Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    Stabæk Inferno var forøvrig blant de første i Norge til å hente inspirasjon og ultras mentalitet. Så at du rakker ned på dem viser bare hvor lite du skjønner
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Du kan da ikke seriøst mene at kfl ikke har blitt vannvittig mye bedre de siste par åra?
      KFL har tatt kvantesteg, men det er ikke på grunn av UFC (VK), TS eller KGG.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
        At du ikke skjønner så mye av tribunekultur er jo ikke mitt eller andres problem.

        Du slenger bare inn useriøse kommentarer om ting du ikke har peiling på, da må du forvente å få noe tilbake også!
        Dette begynner å bli litt vel for mye personfokusering for min del, og derfor trekker jeg meg ut av denne tråden. Jeg gidder ikke å diskutere tribunekultur på fjortissnivå. Det er akkurat det du gjør nå, VK!

        Når undergruppene på sett og vis blir viktigere for folk enn engasjementet for supporterklubben, da har det gått for langt. Noen setter seg selv høyere, og det er jeg i mot.

        Har du noen kommentarer til mitt engasjement og hva jeg har eller ikke har peiling på kan du sende meg en mail privat: okb@sportsblikk.no. Jeg regnet med at jeg hadde nok fartstid i Kanari-Fansen til å diskutere nåtid og framtid, men hvis en bedrviter (av rang) mener noe annet, gidder jeg ikke å bidra her lenger.

        -okb! - i beste hensikt
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          Å herregud, du er jo helt utrolig noen ganger Glenn R. Det er vel faen ingen som har hevda det heller? Ihvertfall ikke UFC. Men vi gjør ihvertfall alt for at LSK`s supportere skal bli de ledende i norden. Enkelte tror vi er verdensmestere pga at vi sang ut klanen et par ganger i fjor. Men hvem faen er det som ikke synger ut dem lengre?!!

          Men jeg tviler på at det er sure, bitre gamle gubber som enkelte her inne det er på grunn av heller!


          Enkelte er faen meg så negative til alt mulig at det er kvalmt.

          Vi ser jo tydelig hvilke felt på Åråsen det virkelig er stemning på. Felt A er like dødt som vestbredden. Mens på felt C er det virkelig dynamikk og mentalitet(sorry, ble mange ukjente ord for eldrebølgen det her).

          Alt var jo så mye bedre før, når vi var 100 mann under bua. Herlig stemning dere.

          UH AH Tom Buer:lol:
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            :lol: Du er bare irriterende OKB!


            Jeg husker diskusjonen du og jeg hadde om bråket mellom aik og ifk for noen år tilbake. Du tok grundig feil da, og du gjør det igjen.

            Jeg inviterer deg heller til å stå sammen med oss hjemme mot Viking, så kan vi ta det der i steden. Men hopper du ikke i 90 min+ med flagg så er du ikke bra nok for oss:lol:

