Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    Forøvrig var det UFC sin ide med Robbie bannerene igår, håper det var i orden da kjære "kanaaari".

    Det skulle også opp et på conten, hva som skjedde med det vet jeg ikke.

    Synes det er utrolig at man skal kritisere unge folk fordi de er engasjerte og gjør ting på en måte osm deneldre garde ikke drev med når de var unge og gikk på kamper. Verden forandrer seg, supporterkulturen forandrer seg, aksepter det!

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      Med dette innlegget håper jeg å ende diskusjonen for min del en gang for alle (en diskusjon som jeg egentlig aldri ønsket meldte meg inn i!). Jeg lurer bare på to ting:

      1. Hvorfor akkurat navnet ultras?
      2. Bildet dere har på flagg, to-stang etc. Der dere har hettegenser med skjerf forran munnen. Jeg assosierer det med voldelige blitzere, hooligans og generelle pøbler. Hvorfor velger dere dette imaget?

      Jeg vet dette er et betent tema. Men i de trådene jeg har lest så langt, har jeg ikke funnet et eneste godt svar på de to overnevnte spørsmål. Symbolikken dere drar fram står ikke i stil med de holdningene jeg kan lese i andre tråder (som er holdninger jeg per dags dato støtter 100%!) . Dere bruker navnet ultras, sammen med bilder av folk med hetta oppe og skjerfet forran munnen. Hvorfor?

      Edit: dette er ingen kritikk av hverken UFC eller andre (og ingen personer), jeg mener dere gjør en kjempejobb! Men jeg har lenge lurt på hvorfor navnet ultras, sammen med det bilde (som nevnt over).
      Last edited by holmiz; 19.09.2006, 19:30.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
        Verden forandrer seg, supporterkulturen forandrer seg, aksepter det!
        Nåja, er det egentlig så enkelt? Ja, hvis vi vil ha splittelse og at undergrupperingene skal utvikle seg til å bli uavhengige supportergrupper.

        For oss som ønsker én supporterklubb med plass til alle er det kjempeviktig at vi ikke går lei av dialog, sjøl om det krever å svare på det som oppleves som tåpelige spørsmålsstillinger og til og med angrep.

        Derfor, unge venner, håper jeg at dere kan fortsette å svare hver gang det kommer en ny person som setter spørsmålstegn ved aktiviteten deres. (Klipp gjerne ut tidligere svar i tråden eller andre forum - så spares litt tid, men ta alle på alvor).

        Jeg, og mange andre av oss som allerede var på Åråsen før de yngste av dere ennå var påtenkt, har erkjent at Kanari-Fansen har hatt en rivende utvikling - og at det er noen som har vært med å pushe oss i en positiv utvikling. Derfor håper jeg snart at dere følger opp gruppenavnet og igjen innfinnere dere på Felt C - som en tydelig del av Kanari-Fansen. (Jada, veit at RB-plasseringa er planlagt, og ser også at den har noen fordeler.)

        Allikevel må man tåle voksesmerter! Noen av oss må prøve å forholde oss til nye ting uten å havne i "alt var bedre før"-grøfta, mens andre kanskje må innse at "Rom ikke ble bygd på én dag".

        Ikke gi oss opp, UFC! Ta diskusjonene. Vis til hva dere gjør. Vis til hva dere står for. Gi ikke opp å forklare hvor dere vil. Bruk alle tilgjengelige arenaer til å argumentere saklig - til tross for at en del innlegg vil oppfattes (med rette) som drittslenging.

        Prøv å ikke gå i samme fella sjøl! Spesielt internettdiskusjoner er en vanskelig arena. Det er lett å være flåsete og sværere i kjeften enn det som egentlig var meninga, og mange av oss har dessverre den svært dårlige egenskapen at vi tar alt opp i verste mening.

        Men vi må gå i samme retning - for å støtte Fugla! Jeg er for forskjellige supporteruttrykk, så lenge vi har samme målet: Alt for Sportsklubben! Så skal jeg prøve å tåle et par "Hopp da for faen!"-meldinger, og prøve å relatere dette til de gangene vi var på "Syng da for faen!"-nivået.

