Den Store Grupperingstråden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Blakk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1860

nei
    nei
    nei
    nei

Kommentar

• Scorpio
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 411

Opprinnelig skrevet av Blakk
      nei
      nei
      nei
      nei
      Nei på den siste også

Kommentar

• Blakk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1860

ett ja nei svar på det siste.

Kommentar

• Scorpio
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 411

Sånn å forstå ja

Skjønner...

Kommentar

• Blakk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1860

Er pølseflekker på drakta greit?

Kommentar

• Scorpio
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 411

Njaaa.....Skeptisk

Kommentar

• Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

Opprinnelig skrevet av Blakk
                Er pølseflekker på drakta greit?
                Bare hvis du var så lur å sikra du deg fjorårets bortedrakt
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

Opprinnelig skrevet av JhnY
                  Thon reklamen for venstre for bannern datt ned etter 1. målet. Men der bannern henger var reklamen stram og fin Her ser du feks at THON reklamen bak oss er falt ned : http://home.online.no/~li-hild/vifhjemme/LSK%20-%20VIF%2006%20018.jpg
                  Det var jo hu vakta som klarte å rive ned den da... Når hun løsnet ultras banneret... Amatører ass...

"Vi elsker fugla, det gjør ikke Thon"

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

Hmmm... hu intelligente som påstod at tostangsen med bilde av Uwe var bilde av en nazist ja... Samma dama som skulle slukke et bluss i tønsberg ved å tråkke på det, noe som resulterte i at skoen hennes tok fyr... Smart dame det der..
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Hahaha!
                      ..................

Kommentar

• King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                        Hmmm... hu intelligente som påstod at tostangsen med bilde av Uwe var bilde av en nazist ja... Samma dama som skulle slukke et bluss i tønsberg ved å tråkke på det, noe som resulterte i at skoen hennes tok fyr... Smart dame det der..
                        Hehe, "slukk det blusset der med en eneste gang gutter"
                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Prøv meg da, dersom du mener jeg tar feil og at mange i UFRB ikke er opptatt av å ha på seg de "riktige" klærne.

Er det slik at 20-30 gutter med lik smak for klær har plutselig funnet hverandre?
                          Hva er det som er riktige klær? Det er en del av oss som bruker drakt på kamp, en del av oss bruker "vanlige klær" og en del bruker "merkeklær". Det er ingen kleskodeks i UFC, og folk bruker det dem føler for...
                          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Hva er det som er riktige klær? Det er en del av oss som bruker drakt på kamp, en del av oss bruker "vanlige klær" og en del bruker "merkeklær". Det er ingen kleskodeks i UFC, og folk bruker det dem føler for...
                            Når jeg ser tre UFC-gutter med den samme Burberry-capsen på kamp, tror jeg ikke det er en tilfeldighet at alle falt for akkurat den capsen. Da minner det litt om en kleskodeks. Eller er det sånn at tre stykker plutselig bare føler for å kjøpe seg Burberry caps og bruke den på kamp? Det finnes mange forskjellige LSK-capser som gjør samme nytten, men det ser vel litt for juletreaktig ut?

Kommentar

• okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

Er Roma Ultras et av våre store forbilder?
                              Jeg gikk ut i fra det, siden Roma Ultras er en av foregangsfigurene for Ultras.

.. men hvis jeg tar feil, beklager jeg selvsagt det.

-okb!
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• okb
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2377

Hm. I mine øyne kler man seg i alle fall med et plagg som har kobling til klubbens farger.

.. men noen velger å kalle det karnevalutstyr. Respekt. Nei.

-okb!
                                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

Er jeg virkelig så uklar eller misforstår du med vilje?

Jeg mener ikke å si at det er en egen kleskodeks i UFC, jeg vil dog hevde at det er påfallende hvordan noen merker er blitt mer dominerende.

Når tre, fire fjortiser møter opp på kampen mot Høland ikledd nye og klin like Burberry-capser, når medlemmer av UFC har et slagord i signaturen sin for å fremheve et merke eller når man plutselig går fra lassaron til soss, så tror jeg det ligger en sosiologisk forklaring bak.

Mulig det er jeg (og en hel del andre) som er komplett dust som legger merke til det og til en viss grad henger seg opp i det. Mulig du har rett når du påstår at en hel del bruker drakt på kamp.

Men det er også mulig at folk ser dere bedre enn du tror. Folk kan fort legge merke til bildene fra Stavanger hvor 1 av 20 brukte drakt og dra sine konklusjoner ut fra det. Det samme mønsteret så man i kampene borte mot Start.

Det eneste jeg vil oppnå (og som Lars og et par andre fra UFC har bekreftet at de har tenkt på) er en annerkjennelse av tanken på at UFC neppe ville havnet i samme fokus dersom fokus fra omgivelsene ikke gikk på bekledning (og kanskje navnet Ultras, men der er jeg mer på deres linje)

KGG har glidd unna det meste av pes, det samme med Team Scooter. På samme måte burde UFC også få slippe fordommene. De jeg kjenner i UFC, og det er en del av dere, er bra mannfolk og det gjelder antageligvis de jeg ikke kjenner også. Det jeg egentlig vil er å komme med gode råd, selv om jeg kanskje nok fremstår som noe negativ.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Er jeg virkelig så uklar eller misforstår du med vilje?

Jeg mener ikke å si at det er en egen kleskodeks i UFC, jeg vil dog hevde at det er påfallende hvordan noen merker er blitt mer dominerende.