            For å bli med i UFC må man igjennom et par knallharde tester. spenst(hopping i 90min kreves), sterke håndledd(flagget skal ikke hvile) og kondisjon er det som testes.
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              Og ikke snakk om å diskutere på fjortisnivå. Et par diskusjoner jeg har hatt med deg tidligere viser at du har null peiling på dette. At du trekker deg ut betyr bare at du merkelig nok har innsett det sjøl!
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                KFL har tatt kvantesteg, men det er ikke på grunn av UFC (VK), TS eller KGG.
                Det er ikke kun pga de overnevnte, men de har absolutt vært en stor bidragsyter. Det kan du ikke fornekte. Måten de er med på å få med seg supportere til allsang er meget positiv. Du gjør også en kjempejobb, Ronnie. La oss ikke synke ned på en diskusjon om hvem som er best, men heller hvordan vi kan bli bedre! :-D
                Last edited by mr.Jordbakke; 14.04.2006, 16:55.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  Opprinnelig skrevet av gulost
                  Nei, fordi KFL er mye mer enn bare det, og jobber like hardt for og med klubben og laget utenfor banen, ved å arrangere Kick-off med forzalg av billetter, drakt-/effektsalg, serverer kakebakst og kaffe...
                  ...Rett og slett jobber hver dag for å gjøre Sportsklubben større, bedre og synligere.
                  Om ikke KFL er en Ultrasgruppe, tror jeg mange av dets medlemmer hører inn under denn kategorien. Jeg føler meg ihvertfall som en, selv om jeg ikke er medlem av UFC, og jeg har en kone som ikke liker mitt engasjement...
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    For å bli med i UFC må man igjennom et par knallharde tester. spenst(hopping i 90min kreves), sterke håndledd(flagget skal ikke hvile) og kondisjon er det som testes.
                    Du kommer til å slite rævva av deg! Jeg ble ikke godkjent...
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Og ikke snakk om å diskutere på fjortisnivå. Et par diskusjoner jeg har hatt med deg tidligere viser at du har null peiling på dette. At du trekker deg ut betyr bare at du merkelig nok har innsett det sjøl!
                      Dere er kjempekarer begge to! Det er tydelig at dere ikke snakker helt samme språk, og jeg håper dere ikke lar derer porvosere unødvendig.

                      PS Jeg søker diplomatjobb... (he, he)
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        Jeg sto i litt til venstre for forsanger Tommy under RBK kampen, og der jeg sto var det MYE hopping og god stemning. Og faktisk var det også bra stemning å høre fra felt A. Så det blir bare pissprat å si at det "bare" er felt C som duger.
                        Selv var jeg støl i legger og lår i dager etterpå.

                        Så har jeg en ting å si om flagging. Fint å flagge litt mer enn bare når spillera kommer inn og når det blir mål. Men hele tida?? Er det noe poeng? Jævlig irriterende om man går glipp av ting på banen pga. flagg som er i veien hele jævla tiden. For det er vel derfor vi tross alt er på kampen vel? For å se spillet?

                        Og når jeg nå sier litt imot dere så forventer jeg en sakelig tone tilbake. Synes ikke diskusjonen mellom Vestfold Kanari og OKB er verdig Kanarifansen.. Vi holder med samme lag! Ingen vits å angripe hverandre som om det skulle vært Klansape vs Kanari.

                        Jeg vil tilføye at jeg synes det er spennende med undergrupper som brenner så intenst for at tribunelivet skal være bra og bli bedre. Men la det for all del ikke bli en konflikt som splitter oss! Og ikke se på de som ikke er med i deres ultrasgruppe som dårligere supportere. Vi elsker alle LSK på hver vår måte. Kanarifansen har blitt knallbra, og bedre blir det. Mye mer liv enn tidligere, og fler er med å hoppe og synge. Knallbra! La oss alle jobbe for at KFL er inkluderende og får folk til å trives. Og jobbe for at det blir mer og mer vanlig for folk på Åråsen å hoppe og synge, slik det allerede har begynt å bli.

                        Det var mitt bidrag. Jeg orker ikke å blande meg så mye i "grupperingskonflikten". Jeg bare håper dere husker på at samholdet i KFL og vår felles kjærlighet til LSK er det viktigste. INGENTING er viktigere enn det.

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          Så har jeg en ting å si om flagging. Fint å flagge litt mer enn bare når spillera kommer inn og når det blir mål. Men hele tida?? Er det noe poeng? Jævlig irriterende om man går glipp av ting på banen pga. flagg som er i veien hele jævla tiden. For det er vel derfor vi tross alt er på kampen vel? For å se spillet?
                          Enig! Jeg står nesten alltid bak UFC, og det er ikke like kult å ikke få med seg underholdningen på banen.

                          Nestegang tar jeg med flagg og stiller meg foran, he, he...
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Må si meg enig her. Det som skjer på banen er mye viktigere enn det som skjer på tribunen.