        (Det er faktisk bare to år siden det var dristig å være med på den eneste daværende hoppesangen: La oss alle hoppe, for oss skal ingen stoppe.) Verden går framover gutter. La oss få være med på ferden, sjøl om det betyr at dere kanskje må stoppe opp av og til å dra oss med.

        Siden jeg nå synes jeg har vært plagsomt positiv og ikke fått slengt no' dritt så er jeg enig med alle de som mener at logoen deres suger - og gir negative assosiasjoner om folk som ikke tør å stå for det dem mener! Så det så.
        Vidar Evje

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          Nåja, er det egentlig så enkelt? Ja, hvis vi vil ha splittelse og at undergrupperingene skal utvikle seg til å bli uavhengige supportergrupper.
          Jeg er bare lei av folk som skal være bedre enn andre fordi de er 20 år eldre.

          Er ikke snakk om splittelse, men en nedlatende holdning til (spesielt) unge engasjerte supportere.

          Folk bør kanskje tenke litt over at det er de unge som er fremtiden før de lekser opp etter annenhver hjemmekamp om hvordan man skal være.

          Ikke gi oss opp, UFC! Ta diskusjonene. Vis til hva dere gjør. Vis til hva dere står for. Gi ikke opp å forklare hvor dere vil. Bruk alle tilgjengelige arenaer til å argumentere saklig - til tross for at en del innlegg vil oppfattes (med rette) som drittslenging.
          Har ingen planer om å gi opp, men det går en grense for alle ting. Jeg kommer ikke til å delta så mye i de debattene rundt UFC som tidligere, er rett og slett drittlei.

          Men vi må gå i samme retning - for å støtte Fugla! Jeg er for forskjellige supporteruttrykk, så lenge vi har samme målet: Alt for Sportsklubben! Så skal jeg prøve å tåle et par "Hopp da for faen!"-meldinger, og prøve å relatere dette til de gangene vi var på "Syng da for faen!"-nivået.
          Helt enig, alle brenner for samme klubb. Og folk må få lov til og gjøre det på hver sin måte.

          Siden jeg nå synes jeg har vært plagsomt positiv og ikke fått slengt no' dritt så er jeg enig med alle de som mener at logoen deres suger - og gir negative assosiasjoner om folk som ikke tør å stå for det dem mener! Så det så.
          Hva folk synes om logoen kan jeg ikke gjøre noe med, jeg synes den er fin og står for det.

          Kommentar

          • Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

            Opprinnelig skrevet av KFL109
            Derfor håper jeg snart at dere følger opp gruppenavnet og igjen innfinnere dere på Felt C - som en tydelig del av Kanari-Fansen. (Jada, veit at RB-plasseringa er planlagt, og ser også at den har noen fordeler.)
            Dette er et projekt som ble startet av Kanarifansen, UFC bare hjelper til med å med å starte det nye feltet. Skulle ønske flere gadd, men dere lomper jo bare rundt på feltet som alltid. Akkurat som før. Kanari-Fansen utvikler seg, men det er mange som ikke følger med. Bli med på utviklingen i stedet for å holde ved det gamle.

            Man blir ikke størst og best ved å holde på det gamle, men blir størst og best ved å alltid utvikle seg videre og alltid å ville forbedre det man allerede har.

            Det har vi spessielt lykkes med i år. Spessielt på sang & Tifo fronten og det mye på grunn av disse nye undergruppene som presser på for å få bedre Tifoer og nye sanger. Lambada sangen er et eksempel på dette. Og tifoen med to stangs og bannere og overtekksplakater. Noe sånt fant man ikke på Åråsen før. Da var det bare klapping å synging.

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              Opprinnelig skrevet av KFL109
              Derfor håper jeg snart at dere følger opp gruppenavnet og igjen innfinnere dere på Felt C - som en tydelig del av Kanari-Fansen. (Jada, veit at RB-plasseringa er planlagt, og ser også at den har noen fordeler.)
              Syns ikke den flyttinga har funka så veldig bra.. UFC drar igang egne sanger på RB mens feltet synger andre sanger og da blir det bare tull. Tror det hadde vært mye bedre om de hadde flyttet tilbake til felt C. Nå er det som vetsbredden og gaza (tåpelige navn) hos klanen...

              om de kaller seg ultras, felleskjøpsvennene eller mammas gutter er vel ett fett så lenge de støtter laget, synger for fugla og ikke lager bråk..

