Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nordby-Kanaris
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 146

    #21
    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Jeg er enig med deg angående sangvalget. Det er ganske så pussig innimellom, men hvorfor i all verden vil du ikke synge "Kjempe, stolte LSK" når vi ligger under. Det er jo da den skal synges. Gutta skal minnes på om LSKs stolthet og for f... se til å kjempe! (Nei, vi synger ikke kjempestolte LSK.....)
    Når Sogndal går opp til 0-2 så er kjempe stolte LSK den første sangen som kommer, det blir helt feil etter min mening! Det er andre sanger som kan brukes for og få gutta til å kjempe, som blø for drakta, gi alt stå på! Det er ingen som stolte eller fornøyd med 0-2 eller et 2-2 resultat mot songdal! Gutta skal støttes gjennom tykt og tynt, men viktig at de skjønner at vi krever noe når de går ut på banen i den gule drakta!
    Cupmestere 2007:D

    Kommentar

    • glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1252

      #22
      Kanskje noe i denne retningen LSK MÅ prøve seg.
      Ta med hela familjen till Stadion på söndag
      7 maj, 2013 Dela med dig!
      Nyheten tillhör följande kategorier: Biljetter
      --------------------------------------------------------------------------------




      Bjud hela familjen på fotboll på Stadion för endast 300 kronor. I priset ingår hela fem biljetter på familjeläktaren på sektion H. Erbjudandet gäller endast om man köper förköp via ticnet.se eller i butiken på Nybrogatan 20. För att kunna utnyttja erbjudanden måste ha med sig minst ett barn som är 6-16 år. Barn 0-5 år behöver ingen biljett på Stadion utan de går in gratis.

      Antalet biljetter i detta erbjudande är begränsat så det är först till kvarn som gäller!

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        #23
        Helt OK stemning i går.

        Men en ting som har vært en lei tendens de siste kampene, er: Bak klumpen blir det et stort tomrom. Grunnen til dette er at en ved siden av Rønnern står med et digert flagg og flagger i 90 minutter (skulle tro han fikk betalt for det). Det er kult og flagge, men man trenger ikke å flagge i 90 minutter med et stort(!) flagg. Det ble dårlig stemning blant folka bak klumpen, og mange valgte å stå andre steder.

        Svaret på dette kan jo være enkelt; Liker du ikke flagging, stå et annet sted. Men dette gjør bare at det blir enda dårligere stemning. For at det skal være god stemning på Åråsen må man stå samla, så mange som mulig. Vi er ikke like mange som før, derfor er man avhengig av å få med så mange som mulig, de som også ikke liker at man flagger i 90 min.

        De siste kampene har stemninga på øvre felt B blitt jævlig mye dårligere enn det det var før. Den faste gjengen som var der er oppløst, vi var mange og bidro med sang, klapping og hopping. Men vi ville også se kampen.

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2936

          #24
          Opprinnelig skrevet av Kanariz
          Helt OK stemning i går.

          Men en ting som har vært en lei tendens de siste kampene, er: Bak klumpen blir det et stort tomrom. Grunnen til dette er at en ved siden av Rønnern står med et digert flagg og flagger i 90 minutter (skulle tro han fikk betalt for det). Det er kult og flagge, men man trenger ikke å flagge i 90 minutter med et stort(!) flagg. Det ble dårlig stemning blant folka bak klumpen, og mange valgte å stå andre steder.

          Svaret på dette kan jo være enkelt; Liker du ikke flagging, stå et annet sted. Men dette gjør bare at det blir enda dårligere stemning. For at det skal være god stemning på Åråsen må man stå samla, så mange som mulig. Vi er ikke like mange som før, derfor er man avhengig av å få med så mange som mulig, de som også ikke liker at man flagger i 90 min.

          De siste kampene har stemninga på øvre felt B blitt jævlig mye dårligere enn det det var før. Den faste gjengen som var der er oppløst, vi var mange og bidro med sang, klapping og hopping. Men vi ville også se kampen.
          Helt enig. Greit med flagging altså men hele fuckings tida er ikke kult når du står bak der. Hender det kommer en guttegjeng foran der vi står som rett og slett bytter på flagget til en hver tid slik at flagget kan være oppe absolutt hele tida! DA blir det store høl bak fordi folk faktisk har lyst til å se kampen.
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

            #25
            Opprinnelig skrevet av bjarmann
            Helt enig. Greit med flagging altså men hele fuckings tida er ikke kult når du står bak der. Hender det kommer en guttegjeng foran der vi står som rett og slett bytter på flagget til en hver tid slik at flagget kan være oppe absolutt hele tida! DA blir det store høl bak fordi folk faktisk har lyst til å se kampen.
            Oh booh, fucking hooo...

