Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Stemninga på Åråsen

    Stemninga på Åråsen er ræva. Den er fraværende. Det er 200 stk. som prøver, men avstandene blir for lange. Det er for mange folk mellom felt b og felt a som ikke bidrar, noe som dreper stemningen veldig. I tillegg er det veldig mange som ikke synger, noe som gjør at sidemann ikke synger fordi man hører sin egen stemme.

    I Skien var det maks 200 stk. Omtrent samtlige bidro hele kampen. Om det er de samme 200 som er på Åråsen tror jeg ikke, men veldig mange av de samme går under 200 kategorien. Men for et fantastisk trøkk vi lagde i hele 1 omgang og halve andre omgang. I Molde, var det 50 stykker, men de lagde bedre trøkk enn det man har gjort på Åråsen hittil i år. Bortsett fra Brannkampen. Når Sarpsborg nesten sang oss ut på hjemmebane er det ille.

    Hvordan kan vi få hjemmekampene til å bli mye bedre?

    Hva må til for å få det til?

    Det er direkte kjedelig for tiden å være på Åråsen. Fokuset må tilbake på hvordan løfte oss på Åråsen. Bortebane funker strålende. Nå må det jobbes, det må bli enighet og det må prøves. Ikke avfeies og kaste forslaget i søpla. Klarer man ikke å komme opp med noen konkrete planer så vil det heller ikke bli noe trøkk på Åråsen på lang lang tid


    Legger inn video fra Skien slik at folk får sett hvordan det var der

    http://m.youtube.com/results?q=odd-l...?v=Q4c5-l-cG0g
    Last edited by Tony; 09.05.2013, 12:57.
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    #2
    Jeg er så utrolig enig og har ment dette i lang tid. På felt C er det mange bra folk, som ofte synger mye, men de fleste blir jo naturlig nok mer forsiktige når ikke så mange rundt trykker til. Jeg er stor tilhenger av å få samlet mentale fillern mer
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #3
      Bra initiativ, Tony. Var sjøl i Molde, og kampen er et lysende eksempel på god tribunekultur.

      På Åråsen sliter vi med seint oppmøte og lav entusiasme. Ganske jevnt fordelt over hele feltet.

      Initiativet må ikke avvises, men skal det bli noe greie på det må ledende tribunefolk av det slaget som skjønner hva det handler om (les: støtte KLUBBEN gjennom 90 minutter +++) møtes fysisk og komme fram til noe bra alle kan leve med, og ingen vil føle seg som tapere av.

      Denne diskusjonen er for viktig til å ende opp med trad. forumr...
      Vidar Evje

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #4
        jeg har sakt det før og gjentar UFC må inn på felt c... Men ser jeg en eneste fra skf der er det kjørt.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #5
          Rakk ikke å gi noen forklaring på tommel ned, før jeg måtte reise på match.

          Jeg er ikke enig i premissene for diskusjonen, nemlig at stemninga på Åråsen er så dårlig at det er kjedelig.
          Det at 50 mann synger non stop på Aker Stadion betyr ikke at trøkket er mer enn når man trøkker til på Åråsen. Husk at LSK ledet nesten hele kampen mot Molde, en kamp man ikke hadde noen forventninger til og de som reiser er de som er interessert i å bidra til steminga. Man får en god opplevelse, jeg har hatt mange slike rundt omkring i Norge. Flere enn på Åråsen de siste åra for å si det sånn..

          Man skal dog ikke avfeie eventuelle forslag for å bedre stemninga på Åråsen. Jeg leser ingen konkrete forslag, men mellom linjene så leser jeg at Ultras/SKF ønsker en mer sentral plassering på tribunen?
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Ultras inn på felt C er for meg en grei løsning ,men da må dem løsrive seg fullstendig fra skf. Prøv dette 16 Mai som en prøve kamp da vell..... En annen løsning er sett opp sperrebånd på de 3-6 øverste radene på kamper med lite folk... Da blir det et tettere felt og da blir det bedre stemning... Folk kommer også ned og vekk fra taket som hindrer lyd........ En annen ting som irriterer meg og er meget fortyrrende når vi synger er all info og mål fra alle kamper som ikke intresserer fok en dritt... Løsningen på dette er at alle kamper ruller på skjermen fortløpende og når et lag scorer kommer den opp og blinker i noen sek...

