Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

    Må si både samarbeid og steminga i går var noe av det bedre mot enga på hjemmebane på flere år. Det dabber såklart av pga scoring og dårligere spill men synes stemninga i første var bra!
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Veldig bra i går men fortsatt savner jeg aggresivitet og at vi er mer spontane..

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        Må si både samarbeid og steminga i går var noe av det bedre mot enga på hjemmebane på flere år. Det dabber såklart av pga scoring og dårligere spill men synes stemninga i første var bra!
        Veldig bra stemning i første omgang, skammelig i andre omgang. Jeg var skuffet over hvordan laget falt 3 hakk etter pause, men på tribunen var vi minst like ræva. På felt C var det knapt en stemme å høre gjennom 2 omgangen, det ble startet ekstremt få sanger fra forsangerfeltene og vi mangla trykksanger for å få i gang stemninga igjen. Spør du meg er det ekstremt skuffende av oss som supportergruppe å falle helt sammen på hjemmebane mot erkerivalen når gutta sliter på matta, da bør vi stå fram på en helt annen måte når vi har et felt som var fullere enn jeg kan huske på mange, mange år. Jeg har forståelse for at kampbildet og resultatet gjør det vanskeligere, men per dags dato er vi milevis unna å kunne kalle oss norges beste supportere når vi svarer til motgang mot hatrivalen ved å holde fullstendig kjeft i 45 minutter.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          Det dabbet en del av i 2.omgang etter scoringa ja, men syns fortsatt ikke det var så ille som du skal ha det til. Jeg stod foran feltet som vakt hele kampen, og syns nivået fortsatt var ganske bra.

          Selv når vif leda så var ikke klanen seg noe særlig igår (før helt på slutten av matchen). Lydtoppene dems blir kanskje noe bedre da, men vi synger mye oftere enn de gjør, og med jevnere høy lyd. Helt på slutten blir det egentlig litt håpløst da alle er for nervøse til å synge.
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            Siden det ikke finnes noen tribunetråd til dagens kamp, så poster jeg det her.

            Lydnivået på "Laylay" når det i en kortere periode ble sunget drithøyt, var helt enormt i kveld. Helt opp på nivået til lydtoppene mot Søpla hjemme. Det får meg til å innse hvor mye dødkjøtt som ikke bidrar en jævla dritt når feltet fylles opp. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men her finnes det et skyhøyt forbedringspotensiale.
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2506

              Opprinnelig skrevet av Seb.R
              Lydnivået på "Laylay" når det i en kortere periode ble sunget drithøyt, var helt enormt
              Jeg måtte se kampen på den norske baren Troll på Rhodos, men er enig.
              Laylay hørtes VELDIG godt. Ingen grunn til å skifte til "Nå tar vi dem" så fort, spesielt ikke ettersom vi alt hadde dem.
              Creds/kudos/hyllest til de alt for få som var på Åråsen i dag.
              Hvilke idioter drar på sommerferie når det er sånne kamper?

              Kommentar

              • Fotball24/7
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2008
                • 263

                Jeg må bare nevne et par ting, så håper jeg ingen tolker det feil selvom jeg stort sett sitter. I dag var det nesten rørende å være på Åråsen! KFL og Ultras SAMMEN fikk det til å koke på et halvtomt Åråsen! Satt på RB i dag og det var noen lydtopper jeg aldri trodde jeg vil få høre på slike kamper. Eneste jeg vil "pirke" på er at når det nås en lydtopp på det som noen kaller "evighetssanger" så gi dere og begynn på en annen Takk for at dere alle gir meg klump i halsen og gåsehud!
                Dette er en ball

                Kommentar

                • *46*

                  Synes ikke det er noe særlig å pirke på fra LT-tribuna. Bra trøkk gjennom hele kampen. Ja til og med på LT-tribuna var det antydning til liv i dag. Synes det var trøkk og sjåvinisme over hele stadion i dag. Og jeg elsker det! Det er alt fotball handler om - trøkk, sjåvinisme og 3 poeng til fugla på Åråsen!

                  Kan ikke huske at det har vært såpass med trøkk på Åråsen med unntak av derby og rbk siden 4-2 over TIL sist sommer. Mye mulig jeg husker dårlig, men det er det forrige kampen jeg husker med skikkelig trøkk utenom nevnte kamper.

                  Gleder meg allerede til neste hjemmekamp!

                  Kommentar

                  • Simen E.J
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Mar 2007
                    • 84

                    Jeg var selv på kampen i dag. Å til tider er det veldig god trøkk over feltet, men plutselig er det bare mumling igjen. Skulle ønske vi kunne bevare trøkket hele kampen igjennom. Løfte gutta frem i 90 minutter. Selv med få folk på feltet så synes jeg at det er bra trøkk, når det går spillets gang, men når det er motsatt dabber det av litt. Man merker også at når folk blir aggressive, som for eksempel i dag når dommerne rett og slett driter seg ut. Girer det opp folk, og trøkket øker.

