Opprinnelig skrevet av jan-erik
Heksejakt på UFC
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Sagaen fortsetter!
Etter en fantastisk kveld med fugla på topp så bestemmer politiet å vakter for å trakkasere oss igjen. Nok en gang måtte vi vise frem legitimasjon, og denne gangen ble vi også fratatt logo-2stangsa våre.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Vakta som kalte meg opp sammen med VK sa at forbundet hadde klaga på logoen vår, og sa til meg at de heretter kom til å slå ned på bruk av den før problemene er avslutta.. Blei nærmest avhørt fordi jeg hadde på meg hettegenser med en skjerf-mann på.. SÅNN skaper man tribunekultur.. bra Stang!I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Nytt møte med LSK?
Dette begynner å bli litt vel drøyt!!
Kanskje LSK skal ta dette seriøst og mer proffesjonelt en måten de gikk frem på i dag. Dette minner om trakasering av enkelte av UFC medlemmene.
Vet de ikke hvem de skal snakke med, eller vil de ikke?
Det kom 4 vakter opp på tribunen etter kampen som begynner å mase på oss som står å rydder inn flagg, dette har aldrig skjedd før og da spør jeg hvorfor? Hvem gir intrukser? Dette virker provoserende for meg.Støtt FuglaTifo
Kontonr: 6201 05 41919Kommentar
-
Tror ikke det var LSK denne gangen.. Politimannen sa til meg at det var forbundet.. Snakker vi paranoia i norsk fotball for tiden? Helvetes skriverier! HATER, HATER, HATER VG!!!I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av No1sqwipNytt møte med LSK?
Dette begynner å bli litt vel drøyt!!
Kanskje LSK skal ta dette seriøst og mer proffesjonelt en måten de gikk frem på i dag. Dette minner om trakasering av enkelte av UFC medlemmene.
Vet de ikke hvem de skal snakke med, eller vil de ikke?
Det kom 4 vakter opp på tribunen etter kampen som begynner å mase på oss som står å rydder inn flagg, dette har aldrig skjedd før og da spør jeg hvorfor? Hvem gir intrukser? Dette virker provoserende for meg.
Dem vet hvem av oss dem skal snakke med hvis dem har noen beskjeder til oss, det skjedde ikke idag å da blir det feil å ta fra oss 2stangsene å fortsette med å be om legitimasjon, nå har dem spurt om det ganske mange ganger så dem vet godt hvem vi er, er bare tull å holde på sånn dem gjør nå...
Merket også at dem maste på dere angående flaggene, er tydelig at dem ikke setter pris på supporterne sine...Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Siste beskjed jeg har fått av LSK angående bruk av logoen vår, er at den ikke er ulovlig. Etter matchen idag stormer det opp 6 politimenn pluss endel vakter og skal ha to stangsa våre med logoen på. Pluss ny runde med leg sjekk.
KFL hadde heller ikke fått noen som helst beskjed om dette på dagens sikkerhetssmøte. Hadde KFL`s representant fått beskjed hadde det ikke vært noe problem.
Sirkus LSK sikkerhet(?) fortsetter.. Følg med videreKommentar
-
Denne farsen her er rett og slett til å grine av.
Synes LSK og NFF at de har så mange trofaste supportere at de uten problemer kan støte bort en liten gruppering?
Eller er det noen "fakta" vi i den gemene hop ikke kjenner til?Knurr...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Eksil-kanariDenne farsen her er rett og slett til å grine av.
Synes LSK og NFF at de har så mange trofaste supportere at de uten problemer kan støte bort en liten gruppering?
Eller er det noen "fakta" vi i den gemene hop ikke kjenner til?
Allez alleeeez, allez alleeeeez BLI MED Å HOPPE HVIS DU ELSKER LILLESTRØM!
- Kristoffer Ø (som fikk seg ny favorittsang i går)I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Det er faktisk helt håpløst sånn politiet og vaktene holder på! I går var alle kjempe glade og i topphumør pga nok en seier, og at Fugla leder serien. Og så kommer onkel politi og prøver å ødelegge. Og dette mot trofaste supportere som har vært på Åråsen i mange år. Det er helt utrolig at det går an! Kjenner at jeg blir veldig veldig hissig!
Nå må snart noe gjøres. Og det er LSK sin jobb å rydde opp i denne farsen!!Kommentar
-
Kun et spørsmål av ren nyfikenhet (har pløyd meg gjennom 34 sider med debatt):
UFC, hvis dere fikk valget mellom deres form for "tribunekultur" og bli nektet adgang på Åråsen, eller droppe formne for "tribunekultur" og adgang til Åråsen, hva ville dere valgt?
