Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Ultras er en mentalitet. UFC henter mye av inspirasjonen fra syd Europa. At noen kler seg pent er ikke noe som har noe med Ultras å gjøre. Av medlemmene i UFC er det noen som kler seg pent. Det store flertallet gjør ikke det. Noen går med drakt, noen gjør det ikke. De aller fleste bruker skjerf.

I KFL er det kun en Ultras gruppe, UFC!
    Dette blir litt vagt for meg. Hva går mentaliteten ut på? Er det nok å være fanatisk LSK-tilhenger og støtte fugla høylytt for å kalles seg Ultras? Er det UFC som står for godkjenningen av eventuelle nye Ultrasgrupperinger?

Kommentar

• King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

Opprinnelig skrevet av Torolf
      Dette blir litt vagt for meg. Hva går mentaliteten ut på? Er det nok å være fanatisk LSK-tilhenger og støtte fugla høylytt for å kalles seg Ultras? Er det UFC som står for godkjenningen av eventuelle nye Ultrasgrupperinger?
      Hehe, vi er i ingen posisjon så vi kan godkjenne eller ikke godkjenne nye ultrasgrupperinger.

Jeg klarer ikke å beskrive mentaliteten vår noe bedre enn det som står på vår hjemmesiden om oss: http://www.ultrasfeltc.com/om_ufc.php

Hvis du fortsatt synes det er litt vagt så foreslår jeg at du står sammen med oss, eller i nærheten av oss på en kamp...
      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

Kan nok ikke hjelpe deg da Torolf. Men slå opp i Gyldendals store Norske leksikon, se under ULTRAS så får du en beskrivelse av hva som kreves der.:lol:
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

Kommentar

• okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

Ultras er en mentalitet. UFC henter mye av inspirasjonen fra syd Europa. At noen kler seg pent er ikke noe som har noe med Ultras å gjøre. Av medlemmene i UFC er det noen som kler seg pent. Det store flertallet gjør ikke det. Noen går med drakt, noen gjør det ikke. De aller fleste bruker skjerf.
          .. for noen er drakta det peneste kan man ikle seg.

-okb!
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

Opprinnelig skrevet av okb
            .. for noen er drakta det peneste kan man ikle seg.

-okb!
            Okey, noe mere spennende å bidra med?
            Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Hehe, vi er i ingen posisjon så vi kan godkjenne eller ikke godkjenne nye ultrasgrupperinger.

Jeg klarer ikke å beskrive mentaliteten vår noe bedre enn det som står på vår hjemmesiden om oss: http://www.ultrasfeltc.com/om_ufc.php

Hvis du fortsatt synes det er litt vagt så foreslår jeg at du står sammen med oss, eller i nærheten av oss på en kamp...
              Jeg takker for invitasjonen og står sammen med dere neste hjemmekamp.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

Jeg takker for invitasjonen og står sammen med dere neste hjemmekamp.
                Ikke skygg for meg da...
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                Mr.Jordbakke

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Kan nok ikke hjelpe deg da Torolf. Men slå opp i Gyldendals store Norske leksikon, se under ULTRAS så får du en beskrivelse av hva som kreves der.:lol:
                  Jeg fant ikke noe i Store norske, men Wikipedia kom meg til unnsetning med en utfyllende artikkel. Der beskrives fire punkter som danner kjernen i ultrasmentaliteten:
                  1. Never stop singing during the whole match, no matter the result;
                  2. Never sit down during matches (as opposed to armchair fans);
                  3. Follow as many games possible, regardless of costs or distances;
                  4. Loyalty to the Curva (the stand in which the group is located).

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg oppfyller tre av kriteriene, men sliter litt med punkt 3. Jeg driter i kostnader og avstander, men med en streng kone og tre små barn får jeg dessverre ikke med meg alle bortekampene.

I artikkelen listes det opp ultrasgrupperinger i mange land. Jeg tok meg den frihet å legge til UFC. Da har vi følgende norske grupperinger:
                  • Stabæk Inferno (Stabæk I.F.)
                  • Gjettum Ultras (Stabæk I.F.)
                  • Viking Ultras (Viking F.K.)
                  • Ultras Nidaros(Rosenborg B.K.)
                  • Sønner av Kadda (Bærum S.K.)
                  • Unge Enga (Vålerenga I.F.)
                  • UFC (Lillestrøm SK)
                  Last edited by Torolf; 13.04.2006, 21:40.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

HA! Da er det mange av oss som er ultras. Noen som blir med å danne UKFL (Ultras Kanari-Fansen Lillestrøm)? :mrgreen:
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Da er vel KFL per definisjon allerede en ultras-gruppering?

