Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Feel free to correct me.
    Det hjelper ikke. Blir som å diskutere med Mykle
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      Det er synd hvis det har blitt sånn at Ultras blir brukt synonymt med casuals, akkurat som muslimer blir brukt synonymt med taliban..

      Oppfører ultras-grupperingene i KFL seg bra, som de har gjort til nå, så har vi ikke noe problem. Den dagen det skulle skje noe annet, bør man ta en diskusjon.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        Bra, Lars. Takk for infoen. Selv mener jeg at jeg ikke har gjort annet enn å stille rimelige spørsmål, og endelig fikk jeg et ordentlig svar. Stor pluss til deg for det.

        However (ikke for å kverulere)...

        Jeg velger å se bort fra det faktum at Wikipedia er en noe upolitelig vitenskapelig kilde. Dette som står her virker å være noe av det mer seriøse man finner der.

        Lenger nede i teksten, en stund etter disse fire punktene, begynner forfatteren å greie ut om nettopp dette problemet med vold. Til tross for at det innledingsvis poengteres ut at det er få tilfeller av vold, snakker forfatteren seg selv nærmest imot mot slutten, der det skildres organiserte møter mellom tilhengere av forskjellige lag.

        Det viser seg altså, også ut i fra denne artikkelen, at det eksisterer voldelige gjenger, også innenfor Ultras-miljøene. At det er dette som får fokus er, etter min mening, ikke så rart. Vi lever tross alt i en tabloid verden.

        Med dette er vi tilbake tar utgangspunktet mitt. Folk utenfor KFL har nettopp denne (muligens feilaktige) oppfattningen av hva en Ultras-supporter er. Dermed stiller dette ordvalget, ikke dere som mennesker, oss i et noe uheldig lys.
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • kaaanari
          Utestengt
          • Sep 2006
          • 21

          Hva med å unngå uttrykk som casuals og ultras helt, så slipper man eventuelle misforståelser. Idiotiske fenomener begge deler spør du meg. De eneste som i mine øynde er velkomne på fotballkamp er de to lagenes SUPPORTERE. De andre kan finne seg andre arenaer, som for eksempel de to svenske ultrasgruppene som fant seg et grustak og slo hverandre helseløse der istedet for å belemre oss som liker fotball. Jeg inviterer heller halve Vif-klanen i bryllupet mitt enn å sitte på Åråsen og se på disse ultrasene.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Det hjelper ikke. Blir som å diskutere med Mykle
            Prøv meg da, dersom du mener jeg tar feil og at mange i UFRB ikke er opptatt av å ha på seg de "riktige" klærne.

            Er det slik at 20-30 gutter med lik smak for klær har plutselig funnet hverandre?
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              Til Kaaaanari: Kan ikke du please prøve deg på noe som faktisk er sant? Ultrasgrupper hadde ingenting med oppgjøret i STHLM å gjøre. Det var IFKs Wisemen og Bajens KGB som møttes. Altså, de to klubbenes Casuals!

              Noen spesiell grunn til at du hater Ultras? Alle dine innlegg handler om hvor mye du hater UFC/Ultras. Spesielt.


              Flertallet i UFC bruker ikke det du kaller "riktige klær" Rånni. Da har du fått en feil oppfatning av oss. Men når du har bestemt deg for noe så tviholder du jo på det, uansett hvor mange mil unna sannheten du kommer.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Prøv meg da, dersom du mener jeg tar feil og at mange i UFRB ikke er opptatt av å ha på seg de "riktige" klærne.

                Er det slik at 20-30 gutter med lik smak for klær har plutselig funnet hverandre?