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              #7
              Bra aggro stemning idag, det piffer opp spillerene og gir dem ekstra energi. Det ser man jo med Fredrik (?) som strekker henda mot fansen og maner til enda mer trøkk.
              Piping mot motstandere som drøyer tiden er også et effektivt hjelpemiddel som vi kan bruke mye oftere.
              Det påvirker dommeren og det funker, det ser vi idag.

              Idag er vi med å snu kampen sammen spillerene.
              Synes det var deilig med litt fandenvoldskethet og galskap igjen, har savnet det på Åråsen.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • Mons
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2013
                • 56

                #8
                Jeg var på kampen i dag og er enig i at det er for stort sprik mellom felt B (klumpen) og Ultras. Hvis Ultras trekker inn nærmere klumpen der hvor mye av "daukjøttet" står tror jeg stemninga vil ta seg opp mange hakk. Da tvinger man også mye av "daukjøttet" som ikke bidrar så mye ut på sidene på felt C ved setene og felt A. Da står man også en stor gruppe som er ute etter å bidra veldig sentralt på feltet. Jeg ser ingen problemer med at Ultras og klumpen skal stå nærme hverandre. På bortekamper står Ultras og KFL sin forsanger nærme hverandre og samarbeider godt, og det blir veldig god stemning. Men jeg er mer for å trekke Ultras nærmere inn mot klumpen enn å flytte de helt over på felt C. På feltet har man de to stolpene/bærebjelkene til taket, og jeg mener man burde samle Ultras og mentalpasientene fra KFL mellom der. Da tror jeg man klarer å skape et mer samlet felt som sammen vil lage bedre stemning på Åråsen.

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #9
                  Hva som må gjøres er ikke godt å si. I dag var det til tider god stemning, noe fordi de fleste som møtte opp i dag var med på å synge.
                  Jeg vil med dette innlegget få opp en debatt om stemningen på Åråsen da den ikke er god nok etter hva jeg forventer av Lillestrøm's supportere.

                  Hvordan en evt. plan på hvordan man skal forbedre ting får man ta på møter eller ha dialog på.

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Man skal dog ikke avfeie eventuelle forslag for å bedre stemninga på Åråsen. Jeg leser ingen konkrete forslag, men mellom linjene så leser jeg at Ultras/SKF ønsker en mer sentral plassering på tribunen?
                    Nei. Det ønskes ikke

                    Kommentar

                    • sk-kanaris
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2007
                      • 240

                      #11
                      Hørte nesten sogndalfansen like bra, ett evig tema men en gang i fremtiden må fansen bak mål for å få trøkk over hele stadion
                      /Ståle

                      http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                        Hørte nesten sogndalfansen like bra, ett evig tema men en gang i fremtiden må fansen bak mål for å få trøkk over hele stadion
                        For det fungerer jo utmerket på Marienlyst, for å ta ett eksempel...
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          For det fungerer jo utmerket på Marienlyst, for å ta ett eksempel...
                          Syk sammenligning. Lav tribune, ingen vegger eller tak. Klokkesvingen har så dårlig akustikk at det muligens har mer for seg å synge mot et sort hull.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Seb.R
                            Syk sammenligning. Lav tribune, ingen vegger eller tak. Klokkesvingen er som å brøle inn i et sort hull.
                            Samtidig som man er kneblet....
                            Men den aktuelle tribunen på Åråsen er ikke mye bedre. Eneste forskjellen er et tak, og uten vegger bak eller på sidene vil lyden tape seg noe enormt i forhold til dagens plassering.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Nordby-Kanaris
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2006
                              • 146

                              #15
                              Tror sangvalg har veldig mye og si, vi må velge sanger utifra kampbildet! Ligger vi unner eks så er det ikke vits og kjøre på med bare evighetsanger konstant men litt mer variasjon, samtidlig for min del så blir det for dumt synge kjempe stolte Lsk, øl og sang, når vi ligger under!
                              Cupmestere 2007:D