              Og ja til mer blussing...:lsk:

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Med dette innlegget håper jeg å ende diskusjonen for min del en gang for alle (en diskusjon som jeg egentlig aldri ønsket meldte meg inn i!). Jeg lurer bare på to ting:

                1. Hvorfor akkurat navnet ultras?
                2. Bildet dere har på flagg, to-stang etc. Der dere har hettegenser med skjerf forran munnen. Jeg assosierer det med voldelige blitzere, hooligans og generelle pøbler. Hvorfor velger dere dette imaget?

                Jeg vet dette er et betent tema. Men i de trådene jeg har lest så langt, har jeg ikke funnet et eneste godt svar på de to overnevnte spørsmål. Symbolikken dere drar fram står ikke i stil med de holdningene jeg kan lese i andre tråder (som er holdninger jeg per dags dato støtter 100%!) . Dere bruker navnet ultras, sammen med bilder av folk med hetta oppe og skjerfet forran munnen. Hvorfor?

                Edit: dette er ingen kritikk av hverken UFC eller andre (og ingen personer), jeg mener dere gjør en kjempejobb! Men jeg har lenge lurt på hvorfor navnet ultras, sammen med det bilde (som nevnt over).
                WORD.


                Kjære, kjære UFC og KGG. Jeg har ingenting i mot dere som mennesker. Dere er bra folk, dere og. Vi kan alle si at vi er forferdelig glad i klubben vår.

                Men, det er ikke det som er poenget vårt. Poenget er retorikken bak valget av ordet Ultras. Det er en betegnelse som gir forferdelig negative assosiasjoner. Det er dét som er poenget. Jeg heier da på samme måte som dere, men jeg velger altså ikke å kalle meg for ultras...
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  UFC Ruler!

                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Og ja til mer blussing...:lsk:
                  Enig.

                  Dere savner altså UFC på feltet??

                  Jaja... sånn går det...

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    Ultras = Positivt

                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Men, det er ikke det som er poenget vårt. Poenget er retorikken bak valget av ordet Ultras. Det er en betegnelse som gir forferdelig negative assosiasjoner. Det er dét som er poenget. Jeg heier da på samme måte som dere, men jeg velger altså ikke å kalle meg for ultras...
                    La oss nå ikke analysere hverandre til døde her. I stedet så går det ann å forbinde Ultras i Lillestrøm som noe Positivt istedet for negativt... eller?

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                      La oss nå ikke analysere hverandre til døde her. I stedet så går det ann å forbinde Ultras i Lillestrøm som noe Positivt istedet for negativt... eller?
                      Vel, for vår egen del går kanskje det. Så vidt jeg vet er ultrasene våre snille og uskyldige folk som er engasjerte i klubben, men så godt som alle mine venner som holder med andre lag reagerer sterkt på nettopp detta ordet. Personlig koster det meg ingenting å slenge ut det faktum at vi er Norges beste supportere i en hvilken som helst diskusjon (om supportere, vel og merke), men når det da samtidig sitter en haug med folk og vet at vi har ultras (som de assosierer med slemminger, som folk flest gjør), stiller det oss i et dårlig lys.
                      Last edited by Fridtjof; 19.09.2006, 22:25. Begrunnelse: språkfeil...
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Gurgle
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Jan 2006
                        • 24

                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof


                        Kjære, kjære UFC og KGG. Jeg har ingenting i mot dere som mennesker. Dere er bra folk, dere og. Vi kan alle si at vi er forferdelig glad i klubben vår.