                Jeg gikk med akkurat det jeg hadde lyst også før jeg blei med i UFC da
                www.ultrasfeltc.net

                Kommentar

                • Kopperud
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2006
                  • 1697

                  du må jo ikke være causual selvom du går med ''riktige klær'' du kan jo bare like å gå kledd sånn... :lsk:
                  Ultras Felt C 2005x2015

                  Lillestrøm & Bajen

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    Flertallet i UFC bruker ikke det du kaller "riktige klær" Rånni. Da har du fått en feil oppfatning av oss. Men når du har bestemt deg for noe så tviholder du jo på det, uansett hvor mange mil unna sannheten du kommer.
                    Nå er jeg ikke akkurat den eneste med den oppfatningen da, så man skal ikke se bort fra at dere gir inntrykk av noe annet enn dere selv hevder. En tur på puben blant andre supportere kan muligens gi noen av dere en aha-opplevelse.

                    Som sagt tidligere, så mener jeg at en del av det pisset dere får her på forumet, langt på vei skyldes den uniformeringen dere har. Og det er vel neppe til deres fordel at en av deres mer markante talspersoner her på forumet kaller klubbens stolte farger for karnevalsfarger og på en nedlatende måter disser klubbeffekter og de som er stolte av å vise hvilken klubb man støtter. Ikke bare på kamp...

                    Nøyaktig samme retorikk som se-min-kjole-gutta.

                    Nå er det ikke mer enn noen dager siden jeg stod og forsvarte UFC og fortalte i LSK-systemet at dere er harmløse, ikke voldelige og gode bidragsytere i KFL. Blant annet med bakgrunn i de forferdelige bannerene og flaggene med Ultras i Kristiansand, hvor FT ikke hadde med seg noen selv. Jeg etterlyser i det minste en viss form for forståelse for at andre kan misoppfatte dere på bakgrunn av hvordan dere fremstår utad.

                    Et lite håp om et ørlite tegn på at man i det minste har tenkt tanken på at så lenge folk ikke kjenner dere, vil man i større grad basere sine fordommer på ytre kjennetegn. Sånn er mennesker, lik det eller ikke.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      Enig med Rønnern. Hvis man kler seg og snakker som casuals (f.eks. "juletrær", "pent kledde" og "danse"), skal man ikke bli veldig overraska over at man blir forveksla med casuals. Når så mange må gå i de samme merkene, som er veletablerte casuals-merker, handler det ikke om at man liker å kle seg pent. Det handler om gruppetilhørighet og hvilke signaler man ønsker å sende ut til omgivelsene.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        At andre kan oppfatte oss på andre måter enn vi selv ønsker å fremstå har vi selvsagt innsett for lenge siden. ;-)

                        Jeg og de fleste andre forstår en del av de negative tilbakemeldingene vi får, men vi kommer aldri til å akseptere usaklig drittslenging.

                        UFC er fortsatt i en slags oppstartsfase, og jeg regner med at hysteriet kommer til å dempe seg sakte men sikkert når folk blir bedre kjent med oss og finner ut hva vi egentlig står for.

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Enig med Rønnern. Hvis man kler seg og snakker som casuals (f.eks. "juletrær", "pent kledde" og "danse"), skal man ikke bli veldig overraska over at man blir forveksla med casuals. Når så mange må gå i de samme merkene, som er veletablerte casuals-merker, handler det ikke om at man liker å kle seg pent. Det handler om gruppetilhørighet og hvilke signaler man ønsker å sende ut til omgivelsene.
                        Enig i den. Det er ingen tvil om at det sender ut feil signaler når man uniformerer seg med negativt ladde symboler og går i gjeng. Men så lenge gjengen inneholder en hel del juletrær (;-)) er ikke problemet så stort i mine øyne. Det hadde vært betydelig verre om samtlige hadde gått pent kledd.
                        Last edited by Lars; 21.09.2006, 13:27.

                        Kommentar

                        • soont
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2004
                          • 97

                          Politiet stoppet ca 30 casuals på cupkampen mellom Fredrikstad og Start i kveld.


                          Trist at media,klubber og rettsvesen til stadighet forveksler casuals og ultras.
                          Spesielt når vi vet at våre ultras bare er ute etter å lage ekstra god stemning på kampa (dette er ikke ironisk).

                          Er det rimelig å kreve at media etter hvert lærer seg forskjellene på ultras og casuals? snille ultras og slemme ultras? Ultras i norge og ultras i andre land?
                          Ultras i lsk og ultras i enga?