                              Kommentar

                              • UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

                                #16
                                En ting er hvertfall sikkert! I andre omgang var det igjen jævlig for bortelaget og dommere å være på Åråsen! Og sånn SKAL det være! Folk peip på keepern og dommern, kom det en ufin takling foran feltet eller vi ikke fikk frispark vår vei fikk riktig mann høre det så øra flagra! Sånn skal det være synes jeg! Det skal ikke være gøy å komme til Åråsen! Det skal være slitsomt, høylytt og skummelt og ikke noe man gleder seg til!
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                  En ting er hvertfall sikkert! I andre omgang var det igjen jævlig for bortelaget og dommere å være på Åråsen! Og sånn SKAL det være! Folk peip på keepern og dommern, kom det en ufin takling foran feltet eller vi ikke fikk frispark vår vei fikk riktig mann høre det så øra flagra! Sånn skal det være synes jeg! Det skal ikke være gøy å komme til Åråsen! Det skal være slitsomt, høylytt og skummelt og ikke noe man gleder seg til!
                                  Vi gjør hvertfall noe riktig i andreomgang i går når guttungen trer popcornbøtta ned over ansiktet og holder seg for øra Vi satt oss nederst på felt c for at han skulle få sett litt, men Gud som jeg angret når aggroen begynte å boble i kroppen...

                                  Kort oppsummert var stemninga allright frem til 0-1, så var det rævva frem til 1-2. Men satan som det tok seg opp etter det. Deilig å se Fredrik med psykopatøyne når han hauset oss opp foran feltet der. Tilsvarende tragisk å se reaksjonen til Riise når han fikk velfortjent kjeft fra noen på feil side av gjerdet på felt c.
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • junior
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 492

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Vi gjør hvertfall noe riktig i andreomgang i går når guttungen trer popcornbøtta ned over ansiktet og holder seg for øra Vi satt oss nederst på felt c for at han skulle få sett litt, men Gud som jeg angret når aggroen begynte å boble i kroppen...

                                    Kort oppsummert var stemninga allright frem til 0-1, så var det rævva frem til 1-2. Men satan som det tok seg opp etter det. Deilig å se Fredrik med psykopatøyne når han hauset oss opp foran feltet der. Tilsvarende tragisk å se reaksjonen til Riise når han fikk velfortjent kjeft fra noen på feil side av gjerdet på felt c.
                                    Herlig reaksjon av guttungen =) Fredrik er en ekte fugl, en liten dive endrer ikke på det. Men hva var reaksjonen til Riise?

                                    Ingen tvil om at et godt hjemmepublikum kan være med på å påvirke kamputfallet etter min mening!
                                    ------- Forza Fugla! -------

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5916

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris
                                      samtidlig for min del så blir det for dumt synge kjempe stolte Lsk, øl og sang, når vi ligger under!
                                      Jeg er enig med deg angående sangvalget. Det er ganske så pussig innimellom, men hvorfor i all verden vil du ikke synge "Kjempe, stolte LSK" når vi ligger under. Det er jo da den skal synges. Gutta skal minnes på om LSKs stolthet og for f... se til å kjempe! (Nei, vi synger ikke kjempestolte LSK.....)
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • HolterKanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 1603

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av junior
                                        Herlig reaksjon av guttungen =) Fredrik er en ekte fugl, en liten dive endrer ikke på det. Men hva var reaksjonen til Riise?

                                        Ingen tvil om at et godt hjemmepublikum kan være med på å påvirke kamputfallet etter min mening!
                                        Jeg endret egentlig nettop litt oppfatningen av reaksjonen til Riise. Han så tydelig opp mot personen som slang dritt, slo ut med armene og kom med en melding tilbake, uten at jeg kan si hva det var. Men etter å ha tenkt meg om, synes jeg egentlig det var berettiget. Skal man sitte trygt på tribunen og kjefte, må man kunne tåle å få slengt noe tilbake. Jeg har sjøl utviklet akutt tourettes mot enkelte av våre spillere og trenere opp gjennom åra og hadde vel kanskje hatt behov for å få noe tilbake. Blitt jekket litt ned igjen. Kanskje hadde det til og med gitt en god følelse å vite at spilleren har fått med seg hva JEG mener, blandt flere tusen andre
                                        Last edited by HolterKanaris; 10.05.2013, 09:11. Begrunnelse: leif
                                        ***Større baller enn vett***

                                        Kommentar

                                        Working...