Kommentar

• Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

Opprinnelig skrevet av Lars
                        KFL passer perfekt til beskrivelsen fra Wikipedia. Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å splitte en stor og framgangsrik gruppering i mindre, rivaliserende celler.

Nå var plutselig KGGsc med i listen over Ultras-grupperinger på Wikipedia. Jeg trodde ikke de var godkjent? Kan Vestfold Kanaris ta ansvaret for å stryke KGGsc fra lista?
                        Last edited by Torolf; 13.04.2006, 22:05.

Kommentar

• sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

Jeg fant ikke noe i Store norske, men Wikipedia kom meg til unnsetning med en utfyllende artikkel. Der beskrives fire punkter som danner kjernen i ultrasmentaliteten:
                          Av en eller annen grunn mistenker jeg ikke LSK for å ha tilegnet seg kunnskap om dette.
                          Ser frem til å stå sammen med UFC på neste hjemmekamp.

Petter

Kommentar

• JhnY
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 975

Norway
                            Jøss UFC er på wikipedia

Kommentar

• King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

KFL passer perfekt til beskrivelsen fra Wikipedia. Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med å splitte en stor og framgangsrik gruppering i mindre, rivaliserende celler.

Nå var plutselig KGGsc med i listen over Ultras-grupperinger på Wikipedia. Jeg trodde ikke de var godkjent? Kan Vestfold Kanaris ta ansvaret for å stryke KGGsc fra lista?
                              Det var ikke mange som skjønte poenget med tromma heller. Er nok bare sånn at noen er mere innsatt i hva som funker å ikke funker når det gjelder supporterkultur enn hva andre er.

Gleder meg til du skal stå sammen med oss Forresten, da skal du få kjørt deg
                              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Per Arne
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2347

Opprinnelig skrevet av Lars
                                Ja og nei. På tribunen, ja, pga. Bøffelberget. Nei, fordi KFL er mye mer enn bare det, og jobber like hardt for og med klubben og laget utenfor banen, ved å arrangere Kick-off med forzalg av billetter, drakt-/effektsalg, serverer kakebakst og kaffe og lodder ut premier på LSK-shopen; arrangerer cupfinalefest i sirkustelt; sesongavslutning med spillere; drar i gang ringerunder for å selge sesongkort; finansierer tifoer; føder konseptet Klubbenes Dag; har kafé på treninger m.m. Rett og slett jobber hver dag for å gjøre Sportsklubben større, bedre og synligere.
                                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• okb
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2377

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Det var ikke mange som skjønte poenget med tromma heller. Er nok bare sånn at noen er mere innsatt i hva som funker å ikke funker når det gjelder supporterkultur enn hva andre er.
                                  .. og hvem har gjort deg til ekspert på området?

Dere snakker hele tiden om at dere flagger mer, og at dere synger mer enn alle andre. At man skal få kjørt seg på tribunen? Hva faen er det vi andre har gjort i 10 år allerede?

Jeg har ikke merket et spesielt større trøkk selv om undergruppene har kommet til. Det er status quo til nå.

-okb!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

Du er bare patetisk!!
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

Kommentar

• okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

Opprinnelig skrevet av JhnY
                                      Jøss UFC er på wikipedia
                                      .. sammen med andre storheter som Gjettum Ultras og Stabæk Inferno.

Gjettum Ultras har til tross for at alle er under 16 år en fantastisk sang: "Vi har drukket øl og vi har denget enga".

-okb!

Kommentar

• okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

Du er bare patetisk!!
                                        Svar meg seriøst da, VK, i stedet for å bare vri av deg noe dritt.

-okb!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

Du kan da ikke seriøst mene at kfl ikke har blitt vannvittig mye bedre de siste par åra? Flagg på kanarifeltet brukes ikke annet enn ti sekunder når spillera kommer på banen. Vi vil at flagga skal brukes helst gjennom hele matchen. At du ikke skjønner så mye av tribunekultur er jo ikke mitt eller andres problem.

Du slenger bare inn useriøse kommentarer om ting du ikke har peiling på, da må du forvente å få noe tilbake også!

Noen av oss interesserer oss for Ultras kulturen, du gjør det ikke.

Raymond sa vel heller ikke at han var noen ekspert på området, det var dine ord. Men det er jo ikke uvanlig at du vrir på det så du får noe å klage over. Enda godt det finnes masse positive folk som er åpne for forandringer. Det som funka i fjor fungerer muligens ikke like bra i år.
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

Kommentar

Working...