Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugla
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 1718

    Opprinnelig skrevet av iL
    jeg ser at ingen har forklart hvorfor de kaller seg ultras enda, spesielt siden dette er ett negativt ladet ord for folk flest.
    Jeg tenker ikke spesielt på det.... føler bare at det liksom er meg liksom...
    Homer Simpson.



    www.ultrassarp.no

    Kommentar

    • JhnY
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 975

      Opprinnelig skrevet av iL
      jeg ser at ingen har forklart hvorfor de kaller seg ultras enda, spesielt siden dette er ett negativt ladet ord for folk flest.
      Folk flest? piss. Når jeg var hos fatters (52år) i sommerfereien, sa han helt uten noen grunn "Kult at det er kommet fram en Ultras gjeng på åråsen i år da". Det var uten at jeg har sagt noe som helst om Ultras. Fatters er en person som har vært på åråsen siden han var liten til han flytta for et par år siden. Tror ikke folk flest synes ultras er så jævlig som du skal ha det til.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Opprinnelig skrevet av JhnY
        Folk flest? piss. Når jeg var hos fatters (52år) i sommerfereien, sa han helt uten noen grunn "Kult at det er kommet fram en Ultras gjeng på åråsen i år da". Det var uten at jeg har sagt noe som helst om Ultras. Fatters er en person som har vært på åråsen siden han var liten til han flytta for et par år siden. Tror ikke folk flest synes ultras er så jævlig som du skal ha det til.
        og faren min sa akkurat det motsatte.

        Fin dodging av spørsmålet igjen.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Faren min veit nok neppe hva Ultras er, og har dermed ingen formening om saken heller. Så alle er nok ikke negative.
          Inntil noen ultrasgruppering gjør noe seriøst lovstridig på Åråsen eller som representanter for KFL/LSK på bortebane, synes jeg de kan få lov til å støtte LSK på den måten de synes er best.
          Men den dagen de går sine egne veier og føler at de ikke trenger å følge samme lover og regler som oss andre, da burde det få konsekvenser. F.eks. Ultrasnekt slik som i Parken. Så da er det opp til dem selv å sørge for at Ultras ikke blir ett negativt ladet ord på Åråsen.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            Jeg ser ikke at Ultras-begrepet skal være problematisk. Tror de fleste assosierer det med ekstra engasjerte fans. Jeg synes imidlertid logoen er litt mer tvilsom, da man lett kan forbinde den med kriminelle med behov for å skjule identiteten sin (jfr. bildene ISKO-gutta har lagt ut av seg selv på nettet).

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Jeg synes imidlertid logoen er litt mer tvilsom, da man lett kan forbinde den med kriminelle med behov for å skjule identiteten sin (jfr. bildene ISKO-gutta har lagt ut av seg selv på nettet).
              KGGsc`s logo går vel da under samme kappe anntar jeg?
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                Opprinnelig skrevet av Dinho88
                KGGsc`s logo går vel da under samme kappe anntar jeg?
                Ikke helt. Den avbilder en hissig bikkje. Logoen oser riktignok aggressivitet, men koblingen til "fans" som liker å slåss er ikke like åpenlys.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Jeg ser ikke at Ultras-begrepet skal være problematisk. Tror de fleste assosierer det med ekstra engasjerte fans.
                  Begrepet Ultras er gammel innenfor Kanari-Fansen. Ultras Paranoias er vi kjent med fra gamle dager. Dog, når en ser her på forumet hvilken skepsis som rår, er det vel ikke unaturlig å tro at de mer perifere tilskuerne/sympatisørene i kanskje enda større grad er skeptisk til begrepet Ultras

                  Det kan dog også være at skeptikerene her på forumet har hengt seg opp i casualsuniformeringen til UFC og på den måten holder en viss avstand til fenomenet med "pent" kledde gutter ved å henge seg opp i begrepet Ultras. Den samme kjenskapen til kleskodeksen i UFC har neppe de som ikke frekventerer Åråsen eller forumet jevnlig.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • JhnY
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 975

                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Ikke helt. Den avbilder en hissig bikkje. Logoen oser riktignok aggressivitet, men koblingen til "fans" som liker å slåss er ikke like åpenlys.
                    Tror dihno tenkte på denne logoen til kgg : http://www.kggsc.com/gallery/main.ph...serialNumber=2

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      BLABLABLA! Hvorfor ikke fjerne logon til ufc?! Dere sier dere støtter klubben.JA! Bra vokalt og et og annet banner.Men hvorfor dyrke seg selv.Jeg driter jo i den patetiske logon deres.Jeg vil se LSK flagg! Hadde dere virkelig vært hardcore ultras ute etter bråk så hadde jeg derimot syns dere var fantastiske men det blir jo bare patetisk.Har jo faen ikke lsk klær,men såkalte merkeklær betalt av mamma..Ser jo ut som mammagutter hele gjengen!

                      KGG derimot er jo bare en harrygjeng som glir rett inn sammen med oss andre i kanarifansen.