Etter å ha pløyd gjennom 34 sider med debatt kan man få intrykket av at "tribunekultur" er viktigere enn selve konseptet med å ha et fotballag kjært og følge det i tykt og tynt.
Ønsker å presiere at det ikke er noen form for kritikk, jeg kjenner dere kun gjennom debatten her og det som skrives her. La nå for Gud og Allahs skyld ikke viktigheten av deres syn på riktig "tribunkultur" overskygge det som teller; følge sitt fotballag i tykt og tynt.Mortus vivis praecipant
¤ Brigate Giallo ¤Kommentar
-
Hadde det bare vært så enkelt som det du sier artois, så kunne jeg personlig gitt deg et ja eller nei svar på spørsmålet ditt. Men det å være supporter av en klubb er ikke en ensidig sak, og uten støtte (om det i det heletatt kan kalles det) eller i det i det minste respekt fra klubben du holder med- blir det langt fra like enkelt som det du prøve å tygge det frem til.
Lsk prøver å styre UFC og kanarifansen, men de glemmer at vi er uavhengige. UFC er ikke LSK, KFL er ikke LSK. Og om LSK hadde tatt oss til betraktning og jobbet like bra på deres områder ville ikke dette ha blitt et problem, eller noe å diskutere. Vi søtter fugla for Lagetsskyld.
Jeg lurer på hva Fjøre og Uwe ville ha sagt om denne 'utpressingen'?...
PS: Frihet for kingR!twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Kan skjønne at du syns spørsmålet kanskje ikke er så enkelt som det fremstilt, by all means. Vi er alle supportere på forskjellige måter, og har alle forskjellige grunner til hvorfor nettopp en selv holder med laget og klubben.
Jeg skal være forsiktig med å bevege meg ut på dypet her siden man ikke kjenner sakken fra alle sider. Like lite som UFC tydeligvis kjenner til LSK's motivasjon, så er det ikke gitt at LSK kjenner UFC sin motivasjon for bruk av sine metoder for tribunekultur.
Et tenkt scenario;
LSK får beskjed fra en potensiell sponsor eller investor om at de er klare for å spytte inn et beløp av grei størrelsesorden, men de ønsker ikke å gjøre det så lenge UFC bruker sine symboler, bannere, flagg og bluss. Dette fordi sponsoren eller investoren anser dette som lite trivielle symboler.
Ville dere offret denne tribunekulturen som dere tydeligvis anser som veldig viktig, for at LSK skal få penger i kassen?
Grunnen til at jeg spørr er at jeg lurer på hva som betyr mest for dere.Mortus vivis praecipant
¤ Brigate Giallo ¤Kommentar
-
Vår form for tribunekultur som består av hopping, bruk av flagg/to stangs/bannere og vokal støtte hadde blitt vanskelig uten et lag å følge
Jeg ser ikke helt poenget med den "valgmuligheten(?)" du skisserer. Vi støtter LSK på den måten vi synes er best, det kommer vi ikke til å forandre på!
Medlemmene av UFC har støttet LSK på denne måten i mange år allerede. Det er LSK som plutselig har funnet et problem her.
LSK har også innrømmet at de har håndtert dette på en håpløs måte. Vi har nok en gang tilbudt oss å stille opp på et møte med LSK/politi hvis det er ønskelig. Så gjenstår det å se om skjer noe denne gangen!
Kaoset i går kunne vært unngått ved en tlf til undertegnede om at logoen (atter en gang) var forbudt på Åråsen. Eller ved at de hadde sagt i fra til KFL`s representant på sikkerhetsmøte før kampen i går. Jeg snakket med KFL`s representant og han hadde ikke hørt noe. Det siste jeg har fått beskjed om i denne sammenhengen var fra LSK`s sikkerhetssjef, og det var at vi fikk lov til å bruke vår logo.
En logo som har hengt på Åråsen til hver match de siste tre sesongene uten at noen i LSK eller politiet har nevnt det en eneste gang!
Det blir litt vanskelig for oss når de vedtar nye regler og forbud til hver kamp. Virker som om det er dagsformen til enkelte i LSK som avgjør hva LSK`s supportere får lov til å bruke på tribunen!
I stedenfor å utestenge uskyldige supportere bør enkelte i LSK utestenges. Send de på studietur så de kan lære litt om supporterkultur!
Uavhengige LSK supportereKommentar
Kommentar