Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

Opprinnelig skrevet av JhnY
    Veldig godt poeng KFL109, finnes mye annet vakkert fra sportshuset mann kan bruke. (feks Kanari-Fans gensern, min favoritt)
    Og sist kamp brukte jeg forza jakka
    www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
      Den dagen vi får en drakt som har sponsor navnet skrevet inn i svart igjen skal kjøpe drakten.
      Begge draktene selges uten reklame på LSK-Shopen på Sportshuset. Du har ingen unnskyldinger lenger ;-)

-okb!- både med og uten drakt.
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Opprinnelig skrevet av Lars
        UFC er fortsatt i en slags oppstartsfase, og jeg regner med at hysteriet kommer til å dempe seg sakte men sikkert når folk blir bedre kjent med oss og finner ut hva vi egentlig står for.
        Det har du nok rett i. Jeg synes vel at antallet direkte negative ytringer her på forumet for eksempel har sunket drastisk og det har nok en del med at folk etter hvert har blitt kjent med folkene bak capsen.

Opprinnelig skrevet av Lars
        Enig i den. Det er ingen tvil om at det sender ut feil signaler når man uniformerer seg med negativt ladde symboler og går i gjeng. Men så lenge gjengen inneholder en hel del juletrær (;-)) er ikke problemet så stort i mine øyne. Det hadde vært betydelig verre om samtlige hadde gått pent kledd.
        Lars, du er en bra mann. Det viser at noen av dere i hvert fall har tenkt igjennom det jeg forsøker å poengtere. Ingen tvil om at dersom flere gulkledde får innpass i UFC, vil mer av negativiteten og misforståelsene også bli borte.

Når du kommer med sånne gjennomtenkte innlegg, så lover jeg å ikke antaste deg på neste bortetur
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

Jeje... nå sporer vi litt av her. Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt i akkurat hvilke supporterartikler folk velger og ikle seg.

Syns vi på et tidspunkt klarte å holde oss på en fin linje.

Hva syns egentlig UFC med venner om poenget vårt at ordet "Ultras" er et belasta ord, og drefor burde unngås?
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• mr.sandass
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2005
            • 972

Opprinnelig skrevet av okb
            Begge draktene selges uten reklame på LSK-Shopen på Sportshuset. Du har ingen unnskyldinger lenger ;-)

-okb!- både med og uten drakt.
            Har en til på lager. Skal jeg kjøpe meg drakt må det være den samme som gutta bruker. Men jeg vil at den skal være pen og se på også.

Sandass! aldri med drakt men med fugla effekter
            www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Hva syns egentlig UFC med venner om poenget vårt at ordet "Ultras" er et belasta ord, og drefor burde unngås?
              Som UFC-venn synes jeg Ultras-ordet er uproblematisk. Det er blitt brukt på Åråsen så lenge jeg kan huske, og jeg forbinder det kun med ultraengasjerte supportere.

Kommentar

• KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

Jeje... nå sporer vi litt av her. Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt i akkurat hvilke supporterartikler folk velger og ikle seg.
                Sporer av for deg, men for meg er diskusjonen helt på rett spor. For meg er ikke ultras-navnet belasta i seg sjøl, men vi trenger et langt skritt bort fra muligheten for å bli dratt inn i casuals-kulturen.

Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt i akkurat hvilket navn de ulike grupperingene velger å bruke.
                Vidar Evje

Kommentar

• iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

Opprinnelig skrevet av soont
                  http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131186

Trist at media,klubber og rettsvesen til stadighet forveksler casuals og ultras.
                  Spesielt når vi vet at våre ultras bare er ute etter å lage ekstra god stemning på kampa (dette er ikke ironisk).

Er det rimelig å kreve at media etter hvert lærer seg forskjellene på ultras og casuals? snille ultras og slemme ultras? Ultras i norge og ultras i andre land?
                  Ultras i lsk og ultras i enga?

Hva er lettest?
                  1) Håpe at hele verden lærer seg nyansene innefor ultraskulturen
                  2) Innse at navnet er belasta?

Ekstra forvirrende er det vistnok at denne ultras gruppa har casuals i seg også. (noen veldig få vistnok)
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Nå er det sikkert noen UFCere som ikke er enig, men jeg uttaler meg som en UFC-venn.

Ultras er nok kanskje et litt belastet ord blant de som ikke er veldig fotballinteressert, ref. oppslagene i forbindelse med Start - FFK. Men vi har hatt Ultras i KFL siden tida som Bøffelberget, Ultras Paranoias. Jeg synes ikke UFC skal kutte ut ordet Ultras, men heller forsøke å snu eventuelle negative assosiasjoner til noe positivt.

Der av mitt poeng, med at en delvis uniformering bestående av klesmerker med historikk ikke er det beste måten å gjøre det på.

Jeg definerer meg selv som en Ultras, selv om jeg også liker å ironisere litt over de som går sånn inn i Ultras-mentaliteten at de absolutt skal gjøre alt Ultras-politisk-korrekt.

Lenge leve Ultras!
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• soont
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2004
                      • 97

Jeje... nå sporer vi litt av her. Misforstå meg rett, men jeg driter egentlig litt ikke akkurat hvilke supporterartikler folk velger og ikle seg.

Syns vi på et tidspunkt klarte å holde oss på en fin linje.