            Er noen fine plasser lenger ut til høyre uten flagg og greier.
            ***Større baller enn vett***

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              #26
              Det eneste som er feil med konstant flagging er at det ikke forekommer over hele feltet.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5916

                #27
                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Oh booh, fucking hooo...

                Er noen fine plasser lenger ut til høyre uten flagg og greier.
                Det er dit de har flytta, de som befolket hølet bak klumpen. Veldig stille fra det hølet :-)
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris
                  Når Sogndal går opp til 0-2 så er kjempe stolte LSK den første sangen som kommer, det blir helt feil etter min mening! Det er andre sanger som kan brukes for og få gutta til å kjempe, som blø for drakta, gi alt stå på! Det er ingen som stolte eller fornøyd med 0-2 eller et 2-2 resultat mot songdal! Gutta skal støttes gjennom tykt og tynt, men viktig at de skjønner at vi krever noe når de går ut på banen i den gule drakta!
                  Det er jo ikke pga resultatet i den enkelte kampen der det synges "stolte LSK", det handler om historie. Vi er stolte LSK, og nå må det kjempes. Det er jo det som er bunnlinja i sangen!
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                    Hørte nesten sogndalfansen like bra, ett evig tema men en gang i fremtiden må fansen bak mål for å få trøkk over hele stadion
                    De fryktede Sogndal Ultras var jo på plass, ikke rart da...
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • *46*

                      #30
                      En ting jeg virkelig elsker ved Åråsen og publikumet - ekstremt sjåvinistiske. Kom godt frem i går.

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        #31
                        Synes det var mye bra på tribunen mot Sogndal, særlig i andre omgang. Ting jeg la merke til: Fortjente mishagsytringer da gutta gikk inn til pause. Bjørne kjørte Teigens Optimist rett før laga gikk på banen i andre, og publikum ga laget en skikkelig "boost" ved å juble dem inn på banen. La merke til at en del spillere snudde seg og nesten virka overrasket over den hjertelige velkomsten. I andre omgang var det stort engasjement vedrørende det som skjedde på banen. Buing mot keeper til Sogndal som drøyde osv...Kunne nesten føle at dommeren blei påvirka. Fra Felt C, sitta, kom det stadig kommentarer. Riise-kommentaren er nevnt, og en som satt bak på felt C, skreik til han som ropte til Riise "sett deg, din iddiot". Herlig, bra med engasjement! Jeg synes det er best når sanger og tilrop er tilpassa det som skjer på banen, og ikke bare evighetssanger. En form for kombinasjon mellom gamle bøffelberget og moderne KFL/UFC. Akkurat sånn var det på torsdag, og det satte ihvertfall jeg pris på. Noe å bygge videre på.
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                          Det eneste som er feil med konstant flagging er at det ikke forekommer over hele feltet.
                          Helt enig! Gjerne med større flagg også! Er det ett sted vi alltid kan forbedre oss er det på flagging!
                          Og nei dette ekke ment som kødd/ironi men helt serriøst!
                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

                            #33
                            Det som rimelig høyt og tydelig ble ropt mot Riise fra Felt C, sitta, var "Riise, tørk av deg det gliset.." Så tror jeg "Proffen", ble lagt til-
                            KFL - medlem nr 23

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Oh booh, fucking hooo...

                              Er noen fine plasser lenger ut til høyre uten flagg og greier.
                              Det er nettopp det som har skjedd etter at "klumpen" ble dannet på Åråsen tidligere i år. Folk som bidro og sang har flyttet seg og spredd seg. Før kunne jeg og gjengen jeg drar med, stå sammen med 15-20 stk som vi møtte på HVER eneste kamp. Det var nesten som å ha faste plasser på feltet. Nå er vi borte, grunnen til det er den konstante flagginga i 90 min.

                              Og et spørsmål til deg Macho-morten: Vil du heller ha 30 stk som flagger og synger hele tia, eller 100 stk som synger hele tia og flagger litt? Sånn som det har blitt nå, med et jævla flaggpress, så har kosen av å stå på feltet blitt borte.

                              Kommentar

                              • Håkon Henriksen
                                Administrator
                                • Nov 2003
                                • 6411

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Og et spørsmål til deg Macho-morten: Vil du heller ha 30 stk som flagger og synger hele tia, eller 100 stk som synger hele tia og flagger litt? Sånn som det har blitt nå, med et jævla flaggpress, så har kosen av å stå på feltet blitt borte.
                                Ikke at jeg er 2meter høy, men jeg svarer alikevel.

                                Ja takk, begge deler!
                                Håkon Henriksen
                                -
                                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                -
                                ALT FOR FUGLA

                                Kommentar

                                • Felt C
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 776

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Det som rimelig høyt og tydelig ble ropt mot Riise fra Felt C, sitta, var "Riise, tørk av deg det gliset.." Så tror jeg "Proffen", ble lagt til-
                                  Riise ble også kalt "jævla idiot".Det var da mannen fra felt D reiste seg og svarte "sett deg ned du,din jævla idiot".
                                  Han satt seg ned og holdt kjeft.

