Den Store Grupperingstråden
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Kommentar
-
Enig i den. Det er ingen tvil om at det sender ut feil signaler når man uniformerer seg med negativt ladde symboler og går i gjeng. Men så lenge gjengen inneholder en hel del juletrær (;-)) er ikke problemet så stort i mine øyne. Det hadde vært betydelig verre om samtlige hadde gått pent kledd.
Når du kommer med sånne gjennomtenkte innlegg, så lover jeg å ikke antaste deg på neste borteturMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeje... nå sporer vi litt av her. Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt i akkurat hvilke supporterartikler folk velger og ikle seg.
Syns vi på et tidspunkt klarte å holde oss på en fin linje.
Hva syns egentlig UFC med venner om poenget vårt at ordet "Ultras" er et belasta ord, og drefor burde unngås?Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Sandass! aldri med drakt men med fugla effekterKommentar
-
Som UFC-venn synes jeg Ultras-ordet er uproblematisk. Det er blitt brukt på Åråsen så lenge jeg kan huske, og jeg forbinder det kun med ultraengasjerte supportere.Kommentar
-
Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt i akkurat hvilket navn de ulike grupperingene velger å bruke.Vidar Evje
Kommentar
-
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131186
Trist at media,klubber og rettsvesen til stadighet forveksler casuals og ultras.
Spesielt når vi vet at våre ultras bare er ute etter å lage ekstra god stemning på kampa (dette er ikke ironisk).
Er det rimelig å kreve at media etter hvert lærer seg forskjellene på ultras og casuals? snille ultras og slemme ultras? Ultras i norge og ultras i andre land?
Ultras i lsk og ultras i enga?
Hva er lettest?
1) Håpe at hele verden lærer seg nyansene innefor ultraskulturen
2) Innse at navnet er belasta?
Ekstra forvirrende er det vistnok at denne ultras gruppa har casuals i seg også. (noen veldig få vistnok)Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Ultras er nok kanskje et litt belastet ord blant de som ikke er veldig fotballinteressert, ref. oppslagene i forbindelse med Start - FFK. Men vi har hatt Ultras i KFL siden tida som Bøffelberget, Ultras Paranoias. Jeg synes ikke UFC skal kutte ut ordet Ultras, men heller forsøke å snu eventuelle negative assosiasjoner til noe positivt.
Der av mitt poeng, med at en delvis uniformering bestående av klesmerker med historikk ikke er det beste måten å gjøre det på.
Jeg definerer meg selv som en Ultras, selv om jeg også liker å ironisere litt over de som går sånn inn i Ultras-mentaliteten at de absolutt skal gjøre alt Ultras-politisk-korrekt.
Lenge leve Ultras!Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeje... nå sporer vi litt av her. Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt ikke akkurat hvilke supporterartikler folk velger og ikle seg.
Syns vi på et tidspunkt klarte å holde oss på en fin linje.
Hva syns egentlig UFC med venner om poenget vårt at ordet "Ultras" er et belasta ord, og drefor burde unngås?
Seriøst: Jeg er egentlig ikke så interessert i et svar fra UFC. Mye heller et syn fra KFL sentralt. Hva tenker KFL?
Gjetter på at det er kun et tidspørsmål før en eller flere klubber i tippeligaen forbyr navnet i sine rekker.Hvilken klubb blir den første?Kommentar
-
Jeg personlig har rett og slett sitti i altfor mange fotballdiskusjoner med folk som virkelig veit hva de prater om, som har denne "feilaktige" oppfatningen av hva en Ultras er.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Lars viser gang på gang at han kan svare for seg uten å lire av seg "herregud, LOL, azz... dere er så jævla teite".Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Kommentar
-
Takk Fridjof. Hvis innlegget mit drukner i en diskusjon om juletrær så blir jeg sinna . Og da lager jeg en egen tråd et eller annet sted. Fks på matprat.no.
Seriøst: Jeg er egentlig ikke så interessert i et svar fra UFC. Mye heller et syn fra KFL sentralt. Hva tenker KFL?
Virker som de fleste er negative til at grupperingene bruker ordet ultras, og er negative til likhetstegnene med casuals (pent kledd, dissing av klubbfarger), men ellers er positive til hva de bidrar med av stemning på tribunen.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Blir vel hengt nå men Ultras er grupper som hever seg over oss "vanlige" supportere. Derav ordet "ultra". Ergo: mer supportere en andre.
Elsker LSK av hele mitt hjerte, men ser ingen som helst grunn til å vise andre LSK-supportere at jeg er mer supporter en dem. (Ikke at alle dere gjør det, men det blir fort signaleffekten)
Men meg om det.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Jeg behøver ikke å ha en gruppering for å være idiot på tribunen. Jeg skriker meg hes, jeg hopper, jeg synger uansett. :-D
-okb! - enmannsgruppering med enmannstifo.. ;-)Kommentar
-
Gjetter på at det er kun et tidspørsmål før en eller flere klubber i tippeligaen forbyr navnet i sine rekker.Hvilken klubb blir den første?
Alt som var av bannere, flagg og 2-pins ble tatt fra oss når vi var i stavanger.
Den gamle tigo gruppa dems kalte seg viking ultras men de eksisterer ikke lenger sånn som jeg har forstått det.
Forøvrig var det sponsorer som reagerte på Ultras navnet og fikk det bannlyst på Viking stadion.
Thon hotell nektet også oss og ha Ultras banneret vårt og Sportsklubben banneret over reklamen dems forrige kamp. Sponsorer er viktigere enn supportere, det er ihvertfall sånn jeg tolker LSK sine signaler. Sorry off topic!Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
LSK tjener penger på stadionreklame. En viktig inntektspost. Derfor er det viktigere at Thon får ha reklamen sin oppe, enn bannere laget av supportere. Utfordringen blir å finne steder hvor både hjemme- og bortesupportere kan få henge opp sine egne bannere. Jeg veit at Supporteralliansen begynt med en slik sak for noen år siden, men vet ikke hvor det endte.
-okb! - fortsatt for frihet for alle!Kommentar
Kommentar