                    Når det er sagt, så er det «konkurransen» som til tider dukker opp mellom KFL og Alternative som skaper de skikkelige lydtoppene, da den ene skal overgå den andre til en vær tid. Men til tider skjer det at den ene «gruppen» starter en sang som de da andre bare henger seg på. Det skjer ofte at første gangen sangen synges, er da folk tar i mest. Og når du da bare har med deg halvparten så sier det seg selv at lyden kan bli høyere hvis alle starter sangen likt, stemningen blir bedre og trykket vil bli betydelig bedre til enhver tid.

                    Så tror jeg at det som skal til er at på feltet må man stå mer kompakt, ikke så brett som man står i dag, men i en litt mer kvadratisk form. Med forsangerne nesten nederst (Kun 2, Ronnie og Tony), som konsentrer seg mot hver sin side på å få med folk, og «forberede» dem på hva som skal skje. På den måten vil nok alle sanger bli starta likt, og trøkket vil bli høyere. Tror også at det vil skape flere lydtopper med jevne mellomrom.

                    Potensialet er der, selv med få folk på feltet. Vi må bare få det ut til enhver tid!

                    Tilslutt, godt jobba i dag folkens!

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Takk til alle som bidro i dag ,,,

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 637

                        Håper det kommer en stemningsvideo. Til at det var såpass få til stede, var det mange bra lydtopper
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          Synes du vi bare skal fjerne felt C, Simen E.J., eller hvordan hadde du tenkt at dette skulle foregå?. Felt C hører ikke Ronnie og det vil ikke nytte å flytte ham en halvmeter nærmere.
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • Simen E.J
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Mar 2007
                            • 84

                            Når det er så folk som det har vært til tider så tror jeg at det er best. Her er et eksempel på en plassering som jeg tror kan fungere.

                            Eksempel (300x228).jpg
                            (Liten bilde størrelse, men måtte bli sånn, for å få lagt den ut)

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Saklig at vi på felt C skal gidde å gi opp landets (verdens) beste ståplasser. Men folk på A og B må gjerne innse at det er på C det skjer, og flytte nærmere.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4377

                                Hva med å begynne å gjøre en fast greie ved seier?




                                Som på 5:30 ut i denne videoen. Det var jo helt magisk.

                                Forslag: Ved seier så tar man bølgen som vanlig. Før Rønnern hysjer ned hele feltet så det blir helt stille. Så kjører vi "Hvem er vi?" med et jævla trøkk, og spillerne svarer. Før man avslutter med "ale ale, bli med å hoppe hvis du elsker Lillestrøm!"

                                Tror det hadde vært en veldig kul greie. Og det knytter sterkere bånd mellom fans og spillere som synger med hverandre. Et annet, nesten likt alternativ, er at vi kan kjøre "Lillestrøm er de beste". Blir nesten hipp som happ.
                                ..................

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  Opprinnelig skrevet av Simen E.J
                                  Når det er så folk som det har vært til tider så tror jeg at det er best. Her er et eksempel på en plassering som jeg tror kan fungere.

                                  [ATTACH]2367[/ATTACH]
                                  (Liten bilde størrelse, men måtte bli sånn, for å få lagt den ut)
                                  Vil det ikke være mer optimalt å flytte nærmere midten på tribunen med tanke på lyd? Altså prøve å få gjennom å fjerne stoler på felt C og trekke de alternative nærmere. Felt A er jo nesten "bak mål" mtp plassering
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    Vil det ikke være mer optimalt å flytte nærmere midten på tribunen med tanke på lyd? Altså prøve å få gjennom å fjerne stoler på felt C og trekke de alternative nærmere. Felt A er jo nesten "bak mål" mtp plassering
                                    Felt A har veggen som er hjelper mye mer enn man tror.
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                    Kommentar

                                    • Kristiansen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 1332

                                      Syns man bør kjøre "Bli med i gjengen" oftere.
                                      Gammel sang med enormt potensiale. Var jævlig fet i Stavanger og trykka som faen.
                                      Last edited by Kristiansen; 14.08.2013, 14:05.

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        Jeg var småbrisen i Stavanger - husker jeg riktig om jeg tror vi gjorde den til en halvevighetssang?

                                        Kommentar

                                        • UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

                                          Vi kjørte den litt lengre enn vanlig med ett stigene trøkk. Funka veldig bra men tror ikke man skal kjøre den sånn hver gang.
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                          Kommentar

                                          Working...