Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Du blir litt intern, Ronnie, til og med for meg som var på cupkampen mot Start.
    Først og fremst en korreksjon, mente seriekampen. Blingsa litt i farten.

UFRBs nye yndlingsplagg (plagg som i flertall) er casualsbekledninga som mange henger seg opp i.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• FilipOlander
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 218

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      Vi har ennå ikke fått no svar på HVORFOR dere bruker akkurat denne betegnelsen. Alle kritiske spørsmål blir jo feid til side med sinne. Jeg må si jeg oppfatter dere som noe defensive. Har dere noe å skjule?:twisted:
      Jeg har vært borte en stund, men ser at disse guttene avfeier alt med surmaga oppgulp. Ikke mye imøtekommenhet fra den siden.
      Filip!

\"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

Kommentar

• Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

På cupkampen mot Start var det bare Raastad fra UFRB som ikke hadde på seg UFRBs nye yndlingsplagg.
        Feil. Daniel hadde også på seg drakt.

Jeg har vært borte en stund, men ser at disse guttene avfeier alt med surmaga oppgulp. Ikke mye imøtekommenhet fra den siden.
        Surmuga oppgulp?
        Kommer vi med masse oppgulp? Annenhver gang noen referer til oss så er det som ungene, mammagutter eller annet usaklig piss.

Hvis jeg hadde kalt dere eldre her inne gamle griser eller harry bønder hver gang jeg snakket om dere hadde det blitt god steminig.

Men i motsetning til mange andre her så har faktisk de fleste av oss snakket til alle med respekt noe man ikke alltid får tilbake av alle.

Ultras fordi vi identifiserer oss med den positive delen av Ultras kulturen.

Forresten, blir folk aldri lei dette her?

Kommentar

• FilipOlander
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 218

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
          Surmuga oppgulp?
          Kommer vi med masse oppgulp? Annenhver gang noen referer til oss så er det som ungene, mammagutter eller annet usaklig piss.

Jeg sa ikke at dere var verken det ene eller andre. Jeg har kun registrert at dere er riiiimelige på tå hev mot krittikk og som du skriver nederst i innlegget ditt:
          "Forresten, blir folk aldri lei dette her?"

Jeg tror mange ser på dere som en inngangsport for bråkefolk tli å bli med i kanarifansen. Det liker i alle fall ikke jeg.
          Filip!

Kommentar

• Kølla Riisa
            Seniormedlem
            • Jun 2004
            • 1021

Jeg sa ikke at dere var verken det ene eller andre. Jeg har kun registrert at dere er riiiimelige på tå hev mot krittikk og som du skriver nederst i innlegget ditt:
            "Forresten, blir folk aldri lei dette her?"
            Du sa ikke det nei, men mange andre gjør det.

Er lei av de samme spørsmålene hver gang. Føler at vi har svart godt nok på dem. Er det ikke bra nok så kommer det et bidrag fra oss i neste H&K.

Jeg tror mange ser på dere som en inngangsport for bråkefolk tli å bli med i kanarifansen. Det liker i alle fall ikke jeg.
            Liker ikke bråk selv, liker kun tribuneliv. Vi har ingen folk i vår gruppe og vi kommer heller aldri til å ta inn folk hos oss som er med for å lage bråk.

Så enkelt er det faktisk.

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Jo det begynner å bli nok. Diskusjonen avslutter jeg for min del her jeg har forsåvidt fått til dels svar på det jeg lurte på.

Og jeg vil understreke at mine innlegg aldri har vært direkte kritikk av Ultras, jeg har bare stilt meg undrende til valg av navn samt logoen med skjerf som skjermer ansiktet.

Vi er eninge om at deler ultras kulturen (i det store utland) ikke bare har positive elementer, men så vidt jeg kan se gjelder dette IKKE noen av undergruppene til Kanarifansen. La oss fortsette å ha det sånn, og at Ultrasene til lillestrøm assosieres utelukkene med herlig liv på tribunen og positive holdninger! Med dette rekker jeg ut en hånd, og temaet legges fra min side nå dødt.

Stikker på trening nå, men ha en fin dag videre alle sammen!:lsk:
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• FilipOlander
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2004
                • 218

Liker ikke bråk selv, liker kun tribuneliv. Vi har ingen folk i vår gruppe og vi kommer heller aldri til å ta inn folk hos oss som er med for å lage bråk.

Så enkelt er det faktisk.
                Håper bare dere har kontroll. Det vil uansett vise seg i framtida. Det har vært nok tull nå!
                Filip!

Kommentar

• Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

Surmuga oppgulp?