Takk Fridjof. Hvis innlegget mit drukner i en diskusjon om juletrær så blir jeg sinna . Og da lager jeg en egen tråd et eller annet sted. Fks på matprat.no.

Seriøst: Jeg er egentlig ikke så interessert i et svar fra UFC. Mye heller et syn fra KFL sentralt. Hva tenker KFL?

Gjetter på at det er kun et tidspørsmål før en eller flere klubber i tippeligaen forbyr navnet i sine rekker.Hvilken klubb blir den første?

Kommentar

• Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

Opprinnelig skrevet av Rønnern

Ultras er nok kanskje et litt belastet ord blant de som ikke er veldig fotballinteressert, ref. oppslagene i forbindelse med Start - FFK.
                        Det er akkurat her jeg sitter med en følelse av at du dessverre tar feil. Jeg skulle ønske du hadde rett, men det gjør du nok ikke.

Jeg personlig har rett og slett sitti i altfor mange fotballdiskusjoner med folk som virkelig veit hva de prater om, som har denne "feilaktige" oppfatningen av hva en Ultras er.

Kommentar

• Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

Seriøst: Jeg er egentlig ikke så interessert i et svar fra UFC. Mye heller et syn fra KFL sentralt. Hva tenker KFL?
                          Jeg er enormt interessert i svar fra Lars. Jeg personlig heier på Lars.

Lars viser gang på gang at han kan svare for seg uten å lire av seg "herregud, LOL, azz... dere er så jævla teite".

Kommentar

• JhnY
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 975

Forza Lars

Kommentar

• Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

Opprinnelig skrevet av JhnY
                              Forza Lars
                              Hehe. Jeg innser forresten at det siste jeg skreiv der kanskje kan tolkes som drittslenging til ultras, men det var det absolutt ikke...

Kommentar

• iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

Takk Fridjof. Hvis innlegget mit drukner i en diskusjon om juletrær så blir jeg sinna . Og da lager jeg en egen tråd et eller annet sted. Fks på matprat.no.

Har ikke det vist seg gjennom utallige poster over diverse grupperings/ultras tråder da?

Virker som de fleste er negative til at grupperingene bruker ordet ultras, og er negative til likhetstegnene med casuals (pent kledd, dissing av klubbfarger), men ellers er positive til hva de bidrar med av stemning på tribunen.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Blir vel hengt nå men Ultras er grupper som hever seg over oss "vanlige" supportere. Derav ordet "ultra". Ergo: mer supportere en andre.

Elsker LSK av hele mitt hjerte, men ser ingen som helst grunn til å vise andre LSK-supportere at jeg er mer supporter en dem. (Ikke at alle dere gjør det, men det blir fort signaleffekten)

Men meg om det.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

Opprinnelig skrevet av iL
                                    Virker som de fleste er negative til at grupperingene bruker ordet ultras, og er negative til likhetstegnene med casuals (pent kledd, dissing av klubbfarger), men ellers er positive til hva de bidrar med av stemning på tribunen.
                                    Selvsagt er alle positive til det de gjør på tribunen, for de gjør jo akkurat det samme som de gjorde før. Bare nå samtidig og sammen.

Jeg behøver ikke å ha en gruppering for å være idiot på tribunen. Jeg skriker meg hes, jeg hopper, jeg synger uansett. :-D

-okb! - enmannsgruppering med enmannstifo.. ;-)

Kommentar

• Kølla Riisa
                                      Seniormedlem
                                      • Jun 2004
                                      • 1021

Gjetter på at det er kun et tidspørsmål før en eller flere klubber i tippeligaen forbyr navnet i sine rekker.Hvilken klubb blir den første?
                                      Den første har allerede kommet, Viking FK. Der er navnet Ultras bannlyst, ifølge sikkerhetssjefen deres er ca 80% av alle Ultras voldelige. En veldig opplyst mann.

Alt som var av bannere, flagg og 2-pins ble tatt fra oss når vi var i stavanger.

Den gamle tigo gruppa dems kalte seg viking ultras men de eksisterer ikke lenger sånn som jeg har forstått det.

Forøvrig var det sponsorer som reagerte på Ultras navnet og fikk det bannlyst på Viking stadion.

Thon hotell nektet også oss og ha Ultras banneret vårt og Sportsklubben banneret over reklamen dems forrige kamp. Sponsorer er viktigere enn supportere, det er ihvertfall sånn jeg tolker LSK sine signaler. Sorry off topic!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                        Sponsorer er viktigere enn supportere, det er ihvertfall sånn jeg tolker LSK sine signaler. Sorry off topic!
                                        Sponsorer er viktigere en navnet Ultras tolker jeg det som...

Og er helt enig.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                          Sponsorer er viktigere enn supportere, det er ihvertfall sånn jeg tolker LSK sine signaler. Sorry off topic!
                                          Kølla da. Prat med kusina di om bedriftsøkonomi (Riisa #1) ;-)

LSK tjener penger på stadionreklame. En viktig inntektspost. Derfor er det viktigere at Thon får ha reklamen sin oppe, enn bannere laget av supportere. Utfordringen blir å finne steder hvor både hjemme- og bortesupportere kan få henge opp sine egne bannere. Jeg veit at Supporteralliansen begynt med en slik sak for noen år siden, men vet ikke hvor det endte.

-okb! - fortsatt for frihet for alle!

Kommentar

Working...