                      Scooter forstår jeg meg ikke på men ser ut til å ha det jævla artig

                      Nei til negativ utstråling!
                      Harrystempelet må vi for guds skyld aldri kvitte oss med!
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • JhnY
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 975

                        Opprinnelig skrevet av morten
                        BLABLABLA! Hvorfor ikke fjerne logon til ufc?! Dere sier dere støtter klubben.JA! Bra vokalt og et og annet banner.Men hvorfor dyrke seg selv.Jeg driter jo i den patetiske logon deres.Jeg vil se LSK flagg! Hadde dere virkelig vært hardcore ultras ute etter bråk så hadde jeg derimot syns dere var fantastiske men det blir jo bare patetisk.Har jo faen ikke lsk klær,men såkalte merkeklær betalt av mamma..Ser jo ut som mammagutter hele gjengen!

                        KGG derimot er jo bare en harrygjeng som glir rett inn sammen med oss andre i kanarifansen.

                        Scooter forstår jeg meg ikke på men ser ut til å ha det jævla artig

                        Nei til negativ utstråling!
                        Harrystempelet må vi for guds skyld aldri kvitte oss med!
                        hissig?
                        Et mindre tall går med merkeklær. Selv eLSker jeg kanari-fans gensern som jeg har kjøpt et par stykker av. Fordi vi ikke går med FK caps så liker du oss ikke? ......

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          Opprinnelig skrevet av JhnY
                          Tror dihno tenkte på denne logoen til kgg : http://www.kggsc.com/gallery/main.ph...serialNumber=2
                          Den stiller i samme klasse.

                          Kommentar

                          • Christa
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 326

                            KGG har mange logoer. Både med tildekket ansikt og ikke..
                            På nettsidene deres er det flere bilder av "fyren med skjerfet" der han ikke har skjerf foran ansiktet.. Det sees blant annet på hovedsiden der de har dette "Neste Kamp" bildet. http://www.kggsc.com/hovedside.html. Dessuten har KGG 2 stangs der han også er avbildet uten skjerf.

                            De er vel inne på noe da?

                            Skjønner forresten ikke hvorfor KGG skal sammenlignes med dette?

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2505

                              Opprinnelig skrevet av Christa
                              Skjønner forresten ikke hvorfor KGG skal sammenlignes med dette?
                              Fordi de bruker logo med tildekket ansikt.
                              Folk er veldig vare for symbolbruk og signaler som sendes ut, spesielt nå etter voldsepisodene.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                Opprinnelig skrevet av morten
                                BLABLABLA! Hvorfor ikke fjerne logon til ufc?! Hadde dere virkelig vært hardcore ultras ute etter bråk så hadde jeg derimot syns dere var fantastiske men det blir jo bare patetisk.
                                Og dette utdraget beskriver vel stort sett hele innlegget ditt! Det vil si: søppel!

                                Gå og leit etter sauer med vif-skjerf på tribunen du.

                                Kommentar

                                • Christa
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 326

                                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                  Fordi de bruker logo med tildekket ansikt.
                                  Folk er veldig vare for symbolbruk og signaler som sendes ut, spesielt nå etter voldsepisodene.
                                  Det er vel kanskje derfor KGG går mer og mer bort fra å bruke den logoen?

                                  Kommentar

                                  • FilipOlander
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2004
                                    • 218

                                    Opprinnelig skrevet av Christa
                                    Det er vel kanskje derfor KGG går mer og mer bort fra å bruke den logoen?
                                    Dritkult å ha logo. Samme som gutteklubben jeg hadde når jeg var liten.
                                    Filip!

                                    \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      Opprinnelig skrevet av JhnY
                                      Folk flest? piss. Når jeg var hos fatters (52år) i sommerfereien, sa han helt uten noen grunn "Kult at det er kommet fram en Ultras gjeng på åråsen i år da". Det var uten at jeg har sagt noe som helst om Ultras. Fatters er en person som har vært på åråsen siden han var liten til han flytta for et par år siden. Tror ikke folk flest synes ultras er så jævlig som du skal ha det til.
                                      Du verden for et representativt utvalg. Ett eksempel på en ekstern person som syns det er kult, og dermed kan du ignorere den noe FrP-erske betegnelsen "folk flest".

                                      Hvis jeg da kontrer med åtte nordlendinger, og en 10-20 søringer som oppfatter "ultras" som et negativt ladet ord, hva gjør du da?

                                      20-30 mennesker er forsåvidt heller ikke akkurat enormt utvalg, men det er i det minste nærmere.

                                      Vi har ennå ikke fått no svar på HVORFOR dere bruker akkurat denne betegnelsen. Alle kritiske spørsmål blir jo feid til side med sinne. Jeg må si jeg oppfatter dere som noe defensive. Har dere noe å skjule?:twisted:
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av JhnY
                                        Et mindre tall går med merkeklær.
                                        På cupkampen mot Start var det bare Raastad fra UFRB som ikke hadde på seg UFRBs nye yndlingsplagg.

                                        Han er ikke mange
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          På cupkampen mot Start var det bare Raastad fra UFRB som ikke hadde på seg UFRBs nye yndlingsplagg.
                                          Du blir litt intern, Ronnie, til og med for meg som var på cupkampen mot Start.
                                          Hva er UFRBs nye yndlingsplagg, og hva mener du egentlig, at det var mange som hadde på seg merkeklær, eller at det var mange som hadde på seg noe annet enn merkeklær?
                                          Ikke at det betyr noe for meg, men jeg fikk ikke helt tak i hva du prøvde å si.

                                          Kommentar

                                          Working...