Hvis jeg hadde kalt dere eldre her inne gamle griser eller harry bønder hver gang jeg snakket om dere hadde det blitt god steminig.
                  Det er vel akkurat sånne kommentarer FilipOlander mener med surmuga oppgulp. Det er en svært aggresiv tone i det mange av dere skriver.

Det er greit nok det, men hva med å bare si seg fornøyd med å adoptere akkurat denne positive delen, og kalle dere noe annet? Resten av Norges befolking reagerer på bruken av nettopp dette ordet.

Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                  Her kommer du med en fullstendig ubegrunna spekulasjon. På grunnlag av sånne påstander skjønner jeg godt av UFC osv reagerer.
                  Last edited by Fridtjof; 20.09.2006, 15:28. Begrunnelse: endret personlig pronomen :)
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• FilipOlander
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 218

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Her kommer du med en fullstendig ubegrunna spekulasjon. På grunnlag av sånne påstander skjønner jeg godt av UFC osv reagerer.
                    Det blir påstand mot påstand, gutten min. Jeg tror at det er en god mulighet fot at noen går over grensa etterhvert. De adopterer et adferdsmønster med symbolikk, hvor de ønsker å identifisere seg med den positive delen av det. Selvsagt får man den negative delen av det på kjøpet hvis man ikke har kontroll.
                    Filip!

Kommentar

• Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                      Det blir påstand mot påstand, gutten min. Jeg tror at det er en god mulighet fot at noen går over grensa etterhvert. De adopterer et adferdsmønster med symbolikk, hvor de ønsker å identifisere seg med den positive delen av det. Selvsagt får man den negative delen av det på kjøpet hvis man ikke har kontroll.
                      Jeg kan i utgangspunktet være enig med deg i det.

Jeg prøvde bare å beherske en ting noen hevder jeg ikke mestrer så bra - empati
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• allez
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jun 2006
                        • 11

Begynner å bli rimelig dritt lei av all dritten folk klarer og trykke ut av seg. Har noen av dere prøvd og stå en kamp på rb tribunen. Har stått der ett par kamper nå og må si en ting. Der er det liv. det er morro og stå der. Spesielt når synginga mellom rb og kfl-feltet er samstemt. Det trøkker skikkelig. Er ikke medlem av noen gruppering selv, men velger å stå på Rb fordi det er bra liv.
                        Så til alle som er så jævla skeptiske til Ufc og alle andre undergrupperinger prøv en kamp på Rb eller i nærheten av den grupperingen du missliker/hater og se hvordan egentlig er. Alle sammen er stort sett som alle oss andre. Alle synger og hopper for fugla.

Kommentar

• allez
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Jun 2006
                          • 11

Begynner å bli rimelig dritt lei av all dritten folk klarer og trykke ut av seg. Har noen av dere prøvd og stå en kamp på rb tribunen. Har stått der ett par kamper nå og må si en ting. Der er det liv. det er morro og stå der. Spesielt når synginga mellom rb og kfl-feltet er samstemt. Det trøkker skikkelig. Er ikke medlem av noen gruppering selv, men velger å stå på Rb fordi det er bra liv.
                          Så til alle som er så jævla skeptiske til Ufc og alle andre undergrupperinger prøv en kamp på Rb eller i nærheten av den grupperingen du missliker/hater og se hvordan egentlig er. Alle sammen er stort sett som alle oss andre. Alle synger og hopper for fugla.

Kommentar

• veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

Jeg er ikke medlem av UFC, men jeg sto på RB mot Søpla pga. at jeg ikke fikk billett til feltet. Synes de gjorde en bra innsats.
                            Og jeg begynner å bli dritlei av gnålet mot disse gutta. Skjønner godt at de blir lei og svarer på en "aggresiv" måte. Synes ikke de har svart værre enn det jeg selv hadde gjort om jeg hadde blitt pressa opp mot veggen gang på gang!
                            Inntil de gjør noe galt, la dem få lov å støtte LSK på sin måte!

Kommentar

• Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

Til dere som lurer på navnevalget, les hva som står på Wikipedia om ultras:

For dere som ikke gidder å lese der, kan jeg kopiere inn de 4 hovedpunktene, som oppsummerer ultras-mentaliteten godt:

Never stop singing during the whole match, no matter the result;
                              Never sit down during matches (as opposed to armchair fans);
                              Follow as many games possible, regardless of costs or distances;
                              Loyalty to the Curva (the stand in which the group is located).

Vi UFC prøver så godt vi kan å følge disse punktene, i tillegg til flere andre sider ved det å være ultras. Dette gjør vi fordi vi føler at dette er den beste måten å støtte LSK på. At andre i Kanari-Fansen har andre meninger om hva som er best, har vi ingenting imot. Men vi setter pris på at folk er saklige, istedenfor for å slenge mest mulig dritt.

