Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
Den Store Grupperingstråden
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opprinnelig skrevet av TorolfDette blir litt vagt for meg. Hva går mentaliteten ut på? Er det nok å være fanatisk LSK-tilhenger og støtte fugla høylytt for å kalles seg Ultras? Er det UFC som står for godkjenningen av eventuelle nye Ultrasgrupperinger?
Jeg klarer ikke å beskrive mentaliteten vår noe bedre enn det som står på vår hjemmesiden om oss: http://www.ultrasfeltc.com/om_ufc.php
Hvis du fortsatt synes det er litt vagt så foreslår jeg at du står sammen med oss, eller i nærheten av oss på en kamp...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kan nok ikke hjelpe deg da Torolf. Men slå opp i Gyldendals store Norske leksikon, se under ULTRAS så får du en beskrivelse av hva som kreves der.:lol:Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisUltras er en mentalitet. UFC henter mye av inspirasjonen fra syd Europa. At noen kler seg pent er ikke noe som har noe med Ultras å gjøre. Av medlemmene i UFC er det noen som kler seg pent. Det store flertallet gjør ikke det. Noen går med drakt, noen gjør det ikke. De aller fleste bruker skjerf.
-okb!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av okb.. for noen er drakta det peneste kan man ikle seg.
-okb!Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondHehe, vi er i ingen posisjon så vi kan godkjenne eller ikke godkjenne nye ultrasgrupperinger.
Jeg klarer ikke å beskrive mentaliteten vår noe bedre enn det som står på vår hjemmesiden om oss: http://www.ultrasfeltc.com/om_ufc.php
Hvis du fortsatt synes det er litt vagt så foreslår jeg at du står sammen med oss, eller i nærheten av oss på en kamp...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfJeg takker for invitasjonen og står sammen med dere neste hjemmekamp.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisKan nok ikke hjelpe deg da Torolf. Men slå opp i Gyldendals store Norske leksikon, se under ULTRAS så får du en beskrivelse av hva som kreves der.:lol:
- Never stop singing during the whole match, no matter the result;
- Never sit down during matches (as opposed to armchair fans);
- Follow as many games possible, regardless of costs or distances;
- Loyalty to the Curva (the stand in which the group is located).
Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg oppfyller tre av kriteriene, men sliter litt med punkt 3. Jeg driter i kostnader og avstander, men med en streng kone og tre små barn får jeg dessverre ikke med meg alle bortekampene.
I artikkelen listes det opp ultrasgrupperinger i mange land. Jeg tok meg den frihet å legge til UFC. Da har vi følgende norske grupperinger:
- Stabæk Inferno (Stabæk I.F.)
- Gjettum Ultras (Stabæk I.F.)
- Viking Ultras (Viking F.K.)
- Ultras Nidaros(Rosenborg B.K.)
- Sønner av Kadda (Bærum S.K.)
- Unge Enga (Vålerenga I.F.)
- UFC (Lillestrøm SK)
Last edited by Torolf; 13.04.2006, 21:40.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Torolf- Never stop singing during the whole match, no matter the result;
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av LarsDa er vel KFL per definisjon allerede en ultras-gruppering?
Nå var plutselig KGGsc med i listen over Ultras-grupperinger på Wikipedia. Jeg trodde ikke de var godkjent? Kan Vestfold Kanaris ta ansvaret for å stryke KGGsc fra lista?Last edited by Torolf; 13.04.2006, 22:05.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfJeg fant ikke noe i Store norske, men Wikipedia kom meg til unnsetning med en utfyllende artikkel. Der beskrives fire punkter som danner kjernen i ultrasmentaliteten:- Never stop singing during the whole match, no matter the result;
Ser frem til å stå sammen med UFC på neste hjemmekamp.
PetterKommentar
-
-
Opprinnelig skrevet av TorolfKFL passer perfekt til beskrivelsen fra Wikipedia. Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å splitte en stor og framgangsrik gruppering i mindre, rivaliserende celler.
Nå var plutselig KGGsc med i listen over Ultras-grupperinger på Wikipedia. Jeg trodde ikke de var godkjent? Kan Vestfold Kanaris ta ansvaret for å stryke KGGsc fra lista?
Gleder meg til du skal stå sammen med oss Forresten, da skal du få kjørt degUltras Felt C LillestrømKommentar
-
Opprinnelig skrevet av LarsDa er vel KFL per definisjon allerede en ultras-gruppering?Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av King_RaymondDet var ikke mange som skjønte poenget med tromma heller. Er nok bare sånn at noen er mere innsatt i hva som funker å ikke funker når det gjelder supporterkultur enn hva andre er.
Dere snakker hele tiden om at dere flagger mer, og at dere synger mer enn alle andre. At man skal få kjørt seg på tribunen? Hva faen er det vi andre har gjort i 10 år allerede?
Jeg har ikke merket et spesielt større trøkk selv om undergruppene har kommet til. Det er status quo til nå.
-okb!Kommentar
-
-
Opprinnelig skrevet av JhnYJøss UFC er på wikipedia
Gjettum Ultras har til tross for at alle er under 16 år en fantastisk sang: "Vi har drukket øl og vi har denget enga".
-okb!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisDu er bare patetisk!!
-okb!Kommentar
-
Du kan da ikke seriøst mene at kfl ikke har blitt vannvittig mye bedre de siste par åra? Flagg på kanarifeltet brukes ikke annet enn ti sekunder når spillera kommer på banen. Vi vil at flagga skal brukes helst gjennom hele matchen. At du ikke skjønner så mye av tribunekultur er jo ikke mitt eller andres problem.
Du slenger bare inn useriøse kommentarer om ting du ikke har peiling på, da må du forvente å få noe tilbake også!
Noen av oss interesserer oss for Ultras kulturen, du gjør det ikke.
Raymond sa vel heller ikke at han var noen ekspert på området, det var dine ord. Men det er jo ikke uvanlig at du vrir på det så du får noe å klage over. Enda godt det finnes masse positive folk som er åpne for forandringer. Det som funka i fjor fungerer muligens ikke like bra i år.
Kommentar
Kommentar