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              Ingen som har hevda vi er bedre enn andre. Men det er noen her som tydeligvis mener de selv er verdens beste supportere. At vi i UFC

                              Helt fra starten av har vi sagt at vi skal være med på å gjøre LSK`s supportere enda bedre. Mange tror vi er bedre enn det vi egentlig er. På vårt beste er vi de klart beste i landet, på vårt dårligste er vi nede på et lavt nivå. Målet må være å holde et jevnt høyt nivå og ikke dette ned når vi møter tromsø og andre jallalag på Åråsen! I tillegg skal synginga komme selv om vi ligger under. Der har vi også blitt mye bedre de siste åra, men det er fortsatt langt igjen. Det siste kvarteret på Åråsen mot trøndra var det ganske stille på feltet. Det ble dratt i gang flere sanger på felt C, men altfor få var med og det er for dårlig!

                              Fint at mange engasjerer seg, det trenger vi for å ta et skritt videre.



                              IRRIDUCIBILI UFC
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                Litt spesielt at du som er med i tifogruppa synes at det som er på banen er viktigere enn det som skjer på tribunen. Er det derfor det går til helvete vært år med tifogruppa?

                                Med enda større støtte, farger og engasjement på tribunen er jeg 100% overbevist om at det også inspirerer til flere poeng på banen!

                                At noen klager over at flagg er i veien er greit. Jeg mener at dem som står på feltet skal gi alt for å støtte sportsklubben til seier. Dem som ikke bidrar bør heller finne seg et sete i svingen eller på en av langsidene. Feltet bør lanseres som syngefelt snarest, så får de som virkelig vil synge komme inn og slipper å stå i svingen, mens dem som heller vil se matchen i fred og ro kan slappe av på et sete og nyte kampen! Det var min personlige mening og det er sikkert mange som nå føler seg støtt men det får bare være. Feltet bør være for stående syngende.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Selvsagt er det som skjer på banen viktigst for meg, og jeg vil helst se så mye som mulig av kampen. Synging, hopping, etc. under kampen er jeg stor tilhenger av, men jeg kan egentlig ikke se noen god grunn for at man skal flagge under hele jævla matchen. Etter scoringer, store sjanser og under flaggsanger (vi må få bestemt oss for en eller to flaggsanger snart) er det helt greit, men bortsett fra det holder det lenge med synging, hopping og vifting med skjerf i mine øyne.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                    Å herregud, du er jo helt utrolig noen ganger Glenn R. Det er vel faen ingen som har hevda det heller?
                                    Vel, OKB skrev:
                                    Jeg har ikke merket et spesielt større trøkk selv om undergruppene har kommet til. Det er status quo til nå.

                                    Hvorpå du svarer:
                                    Du kan da ikke seriøst mene at kfl ikke har blitt vannvittig mye bedre de siste par åra?

                                    Og da bare poengterer jeg, for å unngå misforståelser, at kvantesprangene som KFL har tatt er i hovedsakbasert på hva vi fikk til med det nye feltet etter 98, innføring av tromma og etablering av sanggruppe.

                                    Alle initiativ fra folk som hverken er ultras eller i undergrupper.

                                    Jeg ser nytten av UFC, KGG og TS. Om ikke annet, så er dere med på å dra med medlemmer i egen gruppe samt litt vennskapelig fighting med de andre. Og det kan være bra for KFL.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                      Feltet bør lanseres som syngefelt snarest
                                      Har det noengang vært noe annet?

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        Sånn som det er nå er det mye turister der. Målet må være at hele feltet deltar på sangene!
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

                                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Dere er kjempekarer begge to! Det er tydelig at dere ikke snakker helt samme språk, og jeg håper dere ikke lar derer porvosere unødvendig.

                                          PS Jeg søker diplomatjobb... (he, he)
                                          Jo, takk Halvor. Jeg kastet meg inn i debatten for å bidra, ikke for å slenge dritt.

                                          Jeg har brukt så mye tid og mange år i Kanari-Fansen at jeg vet hva min plattform er. Derfor dropper jeg heller å diskutere når jeg blir erklært som en dust.

                                          -okb!
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                          Kommentar

                                          Working...