Vi har aldri sagt at vi gjør Kanari-Fansen bedre eller tatt æren for at KFL har blitt så bra som vi er nå. Det eneste vi sier er at vi prøver å bidra mest mulig til LSK og KFLs beste. Dette gjør vi ved å dra på så mange kamper som mulig (noen i UFC har vært på alle kampene i år), gi 100% på tribunen og alltid forsøke å støtte Sportsklubben på en positiv måte.

At mange i UFC kler seg pent har igrunn lite med UFC å gjøre. Det er ingenting som sier at du skal kle deg sånn og sånn bare fordi du er med i UFC. Jeg og noen andre går alltid, noen går av og til med drakt, mens noen velger å ikke bruke drakt i det hele tatt. Slik hadde det vært uansett om vi ikke hadde vært med i UFC.

Om noen føler at vi i UFC har en vi-er-bedre-enn-dere-holdning til resten av Kanari-Fansen, så beklager vi det, for det er virkelig ikke slik vi er. Men samtidig må folk ha forståelse for at vi blir oppgitte når vi bruker så mye tid og penger på LSK, bare for å få dritt tilbake.

Jeg gjentar teksten på et tekstbanner vi hadde for en tid tilbake, og håper folk kan ta til seg oppfordringen:

La oss dra i samme retning for Sportsklubben!

Grupper som tidligere har kranglet mye med hverandre (KGG og UFC) har nå lagt kranglingen bak seg. I stedet for å krangle og slenge dritt har vi nå et godt samarbeid, slik alle andre grupperinger i Kanari-Fansen har. Jeg har ikke noe nøyaktig tall på hvor mange grupper det har blitt nå, men poenget er i alle fall at alle samarbeider for å lage best mulig stemning på LSKs kamper. Hvorfor kan ikke resten av fansen følge etter, til det beste for KFL og LSK?

Den dagen en KFL-gruppering gjør noe som er negativt for LSK og/eller KFL, vil det bli tatt hånd om av LSK og KFL. Slapp av, folkens, ikke skap problemer som ikke finnes.

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av Lars
                                At mange i UFC kler seg pent har igrunn lite med UFC å gjøre. Det er ingenting som sier at du skal kle deg sånn og sånn bare fordi du er med i UFC.
                                Ingen tvil om at gruppementaliteten gjør at mange i UFRB nå flyr ned de "finere" konfeksjonsbutikkene for å sikre seg siste skrik.

Og jo mer jeg maser om det, jo mer innbitte blir vel guttene på å skaffe seg en ny skotskrutet caps
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kommentar

• gorken
                                  Administrator
                                  • May 2006
                                  • 1483

Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Til dere som lurer på navnevalget, les hva som står på Wikipedia om ultras:

For dere som ikke gidder å lese der, kan jeg kopiere inn de 4 hovedpunktene, som oppsummerer ultras-mentaliteten godt:

Never stop singing during the whole match, no matter the result;
                                  Never sit down during matches (as opposed to armchair fans);
                                  Follow as many games possible, regardless of costs or distances;
                                  Loyalty to the Curva (the stand in which the group is located).
                                  Hadde enda media vært som wikipedia ville det ikke vært noe problem å kalle seg ultras. Når media har en slags oppfatning av hva ultras er, og ofte forbinder dette med noe negativt er det ikke merkelig at endel folk sitter igjen med det inntrykket. Såpass stoler folk på det de leser. F.eks aviser har veldig høy kredibilitet.

For å trekke en linje til ordet "hacker". Opprinnelig, og ifølge wikipedia, en person som kan mye om datamaskiner i en eller annen form, samt ønsker å tilegne seg mer kunnskap. I media har dette blitt til dataverdenens innbruddstjuv.
                                  I have this condition.

Kommentar

• mr.sandass
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 972

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Ingen tvil om at gruppementaliteten gjør at mange i UFRB nå flyr ned de "finere" konfeksjonsbutikkene for å sikre seg siste skrik.

Og jo mer jeg maser om det, jo mer innbitte blir vel guttene på å skaffe seg en ny skotskrutet caps
                                    Jepp. Skal innover i og morra bare på grunn av den provoserende setningen din!
                                    www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

Opprinnelig skrevet av Rønnern

Nok ett konstruktivt innlegg fra Mr. Bedreviter
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                        Nok ett konstruktivt innlegg fra Mr. Bedreviter
                                        Feel free to correct me.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

Kommentar

• Matti
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 895

Alt dette våset som kastes rundt her kan sammenlignes ved å kalle alle muslimer terrorister. Dette er diskriminering på det groveste.

Kommentar

Working...