                        Men, det er ikke det som er poenget vårt. Poenget er retorikken bak valget av ordet Ultras. Det er en betegnelse som gir forferdelig negative assosiasjoner. Det er dét som er poenget. Jeg heier da på samme måte som dere, men jeg velger altså ikke å kalle meg for ultras...
                        Hvorfor blander du inn KGG i ultras-debatten?
                        http://www.KGGsc.com

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                          Spessielt på sang & Tifo fronten og det mye på grunn av disse nye undergruppene som presser på for å få bedre Tifoer og nye sanger.
                          Makan til tullprat. Det er da hverken KGG eller UFC som har presset på for tromme, de nye evighetssangene eller f.eks. Lambada. Spesielt Myklebust og litt fra Tony, undertegnede og Tommy B (før KGG) la mye av løpet for det KFL vi kjenner i dag.

                          Tromma kom før UFC og KGG så dagens lys, de av tifo-gruppas medlemmer som også er med i grupperinger, var vel for det meste også med i tifo-gruppa før de ble med i UFC eller KGG.

                          Skjønner ikke hvorfor UFC plutselig har løfta KFL. De fleste i UFC har historikk gjennom mange år på feltet, men nå som de har gruppert seg, fått egen hjemmeside og eget skjerf så blir de plutselig bidragsytere til stemninga? Synger de høyere i år enn de gjorde i fjor? Hopper de mer i år enn de gjorde i fjor? Og i så fall, hvorfor?
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Opprinnelig skrevet av Gurgle
                            Hvorfor blander du inn KGG i ultras-debatten?
                            Ok, beklager. Min feil.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • taraldsen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2006
                              • 161

                              Opprinnelig skrevet av kaaanari
                              Var forresten en tur på RB i går og kikket bort på disse UFCerne. Noe lav gjennomsnittsalder må jeg si.... Mon tro hva mor og far synes om podenes virksomhet. Kanskje vi burde sende et rundskriv til Lillestrøms foreldre og be den kutte i ukelønnen, så får de forhåpentligvis ikke råd til kampbiletten.
                              Ja.... Jeg er selv 18 og de fleste andre er 18+. Jeg er barnehage onkel og tjener min egen lønn. Mor har alltid vært LSK supporter og er på alle hjemme kamper og noen borte, hun er da bare glad får at vi får litt mere liv på tribunen.

                              Husker når jeg var yngre og var på "Tv bua" tribunen og måtte passe meg får de store mannfolka med sjegg og øl over hele drakta når de skulle storme til gitter gjerde etter hver scoring. Noe som dette i dag kunne jeg aldri ha forestilt meg. Rene samba stemningen på vår flotta stadio.

                              Som anton sa til aftenposten: Trodde det var 25.000 tilskuere der. Sier vell sitt...

                              Så slutt å vær så jævla grinete bare pga av at dere ikke klarer å henge med...-

                              Kommentar

                              • Blakk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1860

                                Opprinnelig skrevet av taraldsen
                                sitt...

                                Så slutt å vær så jævla grinete bare pga av at dere ikke klarer å henge med...-

                                Tenker at noen blir opphengt eller sure på de du skrev der

                                Kommentar

                                • taraldsen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2006
                                  • 161

                                  Hadde det ikke vært fint om alle var enige og bare posetive til alt bra som skjer. Men hadde jo blitt kjedelig i lengden.

                                  Kan jo nesten lage en helt egen hotell cæsar sesong ut av enkelte tråder på dette forumet.

                                  Kommentar

                                  • Gurgle
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Jan 2006
                                    • 24

                                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                    Ok, beklager. Min feil.
                                    Det går greit
                                    http://www.KGGsc.com

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      EDIT: Angra på det jeg skreiv...

                                      ...... plystre plystre....
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        Opprinnelig skrevet av taraldsen
                                        Husker når jeg var yngre og var på "Tv bua" tribunen og måtte passe meg får de store mannfolka med sjegg og øl over hele drakta når de skulle storme til gitter gjerde etter hver scoring.
                                        Ikke noe dritt om tida under bua takk! Rasene etter scoring er noen av mine fineste fotballminner. Det hadde sine fordeler med en dårligere tribune og mindre kustus på den også...
                                        Vi var gærnere før! Så dere ultraspyser kan bare slappe av, hehe!

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          jeg ser at ingen har forklart hvorfor de kaller seg ultras enda, spesielt siden dette er ett negativt ladet ord for folk flest.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...