                          Hva er lettest?
                          1) Håpe at hele verden lærer seg nyansene innefor ultraskulturen
                          2) Innse at navnet er belasta?

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av soont
                            Hva er lettest?
                            1) Håpe at hele verden lærer seg nyansene innefor ultraskulturen
                            2) Innse at navnet er belasta?
                            Grunnen: Ultras er et ord som er negativt ladet for stort sett alle. Hva med å kalle seg noe annet? Jeg stemmer for erkekanari (ironisk vis noen lurte)

                            Vis man ikke bare vil kalle seg kanarifans da og være på nivå med alle andre som elsker klubben.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • mr.sandass
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2005
                              • 972

                              Nå har det jo seg slik at iallefall jeg nekter og gå med drakt. Jeg nekter gå med noe så inni hamprævva stygt som de draktene vi har nå( jeg snakker her om alle sponsor merkene). Når det er sagt så skal jeg gå meg selv litt imot og skrive at jeg blir glad i hele kroppen når jeg ser en ny person med drakt.


                              Så lenge de fæle "juletre" fargede sponsor logoene er på drakten nekter jeg og kjøpe den. Går heller med Forza Fugla jakka mi eller en helt vanlig Lacoste Pique.

                              Dette er mitt valg og utelukkende kun mitt valg.

                              Men for all del. Jeg ser poengene deres Rånni og Torolf. Flott at dere klarer og holde diskusjonen på et saklig nivå( ikke ironisk ment)
                              www.ultrasfeltc.net

                              Kommentar

                              • JhnY
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 975

                                hvorfor ikke kjøpe drakta uten Reklame da?

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  Vil jo seff ha det samme som spellera bruker
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

                                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Vil jo seff ha det samme som spellera bruker
                                    Hm? Men du nekter å gå med sponsorer, men du vil ha det samme som spillerne bruker? Du bør gå en tur på kammerset med deg selv. Tenkeboksen, eller hva det nå heter. Her motsier du deg selv etter noter.

                                    -okb!
                                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                      Nå har det jo seg slik at iallefall jeg nekter og gå med drakt. Jeg nekter gå med noe så inni hamprævva stygt som de draktene vi har nå( jeg snakker her om alle sponsor merkene)
                                      Det er dog et ganske langt spenn mellom "obligatorisk" casualbekledning og klubbdrakt.

                                      Sjøl synes jeg drakt alltid har vært alt for dyrt til å vurdere, i tillegg til det du nevner om reklame. Har en gammal KFL-genser jeg liker godt, til tross for at den begynner å bli vel utvaska. Ellers har shop'n andre supporterartikler enn drakt som etter min mening pynter like godt opp på stadion - samtidig som man med stolthet kan vise verden hvem man holder med!

                                      Ellers finnes det både gule skjorter og gensere - også i såkalte merkeklær. Sammen med en pen, svart bukse og ditto stilige sko er det fullt mulig å gå "pent kledd" og samtidig vise farge. Høy mote er det nødvendigvis ikke, men det har vi jo alle de andre dagene i uka til å utfolde oss med.
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • JhnY
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 975

                                        Veldig godt poeng KFL109, finnes mye annet vakkert fra sportshuset mann kan bruke. (feks Kanari-Fans gensern, min favoritt)

                                        Kommentar

                                        • mr.sandass
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2005
                                          • 972

                                          Opprinnelig skrevet av okb
                                          Hm? Men du nekter å gå med sponsorer, men du vil ha det samme som spillerne bruker? Du bør gå en tur på kammerset med deg selv. Tenkeboksen, eller hva det nå heter. Her motsier du deg selv etter noter.

                                          -okb!
                                          Den dagen vi får en drakt som har sponsor navnet skrevet inn i svart igjen skal kjøpe drakten.

                                          Jeg syns ikke at det er no fint med en gul drakt( som er jævlig kul egentlig med den svarte nordea reklamen) som har en gigantisk og grusom nordea logo på seg
                                          www.ultrasfeltc.net

                                          Kommentar

                                          Working...