

Kommentar

Working...