Når tre, fire fjortiser møter opp på kampen mot Høland ikledd nye og klin like Burberry-capser, når medlemmer av UFC har et slagord i signaturen sin for å fremheve et merke eller når man plutselig går fra lassaron til soss, så tror jeg det ligger en sosiologisk forklaring bak.

Mulig det er jeg (og en hel del andre) som er komplett dust som legger merke til det og til en viss grad henger seg opp i det. Mulig du har rett når du påstår at en hel del bruker drakt på kamp.

Men det er også mulig at folk ser dere bedre enn du tror. Folk kan fort legge merke til bildene fra Stavanger hvor 1 av 20 brukte drakt og dra sine konklusjoner ut fra det. Det samme mønsteret så man i kampene borte mot Start.

Det eneste jeg vil oppnå (og som Lars og et par andre fra UFC har bekreftet at de har tenkt på) er en annerkjennelse av tanken på at UFC neppe ville havnet i samme fokus dersom fokus fra omgivelsene ikke gikk på bekledning (og kanskje navnet Ultras, men der er jeg mer på deres linje)

KGG har glidd unna det meste av pes, det samme med Team Scooter. På samme måte burde UFC også få slippe fordommene. De jeg kjenner i UFC, og det er en del av dere, er bra mannfolk og det gjelder antageligvis de jeg ikke kjenner også. Det jeg egentlig vil er å komme med gode råd, selv om jeg kanskje nok fremstår som noe negativ.
                                    Jeg er fullstendig klar over at folk ikke ville hatt så mye imot oss hvis vi hadde fjernet Ultras navnet og tvunget våre medlemmer til å gå i supporterartikler, men vi kommer nok fortsatt til å ha Ultras i navnet vårt, og folk kommer fortsatt til å få gå kledd som dem selv vil.

Fordommene kommer nok til å forsvinne etterhvert som folk tar seg tid til å bli kjent med oss å finne ut hva vi egentlig står for...
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

av alle håpløse debatter------! hvorfor skal det ikke være lov til å pynte seg når man går på fotballkamp? klart det skaper en felles identitet og samhørighet å ha felles kleskode. Er vel ikke noe galt i det? Er det ikke det tribunekultur nettopp handler om da? Felles identitet og samhørighet.

Fordi Hitler hadde bart, så skal alle slutte med bart, eller fordi Bin Laden har skjegg så skal alle slutte med det, eller hvis det er noen voldelige fotballsupportere som bruker merkeklær, capser, boots eller hva det måtte være-så skal alle slutte med det? hvis ikke forbindes man med disse voldelige supporterne og man blir stilt til ansvar for det de måtte gjøre. Blir som å si at en som har skjegg skal stilles til ansvar for hva Bin Laden gjør, eller at en som har bart skal stilles til ansvar for hva Hitler gjorde.

Men det gjør dere som klager kanskje:
                                      "Oj der så jeg en med langt skjegg-ergo han er sikkert terrorist".
                                      eller: "Oj oj der så jeg en muslim med langt skjegg, han er ihvertfall helt sikkert terrorist" Er sikkert et kjempeproblem for de å bli mistenkeligjøres pga utseende.
                                      eller: oj oj oj der så jeg en fotballsupporter med burberry caps. Han må bare helt sikkert være voldsutøver og voldsromantikker.
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Opprinnelig skrevet av e.d
                                        av alle håpløse debatter------! hvorfor skal det ikke være lov til å pynte seg når man går på fotballkamp? klart det skaper en felles identitet og samhørighet å ha felles kleskode. Er vel ikke noe galt i det? Er det ikke det tribunekultur nettopp handler om da? Felles identitet og samhørighet.

Fordi Hitler hadde bart, så skal alle slutte med bart, eller fordi Bin Laden har skjegg så skal alle slutte med det, eller hvis det er noen voldelige fotballsupportere som bruker merkeklær, capser, boots eller hva det måtte være-så skal alle slutte med det? hvis ikke forbindes man med disse voldelige supporterne og man blir stilt til ansvar for det de måtte gjøre. Blir som å si at en som har skjegg skal stilles til ansvar for hva Bin Laden gjør, eller at en som har bart skal stilles til ansvar for hva Hitler gjorde.
                                        Sammenlikningen blir mer relevant hvis du bytter ut Hitler-barten med en SS-uniform eller et armbind med hakekors. Hakekorset fikk et dårlig rykte på seg etter krigen. Selv om hakekorset var et eldgammelt norrønt symbol, ville du fort kunne blitt forveksla med en nazist hvis du brukte det etter krigen.

Kommentar

• Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

Av alle håpløse svar------!

Utfordringen til UFC er jo at de pynter seg som en gruppering. Ergo blir de mer synlige. Andre med samme klesstil slipper unna pes, nettopp fordi man ikke er en gruppe og ikke fronter seg selv som UFC gjør.

Det finnes puber i England nekter folk med Burberry-klær inngang, rett og slett fordi merket er belastet med et rykte som klær for bråkmakere. Sammenligningen din med bart og skjegg er trolig noe av den dårligste argumentasjonen jeg har lest på dette forumet. Ever!

Så lenge casualsgutta fortsetter å belaste de klesmerkene de gjør, vil betydningen av dem stå innenfor fotballen.

eller: oj oj oj der så jeg en fotballsupporter med burberry caps. Han må bare helt sikkert være voldsutøver og voldsromantikker.
                                          Sånn er dessverre verden innenfor fotballen. Akseptér det, lev med det og gjør dine aktive valg ut fra det.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

Working...