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Og et spørsmål til deg Macho-morten: Vil du heller ha 30 stk som flagger og synger hele tia, eller 100 stk som synger hele tia og flagger litt?
                                    Som Håkon sier, begge deler! Folk må gå litt i seg selv og huske hvor på stadion de står. Flaggene deles ut og spres av en grunn, nemlig at KFL vil at de skal brukes. KFL vil at de skal brukes fordi det bidrar til stemninga. Ting som bidrar til stemninga bidrar til kampopplevelsen og, liker vi å tro, til at spillerne hever seg. Bunnlinje: Flagg er flott!

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      #38
                                      Som Håkon sier, begge deler! Folk må gå litt i seg selv og huske hvor på stadion de står. Flaggene deles ut og spres av en grunn, nemlig at KFL vil at de skal brukes. KFL vil at de skal brukes fordi det bidrar til stemninga. Ting som bidrar til stemninga bidrar til kampopplevelsen og, liker vi å tro, til at spillerne hever seg. Bunnlinje: Flagg er flott!
                                      ja, flagg er fint det. Men når det går på bekostning av stemninga så syns jeg man bør vurdere å begrense det litt. Selv ikke UFC har et stort flagg vaiende i 90 minutter. Hadde det ikke vært for Ronny så hadde han flagget når Moen tok straffa og.

                                      Kommentar

                                      • Simeone
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 761

                                        #39
                                        Jeg synes det er litt skremmende at forsangeren til KFL ikke er enig om premissene rundt diskusjonen.

                                        Hvis man mener at det ikke har ræva stemning på Åråsen den siste tiden synes jeg vi legger lista jævlig lavt av vi forventer av oss selv på hjemmebane. Sogndal var et lite stegi riktig retning.

                                        Pipinga ble bevisst startet på Felt A for å påvirke dommeren og få opp litt aggresjonsnivå. Begge deler funket bra.
                                        Vi prøvde å få med Rønnern på felles piping hver gang Sogndal keeperen hadde ballen, men det var man ikke interessert i.

                                        Jeg synes KFL klumpen har et stort forbedrings potensiale. Man kan definitivt bli flinkere til å velge riktig sang. Å synge "I år så tar vi seriegull" når vi ligger under 0-2 for Sogndal hjemme er skivebom. Da er det bare de 20 som står rundt som synes det er festlig. Andre synes det er provoserende og irriterende at det skal være så fryktelig morsomt å bli pissa på av Sogndal.

                                        Når Tommy hadde jobben som forsanger hadde han flinke folk rundt seg som kom med gode og riktige forslag til sanger under kampene.
                                        Får Rønnern den støtten idag?

                                        Det generelle trøkket kan bli bedre hvis man bruker mer tid på hver sang. Skrik til folk, krev innsats og bruk litt tid på at faktisk alle får opp henda når man ber om det.
                                        Man kan også bli bedre (har kommet seg en del her) på å tilpasse seg kampbildet. Er det kontroversielle situasjoner på banen, så la folk få ut litt galskap. La det hagle med dritt til motstandere og dommere uten at det skal bli overdøvet av en sang uten trøkk.
                                        Nesten alltid oppnår man en lydtopp på neste sang etter folk har fått kommet med mishatytringer.

                                        Bare å spørre hvis dere lurer på noe mer, lykke til
                                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                        para gritarle a la FIFA:
                                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #40
                                          Helt på linje med Kanariz her. Jeg står på feltet, men jeg hadde aldri giddet det hvis jeg ikke fikk sett kampen. Greit nok, hadde det vært 2000 flagg-entusiaster som kunne fylle feltet, så skulle jeg gjerne satt meg på sittetribunen og gitt plass til de mest ekstreme. Imidlertid er det slik at flaggerne er i et mindretall, og vi er helt avhengig av alle som har lyst til å bidra på feltet. Alt fra klumpfolk som hopper og flagger samtidig, til de mer perifere på felt C som synger på halvparten av sangene.

                                          Alt handler om å ta hensyn. Et lite flagg trenger ikke å sperre sikten all verden. Tostangs og store flagg er utrolig irriterende å stå bak. På felt C i gamle dager, altså da UFC sto der, var det vel slik at man hovedsakelig flagget før og etter kampen, samt når ballen ikke var i spill. Og det gir mer enn nok flaggemuligheter. Tenk på hvor mange 5-metere, innkast, cornere, frispark osv. det er i løpet av en kamp. Opp med flagget, ta det ned når ballen er i spill.

                                          Kommentar

                                          Working...